Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.698
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 04 juni 2023 om 16:22:
De beste controlerende middenvelder die ik ooit bij Feyenoord heb gezien, samen met Bosvelt (al was Paultje meer een 8).
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.069
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:danall schreef op 05 juni 2023 om 14:47:
Gooi een Rinus Bennaars of een beertje Kreijermaat ook niet weg. Jan Boskamp kon er ook wat van.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.178
Reg.: 9 april 2019
Nog los van hoeveel verschillende spelers in het verleden bij Feyenoord wel niet op dezelfde positie en in eenzelfde rol hebben gespeeld als Aursnes, en wellicht veel beter waren. Iemand die slechts één seizoen in de Kuip heeft gevoetbald, zou ik niet snel willen bombarderen als 'beste ooit'.
Persoonlijk vind ik dat je wel wat meer betekend moet hebben voor Feyenoord, vóórdat je geplaatst kan worden in een soort ranglijst van beste voetballers op een bepaalde positie. Die vijftig wedstrijden van Aursnes voor Feyenoord, zijn een fractie van het aantal van Wim Jansen of Paul Bosvelt. Zelfs in historisch perspectief (waarin je meeweegt dat er vroeger minder snel van club verwisseld werd en Feyenoord zelfs even de absolute top in het mondiale voetbal was) is Aursness' waarde voor de club niet bijster groot geweest.
Al zegt dat natuurlijk niets over zijn kwaliteiten. Want die heeft Aursness wel degelijk. Ik ben vooral benieuwd of hij komende jaren nóg een stap gaat maken, en het ook in één van de grotere competities gaat laten zien. Met alle respect voor de Portugese competitie en de prestaties van Benfica in de Champions League, het is nog wat anders om ook in Engeland, Duitsland of Spanje te slagen. Ik twijfel er niet aan dat Aursness dat zou kunnen, maar vooralsnog speelt hij er (nog) niet.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 05 juni 2023 om 15:07:
Nog los van hoeveel verschillende spelers in het verleden bij Feyenoord wel niet op dezelfde positie en in eenzelfde rol hebben gespeeld als Aursnes, en wellicht veel beter waren. Iemand die slechts één seizoen in de Kuip heeft gevoetbald, zou ik niet snel willen bombarderen als 'beste ooit'.
Persoonlijk vind ik dat je wel wat meer betekend moet hebben voor Feyenoord, vóórdat je geplaatst kan worden in een soort ranglijst van beste voetballers op een bepaalde positie. Die vijftig wedstrijden van Aursnes voor Feyenoord, zijn een fractie van het aantal van Wim Jansen of Paul Bosvelt. Zelfs in historisch perspectief (waarin je meeweegt dat er vroeger minder snel van club verwisseld werd en Feyenoord zelfs even de absolute top in het mondiale voetbal was) is Aursness' waarde voor de club niet bijster groot geweest.
Al zegt dat natuurlijk niets over zijn kwaliteiten. Want die heeft Aursness wel degelijk. Ik ben vooral benieuwd of hij komende jaren nóg een stap gaat maken, en het ook in één van de grotere competities gaat laten zien. Met alle respect voor de Portugese competitie en de prestaties van Benfica in de Champions League, het is nog wat anders om ook in Engeland, Duitsland of Spanje te slagen. Ik twijfel er niet aan dat Aursness dat zou kunnen, maar vooralsnog speelt hij er (nog) niet.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.178
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 05 juni 2023 om 15:57:
open/sluit de onderstaande quote:
Het gaat er natuurlijk ook om hoe die individuele kwaliteiten van de speler zich verhouden tot zijn teamgenoten, in het bijzonder zijn kompanen op het middenveld (en dan in het bijzonder de nummer 8) en de samenwerking met het centrum achterin.
Bosvelt had misschien minder techniek en was iets aanvallender ingesteld (hij speelde mede door zijn dynamiek ook méér als 'box-to-box' dan louter in defensief-controlerende rol), maar hij heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Shinji Ono naast zich. Die had minder diepgang en compenseerde op het gebied van techniek alles wat Bosvelt miste ruimschoots.
Het moet 'passen'. Schmidt gebruikt Aursness inmiddels ook anders, in een andere rol. Dus kennelijk is hij met zijn kwaliteiten in de ogen van de trainer geen onomstreden '6', en kan hij ook op andere plekken uit de voeten. Hij speelt bij Benfica meer hangend op een flank.
Feyenoord Forum » Spelers » Fredrik Aursnes