Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Er zal heel wat kwaliteit bij moeten om nu eens echt door te pakken, zowel nationaal als in de CL. De concurrentie zit niet stil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 09 mei 2023 om 10:59:

Er zal heel wat kwaliteit bij moeten om nu eens echt door te pakken, zowel nationaal als in de CL. De concurrentie zit niet stil.



Zeker omdat komend seizoen de eerste twee plekken toegang geven tot de Champions League en de startgelden van het toernooi omhoog gaan, zal de concurrentie nationaal zich flink gaan roeren komende zomer.

PSV heeft de inkomsten van de verkoop van Gakpo en Madueke nog niet uitgegeven, Ajax heeft altijd budget (al zal het nu een flinke hap uit het eigen vermogen moeten nemen om te kunnen investeren en een sluitende begroting te kunnen overleggen) en er zijn zelfs geluiden dat AZ afgelopen periode heeft 'gespaard' en een oorlogskas tot zijn beschikking heeft.

Wat in het voordeel spreekt van Feyenoord; we hebben een voorsprong genomen op de concurrentie dit seizoen. Dat moeten de andere clubs éérst inhalen, en dan kunnen ze pas over ons heen.

Andere clubs zitten in een minder momentum. Bij Ajax loopt het voor geen meter, PSV wint wel maar ik kan ook niet echt een lijn ontdekken, en AZ heeft nog altijd moeite om op meerdere fronten te strijden. De top aanvallen is dan misschien wel gemakkelijker dan er blijven, maar je moet om dat te doen wél de voorwaarden creeren. Ik zie ze bij de concurrentie nog niet.

Ook zullen andere clubs te maken krijgen met mutaties. Bij Ajax willen een aantal sterkhouders weg, en is er nog geen duidelijkheid over de trainer. PSV is van plan afscheid te nemen van een heel elftal als je de verhalen mag geloven. En AZ heeft ook een aantal (sleutel)spelers die na dit seizoen nog één of twee jaar een contract hebben. Daar moeten ook keuzes gemaakt worden.

Nieuwe spelers inpassen en bouwen aan een nieuw team vergt tijd en energie, dat gaat vrijwel altijd ten koste van prestaties. Feyenoord van dit seizoen was de uitzondering op de regel. Datzelfde Feyenoord gaat minder mutaties kennen want veel (sleutel)spelers liggen minimaal drie jaar vast. Als Kökçü daadwerkelijk vertrekt, verlies je een absolute sterkhouder en de motor van je elftal afgelopen seizoen. Maar eigenlijk is zijn vertrek al opgevangen met de komst van Zerrouki en van den Belt; en de ontwikkeling van Wieffer dit seizoen.

Als het daarnaast ook écht zo is dat Slot, Te Kloese en Giménez blijven; geeft dat een wéér voorsprong ten opzichte van de concurrentie. Vooral Slot en Te Kloese zorgen voor een bepaalde rust binnen de organisatie; daar kunnen de andere clubs totaal niet aan tippen.

Bij Feyenoord kan de focus (hopelijk) op investeren om kwalitatief én in de breedte beter te worden, waar de concurrentie wellicht eerst moet opvangen wat er vertrekt. En de voorsprong van Feyenoord weer moet terugpakken. Wat betreft die spelers, heb ik het volste vertrouwen in onze scouting. Ik ben ook niet zo bang dat de Nederlandse top straks in eenzelfde vijver zit te vissen.

AZ heeft het wellicht net zo goed op orde als Feyenoord, maar daar win je de slag wel van als het gaat om nieuwe spelers. Want iedere speler speelt liever Champions League en onder Slot inmiddels, als die laatste blijft. PSV vist altijd in de vijver 'bekende namen', liefst kopen ze spelers met verleden in de Eredivisie. Ik kan de kwaliteiten van Earnest Stewart lastig inschatten, maar die neemt denk ik niet een database van 'onontdekte parels' mee waar niemand nog ooit van gehoord heeft. En Ajax heeft er op dat vlak afgelopen seizoen écht een potje van gemaakt. Die Mislintat heeft wél de kennis, maar het zal afwachten worden of hij ook daadwerkelijk z'n gang kan gaan in Amsterdam. Het gaat daar nog wel rommelen.

Al met al wordt het een heel spannende zomer. Maar ik denk ook wel een leuke. En de voortekenen bij Feyenoord (waar nú al spelers worden aangetrokken, contracten al zijn verlengd en intenties zijn uitgesproken) zijn nog nooit zo goed geweest.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 mei 2023, 13:22:33.

 

+1/-0

Het zou voor het eerst zijn wanneer we nu direct rigoreus doorselecteren want dat is het altijd het grote manco geweest in het verleden na een titel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 09 mei 2023 om 12:09:

Het zou voor het eerst zijn wanneer we nu direct rigoreus doorselecteren want dat is het altijd het grote manco geweest in het verleden na een titel.



Aardig artikel! Veel twijfelgevallen en spelers die sowieso tekort komen.

Doorselecteren: Feyenoord-selectie naast de Champions League-lat gelegd

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/05/doorselecteren-feyenoord-selectie-naast-de-champions-league-lat-gelegdlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Even kort onder elkaar de conclusies uit het artikel per linie:

Doel:
Champions League-niveau: Justin Bijlow
Twijfelgeval: Timon Wellenreuther
Komt tekort: Ofir Marciano, Thijs Jansen
Nodig: -

Verdediging:
Champions League-niveau: David Hancko, Lutsharel Geertruida, Gernot Trauner
Twijfelgeval: Marcos López, Marcus Pedersen, Quilindschy Hartman
Komt tekort: Jacob Rasmussen, Neraysho Kasanwirjo
Nodig: Centrale verdediger met Champions League-ervaring, linksback eventueel

Middenveld:
Champions League-niveau: Orkun Kökcü, Sebastien Szymanski
Twijfelgeval: Mats Wieffer, Ramiz Zerrouki, Quinten Timber
Onbekend: Thomas van den Belt, Ezequiel Bullaude
Komt tekort: Mohamed Taabouni, Francesco Antonucci, Ramon Hendriks
Nodig: Champions League-ervaring, aanvallende middenvelder

Aanval:
Champions League-niveau: Santiago Giménez
Twijfelgeval: Danilo, Igor Paixao, Oussama Idrissi, Javairo Dilrosun, Alireza Jahanbakhsh
Komt tekort: Patrik Walemark, Christian Conteh, Aliou Balde, Marouan Azarkan
Nodig: Gelouterde buitenspeler, eventueel stormram

Ten eerste neem ik alle berichtgeving over Feyenoord over komend seizoen waarin wordt getwijfeld of de beoogde selectie 'Champions League-waardig', met een hele buslading zout. Voorafgaand aan afgelopen seizoen was er helemaal niemand die in Feyenoord een serieuze titelkandidaat zag, en kijk waar we nu staan. Als Slot blijft en de spelersgroep grotendeels in tact blijft, kunnen er wederom stappen gezet worden.

Tel die ontwikkeling op bij het aantrekken van een paar spelers die écht een kwaliteitsimpuls geven (daarvoor is er budget), en Feyenoord gaat echt geen modderfiguur slaan in de poulefase.

Kunnen we gaan wedijveren met Manchester City en Real Madrid? -Nee. Maar dat is ook niet realistisch.

Als ik naar de conclusies van het artikel kijk, kan ik over de keepers wel aardig volgen. Dat je Hartman als twijfelgeval noteert en op basis daarvan (denk ik) de linksback-positie als mogelijke versterking ziet, slaat nergens op. Heeft de schrijver achterstevoren gezeten tegen AS Roma? Of is dit louter en alleen op basis van Ajax-uit?

Hetzelfde geldt min of meer voor de twijfelgevallen op het middenveld. Als Mats Wieffer, Ramiz Zerrouki en Quinten Timber twijfelgevallen zijn (en dat kan hé? Ik weet het ook niet), zijn alle Feyenoord-spelers dat. Dat Ramon Hendriks wordt meegenomen op het middenveld, snap ik totaal niet. Zijn toekomst ligt volgens mij centraal achterin.

Misschien niet bij Feyenoord, maar als je spelers op een verkeerde positie gaat beoordelen, kun je geen conclusies trekken. Bijlow heeft als centrumspits ook niet het Champions League-niveau.

Tot slot voorin; ja, op de flank zou Feyenoord wel een goede investering kunnen gebruiken. Ik heb wel vertrouwen in Paixão en hoop dat Dilrosun het komend seizoen gaat laten zien. Wålemark heb ik (nog) niet afgeschreven, maar voor hem wordt het ook écht het seizoen van de waarheid komend jaar.

Al met al genoeg voer voor discussie. Ik beoordeel spelers niet individueel, en geloof dat een team met de juiste instelling en de juiste speelwijze als som van losse onderdelen veel hoger kan uitkomen. Je kunt Manchester City verslaan, als je een goede dag hebt en alles meezit.

Daar moet Feyenoord het van hebben.

 

+1/-0

Je hebt gewoon twee nieuwe flanken voorin nodig.
Paixão word met de wedstrijd beter maar je hebt echt nog een topper nodig daar.
En zeker nog een tweede spits.

 

+1/-0

Natuurlijk moeten we doorselecteren, maar de champions league-lat lijkt me niet reëel en ook onwenselijk. Bij de bovenste twee eindigen in de eredivisie moet prioriteit hebben. En als alles op zijn plek valt kunnen we incidenteel dan in de CL een resultaat halen. We kunnen er wel naar toewerken om daar echt potten te breken, maar als we te snel gaan (lees: oude en dure spelers aantrekken) dan lopen we het risico af te breken wat we nu zo zorgvuldig opbouwen. Namelijk een talentvol team, met veel restwaarde, dat leuk voetbal speelt en om de prijzen kan spelen.

Voorbeeld: in dat artikel worden Hartman, Wieffer, Paixao en Lopez als twijfelgeval bestempeld. Ja hoor eens, daar moeten we echt geen anderen voor gaan halen hoor. Laten we eerst eens proberen wat buitenspelers van europa leaugue niveau te halen.

Dit bericht is gewijzigd op 9 mei 2023, 16:43:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 mei 2023 om 16:26:

Je hebt gewoon twee nieuwe flanken voorin nodig.
Paixão word met de wedstrijd beter maar je hebt echt nog een topper nodig daar.
En zeker nog een tweede spits.



Mee eens hoor! Ik zie de flank ook als de nummer 1 positie waar Feyenoord in moet investeren in kwaliteit. Wat het artikel in de aanval stelt, daar heb ik ook het minste commentaar op.

Ik denk alleen niet (in verlengde van het artikel) dat je een selectie kán samenstellen met enkel 'CL-waardige' spelers, de kunst is zoveel mogelijk 'twijfelgevallen' zich zodanig te laten ontwikkelen dat ze komend seizoen CL-waardig blijken.

Je hebt twijfelgevallen, en twijfelgevallen.

Ik zie nogal een verschil tussen Wieffer en Danilo. De één is international, en heeft zich waanzinnig ontwikkeld dit seizoen. Zou wellicht een dipje kunnen krijgen komend seizoen (wordt hij alleen maar sterker van), maar zou zich ook net zo goed kunnen doorontwikkelen en wie weet waar dan zijn top ligt?

De ander is een centrumspits die veel heeft, maar op geen enkel vlak écht uitblinkt. Is niet snel en slim genoeg om de fysieke duels te ontlopen, niet sterk genoeg om het tegen het fysieke geweld in de Europese (sub)top op te nemen. Geen echte individuele actie, en als het om puur afronden gaat mist hij ook iets te vaak. Nét niet allemaal.

Als Feyenoord erin slaagt een betere centrumspits aan te trekken als back-up voor Giménez, is dat zeker geen overbodige luxe inderdaad.

 

+1/-0

In de groepsfase van het miljardenbal speelde slechts één speler van de huidige selectie ooit eerder.

Dat is Bijlow toch? Weet niet of dat echt slecht is voor alle spelers en trainersstaf is dit ook een unieke kans om het echt te laten zien op het allerhoogste niveau dan kunnen ze vaak nog meer. Met alle respect voor Euro en Conference League in de CL zijn de belangen en druk tig keer groter een dramatische campagne zoals ajax dit seizoen moet je zeker zien tevoorkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:
Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.


Ik zat zelf aan Madueke te denken als hij volgend jaar ook weinig kans op speeltijd bij Chelsea krijgt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 mei 2023, 21:35:10.

 

+1/-0

Middenveldert "AZ heeft het wellicht net zo goed op orde als Feyenoord"
Feyenoord en iedere andere Nederlandse BVO kunnen alleen maar dromen van de organisatie, de opleiding, de financiële huishouding èn de continuïteit daarin die AZ heeft. 'By far' de best geleide BVO.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 09 mei 2023 om 16:29:
Voorbeeld: in dat artikel worden Hartman, Wieffer, Paixao en Lopez als twijfelgeval bestempeld. Ja hoor eens, daar moeten we echt geen anderen voor gaan halen hoor. Laten we eerst eens proberen wat buitenspelers van europa league niveau te halen.


Allemaal jonge spelers met nog veel groeipotentie. Voor deze vier hoeven, en kunnen, we echt geen betere kopen.
Stel dat iedereen, inclusief Slot, blijft, of alleen Kökcü weggaat. Voor wie zouden we dan echt een betere speler moeten halen? Trauner vanwege zijn snelheid misschien, maar die moet je niet nu al willen afschrijven.
Ik denk dat je, buiten 1 vleugelspeler, je met het bestaande elftal ook leuk meedoet in de Champions League. Daarmee worden we echt niet kansloos 4e en is de kans op overwintering in de EL mijns inziens zeker 50%.
Bij een ongewijzigde situatie zou ik mij vooral op jonge talentvolle spelers richten die er pas volgend jaar hoeven te staan. Als er dit jaar weinig spelers vertrekken, dan heb je volgend jaar een exodus aan spelers.

 

+1/-0

'Feyenoord scout ook Zaal en meldt zich bij management'

Feyenoord zit momenteel niet stil. De Rotterdammers hebben zich gemeld bij het management van Timo Zaal. De 19-jarige verdediger van sc Heerenveen wordt gepolst of hij het ziet zitten om de overstap te maken naar de de stadionclub, zo meldt 1908.nl.

Zaal wordt gezien als een speler die te goed is voor Feyenoord Onder 21, maar mogelijk direct wordt gestald bij FC Dordrecht. Zaal heeft op dit moment nog een contract van iets meer dan twee maanden bij sc Heerenveen. Feyenoord zou de speler transfervrij kunnen overnemen.

Zaal is een rechtspoot en kan op verschillende posities spelen, waaronder als verdedigende middenvelder, rechter centrale verdediger en linker centrale verdediger. Zaal speelt momenteel zijn wedstrijden vooral in SC Heerenveen Onder 21. In totaal speelde de verdediger drie wedstrijden in de Eredivisie. Zijn debuut in het eerste elftal was in het seizoen 2021/22 tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Groningen.

 

+1/-0

Blessure Trauner laat zien dat we moeten investeren in of een goede rechtsback (Pedersen lijkt zich niet door te ontwikkelen tot een back die á la Geertruida naar het middenveld kan schuiven en in de aanval stokt het ook steeds) of een goede centrale verdediger erbij. En als Geertruida wel vertrekt dan allebei.

Kasanwirjo lijkt me nu nog te licht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 09 mei 2023 om 21:06:

(...)



Ben ik het helemaal mee eens hoor. Eigenlijk heeft Feyenoord vanaf de komst van Arnesen en Slot haar structuur en processen gekopieerd naar het 'Alkmaarse model'. AZ werkt al langer en is verder, en dat werpt haar vruchten af.

Waar ik echter van overtuigd ben, is dat hoe goed AZ het ook voor elkaar heeft; uiteindelijk kunnen ze niet wedijveren met een club van het kaliber Feyenoord. Als spelers kunnen kiezen, kiezen ze eerder voor Feyenoord.

Daar doelde ik op in mijn betoog. Het ging over de vijvers wanneer de clubs vissen voor versterkingen. En dat wanneer AZ en Feyenoord in dezelfde vijver vissen en interesse hebben in dezelfde speler, Feyenoord de bovenliggende partij is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 mei 2023 om 13:32:

Blessure Trauner laat zien dat we moeten investeren in of een goede rechtsback (Pedersen lijkt zich niet door te ontwikkelen tot een back die á la Geertruida naar het middenveld kan schuiven en in de aanval stokt het ook steeds) of een goede centrale verdediger erbij. En als Geertruida wel vertrekt dan allebei.

Kasanwirjo lijkt me nu nog te licht.


Pedersen doet het prima. Hij past goed in het aanvallende spel van Slot. Van mij mag hij nog een seizoen blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 12 mei 2023 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 mei 2023 om 13:32:

Blessure Trauner laat zien dat we moeten investeren in of een goede rechtsback (Pedersen lijkt zich niet door te ontwikkelen tot een back die á la Geertruida naar het middenveld kan schuiven en in de aanval stokt het ook steeds) of een goede centrale verdediger erbij. En als Geertruida wel vertrekt dan allebei.

Kasanwirjo lijkt me nu nog te licht.


Pedersen doet het prima. Hij past goed in het aanvallende spel van Slot. Van mij mag hij nog een seizoen blijven.



Pedersen wordt aanvallend steeds beter, maar blijft verdedigend gewoon steeds kwetsbaar en dat is iets waar die echt aan moet gaan werken.

Anders wordt het alsnog een heel lastig verhaal...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 12 mei 2023 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 11 mei 2023 om 13:32:

Blessure Trauner laat zien dat we moeten investeren in of een goede rechtsback (Pedersen lijkt zich niet door te ontwikkelen tot een back die á la Geertruida naar het middenveld kan schuiven en in de aanval stokt het ook steeds) of een goede centrale verdediger erbij. En als Geertruida wel vertrekt dan allebei.

Kasanwirjo lijkt me nu nog te licht.


Pedersen doet het prima. Hij past goed in het aanvallende spel van Slot. Van mij mag hij nog een seizoen blijven.



Helemaal eens hij heeft de pech dat Geertruida en Trauner geweldig zijn anders had hij veel meer gespeeld dit jaar. Door de afwezigheid van Trauner kwam hij wel aan zijn minuten en dan doet hij het gewoon goed.

Dit bericht is gewijzigd op 12 mei 2023, 19:53:02.

 

+1/-0

'Boženík keert niet meer terug bij Feyenoord'

Róbert Boženík komt niet meer in actie in het shirt van Feyenoord, zo schrijft 1908.nl. De Rotterdammers hebben de Slowaak laten weten dat hij niet hoeft aan te sluiten tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Boženík oriënteert zich inmiddels naar de volgende stap in zijn carrière.

Boženík speelt op dit moment op huurbasis voor Boavista FC. De Portugezen hebben een koopoptie bedongen tijdens de onderhandelingen met Feyenoord, maar gaan hier geen gebruik van maken. De nummer negen van de Primeira Liga kampt met financiële problemen waardoor er geen budget is om zaken te doen met de Rotterdammers.

De 23-jarige Boženík, die door de financiële problemen geen salaris ontvangt, heeft diverse opties in Portugal. SL Benfica wil de spits toevoegen aan het tweede elftal. Daarnaast worden FC Famalicão en FC Porto genoemd als mogelijke nieuwe werkgevers. Boženík heeft in De Kuip nog een contract tot medio 2024.'Boženík keert niet meer terug bij Feyenoord'
vandaag, 09:11 461 reacties 1908.nl
Róbert Boženík komt niet meer in actie in het shirt van Feyenoord, zo schrijft 1908.nl. De Rotterdammers hebben de Slowaak laten weten dat hij niet hoeft aan te sluiten tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Boženík oriënteert zich inmiddels naar de volgende stap in zijn carrière.

Boženík speelt op dit moment op huurbasis voor Boavista FC. De Portugezen hebben een koopoptie bedongen tijdens de onderhandelingen met Feyenoord, maar gaan hier geen gebruik van maken. De nummer negen van de Primeira Liga kampt met financiële problemen waardoor er geen budget is om zaken te doen met de Rotterdammers.

De 23-jarige Boženík, die door de financiële problemen geen salaris ontvangt, heeft diverse opties in Portugal. SL Benfica wil de spits toevoegen aan het tweede elftal. Daarnaast worden FC Famalicão en FC Porto genoemd als mogelijke nieuwe werkgevers. Boženík heeft in De Kuip nog een contract tot medio 2024.

 

+1/-0

Feyenoord is the gift that keeps on giving!

Na het fantastische nieuws dat Slot in ieder geval nog een seizoen trainer blijft bij Feyenoord, nu ook het bericht dat het steeds waarschijnlijker wordt dat Szymánski ook blijft. En of dat nog niet genoeg is, maakt de club ook werk van een langer verblijf van Wellenreuther.

Lijkt mij beide een hele goede zaak!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2023-2024