Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Komende weken worden spannend. Zodra het kampioenschap binnen is dan verwacht ik de nodige wisselingen en dat verdient een eigen topic.

De volgende gaan (denk ik) vertrekken:

- Kokcu
- Geertruida (hopelijk niet)
- Jahanbaksh
- Idrissi
- Szymanski
- Wellenreuther

Jong talent Varkenoord in de selectie:

- Milambo
- Benita (nu dan echt)
- Groen? Kleijn?

Aankopen/huur:

- Zerrouki (of Schouten)
- nummer 10 (toch Szymanski weer? Wijnaldum?)
- reservespits
- linksbuiten (Boadu..?)
- rechtsbuiten
- rechtsback
- centrale verdediger (Hilgers? Blokzijl?)
- reserve keeper

Het wordt een hete zomer :cool

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 01 mei 2023 om 13:19:

Komende weken worden spannend. Zodra het kampioenschap binnen is dan verwacht ik de nodige wisselingen en dat verdient een eigen topic.

De volgende gaan (denk ik) vertrekken:

- Kokcu
- Geertruida (hopelijk niet)
- Jahanbaksh
- Idrissi
- Szymanski
- Wellenreuther

Jong talent Varkenoord in de selectie:

- Milambo
- Benita (nu dan echt)
- Groen? Kleijn?

Aankopen/huur:

- Zerrouki (of Schouten)
- nummer 10 (toch Szymanski weer? Wijnaldum?)
- reservespits
- linksbuiten (Boadu..?)
- rechtsbuiten
- rechtsback
- centrale verdediger (Hilgers? Blokzijl?)
- reserve keeper

Het wordt een hete zomer :cool



Ik wilde al zo'n zelfde topic starten, maar je was me voor:B

Zelf denk ik dat Slot de mogelijkheden moet krijgen om de selectie te versterken ZONDER teveel verkopen, hooguit Kökcu bijvoorbeeld.
Dan kan je de huidige selectie versterken...


Ik heb jouw lijst wat aangepast naar mijn idee:

De volgende gaan (denk ik) vertrekken:

- Kokcu
- Idrissi (is ook teveel twijfelgeval in mijn ogen op de lange termijn).
- Szymanski (hopen dat ze een nieuwe deal kunnen maken, anders 10 miljoen neerleggen en houden).


Jong talent Varkenoord in de selectie:

- Milambo
- Benita (nu dan echt)
- Groen? Kleijn?

Aankopen/huur:

- Zerrouki
- Szymanski (Is voor mij meer een CM tegenwoordig Wijnaldum?)
- Pepi
- linksbuiten (Boadu niet echt LB en niet haalbaar in mijn ogen, wel goede speler)
- rechtsbuiten
- centrale verdediger (Hilgers)

Wellenreuther apart benoemen, die heeft een clausule in het huurcontract van € 400.000,- en zal zeer waarschijnlijk gelicht gaan worden. Dus op dat vlak is geen aankoop nodig, ook niet als onze Israëlische vriend vertrekt.

Alles bij elkaar zit er genoeg potentie in de huidige selectie en zijn er relatief weinig aankopen nodig.
Je zit na dit seizoen in een luxepositie om de selectie te versterken en door te selecteren.

Als we deze zomer goed doorkomen kwa transfers EN Slot binnenboord houden voor nog 1 seizoen, dan is de omslag echt gemaakt en is het momentum naar ons gedraaid.
Dat betekent dat Feyenoord de komende jaren echt weer mee gaat doen om de prijzen en vaker kampioen gaat worden, een wonderlijke inhaalslag die de club heeft gemaakt in 2 jaar en eindelijk z'n potentieel aan het ontsluieren is.

Het kan een hete zomer worden, maar we kunnen ook NEE zeggen, want er ligt geld op de plank en een goede verkoop kan al voldoende zijn om de slagkracht voldoende te vergroten.

Ik ben erg benieuwd...

 

+1/-0

Marciano vertrekt ook, net als Tein Troost. Hun contracten worden niet verlengd.

Kökçü gaat sowieso vertrekken, ik denk dat Geertruida na 6 jaar zijn zinnen ook gezet heeft op een vertrek en ik verwacht ook nog steeds dat Pedersen verkocht zal worden als daar interesse voor ontstaat. En wellicht is het voor Jahanbakhsh het juiste moment om te vertrekken.

Van Szymański hoop ik écht dat hij kan blijven, dat zal afhangen van de vraag of zijn komst (transfersom én salaris) binnen de mogelijkheden van Feyenoord past. De overige huurlingen (Wellenreuther, Rasmussen, Idrissi) hebben mij niet zodanig weten te overtuigen dat ik vind dat Feyenoord tot het uiterste moet gaan om te kijken of ze behouden kunnen blijven. Al vind ik dat bij Wellenreuther nog wat lastiger. Ik heb simpelweg te weinig verstand van keepers én te weinig inside-information over hoe hij in de groep ligt, om te oordelen of dat niet ook door een andere keeper ingevuld kan worden.

Dan blijft het daarbij, hopelijk. En kan Feyenoord alle spelers die nog langer vastliggen ook behouden. Rond Hancko, Trauner en Giménez zullen er ontwikkelingen ontstaan, ik hoop dat de club én de spelers in kwestie die verleiding kunnen weerstaan.

Dan blijft er best een behoorlijke basis over, al zullen er zeker spelers bij moeten. De rechterflank, het centrum achterin en voorin zouden versterkingen geen overbodige luxe zijn. Ik noem het middenveld expliciet niet, want met Timber, Wieffer, Bullaude en van den Belt heb je daar al opties. En ik verwacht dat Zerrouki daar nog bij komt, en hoop dat Szymański blijft. Dan is die linie wel rond voor komend seizoen.

Maar voorin en achterin wordt het met de verwachte mutaties krapper, zeker in kwalitatieve zin. Ik denk dat Feyenoord écht op zoek moet naar betere flankspelers, en een betere stand-in voor Giménez. Op de flanken heb je met Dilrosun, Paixão en Wålemark opties, maar alleen de kleine Braziliaan heeft mij dit seizoen kunnen bekoren. Ik schrijf Dilrosun en Wålemark niet af, maar het moet écht beter komend jaar.

Als Trauner, Hancko en Hartman blijven, is een kwaliteitsimpuls achterin vooral in de breedte noodzakelijk. De basis stáát, al zou er door een vertrek van zowel Pedersen als Geertruida (daar ga ik even van uit) wel een gapend gat vallen aan de rechterkant.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 mei 2023 om 13:54:

Marciano vertrekt ook, net als Tein Troost. Hun contracten worden niet verlengd.

Kökçü gaat sowieso vertrekken, ik denk dat Geertruida na 6 jaar zijn zinnen ook gezet heeft op een vertrek en ik verwacht ook nog steeds dat Pedersen verkocht zal worden als daar interesse voor ontstaat. En wellicht is het voor Jahanbakhsh het juiste moment om te vertrekken.

Van Szymański hoop ik écht dat hij kan blijven, dat zal afhangen van de vraag of zijn komst (transfersom én salaris) binnen de mogelijkheden van Feyenoord past. De overige huurlingen (Wellenreuther, Rasmussen, Idrissi) hebben mij niet zodanig weten te overtuigen dat ik vind dat Feyenoord tot het uiterste moet gaan om te kijken of ze behouden kunnen blijven. Al vind ik dat bij Wellenreuther nog wat lastiger. Ik heb simpelweg te weinig verstand van keepers én te weinig inside-information over hoe hij in de groep ligt, om te oordelen of dat niet ook door een andere keeper ingevuld kan worden.

Dan blijft het daarbij, hopelijk. En kan Feyenoord alle spelers die nog langer vastliggen ook behouden. Rond Hancko, Trauner en Giménez zullen er ontwikkelingen ontstaan, ik hoop dat de club én de spelers in kwestie die verleiding kunnen weerstaan.

Dan blijft er best een behoorlijke basis over, al zullen er zeker spelers bij moeten. De rechterflank, het centrum achterin en voorin zouden versterkingen geen overbodige luxe zijn. Ik noem het middenveld expliciet niet, want met Timber, Wieffer, Bullaude en van den Belt heb je daar al opties. En ik verwacht dat Zerrouki daar nog bij komt, en hoop dat Szymański blijft. Dan is die linie wel rond voor komend seizoen.

Maar voorin en achterin wordt het met de verwachte mutaties krapper, zeker in kwalitatieve zin. Ik denk dat Feyenoord écht op zoek moet naar betere flankspelers, en een betere stand-in voor Giménez. Op de flanken heb je met Dilrosun, Paixão en Wålemark opties, maar alleen de kleine Braziliaan heeft mij dit seizoen kunnen bekoren. Ik schrijf Dilrosun en Wålemark niet af, maar het moet écht beter komend jaar.

Als Trauner, Hancko en Hartman blijven, is een kwaliteitsimpuls achterin vooral in de breedte noodzakelijk. De basis stáát, al zou er door een vertrek van zowel Pedersen als Geertruida (daar ga ik even van uit) wel een gapend gat vallen aan de rechterkant.



Over de rechtsbacks zal Feyenoord heel simpel zijn: OF Geertruida OF Pedersen mag weg, niet allebei.
Je moet nu de kwaliteit bewaken, anders gaat Slot wel degelijk wandelen naar een buitenlandse club.

Vorig jaar hadden we geen keus, die is er nu wel, spelers hebben contracten.
Dat ze eventueel nu niet willen verlengen, wil niet zeggen dat ze dat later ook niet willen.
Daarin moet Feyenoord, wat Ten Kloesse ook echt wel gaat doen en goed kan, nu gewoon harder zijn.
Dit is geen "Jörgenson kan weg en we hebben het geld eigenlijk nodig, maar we doen het niet" situatie.
Er is nu meer dan genoeg te investeren in algemene zin en met een verkoop kun je voldoende budget opkrikken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 01 mei 2023 om 15:27:

(...)



Ik zie net dat Pedersen een contract tot 2026 heeft. Dat is mooi, dan zou je hem nog een seizoen kunnen houden aan zijn contract en volgend jaar verkopen als de verbintenis nog twee seizoenen doorloopt. Prima.

Maar los daarvan.

Als Geertruida gaat, is dat een enorme aderlating. Maar als dat zijn wens is, gun ik hem die stap als geinteresseerde clubs het gewenste bedrag neertellen. Geertruida is een geweldige rechtsback die net zo gemakkelijk schittert in het centrum en misschien wel beter is op die positie. En die in geval van nood zelfs nog doorgeschoven kan worden naar het middenveld.

Ik hoop dat hij over een paar weken aangeeft dat hij met zijn club in de Champions League wil spelen. Maar nogmaals; als hij zelf vindt toe te zijn aan een volgende stap heb ik daar wel begrip voor. Dan hoop ik dat hij over 5/6 jaar gelouterd en nóg beter terugkeert om Feyenoord bij de hand te nemen als ervaren speler.

Als Geertruida vertrekt, zou ik eerlijk gezegd niet weten hoe je dat moet opvangen. Je hebt daar eigenlijk twee versterkingen voor nodig, om het vertrek van zoveel kwalitatieve multifunctionaliteit te compenseren. Eigenlijk heb je daar een rechtsback voor nodig, én een back-up voor Trauner.

Andere discussie, maar ik blijf vinden dat je voor wat betreft de aanwas van back-posities zelfvoorzienend moet zijn. Het blijft de ideale positie om talenten vanuit Varkenoord te laten doorstromen én -breken, als het verder eromheen (achterin, op het middenveld én tegenwoordig met flankspelers die ook veel defensief/pressie (loop)werk opknappen) goed staat. Dat zou 'vast beleid' moeten zijn, waar trainers zich aan dienen te committeren. Een échte buitenkans moet je altijd pakken. Maar ik vind dat je éérst en vooral naar de jeugd moet kijken voor deze posities.

Als ook Pedersen toch ook vertrekken, denk ik dat je toch de transfermarkt op moet voor een rechtsback. Die positie 'tweemaal' vanuit eigen geleding invullen zal niet lukken. Dan gaat het mijn inziens om een simpele rekensom; wat kun je deze zomer voor Pedersen krijgen, en hoeveel kost goede vervanging? Eerlijk gezegd ben ik niet zo overtuigd van Pedersen, ik vind hem in defensief opzicht slordig en aanvallend laat de eindpass te wensen over.

Als een club 10M voor hem over heeft, moet Feyenoord toch in staat zijn voor nog niet de helft een gelijkwaardige vervanger te halen? Dan houd je geld over voor een andere positie.

Maar als Pedersen nog een jaar blijft, heel hard gaat oefenen op zijn voorzetten, gaat trainen op scherper verdedigen én komend seizoen in de CL zijn mannetje staat; zou Feyenoord volgend jaar misschien wel méér kunnen krijgen voor hem.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 mei 2023, 16:14:08.

 

+1/-0

Moeilijk te zeggen. Ik hoop dat zoveel mogelijk spelers kiezen voor jaartje CL en prolongatie van het kampioenschap. Er kan er één gaan, maar net zo goed een heel elftal als vorig jaar. Moeilijk dus om er nu al iets over te zeggen.

Ik denk dat Idrissi redelijk duur is. Die zou ik laten gaan. Ik heb veel vertrouwen in Paixao. In ieder geval investeren in een echte kwaliteitsspeler voor de flanken. Misschien gaat Dilrosun het nog oppikken, maar ik ben bang van niet. Bij ongewijzigde selectie zou ik dat doen.
Overigens komen er ook nog verhuurlingen terug. Bozenik, Hartjes, e.a.

 

+1/-0

De belangrijkste vraag is misschien wel wie er voor de selectie staat volgend seizoen. Ik geloof steeds meer dat Slot gaat vertrekken anders had hij al lang gezegd ik sta volgend seizoen gewoon voor de groep. Het is speculeren maar misschien heeft hij intern al aangegeven te zullen vertrekken. Straks moet Te Kloese ook nog op zoek naar een trainer maar gelukkig heeft hij tijd genoeg daarvoor, hij heeft niet toch zoveel te doen…. :nee

 

+1/-0

Ik weet het ook niet met Walemark en Taabouni hoor Feyenoord kan niet blijven wachten tot het eruit komt en de lat moet echt omhoog.

Dit bericht is gewijzigd op 2 mei 2023, 00:55:17.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 mei 2023 om 00:46:

Ik weet het ook niet met Walemark en Taabouni hoor Feyenoord kan niet blijven wachten tot het eruit komt en de lat moet echt omhoog.



Walemark kan je nog wel op wachten, Tabouni lijkt me einde verhaal. Was toch half gokje, half selectie vulling. Middenveld wordt straks wat voller als het goed is.

 

+1/-0

Feyenoord zegt formeel vier aflopende spelerscontracten op

Feyenoord heeft vier spelers laten weten dat het de aflopende contracten niet zal verlengen en afziet van eventuele opties. Het gaat om de verbintenissen met Devin Remie, Twan van der Zeeuw, Tein Troost en Kars van Veldhoven.

In de overeenkomst met Van Veldhoven zat een eenzijdige optie voor Feyenoord om hem tot medio 2024 te binden. Nu deze optie niet gelicht wordt door de club loopt ook Van Veldhoven komende zomer formeel uit zijn contract.

Remie, Van der Zeeuw en Van Veldhoven behoorden tot de spelersgroep van Feyenoord Onder 21 en maakten dit seizoen hun minuten voor het beloftenelftal. Troost trainde als vierde keeper geregeld mee op 1908 en behoorde een aantal malen tot de wedstrijdselectie van Feyenoord 1.

In de praktijk betekent de formele opzegging of het afzien van het lichten van de optie niet altijd een einde van de samenwerking. Het is mogelijk dat de club op een later moment nog met één of meerdere van de betreffende spelers in gesprek gaat over een nieuwe verbintenis voor komend seizoen.

Troost maakt transfervrij overstap naar NAC Breda

Tein Troost vervolgt zijn voetbalcarrière bij NAC Breda. De 21-jarige doelman, die bij Feyenoord beschikte over een aflopend contract, heeft gekozen voor een terugkeer naar de club waar hij het gros van zijn jeugdopleiding genoot.

''De tijd is aangebroken voor een volgende stap in mijn carrière'', aldus Troost op de clubwebsite van de Rotterdammers. ''De geweldige supporters, alle leermomenten, alle successen van vijf jaar Feyenoord neem ik mee en zal ik never nooit vergeten.''

De in Breda geboren en getogen Troost maakte in 2018 de overstap van NAC Breda naar Feyenoord Academy. Hij speelde na zijn komst achtereenvolgens in Feyenoord Onder 17, Feyenoord Onder 19 en Feyenoord Onder 21. Dit seizoen was hij niet alleen sluitpost bij de beloften van Feyenoord, maar maakte hij ook geregeld onderdeel uit van de selectie van het eerste elftal.

 

+1/-0

'Twee clubs geïnteresseerd in Francesco Antonucci'

Sint-Truidense VV en KVC Westerlo hebben belangstelling getoond voor Francesco Antonucci. De middenvelder van Feyenoord zou daardoor een transfer kunnen maken aankomende zomer. De 23-jarige Belg speelt momenteel op huurbasis voor FC Volendam en hoeft niet te rekenen op een kans in het team van trainer Arne Slot.

Antonucci heeft een doorlopend contract tot medio 2024 bij Feyenoord. De aanvallende middenvelder werd in de zomer van 2021 overgenomen van AS Monaco en werd vervolgens direct verhuurd aan FC Volendam. Na een tijdelijke terugkeer bij Feyenoord werd hij opnieuw uitgeleend aan de ploeg van Wim Jonk.

Feyenoord heeft iets meer dan twee miljoen euro betaald aan AS Monaco om Antonucci aan te trekken. Momenteel wordt de marktwaarde van de middenvelder geschat op één miljoen euro. Antonucci heeft tot nu toe één wedstrijd gespeeld voor Feyenoord, als invaller tijdens het uitduel tegen FC Drita in de voorronde van de Conference League.

Wellenreuther: ''In de zomer laat ik me niet meer uitlenen''

Feyenoord heeft Timon Wellenreuther tot het einde van het seizoen gehuurd van RSC Anderlecht. De Rotterdammers hebben tijdens de onderhandelingen met de Belgische club een koopoptie bedongen. Wellenreuther vertelt in gesprek met SPORT1 dat er momenteel belangstelling is vanuit Duitsland. Al heeft de Rotterdamse club de eerste optie.

''Ik heb nog een jaarcontract bij RSC Anderlecht, maar Feyenoord heeft een koopoptie", vertelt de 27-jarige doelman, die bevestigt dat hij aankomend seizoen aan de slag kan gaan in de Bundesliga. Wellenreuther mikt op een transfer waar hij garanties heeft op speeltijd. Een nieuwe verhuurperiode ziet de Duitser dan ook niet zitten. Hij zoekt stabiliteit. "In de zomer laat ik me niet meer uitlenen.''

Wellenreuther houdt zich nu vooral bezig met het mogelijke kampioenschap. ''Het zou echt onbeschrijfelijk zijn. Na dit geweldige jaar hadden we de titel verdiend. We hebben slechts één wedstrijd in de competitie verloren en domineerden de competitie in de tweede seizoenshelft, ook al rekende niemand op ons. Als het zover is, is het een groot feest in Rotterdam.''

Terugkeer Bijlow
Wellenreuther maakte indruk onder de lat, maar trainer Arne Slot koos direct weer voor Justin Bijlow na zijn terugkeer. ''Dat was zwaar. Vooral omdat ik in die 14 wedstrijden echt in topvorm kwam. Maar dat was vooraf afgesproken en daar hield de club zich aan. Maar ik ben nog steeds erg blij dat ik mijn team heb kunnen helpen. De strafschoppenserie in de beker, de beslissende zege bij Ajax, maar ook de daaropvolgende zege bij Sparta en de Europa League-wedstrijden tegen Donetsk zullen voor mij onvergetelijk blijven. De dankbaarheid van de fans voor mijn prestaties maakt me erg trots.''

Gele kaart tegen AS Roma
Het Duitse medium vroeg ook naar de gele kaart die hij ontving tijdens de Europa League-wedstrijd tegen AS Roma, terwijl hij op de bank zat. "In Rome werd een van onze spelers fysiek aangevallen door de assistent-coach aan de zijlijn met een inworp. Daarvoor kreeg hij een rode kaart. Tijdens het opstootje moest ik onze speler beschermen. Dat was voor mij vanzelfsprekend... waarschijnlijk niet voor de scheidsrechter.''

 

+1/-0

Goed nieuws dat ze al vroeg bezig zijn met de selectie en dat we middelen hebben om door te pakken en bijv PSV voor zijn. Is wel eens anders geweest (Veerman).

Middenveld krijgt wel vorm zo. Belangrijk om Szymanski of alternatief binnen te halen. Verwacht eigenlijk niet dat Vd Boomen nu nog interessant is. Kokcu zal vertrekken, maar zowel Wieffer, Timber als Zerrouki kunnen daar ook spelen (met ander accent, dat wel, maar Kokcu 2 bestaat niet).

 

+1/-0

de goede nieuwtjes volgen elkaar redelijk op (Zerrouki 1e aankoop, nu rond met Szymanski). Laat zien dat we iig slagvaardiger kunnen zijn dan de laatste jaren, toen we soms pas op de laatste dag van de transfermarkt de selectie rond hadden. Wat een weelde.

natuurlijk is Szymanski nog niet binnen, maar dat ze met hem rond zijn én dat dit naar buiten komt is wel een teken aan de wand.

 

+1/-0

Ook als we er vanuit gaan dat Kökcü vertrekt, hopelijk niet, dan zijn we met het middenveld wel klaar.
Zerrouki/Wieffer
Timber/van der Belt
Szymanski/Bullaude
In alle mogelijke combinaties gewoon een goed middenveld.
Zolang er geen transfer is, is voor mij prio nummer 1 een vleugelspeler die beter is dan we nu hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 09 mei 2023 om 01:02:

Zolang er geen transfer is, is voor mij prio nummer 1 een vleugelspeler die beter is dan we nu hebben.


De positie van buitenspeler is natuurlijk ook wel een lastige om daar echt aan kwaliteit te winnen. Natuurlijk, ook ik was soms teleurgesteld, maar toch.
idrissi is lange tijd geblesseerd geweest. Het blijft pieken en dalen met hem, is ook soms nonchalant, maar kan nog verbeteren.
Dat geldt zeker ook voor Paixao, dit was z'n eerste jaar. Sinistera stond er ook niet meteen.
Jahanbaksh heeft bij AZ al meer laten zien. Hij is wel wat constanter, ook meer teamspeler. De vierde positie was ik niet zo tevreden over.
Het is wel de combinatie tussen deze verschillende typen speler die ons met een wissel moeilijk te bespelen maakt. Voor de eredivisie is dit goed genoeg; internationaal bleek in de grote wedstrijden dat er geen bal van de flanken kwam.
Ik zou inzetten op één echte verbetering.

 

+1/-0

Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 mei 2023, 05:06:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:

Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.



ik weet het niet hoor. Tuurlijk, altijd leuk om Ajax een hak te zetten, maar zie wel wat haken/ogen:
- verleden: heeft Feyenoord destijds bewust afgewezen, hou ik niet van (Feyenoord van toen is anders dan nu, dat weet ik best)
- verleden: een Ajacied
- salaris: onbetaaldbaar
- investering: weinig restwaarde in the end

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:

Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.



Dat zou een stunt zijn! Ajax heeft hem afgelopen zomer geprobeerd terug te halen, dat ketste af omdat ze hem (naar verluidt) wilde huren met (éénzijdige) koop-optie. Dat heeft een beetje kwaad bloed gezet bij Ziyech; Ajax zou exact moeten weten wat zijn kwaliteiten zijn, of wat hij kon toevoegen aan het elftal. Uit die aanbieding sprak twijfel daarover, zo zou Ziyech dat hebben opgevat.

Ik denk overigens niet dat hij gehaald kan worden. Hij verdient een godsvermogen in Londen, wil weliswaar weg omdat hij niet aan spelen toekomt; maar ik denk dat er clubs geïnteresseerd zijn die hem méér kunnen bieden dan Feyenoord. En ik denk dat hij ook wel inziet dat ze in Amsterdam zo'n overstap niet in dank af gaan nemen. Daar kan hij zich niet meer vertonen, en volgens mij is het zijn uitvalsbasis als hij in Nederland is.

Ik heb het volste vertrouwen in de Feyenoord scouting, ik verwacht dat er een lijstje in het Maasgebouw ligt met verschillende namen. Bekende, en minder bekende. En met verschillende marktwaardes, zodat Feyenoord de komende weken als er rond de selectie meer duidelijkheid komt gehandeld kan worden.

En stiekem hoop ik eigenlijk dat Dilrosun gewoon een seizoen nodig had om te wennen, en komend seizoen écht gaat laten zien wat hij in huis heeft...

Dit bericht is gewijzigd op 9 mei 2023, 09:20:31.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 mei 2023 om 04:56:

Zeker er moet 1 topper erbij op de vleugels ik zou Ziyech proberen tehalen! Een Saoedische club wil de aanvallende middenvelder van Chelsea deze zomer contracteren, maar die jongen moet nog Champions League spelen De Kromme is zijn held zou geweldig zijn als hij naar Rotterdam komt.


Als Feyenoord in het nieuwe seizoen op zondag tegen RKC of Fortuna moet kan het niet met dezelfde 11 op woensdag tegen Juventus, Real Madrid of Arsenal spelen. Slot zal aanpassingen moeten doen. Zerrouki, Wieffer, van den Belt, Lopez, Szymanski en Gimenez moeten het gaan doen voor Feyenoord in de CL. Ziyech is niet geslaagd in Engeland. Dan is hij niet goed genoeg voor Feyenoord.

 

+1/-0

Ondanks dat Woerts het zegt: toch hoopvol dat we er alles aan doen om het wensenlijstje van Slot in te vullen en hem een beter salaris bieden. Stel dat het klopt dat alleen Kokcu weggaat en wellicht dan Alireza en Idrissi. Met een paar gerichte aankopen heb je echt een goede selectie die bovendien al helemaal op elkaar ingespeeld is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2023-2024