Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 december 2023 om 17:11:
Vorig seizoen vielen die beslissende gelijkmakers (of meer) wel.
Dat dwong je af doordat je als ploeg fysiek/conditioneel veel beter was dan de tegenstander. Ik heb niet het gevoel dat deze ploeg op dit moment net zoveel ‘over’ heeft ten opzichte van de tegenstander als vorig jaar. Een Wieffer greep al snel in de tweede helft naar zijn ribben.
Het zit niet mee, en een ploeg als PSV lijkt ook fitter dan vorig jaar. Dat moet dus (nog) beter.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Forumreacties: 3.126
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Wat me toch wel verbaast en misschien kunnen andere me helpen die het brein van Slot beter begrepen.
Het stond gewoon echt goed een paar maanden geleden, beste voetbal wat ik onder Slot heb gezien.
We hadden een vaste formatie voor de eredivisie en een vaste formatie voor de CL.
Dit werkte super.
Toen gingen we opeens in de eredivisie met formatie van de CL spelen en in de CL formatie van de eredivisie.
Met alle gevolgen van dien.
Waarom is dit gebeurd?
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Valentijn Driessen: 'Dat zijn twee inschattingsfouten van Slot'
16:42
Video
Koploper PSV heeft een flinke kloof geslagen in de Eredivisie door de topper tegen Feyenoord met 2-1 te winnen. In De Kuip trok het team de wedstrijd in een tijdsbestek van drie minuten naar zich toe, door goals van Ismael Saibari en Olivier Boscagli. Chef voetbal Valentijn Driessen blikt terug op de wedstrijd.
https://www.telegraaf.nl/video/1861081878/valentijn-driessen-dat-zijn-twee-inschattingsfouten-van-slotlink
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/12/feyenoord-supporters-doen-oproep-aan-slot-en-pleiten-voor-basisplek-voor-enige-lichtpuntje?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&a
mp;utm_campaign=Headliner.nl
Word toch wel echt tijd dat ondanks de staat van onze jeugdopleiding die volgens sommige de reden is waarom sommige talenten nog steeds geen kans krijgen gewoon nu een keer de kans krijgen.
Leeft bij veel mensen toch wel.
Tot twee keer toe kies je gewoon voor de compleet verkeerde tactiek. Of de 'Champions League opstelling' tegen Atletico voor een resultaat had gezorgd valt wellicht te betwijfelen, maar zeker vandaag is het gewoon een enorme misser door nu wel voor de CL opstelling te kiezen.
Zelfs een blinde ziet waar bij PSV de zwakke plekken liggen. Minteh kan verder helemaal niets behalve hard rennen, maar dat is juist wel waar PSV problemen mee heeft. Het is gewoon een grove fout dat hij vandaag niet in de basis stond. Ook al kwamen de tegentreffers pas toen hij was ingevallen, je zal wel duidelijk dat Feyenoord met hem binnen de lijnen tot veel meer gevaar komt. Als je dan de tegenstander hoog onder druk wil zetten, moet je ook de spelers opstellen die dat kunnen uitvoeren.
open/sluit de onderstaande quote:Slot beaamt dat het bij Minteh vaak alles of niets is. "Het is wel een term die bij hem past, moet ik zeggen. Maar ben je vier jaar verder, is hij daarvan af."
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 03 december 2023 om 20:03:
Tot twee keer toe kies je gewoon voor de compleet verkeerde tactiek. Of de 'Champions League opstelling' tegen Atletico voor een resultaat had gezorgd valt wellicht te betwijfelen, maar zeker vandaag is het gewoon een enorme misser door nu wel voor de CL opstelling te kiezen.
Zelfs een blinde ziet waar bij PSV de zwakke plekken liggen. Minteh kan verder helemaal niets behalve hard rennen, maar dat is juist wel waar PSV problemen mee heeft. Het is gewoon een grove fout dat hij vandaag niet in de basis stond. Ook al kwamen de tegentreffers pas toen hij was ingevallen, je zal wel duidelijk dat Feyenoord met hem binnen de lijnen tot veel meer gevaar komt. Als je dan de tegenstander hoog onder druk wil zetten, moet je ook de spelers opstellen die dat kunnen uitvoeren.
Forumreacties: 1.310
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 03 december 2023 om 20:03:
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Er is zeker nog genoeg om voor te spelen, maar ik vind dat we wel heel laconiek omgaan met het feit dat we in één zomer fors zijn ingehaald door PSV. Het doel was om het kampioenschap te prolongeren, we zijn nog niet eens op de helft van de competitie en we lijken al uitgeschakeld. Met iets gerichtere investeringen voorin had je PSV beter kunnen bijbenen vind ik. Daar mag best wat meer interne zelfreflectie over komen, met name mbt het aankoopbeleid, de reactie oogt ietwat vrijblijvend en men legt het iets te gemakkelijk bij een (heel) sterk PSV. Het hoeft niet allemaal pais en vree te zijn bij een topclub, soms moet het een beetje knetteren om vooruit te komen.
Doet allemaal niets af aan het feit dat Arne Slot waarschijnlijk nog steeds de beste Nederlandse trainer is die er is, maar als dit de lat wordt dan groeit ook Slot niet door als trainer. Het gewaardeerde twitter account van Sjoerd, Feyenoord Youth Watcher, schreef terecht dat er inmiddels een lange serie aan topwedstrijden is ontstaan die thuis niet zijn gewonnen onder leiding van Arne Slot. Slot moet mijns inziens terug naar de tactische tekentafel, of wellicht harder op de deur kloppen van DtK voor aanvallende investeringen in de winterstop. Er is een unieke kans om door te groeien, zeker als we bij de eerste twee eindigen. Maar er moet nu al begonnen worden met zorgen dat we volgend jaar PSV weer inhalen.
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 04 december 2023 om 10:55:
Er is zeker nog genoeg om voor te spelen, maar ik vind dat we wel heel laconiek omgaan met het feit dat we in één zomer fors zijn ingehaald door PSV. Het doel was om het kampioenschap te prolongeren, we zijn nog niet eens op de helft van de competitie en we lijken al uitgeschakeld. Met iets gerichtere investeringen voorin had je PSV beter kunnen bijbenen vind ik. Daar mag best wat meer interne zelfreflectie over komen, met name mbt het aankoopbeleid, de reactie oogt ietwat vrijblijvend en men legt het iets te gemakkelijk bij een (heel) sterk PSV. Het hoeft niet allemaal pais en vree te zijn bij een topclub, soms moet het een beetje knetteren om vooruit te komen.
Doet allemaal niets af aan het feit dat Arne Slot waarschijnlijk nog steeds de beste Nederlandse trainer is die er is, maar als dit de lat wordt dan groeit ook Slot niet door als trainer. Het gewaardeerde twitter account van Sjoerd, Feyenoord Youth Watcher, schreef terecht dat er inmiddels een lange serie aan topwedstrijden is ontstaan die thuis niet zijn gewonnen onder leiding van Arne Slot. Slot moet mijns inziens terug naar de tactische tekentafel, of wellicht harder op de deur kloppen van DtK voor aanvallende investeringen in de winterstop. Er is een unieke kans om door te groeien, zeker als we bij de eerste twee eindigen. Maar er moet nu al begonnen worden met zorgen dat we volgend jaar PSV weer inhalen.
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 04 december 2023 om 11:01:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 04 december 2023 om 10:55:
Dat er werk aan de winkel is, onderschrijf ik wel.
Maar de realiteit was/is ook dat het transferbudget van PSV echt ruimer was dan de onze (megagrote transfers als Gapko, Madueke en Sangare). Daarvan kon niet alles ingezte worden, maar wel een substantieel deel. Dat maakt ook dat PSV net wat meer kon/kan betalen dan wij. Dat hoor je de laatste dagen ook niet voor niets terug in de media.
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 04 december 2023 om 12:41:
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 04 december 2023 om 11:01:
Dat er werk aan de winkel is, onderschrijf ik wel.
Maar de realiteit was/is ook dat het transferbudget van PSV echt ruimer was dan de onze (megagrote transfers als Gapko, Madueke en Sangare). Daarvan kon niet alles ingezte worden, maar wel een substantieel deel. Dat maakt ook dat PSV net wat meer kon/kan betalen dan wij. Dat hoor je de laatste dagen ook niet voor niets terug in de media.
Heb je een punt hoor, maar dat neemt niet weg dat onze aankopen niet renderen, op Stengs na en zelfs daarover kan je twijfelen. De rest speelt of presteert niet, om verschillende redenen. Als ik de verhalen mag geloven, is de scouting de afgelopen zomer buitenspel gezet, terwijl zij de twee jaren daarvoor behoorlijk goed werk hebben verricht. Dat is wel een evaluatie waard lijkt me. De macht is erg geconcentreerd bij DTK en Slot. Ik weet niet hoe verstandig dat is.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 december 2023 om 14:04:
open/sluit de onderstaande quote:
Tegen FC Twente koos Slot voor de 'CL-variant' omdat hij met de blessures van Minteh en Ivanušec (op de weg terug) twee belangrijke spelers op de flank miste. En Stengs daarom vanaf de flank wilde laten spelen. Zeroukki zakte die wedstrijd echter flink door het ijs.
Tegen Atletico moest er iets geforceerd worden. Feyenoord moest winnen. En met Timber 'op 8' en Stengs 'op 10' stond de ploeg offensiever dan met Zeroukki. Het pakte niet goed uit omdat Griezmann hierdoor vrij werd gelaten.
Tegen PSV denk ik dat Slot rekende op méér dreiging vanaf het middenveld, en dat hij dáárom voor de 'CL-variant' koos. Maar dat had hij moeten/kunnen terugdraaien op het moment dat Schouten als centrale verdediger bleek te spelen. Met Stengs 'op 10' had Slot meer druk kunnen geven op het centrum van PSV, en hen meer in de verdediging kunnen drukken.
Ik vind alle keuzes 'vooraf' te verklaren, maar als de tegenstander dan toch op een andere manier ten strijde trekt of het niet werkt moet je eerder de boel omzetten. Of dat helpt en voor de uiteindelijk uitslag uitmaakt is een tweede, maar beide varianten moet Feyenoord wel beheersen onderhand...
open/sluit de onderstaande quote:met de blessures van Minteh en Ivanušec (op de weg terug) twee belangrijke spelers op de flank miste
open/sluit de onderstaande quote:Slot liet zich vervolgens ook uit over zijn andere buitenspelers. "Minteh is voorlopig na een half jaar betaald voetbal een dobbelsteen-voetballer. De ene keer is het een zes, de andere keer een twee. Leo Sauer vind ik een ongelooflijk talent en dan houd je over Calvin Stengs en Luka Ivanusec, die allebei wat meer naar binnen spelen. Ivanusec heeft tegen PSV niet gebracht wat je hoopt.”
Dit bericht is gewijzigd op 4 december 2023, 14:22:58.
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 653
Reg.: 6 juli 2007
https://www.fr12.nl/nieuws/slot-verwacht-meer-van-vleugelspelers-nog-te-weinig-aangetoondlink
Hoppa, starten met Sauer!
Even wat tegengas. Het lijkt wel alsof we weer moeten strijden om play-offs Europees voetbal, maar zo is het niet. Succes en verlies zit nu eenmaal dicht bij elkaar, we hebben net teveel spelers die vermoeid ogen en/of niet in vorm zijn. Gimenez en Geertruida hadden de 1-0 op de schoen, Wieffer had 2-2 echt moeten maken, dan had de wereld er nu heel anders uit gezien.
We staan nog steeds op pole position voor de 2e plek die ons weer miljoenen gaat opleveren en door CL-voetbal zijn we dan weer aantrekkelijk voor nieuwe spelers. En met een gunstige loting kunnen we dit seizoen weer eens ver komen in de EL. En nog belangrijker: Slot heeft altijd aangetoond zijn teams klaar te kunnen stomen voor een goede tweede seizoenshelft. Echt, aan dit dipje gaat een eind komen en dan zul je zien dat spelers als Paixao, Ivanusec en Ueda helemaal op gaan bloeien. Heb ik echt alle vertrouwen in.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 05 december 2023 om 14:11:
Even wat tegengas. Het lijkt wel alsof we weer moeten strijden om play-offs Europees voetbal, maar zo is het niet. Succes en verlies zit nu eenmaal dicht bij elkaar, we hebben net teveel spelers die vermoeid ogen en/of niet in vorm zijn. Gimenez en Geertruida hadden de 1-0 op de schoen, Wieffer had 2-2 echt moeten maken, dan had de wereld er nu heel anders uit gezien.
We staan nog steeds op pole position voor de 2e plek die ons weer miljoenen gaat opleveren en door CL-voetbal zijn we dan weer aantrekkelijk voor nieuwe spelers. En met een gunstige loting kunnen we dit seizoen weer eens ver komen in de EL. En nog belangrijker: Slot heeft altijd aangetoond zijn teams klaar te kunnen stomen voor een goede tweede seizoenshelft. Echt, aan dit dipje gaat een eind komen en dan zul je zien dat spelers als Paixao, Ivanusec en Ueda helemaal op gaan bloeien. Heb ik echt alle vertrouwen in.
Forumreacties: 584
Reg.: 31 augustus 2023
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 04 december 2023 om 14:27:
Nieuwe fase voor Slot, het zit hem voor het eerst sportief echt tegen. Ben benieuwd hoe hij hiermee omgaat. Het lijkt een beetje of zijn Brighton fetish het in de zomer heeft overgenomen. Dat korte getik ziet er best verzorgd uit maar levert in de topwedstrijden weinig op.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot