MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Slot en te Kloese hebben geen glazen bol. Dat Bijlow op dit moment in het seizoen zodanig geblesseerd raakt, kun je op voorhand niet weten. Ik snap de eerste reactie vanuit Slot wel, dat er een vervanger gehaald dient te worden. Hij wil twee (min of meer) gelijkwaardige keepers.
Maar waarom haal je dan een Lamprou als derde keeper? Ik snap wel dat je niet met hem de CL in wil, maar dat risico had je ook genomen als Bijlow nu niet geblesseerd was geraakt. Hij had ook na sluiting van de transfermarkt geblesseerd kunnen raken, of in de eerste CL-wedstrijd tegen een rode kaart aanlopen. En dan had je ook met Lamprou op de bank gezeten.
Nu wordt het echter wel een ‘of-of’-verhaal, en in mijn ogen is versterking op andere posities misschien nog wel meer van belang dan het doel.
Ik snap Slot wel, zoals ik eigenlijk alles wat hij zegt wel snap. Hij kan het prima uitleggen en zijn keuzes rechtvaardigen. Zijn opstelling gisteren snapte ik ook, in ieder geval veel beter dan die van vorige week.
Dat het weer niet lukt om te winnen, heeft echt te maken met de afstemming. Spelers moeten nog aan elkaar wennen. Maar ook aan spelers die nu in een rol spelen waarvan je kan afvragen of dat bij ze past. Stengs op ‘10’, ik vond het op voorhand ook de beste optie maar hij is voor die positie eigenlijk te flegmatiek.
En gaaf dat Sauer mag invallen en zich zo profileert. Maar als je dat claimt te weten (dat hij zo beslissend kan zijn), waarom start je dan niet met hem?
Je begint met Paixao op links, maar dan gaat hij na rust naar de andere flank zodat hij die ballen er mooi in kan slingeren. Daar kan je toch ook vanaf minuut 1 mee beginnen? Of wil je hem eerst 45 minuten naar binnen laten komen? Zo komt Gimenez ook niet lekker in zijn ritme/vorm.
Forumreacties: 3.126
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 21 augustus 2023 om 12:40:
Slot en te Kloese hebben geen glazen bol. Dat Bijlow op dit moment in het seizoen zodanig geblesseerd raakt, kun je op voorhand niet weten. Ik snap de eerste reactie vanuit Slot wel, dat er een vervanger gehaald dient te worden. Hij wil twee (min of meer) gelijkwaardige keepers.
Maar waarom haal je dan een Lamprou als derde keeper? Ik snap wel dat je niet met hem de CL in wil, maar dat risico had je ook genomen als Bijlow nu niet geblesseerd was geraakt. Hij had ook na sluiting van de transfermarkt geblesseerd kunnen raken, of in de eerste CL-wedstrijd tegen een rode kaart aanlopen. En dan had je ook met Lamprou op de bank gezeten.
Nu wordt het echter wel een ‘of-of’-verhaal, en in mijn ogen is versterking op andere posities misschien nog wel meer van belang dan het doel.
Ik snap Slot wel, zoals ik eigenlijk alles wat hij zegt wel snap. Hij kan het prima uitleggen en zijn keuzes rechtvaardigen. Zijn opstelling gisteren snapte ik ook, in ieder geval veel beter dan die van vorige week.
Dat het weer niet lukt om te winnen, heeft echt te maken met de afstemming. Spelers moeten nog aan elkaar wennen. Maar ook aan spelers die nu in een rol spelen waarvan je kan afvragen of dat bij ze past. Stengs op ‘10’, ik vond het op voorhand ook de beste optie maar hij is voor die positie eigenlijk te flegmatiek.
En gaaf dat Sauer mag invallen en zich zo profileert. Maar als je dat claimt te weten (dat hij zo beslissend kan zijn), waarom start je dan niet met hem?
Je begint met Paixao op links, maar dan gaat hij na rust naar de andere flank zodat hij die ballen er mooi in kan slingeren. Daar kan je toch ook vanaf minuut 1 mee beginnen? Of wil je hem eerst 45 minuten naar binnen laten komen? Zo komt Gimenez ook niet lekker in zijn ritme/vorm.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Ik zou het vreemd vinden als er straks een substantieel deel van het budget gaat naar een nieuwe keeper, over een paar weken is Bijlow weer terug en die tijd overleven we echt wel met Wellenreuther en Lamprou. Maar een 8, 10 en linksvoor kunnen we het hele seizoen goed gebruiken. Als Slot niet overtuigd is van Lamprou (wat ik dan wel weer zou begrijpen) dan had hij hem überhaupt niet moeten halen, dan hadden ze voor een type Marsman of zoiets moeten gaan. Iemand die zich al eens bewezen heeft als eerste keeper. Dus ook deze keuze is dubieus. Zoals bij meerdere transfers in deze window de logica ver te zoeken is.
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Ben het in grote lijnen met je eens Willy, maar het is natuurlijk wel zo dat je de doelman die je nu aantrekt een heel ander perspectief kan voorschotelen. Toen Lamprou werd gehaald was dat in de categorie, je krijgt alleen speelminuten als de twee betere keepers voor je niet kunnen spelen.
Nu Bijlow gebleseerd is zoeken ze een keeper die mee wil in het verhaal: 'Je gaat de concurrentie om plek 1 voorlopig aan met Wellenreuther.'
Dat is natuurlijk wel vele malen interessanter, en zal dus ook kwalitatief betere keepeers aantrekken dan de positie die Lamprou voorgeschoteld werd. Overigens betwijfel ik ook of om het weken gaat gezien de reactie van Feyenoord/Slot en het feit dat het om een nieuwe breuk in dezelfde pols gaat. Het zou mij niet verbazen als het om maanden zo niet de hele eerste seizoenshelft gaat als het inderdaad om een terugkerende blessure blijkt te gaan.
Alsnog vind ik dat het niet de prioriteit zou moeten hebben doordat er nog twee grotere zwaktes in te vullen zijn, maar ik vind er wel een klein kanttekingentje aanzitten ten opzichte van het beleid.
open/sluit de onderstaande quote:Noud schreef op 21 augustus 2023 om 16:03:
Ben het in grote lijnen met je eens Willy, maar het is natuurlijk wel zo dat je de doelman die je nu aantrekt een heel ander perspectief kan voorschotelen. Toen Lamprou werd gehaald was dat in de categorie, je krijgt alleen speelminuten als de twee betere keepers voor je niet kunnen spelen.
Nu Bijlow gebleseerd is zoeken ze een keeper die mee wil in het verhaal: 'Je gaat de concurrentie om plek 1 voorlopig aan met Wellenreuther.'
Dat is natuurlijk wel vele malen interessanter, en zal dus ook kwalitatief betere keepeers aantrekken dan de positie die Lamprou voorgeschoteld werd. Overigens betwijfel ik ook of om het weken gaat gezien de reactie van Feyenoord/Slot en het feit dat het om een nieuwe breuk in dezelfde pols gaat. Het zou mij niet verbazen als het om maanden zo niet de hele eerste seizoenshelft gaat als het inderdaad om een terugkerende blessure blijkt te gaan.
Alsnog vind ik dat het niet de prioriteit zou moeten hebben doordat er nog twee grotere zwaktes in te vullen zijn, maar ik vind er wel een klein kanttekingentje aanzitten ten opzichte van het beleid.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 21 augustus 2023 om 18:43:
Ajax heeft ook vier keepers waarvan er twee nu in de lappenmand zitten (Rulli, Pasveer) en moeten ze terug vallen op Gorter of Ramaj. Snap de overweging van Feyenoord dus wel, stel dat Timon wat overkomt.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 21 augustus 2023 om 18:43:
Ajax heeft ook vier keepers waarvan er twee nu in de lappenmand zitten (Rulli, Pasveer) en moeten ze terug vallen op Gorter of Ramaj. Snap de overweging van Feyenoord dus wel, stel dat Timon wat overkomt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 21 augustus 2023 om 19:18:
Dan moet je de derde keeper opstellen
Als je als club vindt dat Lamprou niet voldoet in die rol had je hem twee weken geleden geen contract moeten geven. Nu geld gaan uitgeven aan nog een keeper zou gewoon wanbeleid zijn. Dat kun je niet goed blijven praten.
De vergelijking met Ajax is daarnaast ook niet terecht, want die Ramaj is aangetrokken omdat Gorter zou worden verhuurd. Dan zouden ze dus nog steeds met drie keepers zitten. Alleen door de blessure van Rulli hebben ze een streep gezet door die huurtransfer van Gorter.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 augustus 2023, 00:08:15.
Uit: Lommel
Forumreacties: 3.479
Reg.: 26 juli 2005
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Oussama Idrissi leek hard op weg naar Feyenoord, maar zijn komst lijkt geen zekerheid meer. De Raad van Commissarissen blokkeert momenteel de inkomende huurtransfer van de buitenspeler, zo meldt 1908.nl.
Sevilla FC kwam op het laatste moment met aanvullende eisen, en daar is voorlopig een stokje voor gestoken door de Raad van Commissarissen van Feyenoord. De Spaanse club stelde prestatiebonussen voor wanneer de groepsfase van de Champions League werd overleefd en wanneer Feyenoord opnieuw prijzen zou winnen. De uiteindelijke huursom zou daardoor in de miljoenen kunnen oplopen, en dat wordt niet gezien als verantwoord beleid.
Slot zou hem nog wel graag toevoegen, maar ik vind dat de RVC hier volkomen gelijk heeft en er zijn genoeg andere opties nu.
Wat moet je in hemelsnaam nog met Idrissi? Je neemt nu Ivanusec over als linksbuiten en haalt Lingr als nummer tien. Ik neem aan dat ze allebei voor de basis worden gehaald. Dan is het volledig lachwekkend als je dan een speler gaat huren en daar (mogelijk) miljoenen euro's voor gaat betalen als je die totaal niet nodig hebt. Je hebt dan met Ivanusec erbij al acht (!!) spelers die op de vleugels kunnen spelen en dan wil Slot er nog eentje bij hebben?
Het is echt hoog tijd dat die structuur bij Feyenoord wordt aangepast en er gewoon een technisch directeur wordt aangesteld die over het beleid gaat in plaats van dat de trainer dit samen met de algemeen directeur gaat betalen. Gelukkig grijpt de RvC in dit geval in.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 23 augustus 2023 om 05:36:
Hebben tot nu 29 miljoen uitgegeven komt er nog 8,5 bij voor Ivanusec, bescheiden vergeleken met ajax die al weer tachtig aantikken.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 23 augustus 2023 om 09:22:
Desondanks zullen wij ook echt moeten gaat verkopen. Het is volstrekt logisch dat de rvc niet ingrijpt want de salariskosten moeten enorm zijn met een behoorlijk aantal overbodige spelers.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 882
Reg.: 7 december 2020
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 23 augustus 2023 om 09:20:
open/sluit de onderstaande quote:
Ze zullen ook wel moeten, want Ajax moet uit het transfersaldo misgelopen CL-inkomsten dekken die normaliter meegenomen worden in de begroting.
Feyenoord moet naar zichzelf kijken. De club kan nog altijd haar transferinkomsten niet 1 op 1 herinvesteren, maar de laatste twee zomers zijn de inkomsten zodanig dat er steeds meer ruimte ontstaat. Hopelijk blijft het team zich ook ontwikkelen, waardoor de huidige spelers meer waard worden. Dan kan komende zomer het uitgaande transferrecord wéér verbroken worden.
Ontstaat er nog meer ruimte en kan er wellicht ook geld opzij gezet worden om andere zaken binnen de club in gang te zetten. Te lang kon er zogenaamd niets in sportief opzicht, en werd het Legioen zoet gehouden met het smoesje dat alles anders zou worden als het nieuwe stadion er zou staan. Het werd zelfs het standaard praatje van de toenmalige TD, alsof hij fulltime bezig was met het project.
Een groter gebrek aan visie en kunde heeft hij alleen getoond in zijn kruistocht tegen de 'Jong'-elftallen in de voetbalpyramide.
Wat afgelopen jaren is aangetoond is dat sportief beleid altijd voorrang moet krijgen, en waarde kan creeeren waar geen nieuw stadion tegenop kan. Als Feyenoord op deze voet doorgaat, moet het mogelijk zijn om uiteindeijk de Kuip in eigendom te verwerven. En dan kan de club verder kijken.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot