Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dennis te Kloese

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 13 14 15

Een sterke man is sowieso wel goed en hij (en Slot) hebben indruk gemaakt binnen alle geledingen.

 

+2/-0

De nieuwe GKL maar dan met haar.

 

+1/-0

Hij heeft meer sjoege van de transfermarkt, het voetbal en organisatie dan Jorien.

 

+1/-0

De capo spreekt! :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 08 september 2022 om 10:57:

De nieuwe GKL maar dan met haar.



GHL?

 

+1/-0

Naast de scouting geeft hij toch wel aan dat Slot en zijn mensen een flinke vinger in de pap hebben. Veel meer invloed als zijn voorgangers.

forumillustratie

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 december 2022, 00:27:37.

 

+1/-0

Feyenoord houdt investeerders af: ''Club eerst goed neerzetten''
vandaag, 10:11 46 reacties VI Pro
Feyenoord wordt voorlopig niet overgenomen door een externe partij. De Rotterdammers werden de laatste jaren meerdere malen in verband gebracht met potentiële investeerders. Volgens algemeen directeur Dennis te Kloese wil Feyenoord eerst de structuur aanpassen voordat het opnieuw met geldschieters in gesprek gaat.

''Voordat ik hier begon is er een lang traject geweest. Er zijn veel groepen voorbij gekomen, maar de ideale constructie is niet gevonden. Feyenoord heeft een structuur die het niet altijd even makkelijk maakt.'' De Vrienden van Feyenoord hebben bijvoorbeeld nog een groot deel van de aandelen en dan is er nog een ingewikkelde constructie met het stadion. ''Ik denk dat het beter is om de club eerst goed neer te zetten.''

''Een investeerder vraagt natuurlijk: Wat heb je te bieden? Dan wil je niet komen met een verhaal vol mitsen en maren'', vervolgt Te Kloese in gesprek met Voetbal International. ''Als wij eerst de structuur versimpelen en de vooruitzichten voor de komende drie tot vijf jaar klip en klaar kunnen verwoorden, staan we een stuk sterker.''

Te Kloese merkt nu al dat er voldoende belangstelling is voor Feyenoord. ''Met zoveel interesse van investeerders voor voetbalclubs komen er natuurlijk ook voor Feyenoord genoeg aanvragen. Zelf houden we dat even af. Voorbeeld: als je controle hebt over de cashflow van het stadion, dan hangt er een andere waarde aan de club dan wanneer je die controle niet hebt. Zo zijn er meer zaken die we liever eerst op orde hebben voordat we concreet met investeerders in gesprek gaan.''

 

+1/-0

De noodgrepen die de club tien jaar geleden moesten redden van de ondergang, alsmede de keuzes die na het HCS-debacle genomen zijn om ervoor te zorgen dat het stadion geen speelbal zou worden van schuldeisers als de club in financieel zwaar weer zou komen; ze houden de club nu tegen om de volgende stap in haar ontwikkeling te zetten.

Het waren toentertijd wellicht de beste beslissingen, of in ieder geval beslissingen die met de beste intenties genomen waren. Het is nu zaak een oplossing te zoeken en een organisatie-structuur in te richten waar de club volgende stappen mee kan maken.

Dat de Kuip inmiddels is verkwanseld aan een Amerikaanse zakenbank, helpt niet mee. Net als de stugge VvF en StiCo waar teveel figuren zitting in hebben die meer nog dan het belang van Feyenoord, de invloed die ze er op hebben voorop hebben staan.

Het maakt de uitdagingen voor Ten Kloese niet gering, maar ook niet onmogelijk. Het is goed dat het doel uitgesproken is, nu ervoor gaan!

 

+1/-0

Te Kloese schetst dus een duidelijk beeld van hoe de club zich kan manifesteren en interessant voor investeerders kan worden. Dat getuigt de zin van beleidvoering te hebben. Prima dus. De Stico zou nooit een blokkade voor de ontwikkeling van de club moeten zijn. De club van De Vrienden zijn bereid hun aandelen terug te kopen, dus daar zie ik minder blokkering in het te voeren beleid in. Zij willen hun geld terug. Begrijpelijk!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 28 december 2022 om 23:13:

Te Kloese schetst dus een duidelijk beeld van hoe de club zich kan manifesteren en interessant voor investeerders kan worden. Dat getuigt de zin van beleidvoering te hebben. Prima dus. De Stico zou nooit een blokkade voor de ontwikkeling van de club moeten zijn. De club van De Vrienden zijn bereid hun aandelen terug te kopen, dus daar zie ik minder blokkering in het te voeren beleid in. Zij willen hun geld terug. Begrijpelijk!



Alle geledingen zien ook dat het door Arnesen en Van Bodegom ingezette beleid zijn vruchten al afwerpt dat zorgt voor rust lijkt me. Er wordt naar de lange termijn gekeken zie je ook met de transfers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 28 december 2022 om 23:13:

Te Kloese schetst dus een duidelijk beeld van hoe de club zich kan manifesteren en interessant voor investeerders kan worden. Dat getuigt de zin van beleidvoering te hebben. Prima dus. De Stico zou nooit een blokkade voor de ontwikkeling van de club moeten zijn. De club van De Vrienden zijn bereid hun aandelen terug te kopen, dus daar zie ik minder blokkering in het te voeren beleid in. Zij willen hun geld terug. Begrijpelijk!



Je hebt meer vertrouwen in StiCo en VvF dan ik. Ik zie vooralsnog geen enkele wens bij laatstgenoemde om zich uit te laten kopen. Iedere vraag daaromtrent aan een Blokland wordt beantwoord met de opmerking dat dit pas gebeurt als het juiste moment voor de club om dat te doen aangebroken is. En het lijkt dat de VvF zelf dat moment wil bepalen. Dat kunnen ze ook, die invloed hebben ze.

Dat ze hun geld/investering uiteindelijk terugwillen is logisch, maar als je ziet onder welke voorwaarden zij hun lening (in de meeste gevallen) hebben laten omzetten in aandelen, pakken ze tot die tijd een behoorlijk rendement al. En ik denk dat ze dit graag nog even blijven doen.

StiCo bestaat uit plucheplakkers, die zitting in dit orgaan als fijne aanvulling op hun staat van dienst zijn. Ze zitten er (net als bij de VvF) vooral voor zichzelf, om een vinger in de pap te houden en iets te vertellen te hebben. Die macht en invloed gaan ze niet zonder slag of stoot opgeven, omdat het in belang van de club is. En al helemaal niet omdat er dan een ‘grotere vis’ door de club aan de haak geslagen kan worden, waarmee de club een volgende stap kan zetten. Dan doen ze er helemaal niet meer toe.

Ze genieten teveel van hun positie en alles wat erbij komt kijken momenteel, om die in het belang van de club af te staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 december 2022 om 11:52:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 28 december 2022 om 23:13:

Te Kloese schetst dus een duidelijk beeld van hoe de club zich kan manifesteren en interessant voor investeerders kan worden. Dat getuigt de zin van beleidvoering te hebben. Prima dus. De Stico zou nooit een blokkade voor de ontwikkeling van de club moeten zijn. De club van De Vrienden zijn bereid hun aandelen terug te kopen, dus daar zie ik minder blokkering in het te voeren beleid in. Zij willen hun geld terug. Begrijpelijk!



Je hebt meer vertrouwen in StiCo en VvF dan ik. Ik zie vooralsnog geen enkele wens bij laatstgenoemde om zich uit te laten kopen. Iedere vraag daaromtrent aan een Blokland wordt beantwoord met de opmerking dat dit pas gebeurt als het juiste moment voor de club om dat te doen aangebroken is. En het lijkt dat de VvF zelf dat moment wil bepalen. Dat kunnen ze ook, die invloed hebben ze.

Dat ze hun geld/investering uiteindelijk terugwillen is logisch, maar als je ziet onder welke voorwaarden zij hun lening (in de meeste gevallen) hebben laten omzetten in aandelen, pakken ze tot die tijd een behoorlijk rendement al. En ik denk dat ze dit graag nog even blijven doen.

StiCo bestaat uit plucheplakkers, die zitting in dit orgaan als fijne aanvulling op hun staat van dienst zijn. Ze zitten er (net als bij de VvF) vooral voor zichzelf, om een vinger in de pap te houden en iets te vertellen te hebben. Die macht en invloed gaan ze niet zonder slag of stoot opgeven, omdat het in belang van de club is. En al helemaal niet omdat er dan een ‘grotere vis’ door de club aan de haak geslagen kan worden, waarmee de club een volgende stap kan zetten. Dan doen ze er helemaal niet meer toe.

Ze genieten teveel van hun positie en alles wat erbij komt kijken momenteel, om die in het belang van de club af te staan.


Mijn opmerking over de Stico is niet positief. Ik zie ze meer een obstakel in de beleidsvoering dan een positief eenheid.

 

+1/-0

Verrassend!
Te Kloese pakt door na de technisch directeur ook de commercieel directeur eruit.
Blijven er nog twee directeuren over volgens mij.


'Feyenoord gaat afscheid nemen van Joris van Dijk'
vandaag, 13:23 45 reacties 1908.nl
Joris van Dijk gaat Feyenoord spoedig verlaten, zo meldt 1908.nl. De reden van het vertrek van de commercieel directeur is nog niet bekend. De Rotterdammers volgen spoedig met een officieel persbericht.

Van Dijk werd door Feyenoord in 2020 aangetrokken als commercieel directeur. De 48-jarige Hagenaar was de opvolger van Mark Koevermans. Hij was onder meer betrokken bij de kledingdeal met Castore en heeft diverse vooral stappen gemaakt met de online Feyenoord Fan Shop.

 

+1/-0

Per direct. Dat vind ik opvallend, dan is de verbintenis ontbonden en is hij vrijgesteld van werk. Als hij zelf was vertrokken, had hij waarschijnlijk een opzegtermijn in acht moeten nemen.

Het leek mij al een zwaargewicht die in de structuur eerder naast Te Kloese stond, en niet aan hem rapporteerde. Hij noemde zichzelf ook CCO. Feyenoord wil 1 sterke man en een management die aan hem rapporteert; daar zag ik van Dijk niet in passen.

De greep van Te Kloese wordt hiermee groter, maar dat is wat de club voor ogen heeft. Hij moet nu wel ‘managers’ onder hem krijgen die hem werk uit handen gaan nemen. Hij krijgt het wel druk anders.

 

+1/-0

We kennen de werkelijke reden niet. Ik vind het wel jammer dat iemand op die positie zo kort in dienst is. Op beleidsfuncties moet iemand er toch wel minimaal 5 jaar zitten.

 

+1/-0

Ligt hij niet stiekem gewoon op het strand van Acapulco en laat het onderhandelen over aan de wc juffrouw?

 

+1/-0

Er is nog een paar maanden tegaan er moet snel een grote hoofdsponsor komen waarschijnlijk lukt het nu niet met Van Dijk. Te Kloese heeft natuurlijk wel de steun van de RVC.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 januari 2023 om 19:38:

Er is nog een paar maanden tegaan er moet snel een grote hoofdsponsor komen waarschijnlijk lukt het nu niet met Van Dijk. Te Kloese heeft natuurlijk wel de steun van de RVC.



Lijkt wel een soort coup van Te Kloese en Van Bodegom.

 

+1/-0

Tot nu toe had Martin van Geel met afstand de de grootste beleidsblunder op zijn naam staan met het niet instappen in de KKD. Onze directeur Te Kloese kan er ook wat van met het ontslaan van Arnesen en het niet nodig vinden om een vervanger aan te stellen. Een fout van jewelste die ons zomaar het kampioenschap kan gaan kosten. En dan nu die rare kwestie van de commercieel directeur die opeens opstapt.
Wij weten natuurlijk niet wat er zich allemaal afspeelt in het Maasgebouw maar je kan wel zeggen dat de structuur waar nu voor gekozen is totaal niet werkt zonder een goede, scherpe TD of TM.
Ik had gedacht en gehoopt dat we op alle gebieden verder waren maar het blijft Feyenoord en er wordt er weer ouderwets amateuristisch prutswerk afgeleverd of het nou gaat om het technisch beleid of het stadionbeleid.

 

+1/-0

Lijkt inderdaad heel amateuristisch, DtK komt op mij ook niet zo sterk over wat betreft het technische gedeelte. Met betrekking tot het stadionbeleid vind ik hem daarentegen wel heel helder en zakelijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dennis te Kloese