Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 80 81 82 83 84

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 10 januari 2021 om 13:02:

Malacia is leuk voor Sparta, is veel te onrustig.


Malacia is een prima speler voor Feyenoord. Als Malacia al niet goed genoeg zou zijn voor Feyenoord, wie dan wel?

 

+1/-0

haps

 

+1/-0

Malacia is een prima speler en heeft de potentie om beter te worden. Haps word niet meer beter en is constant geblesseerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 januari 2021 om 07:55:

Malacia is echt wel goed bezig, maar Haps is toch wat slimmer en uitgekookter. Dat moet Malacia nog leren.




Dat kun je niet leren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 januari 2021 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 10 januari 2021 om 13:02:

Malacia is leuk voor Sparta, is veel te onrustig.


Malacia is een prima speler voor Feyenoord. Als Malacia al niet goed genoeg zou zijn voor Feyenoord, wie dan wel?



Als je nooit meer mee wil doen moet je idd heel tevreden zijn met Malacia.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 11 januari 2021 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 januari 2021 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 10 januari 2021 om 13:02:

Malacia is leuk voor Sparta, is veel te onrustig.


Malacia is een prima speler voor Feyenoord. Als Malacia al niet goed genoeg zou zijn voor Feyenoord, wie dan wel?



Als je nooit meer mee wil doen moet je idd heel tevreden zijn met Malacia.



Aan spelers als Linssen, Diemers, Bottheghin, Nieuwkoop etc. kan ik mij drukker om maken.

 

+1/-0

dat Botje nog speeltijd kreeg....to slow

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 11 januari 2021 om 12:38:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 11 januari 2021 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 10 januari 2021 om 13:02:

Malacia is leuk voor Sparta, is veel te onrustig.


Malacia is een prima speler voor Feyenoord. Als Malacia al niet goed genoeg zou zijn voor Feyenoord, wie dan wel?



Als je nooit meer mee wil doen moet je idd heel tevreden zijn met Malacia.


Het is blijkbaar erg lastig om de juiste waarde van een speler te zien. Daarover zijn de meningen dus verdeeld.

 

+1/-0

Er zijn nogal wat spelers waar je je drukker om moet maken dan Malacia. Maar goed, de eigen jeugd zal er toch nooit iets van kunnen, ditzelfde gold ook voor Geertruida die vele malen de pispaal was. Ondertussen klappen deze zelfde figuren hun handen blauw voor de middelmaat zoals Linssen, spelers die 'lekker hard' werken. Zo komen wij ook nooit af van de stempel dat alleen harde domme werkers hier kunnen voetballen en functioneren.

 

+1/-0

Er komt helemaal geen kwaliteit uit de jeugd, Geertruida is ook gewoon middelmaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 13 januari 2021 om 22:29:

Er komt helemaal geen kwaliteit uit de jeugd, Geertruida is ook gewoon middelmaat.




is bere sterk is fit wint al zijn persoonlijke duels en.....scoort

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Arne Slot moet komend seizoen op dun koordje balanceren bij Feyenoord
SAMENVATTINGVoor de gemiddelde kijker was Feyenoord-AZ gisteren een feest om naar te kijken. Thuis zal Arne Slot vooral zijn kladblok hebben volgeschreven.

Sjoerd Mossou 25-01-21, 07:36 Laatste update: 07:37
Door Sjoerd Mossou

Arne Slot is ook niet gek natuurlijk. Toen de trainer in december voor Feyenoord koos, wist hij ook al wel dat er een stapel hoofdpijndossiers klaar lag in de Kuip.

Lees ook
Miljoenen voor Jørgensen? Op de e-bike en weg ermee

PREMIUM
Feyenoord ziet rivalen weglopen: ‘AZ voetbalt makkelijk, wij zwoegen en werken hard’
AZ won óók dankzij een feilloos speelplan

In dat opzicht was de wedstrijd tussen zijn oude club AZ en Feyenoord gisteren geen verrassing, eerder een bevestiging. De Alkmaarders wonnen volkomen verdiend, in een wedstrijd die de beperkingen van Feyenoord nog eens genadeloos blootlegde. ,,We hebben verloren van een ploeg met meer kwaliteit dan wij, daar moeten we eerlijk over zijn’’, zei scheidend Feyenoord-trainer Dick Advocaat.

Dat is onmiskenbaar waar, maar het was slechts een deel van het verhaal. Niet alleen heeft AZ met spelers zoals Fredrik Midtsjø, Calvin Stengs, Myron Boadu en Teun Koopmeiners voortreffelijke voetballers. Het won de wedstrijd óók dankzij een feilloos speelplan, uitgevoerd door een team dat vrijwel altijd kan terugvallen op automatismen.

De ironie wil dat die automatismen in Alkmaar mede door Slot zijn ingeslepen in de jaren hiervoor. Vanaf deze zomer wacht de coach de zware taak om bij Feyenoord iets vergelijkbaars te bereiken, maar dat klinkt stukken eenvoudiger dan het is. Deze week kreeg Slot er alleen nog maar méér huiswerk bij.

Uitgerekend in twee topduels waarin Feyenoord in balbezit een voldoende haalde, en waarin het veelal wat verder van het eigen doel af speelde, haalde het nul punten. Tegen Ajax kreeg het vorige week minder dan het verdiende, maar tegen AZ bleek nog maar eens waarom Advocaat liever wat verder naar achteren leunt met deze selectie.

Keuzes
Tegen de dynamische voorste linie van AZ werd Feyenoord te vaak uit elkaar gespeeld. Het vond nooit een passend antwoord op de zwervende Albert Gudmundsson, die steeds naar binnen kwam, en het centrum van Feyenoord tot keuzes dwong: doordekken of blijven staan?

AZ lokte Feyenoord steeds opnieuw uit de comfortzone van een veilige organisatie. Het vorige week nog geprezen blok Leroy Fer/Marcos Senesi/Uros Spajic kwam nu snelheid en wendbaarheid tekort. Slot zal het ook bevestigd hebben gezien: om met dit Feyenoord aanvallender te kunnen spelen, is niet alleen een opgefriste spelersgroep nodig. Ook een grondige omslag in denken wordt gevraagd.

Slot zal komend seizoen op een dun koordje moeten balanceren. Een enorme renovatie wordt gevraagd in de Kuip, een kleine revolutie misschien wel, maar een overgangsjaar kan een club als Feyenoord zich niet permitteren.

Toen deze site zich zaterdag boog over de vraag welke van deze twee clubs nu het verst is, kon je met de feiten allerlei kanten op, het lag er maar aan vanuit welk perspectief je keek.

Maar één ding was glashelder: de druk om te presteren is in ­Rotterdam nog steeds oneindig veel groter.



https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/arne-slot-moet-komend-seizoen-op-dun-koordje-balanceren-bij-feyenoord~a457896f/link

 

+1/-0

zou mij niets verbazen als Dirk assistent gaat worden van Slot

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 28 januari 2021 om 21:41:

zou mij niets verbazen als Dirk assistent gaat worden van Slot



Mij wel.

 

+1/-0

Zou ook niet weten voor welke functie ze anders in gesprek kunnen zijn.
Herkende Dirk eerst niet eens lol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2021 om 08:11:

Zou ook niet weten voor welke functie ze anders in gesprek kunnen zijn.
Herkende Dirk eerst niet eens lol.


Die is goed verbouwd inderdaad.

Ik denk dat die een rol krijgt bij de schakel tussen O21 en Feyenoord 1.

Dit bericht is gewijzigd op 29 januari 2021, 08:27:11.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 29 januari 2021 om 08:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 29 januari 2021 om 08:11:

Zou ook niet weten voor welke functie ze anders in gesprek kunnen zijn.
Herkende Dirk eerst niet eens lol.


Die is goed verbouwd inderdaad.

Ik denk dat die een rol krijgt bij de schakel tussen O21 en Feyenoord 1.


Als wat dan? Je moet die gozer niet laten coachen dat kan hij gewoon niet.

Ik kan mij geen functie bedenken waar die voor geschikt is, misschien hielenlikker van Brard ofzo.

 

+1/-0

Wat mij betreft blijven al die zogenaamde cultuurbewakers van Feyenoord heel ver weg van de Kuip. Zijn bijna zonder uitzondering figuren die grossieren in middelmatige kwaliteiten en een bovengemiddelde fetisj voor hard werken lijken te hebben. Daar moeten we echt eens grondig afscheid van nemen.

 

+1/-0

Interview met De Telegraaf is een premium artikel dus mischien handig.

LIMMEN - De commotie rond het ontslag op staande voet van Arne Slot (42) werpt een schaduw over zijn succesvolle periode bij AZ. Nog één keer kijkt de jonge, talentrijke trainer terug op zijn tijd in Alkmaar. Daarbij legt hij de nadruk op zijn manier van werken, de ontwikkeling van het team en het klaarstomen van de talenten voor Oranje, maar gaat Slot ook in op zijn gevoel bij het ontslag en zijn keuze voor Feyenoord.

Het liefst had Arne Slot het AZ-stadion via de voordeur verlaten. Maar dat de wijze waarop hij vertrok de aandacht afleidt van de stappen die de club sinds zijn komst in 2017 zette, lijkt hij nóg erger te vinden dan de abrupte aftocht.

Al als assistent zette hij samen met John van den Brom het elftal naar zijn hand en maakte het reactievoetbal plaats voor een aanvallende speelwijze. In zijn eerste jaar als eindverantwoordelijke eindigde hij – in het door corona abrupt beëindigde seizoen – gedeeld eerste met Ajax. Zijn flirt met Feyenoord werd hem fataal. Onnodig, vindt hij zelf. „In de laatste maand, waarin de directie op de hoogte was dat ik niet zou bijtekenen bij AZ en ik wist dat ik mogelijk naar Feyenoord zou gaan, hebben we nog tóp gepresteerd. De thuiswedstrijden tegen Real Sociedad en Napoli waren zelfs de beste wedstrijden onder mijn leiding.”

Hoe kijk je terug op het (ruim) ene jaar als hoofdtrainer bij AZ?

„Ik heb bij AZ met de spelers, staf en directie een fantastische tijd gehad. AZ is voor elke coach, maar zeker voor een beginnende trainer de perfecte club om te werken. De faciliteiten en mede-stafleden zijn top. En ik had het voorrecht dat ik met een geweldige lichting spelers aan de slag mocht, een selectie die vanuit de jeugd en door een goede scouting was samengesteld.”

Wat vervult je met de meeste trots?

„Het afgelopen anderhalf jaar als hoofdtrainer is een aaneenschakeling geweest van mooie momenten. We hebben voor AZ-begrippen uitzonderlijke prestaties geleverd. Steeds weer kregen de spelers het voor elkaar om zelfs mij te verrassen. Ze combineerden een titelrace met Ajax met Europese overwintering. En we slaagden erin op nationaal niveau in de topwedstrijden ons eigen dominante spel te laten zien. De stap die ze dit seizoen nog hebben gemaakt, was datzelfde voetbal ook tegen de Europese subtop in resultaten om te zetten.

Waar wijt je de slechte start van dit seizoen aan?

„Het seizoen begon moeizaam, omdat de selectie na het vertrek van Stijn Wuytens en door de blessures van Myron Boadu, Calvin Stengs en Oussama Idrissi niet op oorlogssterkte was. In de eerste vijf competitiewedstrijden zat het daarnaast niet bepaald mee met rode kaarten, Marco Bizot die even een mindere fase had en een grote groep spelers die corona opliep.”

Maar jullie herpakten jezelf.

„Door de enorme mentale weerbaarheid van het team boekten we vier overwinningen op rij en verkleinden we het gat met Ajax tot vier verliespunten. Daarnaast gaven de wedstrijden tegen Sociedad en Napoli thuis aanleiding om te vermoeden dat we Europees zouden overwinteren.

De spelers liepen met je weg, de prestaties waren goed en je maakte als beginnende hoofdtrainer grote stappen. Waarom besloot je jouw contract niet te verlengen?

„Na het succesvolle seizoen dat helaas vanwege corona werd afgebroken, stond ik er voor open om mijn contract open te breken en voor meerdere jaren te verlengen, maar dat signaal werd lange tijd in de wind geslagen. Ik heb daarnaast aangegeven dat het voor mij onwenselijk was om het nieuwe seizoen met een aflopend contract in te gaan. Maar ik heb lang moeten wachten op een concreet voorstel van AZ.”

Maar uiteindelijk kreeg je een voorstel dat je vijf weken in beraad hield?

„Dat moet je wel in perspectief zien. Al in mei gaf ik dus aan te willen verlengen. Half juni had ik een evaluatiegesprek met Robert Eenhoorn en Max Huiberts, waarin ze zeiden ook langer door te willen en contact te zullen opnemen met mijn zaakwaarnemer Mino Raiola. Ik kreeg pas eind september een officieel voorstel, waarin ik één seizoen kon bijtekenen. Dat heb ik uiteindelijk dus afgeslagen.”

En vervolgens kwam Feyenoord?

„Ja, niet lang nadat ik AZ had afgezegd, maakte Feyenoord écht werk van me.”

Wat is de reden dat je de interesse van Feyenoord niet kenbaar hebt gemaakt bij de directie?

„Omdat mijn contract afliep, was er hooguit een morele verplichting de club in te lichten. Maar toen ik aangaf mijn contract niet te willen verlengen, heb ik met de directie afgesproken dit voorlopig stil te houden om onrust en mogelijk mindere prestaties te voorkomen. Dus op het moment dat Feyenoord écht doorpakte, maakte ik dezelfde afweging. Ik hecht er waarde aan te zeggen dat ik nooit heb gelogen. Op het moment dat me de vraag werd gesteld of ik met Feyenoord in gesprek was, heb ik direct ’ja’ geantwoord en dertig seconden later stond ik buiten.”

Was het niet naïef van je te denken dat de gesprekken met Feyenoord niét zouden uitlekken?

„Misschien. Voor beide partijen was het het beste als het nieuws in de winterstop naar buiten zou zijn gebracht. Maar dat hoefde niet meer…”

Begreep je de beslissing van AZ om je per direct op straat te zetten? Zo niet, begrijp je die nu?

„Nee en nee.”

Directeur Robert Eenhoorn en technisch directeur Max Huiberts hebben jouw handelswijze in duidelijke bewoordingen veroordeeld. Wat vind je daarvan?

„We hebben 3,5 jaar goed, prettig en succesvol samengewerkt. Ik hecht meer waarde aan de herinnering aan die samenwerking dan aan wat er daarna vanuit de emotie door hen is gezegd.”

Heb je nog veel contact met de spelers?

„Dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van de spelers, die ik seizoenenlang onder mijn hoede heb gehad, is wrang. En nee, contact heb ik nu niet. Dat zou voor Pascal Jansen en de selectie contraproductief zijn. De spelers moeten tot de orde van de dag overgaan en dat is – helaas voor mij – met een nieuwe trainer.”

Was je verrast dat je assistent Jansen naar voren werd geschoven en hoe was je band met hem?

„Dat ze op dezelfde manier wilden doorgaan, zie ik als een compliment. Als mens zijn we totaal verschillend, maar ik vind Pascal een heel goede veldtrainer.”

Hoe kijk je naar de huidige prestaties van AZ en was twee keer op identieke wijze van Ajax verliezen Arne Slot ook overkomen?

„Eerlijk gezegd was het te pijnlijk om wedstrijden van AZ te kijken. Dus dat heb ik ook bijna niet gedaan. Maar het geeft eens te meer aan dat twee keer volledig verdiend én op je eigen manier van Ajax winnen, zoals wij vorig seizoen deden, voor AZ een bijzondere prestatie is.”

Bij jouw ontslag was het verschil met koploper Ajax vier verliespunten, inmiddels dertien. Had AZ er niet verstandig aan gedaan jou het seizoen te laten afmaken?

„Dat zullen we nooit weten. Het winnen van een prijs leefde heel sterk in de groep. Vorig jaar werd ons die kans ontnomen. Dit seizoen kregen we met wederom een sterke groep een nieuwe kans om prijzen te pakken. Ik vind het vooral jammer dat deze lichting AZ waarschijnlijk zonder echte prijs gaat verlaten.”

Hoe beoordeel je de prestaties van Feyenoord op dit moment?

„Ik heb me voorgenomen pas na mijn presentatie over Feyenoord te praten.”

Ben je op de achtergrond al bezig met volgend seizoen?

„Met de ábsolute nadruk op het woord ’achtergrond’: ja.”

Ben je na Svensson van plan nog meer spelers van AZ te benaderen?

„Ik ben nu niet de spreekbuis van Feyenoord.”

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2021 om 07:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Arne Slot moet komend seizoen op dun koordje balanceren bij Feyenoord
SAMENVATTINGVoor de gemiddelde kijker was Feyenoord-AZ gisteren een feest om naar te kijken. Thuis zal Arne Slot vooral zijn kladblok hebben volgeschreven.

Sjoerd Mossou 25-01-21, 07:36 Laatste update: 07:37
Door Sjoerd Mossou

Arne Slot is ook niet gek natuurlijk. Toen de trainer in december voor Feyenoord koos, wist hij ook al wel dat er een stapel hoofdpijndossiers klaar lag in de Kuip.

Lees ook
Miljoenen voor Jørgensen? Op de e-bike en weg ermee

PREMIUM
Feyenoord ziet rivalen weglopen: ‘AZ voetbalt makkelijk, wij zwoegen en werken hard’
AZ won óók dankzij een feilloos speelplan

In dat opzicht was de wedstrijd tussen zijn oude club AZ en Feyenoord gisteren geen verrassing, eerder een bevestiging. De Alkmaarders wonnen volkomen verdiend, in een wedstrijd die de beperkingen van Feyenoord nog eens genadeloos blootlegde. ,,We hebben verloren van een ploeg met meer kwaliteit dan wij, daar moeten we eerlijk over zijn’’, zei scheidend Feyenoord-trainer Dick Advocaat.

Dat is onmiskenbaar waar, maar het was slechts een deel van het verhaal. Niet alleen heeft AZ met spelers zoals Fredrik Midtsjø, Calvin Stengs, Myron Boadu en Teun Koopmeiners voortreffelijke voetballers. Het won de wedstrijd óók dankzij een feilloos speelplan, uitgevoerd door een team dat vrijwel altijd kan terugvallen op automatismen.

De ironie wil dat die automatismen in Alkmaar mede door Slot zijn ingeslepen in de jaren hiervoor. Vanaf deze zomer wacht de coach de zware taak om bij Feyenoord iets vergelijkbaars te bereiken, maar dat klinkt stukken eenvoudiger dan het is. Deze week kreeg Slot er alleen nog maar méér huiswerk bij.

Uitgerekend in twee topduels waarin Feyenoord in balbezit een voldoende haalde, en waarin het veelal wat verder van het eigen doel af speelde, haalde het nul punten. Tegen Ajax kreeg het vorige week minder dan het verdiende, maar tegen AZ bleek nog maar eens waarom Advocaat liever wat verder naar achteren leunt met deze selectie.

Keuzes
Tegen de dynamische voorste linie van AZ werd Feyenoord te vaak uit elkaar gespeeld. Het vond nooit een passend antwoord op de zwervende Albert Gudmundsson, die steeds naar binnen kwam, en het centrum van Feyenoord tot keuzes dwong: doordekken of blijven staan?

AZ lokte Feyenoord steeds opnieuw uit de comfortzone van een veilige organisatie. Het vorige week nog geprezen blok Leroy Fer/Marcos Senesi/Uros Spajic kwam nu snelheid en wendbaarheid tekort. Slot zal het ook bevestigd hebben gezien: om met dit Feyenoord aanvallender te kunnen spelen, is niet alleen een opgefriste spelersgroep nodig. Ook een grondige omslag in denken wordt gevraagd.

Slot zal komend seizoen op een dun koordje moeten balanceren. Een enorme renovatie wordt gevraagd in de Kuip, een kleine revolutie misschien wel, maar een overgangsjaar kan een club als Feyenoord zich niet permitteren.

Toen deze site zich zaterdag boog over de vraag welke van deze twee clubs nu het verst is, kon je met de feiten allerlei kanten op, het lag er maar aan vanuit welk perspectief je keek.

Maar één ding was glashelder: de druk om te presteren is in ­Rotterdam nog steeds oneindig veel groter.



https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/arne-slot-moet-komend-seizoen-op-dun-koordje-balanceren-bij-feyenoord~a457896f/link


Slot moet niet te veel veranderen aan de speelwijze. Deze spelersgroep is prima, maar ze zijn op hun best vanuit een verdedigende tactiek. Dat is altijd zo geweest. In het seizoen 83-84 werd Feyenoord kampioen met een behoudende tactiek. Cruyff vond dat Brard in de ploeg moest komen i.p.v. linksbuiten Pierre Vermeulen. Feyenoord verloor dat seizoen geen wedstrijd meer.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 80 81 82 83 84

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot