Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 14.908
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
'Zéér ambitieus' en 'stevige onderhandelaar': dit is beoogd Feyenoord-td Rigaux
14 mei 2026 om 20:05
Update: 14 mei 2026 om 21:02
Noël Korteweg
Redacteur en verslaggever
Dévy Rigaux moet de nieuwe technisch directeur van Feyenoord worden. De huidige sportief directeur van Club Brugge laat zijn werkgever naar verluidt deze week weten dat hij wil overstappen naar de Rotterdammers. Maar wie is Rigaux precies en hoe klom hij op van teammanager tot directeur bij Club? Glenn Schrader van de Belgische tak van VoetbalPrimeur laat zijn licht schijnen op de beoogde td van Feyenoord
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2088928/dit-is-beoogd-feyenoord-td-rigaux.htmllink
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Club Brugge kampioenschap dus komt op een goed moment naar Rotterdam.
'Rigaux bevestigt eind deze week keuze voor Feyenoord'
vandaag, 12:41 53 reacties
Dévy Rigaux wordt hoogstwaarschijnlijk de nieuwe technisch directeur van Feyenoord. De Belg wacht met uitsluitsel over zijn toekomst tot het seizoen van zijn huidige club Club Brugge erop zit. Volgens de doorgaans betrouwbare journalist Sacha Tavolieri heeft hij zijn keuze echter wel al gemaakt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
AD bevestigt: Feyenoord op hoofdlijnen akkoord met Rigaux en Eenhoorn
vandaag, 13:27 827 reacties
Dévy Rigaux wordt de nieuwe technisch directeur van Feyenoord. Dat bevestigen onder meer Het Laatste Nieuws en het Algemeen Dagblad maandagmiddag. De partijen zijn op hoofdlijnen akkoord en bespreken momenteel de laatste details over een driejarig contract.
Club Brugge, de huidige club van Rigaux, is met nog twee wedstrijden te gaan nog volop bezig kampioen van België te worden. De verwachting was daarom dat Rigaux zijn keuze zou uitstellen tot het einde van de competitie. Inmiddels heeft hij zijn keuze echter al kenbaar gemaakt aan het bestuur van de club. Na de 5-0 zege op Union Sint-Gillis van afgelopen zaterdag liet hij voorzitter Bart Verhaeghe weten naar Feyenoord te vertrekken.
Rigaux was in Brugge medeverantwoordelijk voor het spelersbeleid. Daarmee had hij een groot aandeel in de successen van de club die dit seizoen nog één zege nodig heeft om kampioen te worden. Bij Feyenoord krijgt hij als technisch directeur een nog grotere rol dan hij in België had. Daarnaast gaat hij in De Kuip ook aanzienlijk meer salaris verdienen.
Vorige week werd ook al bekend dat Feyenoord een principeakkoord heeft bereikt met de nieuwe algemeen directeur, Robert Eenhoorn. De verwachting is dan ook dat de club het tweetal nu zeer binnenkort zal presenteren. Dat is ook nodig, want er moeten dringend keuzes gemaakt worden over de selectie voor het aankomende seizoen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
NOS meldt het nu ook.
Dévy Rigaux wordt technisch directeur
van Feyenoord.De Belg (38) komt over
van Club Brugge,waar hij sinds 2024 die
functie bekleedde.Feyenoord hoopt deze
week ook Robert Eenhoorn te presenteren
als nieuwe algemeen directeur.
Rigaux,die geen verleden als speler
heeft,slaagde er bij Brugge in flinke
transferbedragen te vangen voor enkele
verkochte spelers.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.060
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
https://1908.nl/artikelen/devy-rigaux-onthuld-door-journalist-die-hem-jarenlang-volgde-geen-gevaar-voor-van-persielink
Positief artikel op 1908.nl. De man spreekt 7 talen vloeiend….
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 21 mei 2026 om 13:50:
https://1908.nl/artikelen/devy-rigaux-onthuld-door-journalist-die-hem-jarenlang-volgde-geen-gevaar-voor-van-persielink
Positief artikel op 1908.nl. De man spreekt 7 talen vloeiend….
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Het lijkt me iig geen heel bescheiden Vlaming denk dat hij wel kan aarden in het Rotterdamse en Nederland in het algemeen.
Rigaux: "Ten vroegste op 1 juni begin ik bij Feyenoord"
vandaag, 16:29 275 reacties
Het is geen geheim meer dat Dévy Rigaux op korte termijn zijn handtekening zet in Rotterdam. De technisch directeur heeft zijn overstap in de media al bevestigd. Na het behaalde kampioenschap van Club Brugge kon het geheim de wereld uit en legde hij zijn reden voor het nieuwe avontuur uit.
"We hebben nog niets getekend, maar ik heb mijn woord gegeven", vertelt Rigaux in gesprek met Sporza.be. "Ik zal nog een aantal dossiers afwerken en overdragen. Ten vroegste op 1 juni begin ik bij Feyenoord. Ik vind beide clubs vergelijkbaar met hun enorme traditie, het winnaars-DNA en fantastische supporters. Ik kijk ernaar uit om ook daar een zeer competitieve kern samen te stellen en hopelijk kan ik ook voor hen succesvol zijn."
Rigaux ziet dus gelijkenissen tussen Club Brugge en Feyenoord, maar ziet ook dat de Rotterdammers een andere status hebben in het voetbal. "Ik geloof dat die club enorm veel potentieel heeft. Qua fanbase, historische traditie en merk is Feyenoord net iets extra's in Europa. Dat heb ik ook in het wereldje mogen vernemen."
"Ik ben de eerste Belg die sportief directeur zal worden bij 1 van de 3 Nederlandse topclubs", vervolgt de 38-jarige Rigaux met trots. "En ik word de tweede buitenlandse sportief directeur bij Feyenoord. Ze wilden me heel hard. Het is de eerste keer dat ik van werkgever verander. Dat wis je niet zomaar uit."
Rigaux heeft er vertrouwen in dat hij Club Brugge in goede handen achterlaat. "Ze weten dat ze de komende maanden op mij kunnen rekenen, of de komende jaren als er iets is. Ik laat een fantastische groep achter. Club is een topclub die geëvolueerd is en dat Europees ook getoond heeft. Dit is een kwalitatief sterke groep met een enorme winnaarsmentaliteit."
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dévy Rigaux