Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
open/sluit de onderstaande quote:Dn_Kraaij schreef op 27 mei 2026 om 11:27:
Ik zit voor mijn werk ook soms aan de onderhandelingstafel en dan zit je liever tegenover een 50+er dan een menneke van 38.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.793
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Als ik luister naar die podcast van Pro Sports waarin hij te gast is, krijg ik vooral een beeld van een bestuurder die heel hard werkt en ontzettend veel tijd besteed aan het leggen en onderhouden van contacten met spelers en hun begeleiding.
Misschien is daar zijn leeftijd juist wel een voordeel, en kan hij gemakkelijk de juiste 'snaar' raken bij spelers die nog wat jonger zijn.
Hij vertelt bijvoorbeeld over Schjelderup, die hij namens Brugge afgelopen winter bijna van Benfica gehaald had. De speler wilde, de clubs waren er eigenlijk ook al uit. Hij kreeg een berichtje van de speler dat hij in de basis stond in het laatste CL-duel. Daarin scoorde Schjelderup tweemaal, en wilde de coach Mourinho hem opeens niet meer laten gaan.
En dan vertelt hij tussen neus en lippen door, dat hij nog steeds appt met de speler.
Het 'warm' houden van contacten is zo belangrijk, in het Maasgebouw lijkt het soms alsof ze niet eens weten of verhuurde spelers uberhaupt nog leven...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.298
Reg.: 9 oktober 2019
Logisch verhaal die gaat eens indringend met de spelers praten en of er vertrouwen is in de trainers.
Rigaux over toekomst Van Persie: "Logisch dat we tijd nemen voor grondige analyse"
vandaag, 13:55 572 reacties
Dévy Rigaux en Robert Eenhoorn hielden maandagmiddag voor het eerst een persconferentie als de nieuwe directeuren van Feyenoord. Een vraag die bij veel mensen speelde, was of Robin van Persie ook onder hun bewind de hoofdtrainer blijft. Daar kon Rigaux echter nog niet veel over zeggen.
Eerder deze week sprak Rigaux voor het eerst met Van Persie. "Het was een eerste kennismaking. Daarbij hoort dat je elkaar leert kennen. In eerste instantie vooral als persoon. Uiteraard ging het ook kort over Feyenoord. Maar over het afgelopen seizoen hebben we nog niet in detail kunnen praten. Bij zo'n eerste gesprek zijn er heel wat andere zaken die je eerst bespreekt. Het was een aangenaam gesprek."
Over de toekomst van Van Persie is dus nog geen besluit genomen. "Robert begint officieel pas in juli en ik ben vandaag pas begonnen. We zullen de tijd nemen om een analyse te maken van alles wat zich hier heeft afgespeeld. Zodra we een heel duidelijk beeld hebben, kunnen we beslissingen gaan nemen. Op dat vlak is het nu aan ons om zaken wat helderder te krijgen, voor we daarop overgaan."
Rigaux denkt dat het raar zou zijn als hij wel direct bij zijn entree harde beslissingen zou nemen. "Als wij nu zouden binnenkomen en beweren dat we weten wat zich hier de afgelopen 12 maanden heeft afgespeeld, zou dat niet logisch zijn. We hebben tijd nodig om mensen te spreken. We hebben een paar mensen gezien, maar nog lang niet iedereen. Ik denk dat het logisch is dat we onze tijd pakken om een grondige analyse te maken. Anders kom je in een vaarwater waarin je zeer snel een besluit neemt, zonder dat je precies weet wat zich hier afspeelt."
Natuurlijk weet de nieuwe technisch directeur dat de voorbereiding op het nieuwe seizoen alweer voor de deur staat. "Ik begrijp dat jullie daar zicht op willen, maar het is niet zo dat we onszelf een deadline hebben opgelegd. We doen er elke dag alles aan om een helder beeld te krijgen van wat zich hier heeft afgespeeld en waar we met Feyenoord naartoe willen. Als dat voor ons duidelijk is, zullen we natuurlijk ook handelen."
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.161
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Knakkie schreef op 01 juni 2026 om 15:00:
Logisch verhaal inderdaad. Maar of er voldoende tijd is om met spelers te praten of er nog genoeg vertrouwen in RvP is betwijfel ik. De spelersgroep is nu op vakantie of naar het WK en er zullen nog veel veranderingen in de spelersgroep plaatsvinden.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Dévy en Robert zullen niet enkel een beeld proberen te vormen door in gesprek te gaan met interne stakeholders, beiden hebben uitvoerig gewerkt met data en Feyenoord is een club waar ook al veel met data gewerkt is. Het lijkt mij aannemelijk dat zij beiden ook op hun manier naar de verzamelde data gaan kijken en daaruit bepaalde conclusies gaan trekken.
Ik vind het alleen maar getuigen van 'verstandig beleid' dat van Persie niet direct aan de kant is gezet, net zo goed als dat heel duidelijk niet wordt gezegd dat hij mag blijven. Het blijkt nu wel dat met van Persie met zijn uitlatingen eerder, veel te ver op de zaken vooruit is gelopen.
Gelukkig maar. Ik denk dat de scenario's waarin hij alsnog komende maanden vertrekt best wel reeel zijn. Van Persie heeft mij tot nu toe nog totaal niet kunnen overtuigen als hoofdtrainer. Hij kan het mooi verbaal verkopen, maar van al zijn verhalen is nog bitter weinig terechtgekomen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Advocaat net bij Oranjezomer kritisch over Rigaux. Die keert niet terug als adviseur.
Logisch dat hij Van Persie verdedigd maar weet ook dat Robin als beginnende trainer grote fouten heeft gemaakt en dat kan hij in zijn laatste seizoen zich niet veroorloven.
Verder is Rigaux natuurlijk een buitenstaander in ons voetbalwereldje dus een makkelijk doelwit Devy laat je niet gek maken door de Nederlandse media en oudgedienden ze staan tetrappelen om je aantepakken. Het Legioen staat achter U !
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 juni 2026, 00:43:24.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.485
Reg.: 17 november 2024
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 05 juni 2026 om 22:13:
Advocaat net bij Oranjezomer kritisch over Rigaux. Die keert niet terug als adviseur.
Logisch dat hij Van Persie verdedigd maar weet ook dat Robin als beginnende trainer grote fouten heeft gemaakt en dat kan hij in zijn laatste seizoen zich niet veroorloven.
Verder is Rigaux natuurlijk een buitenstaander in ons voetbalwereldje dus een makkelijk doelwit Devy laat je niet gek maken door de Nederlandse media en oudgedienden ze staan tetrappelen om je aantepakken. Het Legioen staat achter U !
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Ondanks alle blessures zit er nog genoeg kwaliteiten in de ploeg als iedereen fit was geweest DAN had RVP echt een probleem gehad Rigaux heeft toch ook gezien hoe slecht het veldspel is geweest gewoon vergelijkbaar met ajax netzo slecht alleen met betere spelers.
Dat we überhaupt tweede zijn geworden was voor een groot deel puur geluk.
Dieptepunt was die wedstrijd tegen Twente natuurlijk en toen zei Valente het goed zij hadden wel een plan wat hij later nuanceert maar zijn eerste reactie was de waarheid.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 juni 2026, 15:32:47.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 juni 2026 om 14:26:
Zou hij proberen landgenoot Ruben Peeters terug naar Feyenoord tehalen? Is nu ook officieel vertrokken bij Liverpool.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Dévy Rigaux