Vak: -
Forumreacties: 188
Reg.: 12 juli 2026
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu FC Barcelona-Feyenoord
Man van de Wedstrijd NEC-Feyenoord: -
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.959
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 2.626
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 september 2026 om 12:21:
Er is over het handelen vanuit de Saudische club al genoeg gezegd/geschreven: ik denk dat Feyenoord goed gehandeld heeft en terecht de stappen/voorwaarden heeft opgesteld op de momenten dat die relevant werden.
Wat mij wel verbaasd en zorgen baart is, is de opmerking over de interne politiek bij Feyenoord. Dat er bestuursleden gedreigd hebben op te stappen, als Hadj Moussa was verkocht en er géén vervanger zou worden gehaald; ik ben erg benieuwd wát daarvan waar is.
Je wilt als technisch verantwoordelijke volgens mij een mandaat hebben om te bepalen hoe de spelersgroep eruit ziet. Een recordverkoop nadat de transferperiode is afgesloten, dat zal (deels) buiten dat mandaat vallen. Dan moet je daarover in overleg/gesprek met de RvC om gezamenlijk te beslissen.
Maar dat gaat dan over de voorwaarden, lijkt mij. Het halen van een (transfervrije) vervanger kan een voorwaarde zijn, en de commissarissen zouden daarin de directie moeten vragen of ze van plan zijn te proberen om iemand vast te leggen, wat daarvoor nodig is en zoniet; waarom niet.
Als de directie daarover vervolgens uitleg geeft (en niet van plan is een vervanger te halen, want dat maak ik op uit wat er staat), en het loopt zó hoog op dat er bestuursleden zijn die dreigen op te stappen; dat zit er iets niet lekker binnen zowel de organisatie.
Zo kun je als directie en RvC volgens mij niet met elkaar samenwerken. Wat speelt daar allemaal?
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 16.562
Reg.: 9 oktober 2019
Forumreacties: 4.277
Reg.: 26 mei 2004
https://www.goal.com/en/news/management-without-solutions-how-did-al-ittihad-reach-the-brink-of-collapse/blt2df7895279910ee9?utm_source=chatgpt.com
Bij dit soort clubs moet je 100% aan goede aanbetaling vragen of een bankgarantie.
Forumreacties: 374
Reg.: 19 juli 2009
Favoriete opstelling: 4-3-3
FC Barcelona-Feyenoord 1-3 (1-1)
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 07 september 2026 om 12:21:
Zo kun je als directie en RvC volgens mij niet met elkaar samenwerken. Wat speelt daar allemaal?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.959
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 188