Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.936
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 13.700
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
Dat de vorm niet goed is, blijkt ook uit een ander gegeven. Robin van Persie beschikt momenteel namelijk over een laag puntengemiddelde. De oefenmeester komt niet verder dan een gemiddelde van 1,68 punt per wedstrijd. Opmerkelijk genoeg is het een lager gemiddelde dan dat van zijn voorganger Brian Priske, die in tegenstelling tot Van Persie wel ontslagen werd. De Deense trainer behaalde namelijk een gemiddelde van 1,85 punt per wedstrijd.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 16 januari 2026 om 14:38:
Stukje van de persco geluisterd....
Praat een hoop, zegt helemaal niks...
Ik weet alleen dat samenwerking met staf is die tevreden over, hij bepaalt en is niet iedere keuze goed, maar hij is tevreden, maar niet iedere keuze pakt goed uit...
En dat x4 on 3 minuten...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Hij kan het wel allemaal prima benoemen, maar we zien het niet terug op het veld.
Het moet heel snel beter
"Ik ben niet echt bezig met andere teams, maar vooral met het proces en de speelwijze van ons eigen team. Ik geloof er sterk in dat je de kans vergroot om te winnen als je alle onderdelen goed invult", vervolgt Van Persie. "We beseffen heel goed dat het heel snel beter moet, want voetbal gaat uiteindelijk om winnen. Als je bij Feyenoord werkt, moet je veel meer winnen. Daar zal ik altijd alles voor blijven geven, want mijn enige belang is dat het goed gaat met de club."
"Ik zoek de balans tussen het prikkelen van spelers en het bespreken van punten die echt beter moeten. Ik besef me heel goed dat we in de eerste plaats met mensen te maken hebben. Je moet de mindset van eerder dit seizoen hervinden, dus probeer je spelers te triggeren", gaat de trainer verder. Van Persie heeft ondanks de uitdagingen vertrouwen richting de wedstrijd van dit weekend. "Ik geloof in onze spelers en heb een goed gevoel richting de wedstrijd. Sparta heeft een goed team, dus we zullen op meerdere onderdelen getest worden."
Forumreacties: 3.947
Reg.: 26 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 16 januari 2026 om 15:38:
Hij kan het wel allemaal prima benoemen, maar we zien het niet terug op het veld.
"Ik zoek de balans tussen het prikkelen van spelers en het bespreken van punten die echt beter moeten. Ik besef me heel goed dat we in de eerste plaats met mensen te maken hebben. J"
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 16 januari 2026 om 19:44:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 16 januari 2026 om 15:38:
"Ik zoek de balans tussen het prikkelen van spelers en het bespreken van punten die echt beter moeten. Ik besef me heel goed dat we in de eerste plaats met mensen te maken hebben. J"
En ik denk dat v Persie dit dus echt helemaal niet kan.
Hij heeft geen benul hoe te prikkelen en tevreden houden van mensen.
Forumreacties: 3.947
Reg.: 26 mei 2004
https://www.fr12.nl/nieuws/cijfers-tonen-structureel-probleem-bij-feyenoord-na-75-minuten?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&u
tm_campaign=Headliner.nl
Heb dit aan het begin van het seizoen al aangekaart dat je met de tactiek v van Persie voor het laatste gedeelte een andere tactiek moet gebruiken want iedereen is helemaal op en daar geef je steeds alles weg.
Helaas hebben ze dat zelf nooit iets mee gedaan.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 17 januari 2026 om 17:13:
https://www.fr12.nl/nieuws/cijfers-tonen-structureel-probleem-bij-feyenoord-na-75-minuten?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&u
tm_campaign=Headliner.nl
Heb dit aan het begin van het seizoen al aangekaart dat je met de tactiek v van Persie voor het laatste gedeelte een andere tactiek moet gebruiken want iedereen is helemaal op en daar geef je steeds alles weg.
Helaas hebben ze dat zelf nooit iets mee gedaan.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.109
Reg.: 17 november 2024
Ergens hoop je bijna op een ouderwetse spandoeken dag in De Kuip zoals vroeger. Kijk actie mag best vanuit de supporters, zolang het maar binnen de perken blijft. Aanvallen van Maasgebouw, bedreiging etc. moeten we niet hebben. Maar in hoor en gebaar laten horen mag echt wel eens een keer nu.
Ik verwacht dat dit ook snel gaat gebeuren zegt mijn gevoel.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Te Kloese is duidelijk: "Ontslag Van Persie niet aan de orde"
vandaag, 10:52 521 reacties
Robin van Persie blijft aan als trainer van Feyenoord. Dat bevestigt directeur Dennis te Kloese daags na de 3-4 nederlaag tegen Sparta tegenover het Algemeen Dagblad. "Een ontslag is niet aan de orde", is hij duidelijk.
De positie van Van Persie staat al een tijdlang onder druk. De nederlaag tegen Sparta, het elfde puntverlies in de laatste 14 wedstrijden, droeg daar nog maar eens aan bij. Ook het publiek liet tijdens de wedstrijd van zich horen. Daarbovenop sprak Quinten Timber zich stevig uit tegen zijn trainer, waarmee het erop lijkt dat ook (een deel van) de spelersgroep vraagtekens zet bij het functioneren van de hoofdtrainer.
Te Kloese erkent dat de situatie nijpend is. "Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben." Toch ziet hij een ontslag van Van Persie niet als de oplossing. De trainer sprak zondag zelf ook al uit de handdoek niet in de ring te gooien.
Het AD weet dat er intern wel degelijk twijfels zijn over Van Persie. De krant ziet daarbij gelijkenissen met een jaar geleden, toen Brian Priske onder vuur lag. Ook toen was het Te Kloese die zijn trainer lang het vertrouwen bleef geven. Uiteindelijk was hij het die de Deen alsnog wegstuurde, maar intern had men liever dat dit al eerder was gebeurd.
Komende dinsdag geeft Te Kloese zijn jaarlijkse toespraak aan de sponsors van Feyenoord tijdens de nieuwjaarsreceptie. Daarna staat hij ook de pers te woord, waarbij de situatie rond Van Persie en ook Timber ongetwijfeld ter sprake komt.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Valentijn Driessen: ’Feyenoord speelt Russisch roulette met Robin van Persie’
Wordt Robin van Persie na John Heitinga bij Ajax de tweede WK-finalist van 2010 van Oranje die het seizoen als hoofdtrainer niet overleeft in de top van de Eredivisie? Feyenoord is na een jaar met Van Persie als hoofdverantwoordelijke op een dood spoor beland. Het krediet bij het Legioen voor het kind van de club is opgesoupeerd. Zelfs zijn sterke verbale kwaliteiten lijken geen soelaas meer te bieden.
Valentijn Driessen
Chef voetbal Telesport / columnist
06:35 uur | vandaag
Lang was de tweede plaats in de Eredivisie het laatste stevige houvast voor Van Persie. Na de spectaculaire zege van Sparta in De Kuip – de eerste sinds maart 2000 (!) – is deze garantie op de voorronde van de Champions League serieus in gevaar. Alleen de belabberde prestaties van concurrenten Ajax en AZ houden Feyenoord in leven voor een plaats in het kampioenenbal. Zolang het spel van Feyenoord geen beterschap belooft, kunnen zelfs clubs als NEC en FC Groningen roet in het eten gooien.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.533
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 19 januari 2026 om 15:02:
(...)Valentijn Driessen: ’Feyenoord speelt Russisch roulette met Robin van Persie’
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.284
Reg.: 31 augustus 2023
Forumreacties: 17.133
Reg.: 2 januari 2007
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.936
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 19 januari 2026 om 21:15:
Dick Schreuder is nu nog beschikbaar, maar Eintracht wil hem ook hebben. Als DtK nog langer wacht uit eigen belang is Schreuder dalijk ook weg.
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Robin van Persie