Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Cyriel Dessers

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19

Zou me niks verbazen als hij al aanbiedingen op zak had, want zie hem ook niet bij Genk terugkeren.

 

+1/-0

Komt hij toch nog terug zou het wel toejuichen!!

Dessers: "De deur naar Feyenoord is nog niet helemaal dicht"

Cyriel Dessers heeft het hoofdstuk Feyenoord nog niet helemaal afgesloten. De spits is na het verlopen van de koopoptie in zijn huurcontract teruggekeerd naar Genk en leek daarom definitief uit beeld voor de Rotterdamse club. Zelf denkt hij daar echter anders over.

In Het Belang van Limburg vertelde hij hoe Feyenoord een 'diepe indruk' op hem heeft achtergelaten. "Ik heb in Rotterdam een uitzonderlijk jaar beleefd. Het contact met Feyenoord is nog altijd heel goed. Ik spreek Arne Slot - een topcoach - nog regelmatig. Die deur is dus nog niet helemaal dicht."

Vooralsnog werkt hij de voorbereiding af met Genk en wacht hij intussen geduldig af. "Ik laat het rustig op mij afkomen. Vorig jaar was het spannend tot 31 augustus. Die dag heeft me een paar jaar van mijn leven gekost, denk ik. Hopelijk wordt dat me nu bespaard en weet ik nu eerder waar ik aan toe ben, als er alsnog een transfer komt."

 

+1/-0

Ik zou het echt top vinden als hij alsnog bij feyenoord kwam te spelen al is het maar voor één jaar het komend jaar is best moeilijk voor de club.

Je bent twee hele goede spelers kwijt, dat is voor het voetbal heel jammer maar je komt er niet onderuit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 08 juli 2022 om 00:15:

Ik zou het echt top vinden als hij alsnog bij feyenoord kwam te spelen al is het maar voor één jaar het komend jaar is best moeilijk voor de club.

Je bent twee hele goede spelers kwijt, dat is voor het voetbal heel jammer maar je komt er niet onderuit.



Dessers is geen geweldige spits, nuttig om er bij te hebbem, meer niet.
We moeten hem niet groter maken dan die is.

 

+1/-0

Hij is zelf ook realistisch afgelopen jaar was uitzonderlijk voor hem of hij het nog kan herhalen weet je niet maar met deze trainer kan dat best goed komen bij een andere club moet hij zich opnieuw bewijzen.

 

+1/-0

Lijkt mij echt een speler van een seizoen. Dat was overal zo. Kan mij niet voorstellen dat hij nog zo'n seizoen kan draaien.
Wanneer dat niet zou lukken is hij al zijn krediet kwijt van afgelopen jaar.

 

+2/-0

Waar haal iemand het vandaan als hij goed gespeeld heeft het maar voor één seizoen is.
Alles hangt ook af voor de aanvoer van de bal dat je dus veel op de helft van de tegenstander speelt, ik heb toch acties gezien van hem dat het niet zomaar een spelertje is.
Ik heb vertrouwen in hem, concurrentie is wel gunstig dat zorgt dat ze zelf beseffen willen ze in de basis staan hun best moeten doen er staat een vervanger achter de speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 juli 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 08 juli 2022 om 00:15:

Ik zou het echt top vinden als hij alsnog bij feyenoord kwam te spelen al is het maar voor één jaar het komend jaar is best moeilijk voor de club.

Je bent twee hele goede spelers kwijt, dat is voor het voetbal heel jammer maar je komt er niet onderuit.



Dessers is geen geweldige spits, nuttig om er bij te hebbem, meer niet.
We moeten hem niet groter maken dan die is.


Precies dit, sympathieke Belg maar hij komt in een aantal facetten wel tekort. Prima als tweede spits, maar in principe geen eerste spits materiaal voor een topclub.

 

+2/-0

Ik zie hem ook als een spits voor een subtopper, want hij heeft heel wat kansen het afgelopen seizoen gemist, waardoor hij kon laten zien een topspits te zijn. Neen, liever niet terughalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 juli 2022 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 juli 2022 om 00:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 08 juli 2022 om 00:15:

Ik zou het echt top vinden als hij alsnog bij feyenoord kwam te spelen al is het maar voor één jaar het komend jaar is best moeilijk voor de club.

Je bent twee hele goede spelers kwijt, dat is voor het voetbal heel jammer maar je komt er niet onderuit.



Dessers is geen geweldige spits, nuttig om er bij te hebbem, meer niet.
We moeten hem niet groter maken dan die is.


Precies dit, sympathieke Belg maar hij komt in een aantal facetten wel tekort. Prima als tweede spits, maar in principe geen eerste spits materiaal voor een topclub.



Probleem is dat hij zichzelf als eerste spits ziet.
Zie hem niet rustig op de bank plaats nemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 08 juli 2022 om 13:43:

Waar haal iemand het vandaan als hij goed gespeeld heeft het maar voor één seizoen is.
Alles hangt ook af voor de aanvoer van de bal dat je dus veel op de helft van de tegenstander speelt, ik heb toch acties gezien van hem dat het niet zomaar een spelertje is.
Ik heb vertrouwen in hem, concurrentie is wel gunstig dat zorgt dat ze zelf beseffen willen ze in de basis staan hun best moeten doen er staat een vervanger achter de speler.



Met alle basisspelers (en doelpunten) die vertrekken zou het wel fijn zijn als je al iemand hebt die goed is voor goals en al gewend is aan de speelstijl.
Moet hij niet tehoog in de boom zitten kwa salaris.

 

+1/-0

Cyriel komt tekort voor het niveau waarop Feyenoord wil spelen, maar als supersub kun je hem er heel goed bij hebben. Goede speler voor veel invalbeurten en af en toe een wedstrijdje meepikken.

 

+1/-0

Hebben jullie allemaal wel door dat de optie van 4 miljoen inmiddels is verlopen? Genk kan nu dus een hoger bedrag vragen. Ik zie Dessers niet meer komen en van mij hoeft hij ook niet te komen.

 

+1/-0

Dat kan wel zijn, maar voor 4 miljoen zat Feyenoord er al tegenaan te hikken.
Meer zullen ze echt niet willen betalen.
Als de prijs goed is zou ik hem er nog wel bij willen hebben, is een jongen met een heel positieve uitstraling naar fans en naar spelers, met tevens goede instelling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 10 juli 2022 om 23:35:

Dat kan wel zijn, maar voor 4 miljoen zat Feyenoord er al tegenaan te hikken.
Meer zullen ze echt niet willen betalen.
Als de prijs goed is zou ik hem er nog wel bij willen hebben, is een jongen met een heel positieve uitstraling naar fans en naar spelers, met tevens goede instelling.



4 miljoen vind ik eigenlijk al (te) veel als je naar de harde cijfers kijkt. Hij kwam in z'n ritme, maar iz geen Pelle o.i.d.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 juli 2022 om 06:28:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 10 juli 2022 om 23:35:

Dat kan wel zijn, maar voor 4 miljoen zat Feyenoord er al tegenaan te hikken.
Meer zullen ze echt niet willen betalen.
Als de prijs goed is zou ik hem er nog wel bij willen hebben, is een jongen met een heel positieve uitstraling naar fans en naar spelers, met tevens goede instelling.



4 miljoen vind ik eigenlijk al (te) veel als je naar de harde cijfers kijkt. Hij kwam in z'n ritme, maar iz geen Pelle o.i.d.



Zo sta ik er ook in. Misschien leuk om in te vallen, meer niet. Vorig jaar zat alles mee. Dat soort spitsen zijn er in het verleden al zo vaak geweest bij meerdere ploegen. Als hij echt zo goed en constant was, had hij het in het verleden ook al laten zien.

 

+1/-0

Dessers is wat mij betreft ook echt een gepasseerd station. De precieze redenen waarom zijn overgang niet is rondgekomen weet ik niet, maar het is spaak gelopen tussen speler en club; het ligt vrijwel nooit volledig aan een partij. Hij heeft zelf zijn hand overspeelt, en zijn Feyenoord heeft aan zijn eisen niet willen voldoen. Terecht, want zonder de hoogte van het aanbod van Feyenoord te kennen lijkt het mij dat de club zover heeft willen gaan als ze zou moeten voor een spits van het kaliber Dessers.

Hij is geen topspits, zijn over-/inzicht schiet schromelijk tekort. Hij mist 'voetbalintelligentie. Iedere spits mist kansen, maar hij mist daarnaast ook afspeelmogelijkheden, medespelers die er veel beter voor staan. Hij ziet ze niet. En als je dan vervolgens ook nog mist, is je dat wel aan te rekenen.

Dat zorgt ervoor dat hij een bepaald plafond heeft, en het niveau wat Feyenoord zou moeten zoeken in een centrumspits net niet aantikt. Ondanks al zijn goals en zijn enthousiasme. Hij heeft een heel succesvol seizoen gehad en wilde dat ten gelde maken, Feyenoord wilde daar waarschijnlijk niet in mee. In de hoop dat andere clubs zijn goals van afgelopen seizoen hebben gezien, heeft hij niet voldoende water bij de wijn gedaan.

Nu blijven andere geinteresseerde clubs die hij ziet zitten weg, en krabbelt hij terug. Wat mij betreft te laat. De transfers van Malacia en Sinisterra bieden geen opening voor hem, Feyenoord moet niet in paniek raken en Dessers een aanbod doen wat hij niet waard is.

 

+1/-0

Waarschijnlijk ligt de achtergrond van het verhaal dat in Genk de speler Dessers niet van de grond zal komen maar gezien wordt als lucratief pakketje die je naar believen kunt verhuren, huren, kopen. In Genk had Dessers ook maar weinig krediet, belangstelling ontstond maar toen hij bij Feyenoord bleek te scoren, maar een grotere rol ligt er in Genk voor hem niet. Dat weet Dessers. Bij Feyenoord kan hij een belangrijker rol spelen dan bij Genk. Maar Dessers wil ook nog eens flink vangen. Dat wringt. Soms eigent een speler zichzelf een veel grotere status toe dan gerechtvaardigd is. Blijft dit de rode lijn dan kan hij het op termijn schudden. Clubs zijn natuurlijk ook niet helemaal gek.

 

+1/-0

Dessers maakt 'droomtransfer' naar Serie A na successeizoen bij Feyenoord
Cyriel Dessers verlaat KRC Genk voor het Italiaanse Cremonese, dat vorig seizoen promoveerde naar de Serie A. De Belgische club ontvangt naar verluidt 6,5 miljoen euro in ruil voor de 27-jarige spits.

Dessers speelde vorig seizoen op huurbasis bij Feyenoord, waar hij in de Conference League furore maakte. De aanvaller maakte in de derde Europese competitie tien doelpunten in dertien wedstrijden. Feyenoord verloor de finale van de Conference League tegen AS Roma met 1-0.

De aanvaller, die deze zomer terugkeerde bij Genk, is dit seizoen ook al op schot. In drie competitiewedstrijden kwam Dessers tot drie goals. De drievoudig Nigeriaans international heeft meerdere keren aangegeven nog graag een "droomtransfer" naar een Europese topcompetitie te maken. Met de overstap naar Cremonese heeft Dessers nu zijn gewenste transfer te pakken.

"Het was een kinderdroom om voor KRC Genk te spelen. Dat is gelukt. Een andere droom was om in een topcompetitie te spelen. Dat gaat nu ook gebeuren. Ik wil jullie bedanken voor de steun en liefde die ik heb ontvangen. Ik blijf de grootste supporter van Genk", zegt Dessers in een afscheidsvideo van de Belgische club.

Dessers debuteert mogelijk zondag voor Cremonese. In de eerste speelronde van de Serie A gaat de club op bezoek bij Fiorentina.

 

+1/-0

Als hij daar ook goals maakt komt er vast 1 vd grotere clubs in Italië.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19

Feyenoord Forum » Home of History » Cyriel Dessers