Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Home of History » Steven Berghuis

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33

Plaats de link of de afbeelding van die graffiti hier als je wil VakkieK , dan kijk ik wel ff of die wel of niet strafbaar is .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 24 juli 2021 om 15:42:

Wat een ééncelligen zitten er toch onder onze supporters. Echt man, af en toe schaam je je dood voor de ‘mede’ supporters. Zoals nu weer met die walgelijke graffiti waarin berghuis wordt afgebeeld als stereotiepe jood compleet met grote neus en keppeltje. En als kers op de taart ook nog is in concentratiekamp kleding en jodenster. Hoe ziek kan je zijn?
Dit is puur antisemitisme en heeft niets meer te maken met, wat je altijd vergoelijkt hoort, acht met joden bedoelen die jongens alleen maar Ajax supporters. Ik weet niet of dit strafbaar is, zo ja hoop ik dat de eencelligen opgespoord en bestraft worden.



Geen aandacht aan besteden, ik snap je punt, maar dit soort dodo's verdienen geen aandacht.

Die komen zichzelf nog wel tegen.

 

+1/-0

Helemaal mee eens, het woord Joden moet je zo en zo niet misbruiken, ook niet voor ajax supporters.
Het zijn mensen zoals jij en ik, blank, zwart, bruin, Griek, Nederlander, Rotterdammer. Amsterdammer, Hagenees, maak voor mij allemaal niets uit.

 

+1/-0

valt zojuist in tegen Jong Bayern ( nu 2-2 met nog een kwartier)

 

+1/-0

Het enige wat telt in de wereld van de ultras is wie het hardst en wreedst is en die wint. Ik geloof daar niet in maar ik heb wel respect voor de toewijding van die gasten aan Feyenoord. Alleen tis jammer dat er dan altijd ontschuldige slachtoffers vallen en daarom ben ik er tegen. Ook nu kwets je weer een hele groep mensen, in dit geval echte joden en joods feyenoordsupporters en wat is daar leuk aan.

 

+1/-0

Volledig eens met de reacties op deze absurde daad, maar nog meer vind ik dat deze mensen uitgesloten moeten worden om Feyenoord te bezoeken, ondanks dat ze al een seizoenkaart hebben. Als het die prachtige schilderachtige doeken waren die zij hebben gemaakt, waar ik bewondering voor heb, dan vind ik dit werk ondermaats, en afkeuringswaardig. Dan zie ik liever geen werk meer van hen. Wat een nazies zijn het dan.

 

+1/-0

Joodse Rotterdammers hebben de club Feyenoord mede vormgegeven!

 

+1/-0

Ik heb de graffiti bekeken , en ik moet eerlijk zeggen dat ik het spandoek 'Ebola Vermeer' van een aantal jaren terug veel erger vond. Die was pas echt walgelijk. Maar deze muurschildering , hoe ongepast ook en dat is voor mij het hoogste woord in deze maar dus absoluut niet walgelijk , maakt in deze tijd nou eenmaal bovenstaande standaard reacties los. 20 jaar geleden had iedereen erom gelachen ,nu moet je het veroordelen vanwege de tijdsgeest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 25 juli 2021 om 09:38:

Ik heb de graffiti bekeken , en ik moet eerlijk zeggen dat ik het spandoek 'Ebola Vermeer' van een aantal jaren terug veel erger vond. Die was pas echt walgelijk. Maar deze muurschildering , hoe ongepast ook en dat is voor mij het hoogste woord in deze maar dus absoluut niet walgelijk , maakt in deze tijd nou eenmaal bovenstaande standaard reacties los. 20 jaar geleden had iedereen erom gelachen ,nu moet je het veroordelen vanwege de tijdsgeest.



Jij mag dat vinden hoor maar gelukkig hebben veel mensen hebben daar een hele andere mening over. Gemeente Rotterdam overweegt morgen aangifte te doen. Hoe haal je het in je domme hoofd als ‘graffitikunstenaar’ de holocaust rechtstreeks in verband er brengen met een Ajax Feyenoord relletje. Tot zover het bakerpraatje dat met joden slechts ajacieden bedoeld worden.

 

+1/-0

Het is allemaal heel walgelijk, maar het blijft het werk van een paar individuen en niet een heel Legioen. In elke supportersgroep heb je zieke geesten en eencelligen. Als de aartsrivaal zich identificeert met Joden, dan ga je dit krijgen. Al straf je nog zo hard, deze zieke geesten gaan dit blijven doen. Totdat Ajax stopt met het identificeren met joden, maar dan wordt de aandacht weer verlegd naar iets anders waar zij zich mee identificeren. En zullen de eencelligen zich daar weer op richten. Maar je gaat het nooit stoppen. Ik denk ook dat niemand wat heeft tegen onze keeper en zijn geloof, maar je gaat straks echt tijdens Feyenoord - Ajax liederen horen over hamas of iets dergelijks.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 10:00:

Jij mag dat vinden hoor maar gelukkig hebben veel mensen hebben daar een hele andere mening over. Gemeente Rotterdam overweegt morgen aangifte te doen. Hoe haal je het in je domme hoofd als ‘graffitikunstenaar’ de holocaust rechtstreeks in verband er brengen met een Ajax Feyenoord relletje. Tot zover het bakerpraatje dat met joden slechts ajacieden bedoeld worden.



Ik denk dat net zoveel mensen jouw visie ondersteunen , als die van mij. Valt die graffiti dan buiten de tolerantie van vrijheid van meningsuiting vanwege de holocaust die erin betrokken wordt ? Het ligt allemaal aan de grenzen die je stelt aan wat jij wel of niet acceptabel vindt. Vraag je aan mij : moet dit kunnen ? Dan is het antwoord ' de politieke correctheid gebied mij te zeggen dat in het licht van discriminatie en racisme deze overigens strakke muurschildering buitengewoon kwetsend en grievend is en dat de schuldigen derhalve ernstig gestraft dienen te worden '

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 25 juli 2021 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 10:00:

Jij mag dat vinden hoor maar gelukkig hebben veel mensen hebben daar een hele andere mening over. Gemeente Rotterdam overweegt morgen aangifte te doen. Hoe haal je het in je domme hoofd als ‘graffitikunstenaar’ de holocaust rechtstreeks in verband er brengen met een Ajax Feyenoord relletje. Tot zover het bakerpraatje dat met joden slechts ajacieden bedoeld worden.



Ik denk dat net zoveel mensen jouw visie ondersteunen , als die van mij. Valt die graffiti dan buiten de tolerantie van vrijheid van meningsuiting vanwege de holocaust die erin betrokken wordt ? Het ligt allemaal aan de grenzen die je stelt aan wat jij wel of niet acceptabel vindt. Vraag je aan mij : moet dit kunnen ? Dan is het antwoord ' de politieke correctheid gebied mij te zeggen dat in het licht van discriminatie en racisme deze overigens strakke muurschildering buitengewoon kwetsend en grievend is en dat de schuldigen derhalve ernstig gestraft dienen te worden '




De politieke correctheid gebied mij te zeggen dat in het licht van discriminatie en racisme deze overigens strakke muurschildering buitengewoon kwetsend en grievend is en dat de schuldigen derhalve ernstig gestraft dienen te worden '



Bovenstaande dus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 25 juli 2021 om 10:45:

Het is allemaal heel walgelijk, maar het blijft het werk van een paar individuen en niet een heel Legioen. In elke supportersgroep heb je zieke geesten en eencelligen. Als de aartsrivaal zich identificeert met Joden, dan ga je dit krijgen. Al straf je nog zo hard, deze zieke geesten gaan dit blijven doen. Totdat Ajax stopt met het identificeren met joden, maar dan wordt de aandacht weer verlegd naar iets anders waar zij zich mee identificeren. En zullen de eencelligen zich daar weer op richten. Maar je gaat het nooit stoppen. Ik denk ook dat niemand wat heeft tegen onze keeper en zijn geloof, maar je gaat straks echt tijdens Feyenoord - Ajax liederen horen over hamas of iets dergelijks.



Er is volgens mij ook niemand die het hele legioen verantwoordelijk houdt voor die antisemitische diarree van een relatief klein groepje. Feyenoord heeft al herhaalde malen afstand hiervan genomen en het scherp veroordeelt meer kan je als club niet doen denk ik. Het is aan de overheid of ze wel of niet gaan vervolgen.
En dat hard straffen niet helpt omdat je dit toch niet kan tegengaan is uiteraard geen argument om niets te doen. Verkrachting, moord en noem maar op zal je ook altijd blijven houden maar dat neemt niet weg dat je de daders hiervan moet blijven vervolgen. Daar is onze rechtstaat op gebaseerd, en de eerstvolgende keer dat bij ons de spreekkoren ‘Hamas, Hamas alle enz. enz’ van de tribune rollen hoop ik dat de wedstrijd meteen wordt stilgelegd en bij herhaling defenitief gestaakt wordt.

Dit bericht is gewijzigd op 25 juli 2021, 12:10:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 25 juli 2021 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 10:00:

Jij mag dat vinden hoor maar gelukkig hebben veel mensen hebben daar een hele andere mening over. Gemeente Rotterdam overweegt morgen aangifte te doen. Hoe haal je het in je domme hoofd als ‘graffitikunstenaar’ de holocaust rechtstreeks in verband er brengen met een Ajax Feyenoord relletje. Tot zover het bakerpraatje dat met joden slechts ajacieden bedoeld worden.



Ik denk dat net zoveel mensen jouw visie ondersteunen , als die van mij. Valt die graffiti dan buiten de tolerantie van vrijheid van meningsuiting vanwege de holocaust die erin betrokken wordt ? Het ligt allemaal aan de grenzen die je stelt aan wat jij wel of niet acceptabel vindt. Vraag je aan mij : moet dit kunnen ? Dan is het antwoord ' de politieke correctheid gebied mij te zeggen dat in het licht van discriminatie en racisme deze overigens strakke muurschildering buitengewoon kwetsend en grievend is en dat de schuldigen derhalve ernstig gestraft dienen te worden '



Dat jij het trekt naar ‘politieke correctheid’ zegt ook iets over jou. Antisemitisme is bij wet verboden. Zo simpel is het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 12:08:

Dat jij het trekt naar ‘politieke correctheid’ zegt ook iets over jou. Antisemitisme is bij wet verboden. Zo simpel is het.



Het is mijn officiele politiek correcte visie , zo uiten de politici zich in Den Haag ook altijd. Kan je aangeven wat dat dan precies over mij zegt ? Want dat is zo algemeen en vaag gezegd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 25 juli 2021 om 10:45:

Het is allemaal heel walgelijk, maar het blijft het werk van een paar individuen en niet een heel Legioen. In elke supportersgroep heb je zieke geesten en eencelligen. Als de aartsrivaal zich identificeert met Joden, dan ga je dit krijgen. Al straf je nog zo hard, deze zieke geesten gaan dit blijven doen. Totdat Ajax stopt met het identificeren met joden, maar dan wordt de aandacht weer verlegd naar iets anders waar zij zich mee identificeren. En zullen de eencelligen zich daar weer op richten. Maar je gaat het nooit stoppen. Ik denk ook dat niemand wat heeft tegen onze keeper en zijn geloof, maar je gaat straks echt tijdens Feyenoord - Ajax liederen horen over hamas of iets dergelijks.



De FA wilde paar jaar geleden nog dat de Spurs fans stoppen met zichzelf 'yids' tenoemen, in prinicpe kunnen ze strafrechtelijk vervolgd worden maar geldt ook voor tegenstanders die sis geluiden maken of refereren aan Hitler. Mischien dat het ooit ophoudt maar ben bang van niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jorien van den Herik schreef op 25 juli 2021 om 14:14:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 12:08:

Dat jij het trekt naar ‘politieke correctheid’ zegt ook iets over jou. Antisemitisme is bij wet verboden. Zo simpel is het.



Het is mijn officiele politiek correcte visie , zo uiten de politici zich in Den Haag ook altijd. Kan je aangeven wat dat dan precies over mij zegt ? Want dat is zo algemeen en vaag gezegd.



Komop man wie zit er nou te wachten op jouw ‘officiële politiek correcte visie’. Het is Den Haag niet hier. Zeg gewoon wat je vindt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 25 juli 2021 om 15:20:

Komop man wie zit er nou te wachten op jouw ‘officiële politiek correcte visie’. Het is Den Haag niet hier. Zeg gewoon wat je vindt.



Ik zou in elk geval nooit zoals jou het belerende vingertje opsteken , want hoe gek het ook mag klinken : ik als toeschouwer beschouw het tegenwoordig allemaal als normaal wat de harde kern van Feyenoord voor rotzooi spuit. Sterker nog : ik heb zelfs gelachen om de graffiti. Je raakt er aan gewend en niets is meer vreemd, want dit is een normale pesterij in hun wereld, en wij krijgen een vleug ervan mee. Kijk daar dus overheen. Daarom vind ik al die 'veroordelende' reacties ook zo standaard en voorgekauwd. Als een stel makke schapen die mee moeten blaten. En weet je : die schapen hebben gelijk ook nog !

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 25 juli 2021 om 12:04:

Bovenstaande dus.



Interpreteer ik als zijnde roerend eens blaak. Het zijn ook allemaal ware woorden . En als je je zo uit , dan maakt nooit iemand je wat ;)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33

Feyenoord Forum » Home of History » Steven Berghuis