Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 70 pagina's: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70

Ik snap de kritiek niet zo goed, dat mevrouw Lahlah daarmee 'de partij' in de steek zou laten. Dat ze 'stiekem' solliciteert, mag toch? Vrijwel iedereen solliciteert toch 'stiekem', wanneer ze nog in dienst zijn bij hun huidige werkgever. Je gooit je schoenen niet weg, voordat je nieuwe hebt.

Dat je als volksvertegenwoordiger solliciteert, vind ik eerder logisch. Want het ambt is zwaar onzeker; je weet nooit hoelang je Kamerlid bent/mag zijn, met om de haverklap verkiezingen.

Dat het uitlekt hoort niet, maar dat ze dan vervolgens met in eerste aanleg met een verklaring komt over haar liefde voor de stad Tilburg als reden voor haar ambitie om burgemeester te worden in die stad; dáár wringt mijn inziens de schoen.

Want als vervolgens gelekt wordt (hoort wederom niet), dat ze gesolliciteerd heeft op de baan van burgemeester van Delft; is die verklaring over Tilburg niets waard. Kulverhaal. Ze wilde dus gewoon sowieso weg, en ergens burgemeester worden leek haar wel wat. Als PvdA en media moet je dan niet los gaan op mevrouw Lahlah, maar eerder proberen te achterhalen wáárom ze weg wilde uit de fractie.

Daar zit denk ik een mooier verhaal in, dan haar nu van alles toe te schrijven.

+1/-0

Als de nummer twee dat zelfs voor haar partijleider verzwijgt lijkt me dat wel een gebrek aan respect, maar het is een interne gelegenheid, en later blijkt dat ze voor nog een functie ging in Delft waarvan Klaver zei dat hij dat wist maar ik geloof er geen reet van dat hij jokte zag je aan zijn hoofd.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dat weet ik niet.

Als nummer twee staat de partijleider (nummer één) toch boven je in de hiërarchie, en die ga je niet informeren over de sollicitaties die je hebt lopen. Je weet nooit wat voor effect dat heeft, wanneer de keuze niet op jou valt. Dan moet je door in je huidige rol, en dan gaat er toch misschien aan je getwijfeld worden.

Daarom is het wel pijnlijk, dat het uitlekt. Maar dat is wel het risico als je een publiek figuur bent, in een publiek ambt.

Ik heb maar één keer iemand 'boven mij' geinformeerd over het feit dat ik aan het solliciteren was. Die vroeg er direct naar, en toen wilde ik niet liegen.

Het verzwijgen is mijn inziens niet erg, je moet er eigenlijk van uitgaan dat mensen weleens buiten de deur kijken naar een andere uitdaging. Als je het niet wílt weten, moet je er niet naar vragen.

De rol van mevrouw Lahlah de afgelopen jaren is sowieso een beetje vreemd geweest. Ze was de 'schaduw' van Timmermans, je zag je vrijwel altijd samen. Misschien heeft ze zichzelf wel teveel gecommitteerd aan Timmermans, en te weinig zelfstandig geprofileerd? Of was er binnen de partij totaal geen draagvlak voor háár, en was Timmermans de enige die het in haar zag zitten? En waarom is dat dan? Wat gaat ze nu doen?

Dat vind ik interresantere vragen dan alles wat nu rond die sollicitaties wordt opgeroepen...

+1/-0

Geert Wilders
@geertwilderspvv
·
5 u
Gefeliciteerd Rob!

(maar lang zal het niet duren)

:B

+1/-0

Middenkabinet wil D66 dus met Groen Links. Maar Wouter de Winther heeft gelijk ’Dit zou politieke zelfmoord zijn van de VVD’. Als dat de uitkomst is doe dan maar, want van de VVD hoeft rechts Nederland het ook niet meer tehebben.

+1/-0

PVV heeft 26 zetels dat zij buiten gesloten worden is belachelijk de vorige keer hebben ze alles al in de ijskast gezet en nog is het niet genoeg. Maar dat maakt niet uit ook in de oppositie kan je veel dingen bepalen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 07 november 2025 om 02:16:

PVV heeft 26 zetels dat zij buiten gesloten worden is belachelijk de vorige keer hebben ze alles al in de ijskast gezet en nog is het niet genoeg. Maar dat maakt niet uit ook in de oppositie kan je veel dingen bepalen.

Ook Jetten zal een grote ijskast moeten hebben, anders kan hij ook inpakken.

+1/-0

Sobat schreef op 07 november 2025 om 05:51:

Daarom wil hij ook zijn vriendje Klaver erbij hebben dan hebben ze ook een ruime meerderheid. Maar de rechterkant van de VVD begint al temorren.

Het knettert in het demissionair kabinet tussen VVD en BBB. De resterende coalitiepartijen ruziën over het halveren van het eigen risico, de opvang voor Oekraïners en stikstof. Waar VVD vooruitkijkt naar een nieuwe kabinetsronde, klampt BBB zich vast aan gemaakte afspraken. Het leidt tot een moddergevecht over wat ’noodzakelijk’ is in een dubbel demissionair kabinet.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 07 november 2025 om 06:34:

Sobat schreef op 07 november 2025 om 05:51:

Daarom wil hij ook zijn vriendje Klaver erbij hebben dan hebben ze ook een ruime meerderheid. Maar de rechterkant van de VVD begint al temorren.

Het knettert in het demissionair kabinet tussen VVD en BBB. De resterende coalitiepartijen ruziën over het halveren van het eigen risico, de opvang voor Oekraïners en stikstof. Waar VVD vooruitkijkt naar een nieuwe kabinetsronde, klampt BBB zich vast aan gemaakte afspraken. Het leidt tot een moddergevecht over wat ’noodzakelijk’ is in een dubbel demissionair kabinet.

Als een demissionair kabinet voorstellen doet, worden ze dan niet door de oppositie, zowel in de 1e als in de 2e kamer, overruled?

+1/-0

Gaat weer lekker in Den Haag. Wilders heeft gelijk met VVD PVV Ja 21 FVD heb je zo wel een kabinet.

Informateur Hans Wijers (D66) is opgestapt. © ANP / ANP
Sybrand Buma (CDA) alleen verder
D66-informateur Wijers treedt toch terug, noemde Yesilgöz ’die feeks van de VVD’
Den Haag- D66-informateur Hans Wijers treedt vrijdag alsnog terug. Dat doet hij niet vanwege de uitspraken waarmee hij donderdag in opspraak kwam, maar om een nieuw naar buiten gekomen appbericht waarin hij VVD-leider Dilan Yesilgöz ’die feeks van de VVD’ noemt. De formatie gaat verder met alleen CDA’er Sybrand Buma als informateur.

3 uur geleden
Het appbericht werd vrijdag onthuld door NRC, waarna Wijers meteen de benen nam. De voormalig D66-minister stuurde de appjes richting de verkiezingen, toen hij werd benaderd om een initiatief (’Stem voor stabiliteit’) te steunen dat campagne wilde voeren voor een combinatie van VVD, CDA en D66. Wijers opperde GL/PvdA daar ook bij te betrekken en haalde uit naar Yesilgöz: „We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD.”

In een verklaring zegt Wijers dat hij door NRC is ’geconfronteerd met uitspraken die ik in een privé appje ruim voor de verkiezingen heb gedaan’. Daarin heeft hij naar eigen zeggen ’spontaan uitspraken gedaan die je weloverwogen nooit zou doen’, stelt hij. „Nu die uitspraken publiek zijn geworden zou dat mijn positie als onbevangen informateur kunnen schaden.”

Wijers zegt dat ’het proces te belangrijk is om dat te laten afleiden van de inhoud’. D66-leider Rob Jetten laat weten geen nieuwe informateur voor te dragen en verder te gaan met alleen CDA’er Sybrand Buma.

’Geen prettig taalgebruik’
Jetten zelf wil niks zeggen over wat er in Wijers’ berichten stond. „Het was geen prettig taalgebruik, daarmee was het voor mij duidelijk dat het hiermee stopt”, zegt hij alleen. „Je wil als informateur onbevangen je werk doen. Dit was denk ik de enige logische keuze.”

Sybrand Buma gaat namens het CDA nu als enige informateur verder. Hij noemt het ’heel ongelukkig’ wat er gebeurd is. „We waren net begonnen in een proces dat we snel tot een goed einde willen brengen.”

Volgens de informateur was er ’geen andere keuze mogelijk’. „Het legt een grotere last op mij, maar we kunnen het tempo vasthouden en met de inhoud bezig.” Maandag beginnen partijleiders Jetten (D66) en Bontenbal (CDA) volgens planning met het uitwerken van vijf thema’s op papier. Ze beginnen met asiel en migratie.

„Met het neerleggen van het informateurschap, neemt Hans Wijers het enige juiste besluit”, zegt ook CDA-voorman Henri Bontenbal. „Onder leiding van informateur Sybrand Buma kan het formatieproces doorgaan zonder verdere vertraging en gericht op de inhoud en de toekomst van Nederland.’’

Yesilgöz reageert: ’Hoop dat het informatieproces dan nu echt door kan gaan’
Ook VVD-leider Dilan Yesilgöz reageert op het vertrek van Wijers. „Hoop dat het informatieproces dan nu echt door kan gaan. Nederlanders verdienen een politiek die met hun zorgen bezig is.”

Wat PVV-leider Geert Wilders betreft is het ’de hoogste tijd dat de PVV nu de leiding overneemt in de deze informatie-fase, want D66 bakt er duidelijk niets van”, zegt hij op X.

Vraagtekens bij informateur Hans Wijers: ’Hij noemde Dilan Yesilgöz een leugenaar’
Hans Wijers wordt naar voren geschoven als één van de informateurs.
Wijers kwam donderdag al in opspraak omdat hij op verkiezingsavond VVD-leider Dilan Yesilgöz een ’leugenaar’ had genoemd en zich uitsprak tegen een centrumrechtse coalitie. „Als er zo’n tweede bericht overheen komt, gaat dat afleiden van het proces”, zegt Jetten. In eerste instantie bleven hij en Bontenbal nog achter Wijers staan.

+1/-0

Die Gijs Tuinman vd BBB is een goede Staatssecretaris van Defensie van Nederland, jammer dat de BBB niet verder gaat in kabinet het is een goede partij en ik zou best op hun kunnen stemmen als Mona Keijzer de fractievoorzitter wordt.

+1/-0

Waar is die Amsterdamse schaker Happel gebleven om zijn politieke visie hier te formuleren?

+1/-0

Jørgen Kristensen schreef op 16 november 2025 om 13:00:

Waar is die Amsterdamse schaker Happel gebleven om zijn politieke visie hier te formuleren?

Max Euwe is er al een tijdje niet meer!

+1/-0

Zoals verwacht Bosma pootje gelicht door D66 en CDA om VVD tepaaien domme fout Bosma kan zich nu weer profileren voor de PVV Wilders kan wel wat hulp gebruiken.

+2/-0

Opinie: Waarom Martin Bosma niet opnieuw Kamervoorzitter moet worden

De Volkskrant

Martin Bosma liet als Kamervoorzitter zijn partijkleur doorschemeren.

NRC

Martin Bosma, de Kamervoorzitter die alleen een ‘beetje hamert’

Trouw

Deze kranten staan zo ver buiten de realiteit is zelfs komisch. Alsof de Nederlander daar niet door heen prikt en hun abonnementen maar afnemen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 70 pagina's: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen