Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Media

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Al dat gezeik rond die hoofdredacteur van WNL, en nu weer die clash tussen Gijp en Derksen; de media creeert zijn eigen 'nieuws'. Alsof er verder niets anders gebeurt in de wereld wat de moeite van het bespreken waard is?

Johan Derksen wond zich op over de non-onderwerpen bij Vandaag Inside, en loopt wel uitgebreid over dat gedoe bij WNL te l*llen. Alsof dat voor de kijker interessant is? Jammer dat hij zich dat niet lijkt te realiseren. Gijp wil gewoon blijven freewheelen en zit er voor zijn lol. Die is bang dat als het programma doorslaat naar 'serieuzere' onderwerpen, hij zich moet gaan verdiepen in de materie. Daar heeft hij helemaal geen zin in.

Uiteindelijk zal het wel weer met een sisser aflopen. Ik vind dat publieke conflict-model wat die drie hebben, wel een interessante dynamiek, overigens. Dat het allemaal zo openlijk wordt besproken, is best bijzonder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 25 september 2024 om 13:12:

Al dat gezeik rond die hoofdredacteur van WNL, en nu weer die clash tussen Gijp en Derksen; de media creeert zijn eigen 'nieuws'. Alsof er verder niets anders gebeurt in de wereld wat de moeite van het bespreken waard is?

Johan Derksen wond zich op over de non-onderwerpen bij Vandaag Inside, en loopt wel uitgebreid over dat gedoe bij WNL te l*llen. Alsof dat voor de kijker interessant is? Jammer dat hij zich dat niet lijkt te realiseren. Gijp wil gewoon blijven freewheelen en zit er voor zijn lol. Die is bang dat als het programma doorslaat naar 'serieuzere' onderwerpen, hij zich moet gaan verdiepen in de materie. Daar heeft hij helemaal geen zin in.

Uiteindelijk zal het wel weer met een sisser aflopen. Ik vind dat publieke conflict-model wat die drie hebben, wel een interessante dynamiek, overigens. Dat het allemaal zo openlijk wordt besproken, is best bijzonder.



Dit is toch gewoon de jaarlijkse VI rel? Daarna is alles weer koe en ei, en niet toevallig zijn de kijkcijfers vaak weer iets omhoog gegaan omdat er wat spanning leek te zijn. Het is allemaal zo doorzichtig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Zo werkt het zeker. Genee is er ook heel bewust mee bezig, omdat hij weet dat 'het verkoopt'. Die haalt het weer op, begint er nog een tweede keer over; loopt die voorzetjes te geven en gaat dan achterover leunen en een beetje quasi-geschokt lopen doen.

Maar de ergernis bij Gijp leek mij oprecht, en Derksen vindt ook wel echt wat hij zegt.

Dat botst, en waar andere redacties dit proberen in de kiem te smoren wordt het bij Vandaag Inside ten gelde gemaakt. Ik vraag me af in hoeverre het dat minder 'echt' maakt. En ik vind het wel interessant dat het zo gebeurt.

 

+1/-0

De Oranjezondag:
Ik kon de grap van Helene Hendriks wel waarderen! Een familie die zo publiciteitsgeil is, kan dit verwachten. En als uitkomst: John de Wolf! Geweldig! :B
Ik vond het wel jammer van zijn reactie. Hij had dit een beetje geheimzinnig moeten houden, had het helamaal hilarisch geweest. Net zoals Boskamp met Bruijs (die trouwens ziek is). Die H6-clan wil toch alleen maar in het nieuws komen, dan is dit toch prima! :B

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/h%C3%A9l%C3%A8ne-hendriks-krijgt-de-volle-laag-z%C3%B3-asociaal-ze-kan-door-de-wc-getrokken-worden/ar-AA1shFo2?ocid=msedgdhp&pc=ACTS&cvid=200c08ad5c56468394df405231b72ccf&ei=178link

 

+1/-0

Die ouwe Hazes zou er ook om kunnen lachen lekker grof mensen moeten zichzelf niet zo serieus nemen. Hazes Sr. Had er schijt aan.

 

+1/-0

forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Het geweld komt van twee kanten. Het christelijke Amerika heeft ook misdaden begaan, bv tegen Irak. Stoppen met geweld en met oplossingen komen!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Toch heeft hij gelijk. Het geweld begon uit Iran met soldaten Hamas, Houties en Hezbollah als vooruitgeschoven posten. Nu krijgen ze de kous op hun kop en dan maar lekker gaan hullie! De NOS is zeker geen objectieve nieuwsbron gebleken.

 

+1/-0

Het doet er helemaal niet toe 'wie er begint/begonnen is'.

Het gaat om de duiding van een publieke mediadienst (NOS) die volledig voorbijgaat aan haar taak om een zo objectief mogelijk beeld te schetsen van het nieuws. Een journaal biedt de tijd/mogelijkheid niet om alle kanten/invalshoeken van het conflict in het Midden-Oosten te belichten; uberhaupt onbegonnen werk.

Dus moet het zich bij de feiten houden. Feit is dat een Hezbollah leider gedood is. Daar kun je van alles over zeggen en van vinden. Maar wanneer je 'vergeet' te vermelden dat Hezbollah een terreurbeweging* is en onder het bewind van de man tientallen zo niet honderden onschuldige (burger)doden zijn gevallen in de gebieden waar het opereert, schets je een subjectief en suggestief beeld.

Gekleurde berichtgeving is heel lastig te voorkomen. Iedereen heeft een mening, en het is onmogelijk om deze volledig uit te schakelen wanneer je nieuws verslaat. Het moet echter wel ten alle tijde je doel zijn om tot een zo onafhankelijk objectief mogelijke berichtgeving te komen. Ik krijg al veel langer niet de indruk dat dit hoog op de agenda staat bij de NOS.

Sowieso lijkt het duiden en framen van nieuwsfeiten steeds nadrukkelijker te gebeuren. Soms wordt het zelfs zo groot, dat het nieuws naar de achtergrond verdwijnt. In plaats dat je het nieuws kijkt, en een mening vormt; krijg je tegenwoordig de mening en mag er zelfs het nieuws bij verzinnen...



* = dat verzin ik niet, maar dat zeggen de Verenigde Staten (VS), de Europese Unie (EU), Canada, Nieuw-Zeeland, de zes landen van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten, Israël en Australië.

Dit bericht is gewijzigd op 16 oktober 2024, 15:17:19.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Media