Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54

In ieder geval gaat het rijk stoppen met bed bad brood voor vreemdelingen die al lang het land uit hadden gemoeten. Dat geeft een signaal af. Goed willenden moet je helpen terug naar land van herkomst kwaadwillenden zullen volledig de illigaliteit in gaan dus moet politie en justitie een keer gaan optreden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Goed dat jij er zo in staat.

Maar de reacties op het verbranden van de Koran tonen aan dat veel mensen niet zo verdraagzaam en tolerant zijn, en de wijze waarop zij hun eigen religie belijden boven de individuele vrijheid van anderen stelt.

Het maakt dat ik persoonlijk voorstander ben van een zeer rigide scheiding tussen kerk en staat. Liever nog verder daarin, dan als overheid rekening gaan houden met de lange tenen die teveel gelovigen hebben waar het hun religie betreft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 05 september 2024 om 13:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 september 2024 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 september 2024 om 02:01:

Ze ziet er uit als een vrouw uit de jaren 50 maar Faber heeft wel ballen hopelijk snel naar Brussel en met de vuist op tafel slaan.
Die Omtzigt zit trouwens weer tegen een burn out aan. NSC moet uitkijken mischien die tweede man naar voren schuiven die lijkt me stabiel.



Wat naïef zeg. Die Faber heeft echt nul kwaliteiten. Die gaat in Brussel dus helemaal niets, maar dan ook helemaal niets bereiken. Het gaat haar en de PVV alleen maar om de beeldvorming: doen lijken alsof ze harde beslissingen nemen. Terwijl in werkelijkheid er nauwelijks wat verandert, sterker nog, ze voert gewoon de gehate spreidingswet uit.
Ik kijk echt uit naar de dag dat we weer bestuurders hebben die gewoon zaken voor elkaar krijgen, moeilijke besluiten durven te nemen en daar dan voor gaan staan, ipv alleen maar voor de bühne dingen roepen.




Tja beste manier om te laten zien hoe een partij echt is is om ze aan de macht te laten komen.
Ik had ook meer gehoopt maar als ik zie wat ze willen veranderen of alweer terug draaien is het zeer matig.



Je kan een politiek systeem en de huidige verzorgingsstaat niet in één keer veranderen dat duurt jaren deze rechtse regering moet je wel even de kans geven.

 

+1/-0

Hoezo 'rechtse regering'. Wat is er 'rechts' aan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 07 september 2024 om 11:34:

Hoezo 'rechtse regering'. Wat is er 'rechts' aan?



Ja en de lucht kleurt rood zeker.

 

+1/-0

Femke Wiersma, die juffrouw van Boer zoekt vrouw, wat een aanfluiting is dat, die weet helemaal van niets. Die voldoet 100% aan wat men onder een dom blondje verstaat. Die laat zich lekker nemen door de Big Pharma net zoals haar grote voorbeeld moederwolf Carolientje. Het is eigenlijk gewoon prostitutie op politiek niveau met de Big Farma als grote klant en de BBB levert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 07 september 2024 om 11:34:

Hoezo 'rechtse regering'. Wat is er 'rechts' aan?



Volgens links de meest rechtse regering ooit. NSC en BBB zijn nieuwe partijen je moet ze wel een kans geven liever hun als Paternotte of Timmermans. D66 PvdA-GroenLinks aan de macht zou een ramp zijn VVD een twijfelgeval..

Dit bericht is gewijzigd op 9 september 2024, 01:57:09.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 september 2024 om 01:42:

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 07 september 2024 om 11:34:

Hoezo 'rechtse regering'. Wat is er 'rechts' aan?



Volgens links de meest rechtse regering ooit. NSC en BBB zijn nieuwe partijen je moet ze wel een kans geven liever hun als Paternotte of Timmermans. D66 PvdA-GroenLinks aan de macht zou een ramp zijn VVD een twijfelgeval..



Dat is toch ook zo. Waarom doen rechtse mensen ineens alsof het geen rechtse partijen zijn? Zit daar een soort strategie achter? Door te doen alsof de SGP straks communistisch is kan je de rest van de partijen verder naar rechts laten opschuiven?

 

+1/-0

Ik heb geen idee of er een gedachte achter zit om iets, iemand of jezelf te schikken binnen het politieke spectrum van links-rechts. Het kan ook politieke strategie zijn, die door partijen wordt uitgeprobeerd.

Op mij komt al die verwarring over wie/wat nou links of rechts is, voornamelijk voort uit het feit dat vrijwel geen enkele partij en/of stroming in de hedendaagse politiek nog in te delen is in links of rechts in de traditionele definitie van deze begrippen.

Hetzelfde geldt voor de dooddoener dat het 'allemaal naar rechts opgeschoven is', volgens mij verschuift het per onderwerp heen en weer.

En het is vooral een kwestie van perceptie.

Ik zou geen betere indeling weten, dan links-rechts. Daar niet van. Maar we zouden ons er allemaal bewust van moeten zijn dat er van alles aan mankeert.

 

+1/-0

Rechts of Links heeft vaak meer te maken met het beeld dat van een partij bestaat, dan met concrete programmapunten. De betekenis van deze termen verandert bovendien ook door de tijd.

Linkse partijen zijn voor een grotere rol van de overheid in het maatschappelijk leven, terwijl rechtse partijen die rol beperkt willen houden.

 

+1/-0

Zal allemaal best zo zijn, maar de partijen in het kabinet zien zichzelf als rechts, voeren grotendeels rechts beleid uit en de kiezers hebben doelbewust op rechtse partijen gekozen. Dus waarom zou je dat dan ontkennen als ze zichzelf zo afficheren? Feitelijk is dit het meest rechtse kabinet in jaren. Ik zou zeggen, als je een rechtse kiezer bent, wees trots op dit kabinet en kom er met trots voor uit. Dit kabinet moet de kans krijgen de eigen doelstellingen waar te maken, daar is een duidelijk mandaat voor onder het electoraat.

 

+1/-0

Ja dat ben ik eens hoor je hoeft je niet teschamen als je rechts bent. Ik zit zelf meer in het midden maar heb niet gestemd. Tegenwoordig zijn de poppetjes ook veel belangrijker als het partij of regerings programma wat is NSC dat is Omtzigt BBB is van der plas PVV is Wilders.

 

+1/-0

Natuurlijk is dit een rechts kabinet, als je kijkt naar de speerpunten die ze zelf benoemd hebben en waarvoor op dit moment ook de meeste aandacht is.

Het meest rechtse kabinet ooit, zoals deze coalitie maar wat graag geframed wordt, is een typering die getuigd van weinig historisch besef. Als je 100 jaar terug gaat in de parlementaire geschiedenis, weet je in dat opzicht niet wat je ziet. Natuurlijk, dat moet je in het perspectief van die tijd plaatsen. Maar daar zijn we sowieso heel slecht in, ook nu.

Daarnaast denk ik dat je zoiets alleen kan zeggen als een kabinet geregeerd heeft, op basis van wat het gerealiseerd heeft. Je kan de mond wel vol hebben van het inperken van de migratie, maar als ook dit kabinet daar niet in slaagt; wat zijn die plannen dan waard geweest?

Dat is ook het hele probleem met de links-rechts indeling waarbij de ene kant meer overheidsbemoeienis wil, en de ander minder. Ik denk dat partijen die als rechts getypeerd worden niet zozeer minder overheidsbemoeienis wil, als juist een kleinere overheid. Minder regels. Als ik kijk naar de VVD, die hebben afgelopen decennia vrijwel constant in de regering gezeten en onder hen is het aantal regels en de overheid alleen maar gegroeid en toegenomen.

Daar lopen de zaken die wil en waar je in slaagt, volledig uit de pas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 september 2024 om 11:09:

Natuurlijk is dit een rechts kabinet, als je kijkt naar de speerpunten die ze zelf benoemd hebben en waarvoor op dit moment ook de meeste aandacht is.

Het meest rechtse kabinet ooit, zoals deze coalitie maar wat graag geframed wordt, is een typering die getuigd van weinig historisch besef. Als je 100 jaar terug gaat in de parlementaire geschiedenis, weet je in dat opzicht niet wat je ziet. Natuurlijk, dat moet je in het perspectief van die tijd plaatsen. Maar daar zijn we sowieso heel slecht in, ook nu.

Daarnaast denk ik dat je zoiets alleen kan zeggen als een kabinet geregeerd heeft, op basis van wat het gerealiseerd heeft. Je kan de mond wel vol hebben van het inperken van de migratie, maar als ook dit kabinet daar niet in slaagt; wat zijn die plannen dan waard geweest?

Dat is ook het hele probleem met de links-rechts indeling waarbij de ene kant meer overheidsbemoeienis wil, en de ander minder. Ik denk dat partijen die als rechts getypeerd worden niet zozeer minder overheidsbemoeienis wil, als juist een kleinere overheid. Minder regels. Als ik kijk naar de VVD, die hebben afgelopen decennia vrijwel constant in de regering gezeten en onder hen is het aantal regels en de overheid alleen maar gegroeid en toegenomen.

Daar lopen de zaken die wil en waar je in slaagt, volledig uit de pas.



Ik zie vooral een heel populistisch kabinet. Het gaat (helaas) meer om beeldvorming dan om echt iets voor de burger voor elkaar te krijgen. NSC probeert het nog tegen de klippen op. BBB heeft maar één belang (Big Pharma zoals Knakkie zo treffend verwoordde), maar zet dan bewindslieden in die behoorlijk weinig kunnen. De agenda van de PVV wordt alleen maar bepaald door het beeld te schetsen dat migratie ons aller grootste probleem ooit is. Maar vervolgens komen ze geen enkele verkiezingsbelofte na en doen werkelijk niets voor de burgers die het nodig hebben.
De VVD zoekt al maanden naar een uitweg uit dit kabinet en is allang met verkiezingen bezig. Dit alles tezamen stemt behoorlijk treurig.

Een echt rechts kabinet zou zijn best doen voor het algemeen belang, maar dan vanuit een liberaal, rechts economisch perspectief. Daar is nu helemaal geen sprake van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




'Rechts' is allang niet liberaal meer, en veel meer conservatief. Van een 'rechts' kabinet hoef je daarom ook geen liberale standpunten te verwachten, en geen enkele partij in het huidige kabinet werkt nog met een liberale agenda.

Dat is ook een beetje wat ik probeer aan te geven, wanneer de discussie over links-rechts gaat. Wat versta je daaronder nu, versus de opvattingen die we over de begrippen hebben en waar ze voor staan? Als rechts voor jou liberaal is, is dit geen rechts kabinet.

Als je liberale standpunten wil, ben je beter vertegenwoordigd door de PvdA of D'66 dan bij de PVV of BBB.

Het is ook 'mijn probleem' met de hedendaagse politiek. Ik ben een liberaal (geen liberal; de Engelse term wordt zeker in Amerika ook misbruikt als container-begrip voor alles wat in de ogen van conservatieven mis is.) maar pas niet bij partijen die zichzelf tot de linkervleugel van het spectrum rekenen. Alhoewel die het meeste liberaal zijn, gezien hun standpunten. En aan de andere zijde is er geen liberale partij meer te vinden.

Wat betreft de term 'populisme', dat is ten opzichte van de definitie echt een compleet ander leven gaan leiden. Het is een diskwalificatie van standpunten, misbruikt door partijen die zich er net zo schuldig aan maken. Door media wier bestaansrecht afhangt van de mate waarin zij populistisch beleid voeren. En kiezers die stemmen op de partij die (verbaal) hun kant kiest, wat de definitie van populisme is.

Iedereen in het publieke debat is in de kern populistisch, of niemand. Er is geen tussenweg, in mijn ogen.

 

+1/-0

Ze zijn ook tot elkaar veroordeeld natuurlijk omdat ze die Timmermans buiten de deur willen houden ook bij de gevestigde partijen kijken mensen toch vooral naar de poppetjes zou een PvdA GroenLinks een heel ander type en meer likeable politiek leider hebben kunnen ze ook zomaar de grootste partij worden weer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 september 2024 om 13:25:

open/sluit de onderstaande quote:




'Rechts' is allang niet liberaal meer, en veel meer conservatief. Van een 'rechts' kabinet hoef je daarom ook geen liberale standpunten te verwachten, en geen enkele partij in het huidige kabinet werkt nog met een liberale agenda.

Dat is ook een beetje wat ik probeer aan te geven, wanneer de discussie over links-rechts gaat. Wat versta je daaronder nu, versus de opvattingen die we over de begrippen hebben en waar ze voor staan? Als rechts voor jou liberaal is, is dit geen rechts kabinet.

Als je liberale standpunten wil, ben je beter vertegenwoordigd door de PvdA of D'66 dan bij de PVV of BBB.

Het is ook 'mijn probleem' met de hedendaagse politiek. Ik ben een liberaal (geen liberal; de Engelse term wordt zeker in Amerika ook misbruikt als container-begrip voor alles wat in de ogen van conservatieven mis is.) maar pas niet bij partijen die zichzelf tot de linkervleugel van het spectrum rekenen. Alhoewel die het meeste liberaal zijn, gezien hun standpunten. En aan de andere zijde is er geen liberale partij meer te vinden.

Wat betreft de term 'populisme', dat is ten opzichte van de definitie echt een compleet ander leven gaan leiden. Het is een diskwalificatie van standpunten, misbruikt door partijen die zich er net zo schuldig aan maken. Door media wier bestaansrecht afhangt van de mate waarin zij populistisch beleid voeren. En kiezers die stemmen op de partij die (verbaal) hun kant kiest, wat de definitie van populisme is.

Iedereen in het publieke debat is in de kern populistisch, of niemand. Er is geen tussenweg, in mijn ogen.



- mbt dat rechts lang niet meer liberaal is: dat klopt ja, en dat betreur ik. Conservatief is wmb iets heel anders, dus eens dat rechts-links helemaal niet meer op gaat.

- mbt populisme: wat ik hieronder versta is het naar de mond praten van het 'volk', kiezen voor de makkelijke onderbuikoplossing, terwijl je best weet dat dat helemaal niet mogelijk is en/of niets oplost en vaak de zaak zelfs verergert (denk aan dossiers als stikstof of opvang migranten). Alle politici doen dat (helaas) in meer of mindere mate, maar de BBB en PVV spannen de kroon en doen dit schaamteloos en de VVD probeert ze tegenwoordig bij te benen. Ik zie dat als een failliet van de politiek, omdat het ons als maatschappij verder naar beneden haalt ipv opstuwt.
Ben het wel met je eens dat je om macht te vergaren in een democratie je niet altijd ontkomt aan populisme omdat je in de tijdperk van beeld en geluid je nu eenmaal iets te verkopen hebt en dat werkt het beste als je verkoopt wat iedereen wil horen.
De politici die hier weerstand aan weten/proberen te bieden, zijn daarom te prijzen vind ik.

 

+1/-0

Er is veel meer aan de hand het vertrouwen in Den Haag is tot een nul punt gedaald in het hele land zowel op links als op rechts hetzelfde is ook tezien in Frankrijk en Duitsland! Dan speel je nieuwe partijen als BBB en NSC in de kaart die gewoon voortvloeien uit het CDA.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Populisme impliceert dat de politiek zich laat drijven door wat het volk wil, meewaait met de maatschappelijke wind.

In mijn ogen is dat heel relatief, de tendens in de samenleving wordt mede gevormd door het beleid van de politiek en hun bijdrage aan het publieke debat. Het is bijna een kip-ei discussie. Zelfs tot op het niveau waarin traditionele partijen die van populisme beticht worden, beweren altijd al iets gevonden te hebben. Maar dat het nu pas maatschappelijk relevant is. Alsof dat het minder populistisch maakt.

De term populisme wordt er vooral bijgehaald (en vanuit de definitie van het begrip, juist geinterpreteerd) om partijen en standpunten te duiden, die door de politiek daarvoor ontkent, onbenoemd of verzwegen bleven. Maar de 'gaten' die de politiek in dat opzicht laat vallen, moeten zij ook zichzelf aanrekenen. Het populistische monster wordt gecreeerd door het niet goed aanvoelen van maatschappelijke ontwikkelingen.

Stel dat het huidige kabinet zichzelf weet te handhaven en een beleidskoers uitzet die door volgende kabinetten wordt opgevolgd, dan zou het stikstof dossier over een aantal jaren als populistisch kunnen worden aangemerkt omdat er vanuit de samenleving de roep ontstaat hier iets aan te doen. Terwijl de politiek het links heeft laten liggen.

Het is allemaal relatief.

 

+1/-0

Inderdaad de kloof tussen politiek en land is super groot geworden. Daar is niet één partij voor verantwoordelijk maar alle partijen die onder Rutte hebben meegedaan aan de vier kabinetten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen