Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54

Over die tweets de hele 2e kamer zit tijdens dit belangrijke debat op zijn/haar phone is toch geen gezicht zie je in het Lagerhuis niet hoor.

Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2024, 23:21:26.

 

+1/-0

Wat een chaos, nog effe en ze vechten elkaar letterlijk de tent uit.
Naar mijn mening bleef er maar een iemand overeind: Dick Schoof.

 

+1/-0

Zeker Schoof was de beste deze twee dagen premier waardig vergeet niet was zijn debat debuut hij wordt nog beter deze maand naar de NATO top in Washington sla je iig een goed figuur als Nederland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 juli 2024 om 23:16:

Over die tweets de hele 2e kamer zit tijdens dit belangrijke debat op zijn/haar phone is toch geen gezicht zie je in het Lagerhuis niet hoor.


Ja, telefoons horen niet in de tweede kamer thuis. Geen gezicht.

 

+1/-0

Het was overduidelijk een vuurdoop, waarin iedereen nog aan elkaar en aan hun nieuwe rol moeten wennen.

PVV'ers in het kabinet staan voor het eerst op eigen benen, en moeten leren hoe ze zich nu moeten gedragen zonder 'hun' Geert.

Ik vond het verschrikkelijk zwak dat de oppositie (Timmermans) begon met alle oude koeien (die allang waren behandeld in die belachelijke hoorzittingen voorafgaand) opnieuw uit de sloot halen. Ieders doopceel was inmiddels toch wel gelicht, dacht ik?

In die zin twitterde Agema een koekje van eigen deeg; burgemeester Halsema sprak zich uit voor partijgenoot Lahlah (ze blijft kleur bekennen!) en Agema wist een artikel op te rakelen waarin Halsema moslima's juist opriep hun hoofddoekje af te werpen.

Maar dat had zij nooit vanuit Vak K moeten doen, tijdens het debat en het moment waarop haar premier aan het woord was. En zonder context, een opmerking die duidelijk maakt dat iedereen zichzelf weleens tegenspreekt. Het enige wat daarvoor nodig is, is tijd.

Die tweet was ontzettend dom. En mijn inziens komt dat, omdat dit in Wilders' fractie de norm is. Ze weten gewoonweg niet beter. Daarmee bagateliseer ik het niet, ik denk gewoon dat het een soort leerproces is waar een hoop bewindslieden doorheen moeten.

Of hen de tijd wordt gegund? -Ik hoop dat de coalitiefracties in de Kamer de boel bij elkaar kunnen houden zodat het kabinet op een meerderheid kan blijven leunen. Maar ook voor hen is deze vorm nieuw, en wennen.

Je merkt dat het al knetterde tussen coalitiefracties en kabinet, tussen Schoof en Wilders. Qua toon, ik vind het niet netjes dat je iemand 'laf' noemt tijdens zijn eerste debat. Maar dat er frictie is, is juist goed. Dat is het dualisme wat er zolang aan ontbroken heeft en die mijn inziens goed is voor de Nederlandse politiek en het publieke debat.

Je ziet ook dat de andere fracties (oppositie en de coalitie-partners van de PVV) er nog een beetje aan moeten wennen. Prima.

We gaan het zien. Verder moeten we denk ik niet zo zwaar tillen aan de eerste dagen. Alle duidingen in de media dat het kabinet nu al ten dode opgeschreven is, zijn voorbarig. Schoof stond niet helemaal alleen en geisoleerd, zijn kabinet zit/stond nog steeds achter hem. Dat de coalitie in de Kamer hem het vuur aan de schenen heeft gelegd, is gewoon dat dualisme wat de politiek misschien wel nodig heeft.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juli 2024, 13:58:29.

 

+1/-0

Agema zat 100% fout maar het was ook een test voor Schoof netals Wilders opmerking van slappe hap. Schoof is 30 jaar lid geweest vd PvdA maar is nu partijloos de oppositie wil het graag zien als Wilders marionet maar dat is onzin Schoof is mans genoeg om zijn eigen weg tegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 juli 2024 om 14:41:

Agema zat 100% fout maar het was ook een test voor Schoof netals Wilders opmerking van slappe hap. Schoof is 30 jaar lid geweest vd PvdA maar is nu partijloos de oppositie wil het graag zien als Wilders marionet maar dat is onzin Schoof is mans genoeg om zijn eigen weg tegaan.




Hoe in godsnaam moet zo'n man als Schoof in zijn eerste debat op die manier 'getest' worden? Ik vind dat gewoon een zwakte bod. Dit is HET moment om de rijen gesloten te houden en het beleid voor de komende jaren te bepalen. Dan ga je, de door jou als vijfde gevraagde MP, afbranden als slappe hap?

Wilders moet zich in zijn rol schikken. Hij voert geen oppositie meer en zal alleen echt inhoudelijk bezig moeten zijn. Laat hij maar lekker de oppositie op de man spelen, niet zijn MP.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 05 juli 2024 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 juli 2024 om 14:41:

Agema zat 100% fout maar het was ook een test voor Schoof netals Wilders opmerking van slappe hap. Schoof is 30 jaar lid geweest vd PvdA maar is nu partijloos de oppositie wil het graag zien als Wilders marionet maar dat is onzin Schoof is mans genoeg om zijn eigen weg tegaan.




Hoe in godsnaam moet zo'n man als Schoof in zijn eerste debat op die manier 'getest' worden? Ik vind dat gewoon een zwakte bod. Dit is HET moment om de rijen gesloten te houden en het beleid voor de komende jaren te bepalen. Dan ga je, de door jou als vijfde gevraagde MP, afbranden als slappe hap?

Wilders moet zich in zijn rol schikken. Hij voert geen oppositie meer en zal alleen echt inhoudelijk bezig moeten zijn. Laat hij maar lekker de oppositie op de man spelen, niet zijn MP.



Nee, dat klopt gewoon niet. Dat het kabinet bestaat uit onder andere zijn PVV, betekent niet dat Wilders het beleid gaat bepalen. En de rangen gesloten moet houden. Hij is in de Kamer gebleven, net als de andere partijleiders in de coalitie.

Als volksvertegenwoordiger moeten zij het beleid van de regering (vastgelegd in het principe-akkoord) controleren en goedkeuren. Uiteindelijk. Daarin is zijn rol niet anders dan de oppositie.

Dit is nou juist het dualisme waar het politieke debat zo naar snakt. Verschillen van mening, opvatting en standpunt worden in de Kamer uitgevochten, in plaats van in achterafkamertjes. Waar uit het zicht van de volksvertegenwoordiging wordt gewheeld en gedeald. Waarna het louter symbolisch ‘afgehamerd’ wordt in de Kamer.

De manier waarop, dat is iets waar ik ook van wat vind en waar Wilders hopelijk zijn rol nog in moet vinden…

 

+1/-0

Dat als vijfde gevraagde MP is niet gek Wilders was de eerste Plasterk de tweede Wilders mocht niet Plasterk trok zich terug. Mona Keijzer kon ook niet als verruit de kleinste regering partij BBB Putters bedankt zelf dan kom je bij de volgende en dat was Schoof.

Ja hij is ongekozen maar zo werkt onze politiek nu eenmaal dan moet je premiersverkiezingen gaan houden. Dualisme is ook goed maar zoals het nu ging zo had Omtzigt het niet bedoeld het moet wel om de inhoud gaan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juli 2024, 19:09:24.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 05 juli 2024 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 juli 2024 om 14:41:

Agema zat 100% fout maar het was ook een test voor Schoof netals Wilders opmerking van slappe hap. Schoof is 30 jaar lid geweest vd PvdA maar is nu partijloos de oppositie wil het graag zien als Wilders marionet maar dat is onzin Schoof is mans genoeg om zijn eigen weg tegaan.




Hoe in godsnaam moet zo'n man als Schoof in zijn eerste debat op die manier 'getest' worden? Ik vind dat gewoon een zwakte bod. Dit is HET moment om de rijen gesloten te houden en het beleid voor de komende jaren te bepalen. Dan ga je, de door jou als vijfde gevraagde MP, afbranden als slappe hap?

Wilders moet zich in zijn rol schikken. Hij voert geen oppositie meer en zal alleen echt inhoudelijk bezig moeten zijn. Laat hij maar lekker de oppositie op de man spelen, niet zijn MP.



Het was toch een test voor Schoof hoe hij met de tweet om zou gaan reken maar dat in de schorsing van half uur Schoof compleet uit zijn dak is gegaan tegen Agema.

 

+1/-0

Geen verbod op Koran verbrandingen goede zaak vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste maar verbranding van koran bijbel of torah is sowieso extreem en provocerend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 september 2024 om 23:52:

Geen verbod op Koran verbrandingen goede zaak vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste maar verbranding van koran bijbel of torah is sowieso extreem en provocerend.


De bijbel en de Koran zijn voor 90 % inhoudelijk hetzelfde. Is religie goed of slecht voor de wereld? Dat zou de discussie moeten zijn.

 

+1/-0

Boekverbrandingen zijn zeer provocerend. Het leidt tot heftige reacties. Maar de reacties erop, betekent niet dat de rechtmatigheid van de actie moet worden aangetast. Integendeel.

Restrictieve maatregelen ten opzichte van de vrijheid en het recht zoiets symbolisch te doen als een boek (of een vlag) te verbranden, zijn een directe aantasting van het fundament van onze vrije, Westerse waarden. Daar moet je als overheid heel ver vandaan blijven.

Wat je dient te doen als overheid, is heel duidelijk stelling nemen wanneer de heftige reacties erop resulteren in geweld, bedreiging, etc. Dat zijn misdaden en daarop moet keihard gehandhaafd worden.

Een boekverbranding verbieden, is een knieval richting onderontwikkelde (sub)-culturen die weliswaar onderdeel uitmaken van onze maatschappij; maar in veel opzichten zichzelf erbuiten positioneren en onze vrijheden niet willen accepteren. Het tornen aan die vrijheden, betekent het faciliteren van de achterlijke waarden die bepaalde (sub)culturen voorschrijven. Dat is een hellend vlak, waar je niet op wil begeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 september 2024 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 september 2024 om 23:52:

Geen verbod op Koran verbrandingen goede zaak vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste maar verbranding van koran bijbel of torah is sowieso extreem en provocerend.


De bijbel en de Koran zijn voor 90 % inhoudelijk hetzelfde. Is religie goed of slecht voor de wereld? Dat zou de discussie moeten zijn.


Religie kan samengaan met regeren, zolang de betrokkenen zich maar aan de geboden houdt. Het is zelfs zo, dat door je aan die geboden te houden je beschermt wordt, want op verschillende wijzen heb ik meegemaakt dat tegenstanders opeens niet meer zijn, wat mij alleen maar rust, vertrouwen in Hem deed groeien en ik me niet hoef druk te maken om wat er komen gaat, maar rustig met Hem voortgaan. De politiek heeft dit hard nodig want ze zijn dolende, want de kiezer is ook dolende.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 04 september 2024 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 september 2024 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 september 2024 om 23:52:

Geen verbod op Koran verbrandingen goede zaak vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste maar verbranding van koran bijbel of torah is sowieso extreem en provocerend.


De bijbel en de Koran zijn voor 90 % inhoudelijk hetzelfde. Is religie goed of slecht voor de wereld? Dat zou de discussie moeten zijn.


Religie kan samengaan met regeren, zolang de betrokkenen zich maar aan de geboden houdt. Het is zelfs zo, dat door je aan die geboden te houden je beschermt wordt, want op verschillende wijzen heb ik meegemaakt dat tegenstanders opeens niet meer zijn, wat mij alleen maar rust, vertrouwen in Hem deed groeien en ik me niet hoef druk te maken om wat er komen gaat, maar rustig met Hem voortgaan. De politiek heeft dit hard nodig want ze zijn dolende, want de kiezer is ook dolende.



Hallelujah :D

 

+1/-0

Ze ziet er uit als een vrouw uit de jaren 50 maar Faber heeft wel ballen hopelijk snel naar Brussel en met de vuist op tafel slaan.
Die Omtzigt zit trouwens weer tegen een burn out aan. NSC moet uitkijken mischien die tweede man naar voren schuiven die lijkt me stabiel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 september 2024 om 02:01:

Ze ziet er uit als een vrouw uit de jaren 50 maar Faber heeft wel ballen hopelijk snel naar Brussel en met de vuist op tafel slaan.
Die Omtzigt zit trouwens weer tegen een burn out aan. NSC moet uitkijken mischien die tweede man naar voren schuiven die lijkt me stabiel.



Wat naïef zeg. Die Faber heeft echt nul kwaliteiten. Die gaat in Brussel dus helemaal niets, maar dan ook helemaal niets bereiken. Het gaat haar en de PVV alleen maar om de beeldvorming: doen lijken alsof ze harde beslissingen nemen. Terwijl in werkelijkheid er nauwelijks wat verandert, sterker nog, ze voert gewoon de gehate spreidingswet uit.
Ik kijk echt uit naar de dag dat we weer bestuurders hebben die gewoon zaken voor elkaar krijgen, moeilijke besluiten durven te nemen en daar dan voor gaan staan, ipv alleen maar voor de bühne dingen roepen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 september 2024 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 september 2024 om 02:01:

Ze ziet er uit als een vrouw uit de jaren 50 maar Faber heeft wel ballen hopelijk snel naar Brussel en met de vuist op tafel slaan.
Die Omtzigt zit trouwens weer tegen een burn out aan. NSC moet uitkijken mischien die tweede man naar voren schuiven die lijkt me stabiel.



Wat naïef zeg. Die Faber heeft echt nul kwaliteiten. Die gaat in Brussel dus helemaal niets, maar dan ook helemaal niets bereiken. Het gaat haar en de PVV alleen maar om de beeldvorming: doen lijken alsof ze harde beslissingen nemen. Terwijl in werkelijkheid er nauwelijks wat verandert, sterker nog, ze voert gewoon de gehate spreidingswet uit.
Ik kijk echt uit naar de dag dat we weer bestuurders hebben die gewoon zaken voor elkaar krijgen, moeilijke besluiten durven te nemen en daar dan voor gaan staan, ipv alleen maar voor de bühne dingen roepen.




Tja beste manier om te laten zien hoe een partij echt is is om ze aan de macht te laten komen.
Ik had ook meer gehoopt maar als ik zie wat ze willen veranderen of alweer terug draaien is het zeer matig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




De politiek is absoluut dolende, maar religie is niet de oplossing.

Dat het geloof jou persoonlijk rust en vertrouwen geeft, is geweldig. Ik ben blij voor je. Maar daar moet het bij blijven. Zodra een religie meer ambieert te zijn dan een leefwijze voor het individu, gaat het gruwelijk mis.

Politici die zélf leven naar bepaalde geboden*, ernaar handelen en in die hoedanigheid politiek bedrijven; dat zouden capabele bestuurders kunnen zijn. Het geeft echter geen enkele garantie.

Zodra zij al deze geboden bij wet gaan vastleggen, opdat ook wij allemaal ernaar moeten gaan leven; ontstaat er echter een totalitair regime die gaat bepalen waar het individu juist vrij in moet zijn.

Religies zijn onverdraagzaam jegens anderen. Dogma's beperken de vrijheid van denken en meningsvorming. In die zin is 'geloven' een bepaalde acceptatie dat het gebruiken van het eigen, gezonde verstand wordt gemarginaliseerd. Je hoeft over bepaalde zaken
geen mening te vormen, of na te denken; het is zoals wij voorschrijven en daar dien je naar te leven. Nogmaals, prima wanneer je daar als individu aan committeert.

Maar in Nederland kennen we de vrijheid om zélf te doen en te denken wat we binnen. Binnen een bepaald kader dan natuurlijk, want een ander moet daar geen last van hebben. Dat moet zo blijven. En dat is niet waar religie in voorziet. Integendeel.

* = ik neem aan dat je hier doelt op de Tien Geboden die in het Oude Testament staan. Voor zover ik weet is er geen officiele update geweest. Wat wel zou moeten, overigens

open/sluit de onderstaande quote:




Of Faber in Brussel iets voor elkaar gaat krijgen, dan moeten we afwachten. Het kan zijn dat je het slecht kan voorstellen, maar ze is er (nog) niet geweest dus we weten het nog niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 september 2024, 13:51:35.

 

+1/-0

@Middenveldert; Je hebt volledig gelijk als religie als wet wordt vastgelegd en de mens die naar eigen inzichten interpreteert, want dan krijg je het totalitaire systeem waar het individu weinig ruimte aan vrijheid krijgt, precies zoals je het stelt. Wat ik aan Religie heb ervaren is totaal anders en eerder gebaseerd op het gebruik van de vrije wil en dat werkt bevrijdend. Als de politiek die geboden ook ziet en handelt naar het handelen van de vrije wil dan zal dat een gezegende beleid zijn. Religie wil helemaal niet zeggen dat het in een jij-bak ontaardt maar elkaar de ruimte geeft en elkaar's mening accepteert, op welke grond dat ook mag zijn gebaseerd. Ook ongelovigen hebben recht op die vrije wil keuze.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 54 pagina's: 1 2 3 4 ... 48 49 50 51 52 53 54

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen