Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 april 2021 om 21:34:

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie was ooit een prima partij, maar is steeds verder afgegleden naar een eng, corrupt clubje.


Helemaal mee eens en mensen tuinen er telkens in om op deze partij te stemmen door in de leugens en praatjes van deze man te geloven,als hij er niet meer uit kan komen is het van'' ik herinner mij niets meer''en dat dan vier dagen daarvoor gespreken heeft gevoerd met de eerste formateurs(een slager die zijn eigen vlees keurt)over het vormen van een nieuw kabinet,lekker als zo een persoon minister president is,en dan nog kwaad worden op een journalist die hem een vraag stelde of hij nog geheugen oefeningen ging doen de komende tijd :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 05 april 2021 om 23:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 april 2021 om 21:34:

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie was ooit een prima partij, maar is steeds verder afgegleden naar een eng, corrupt clubje.


Helemaal mee eens en mensen tuinen er telkens in om op deze partij te stemmen door in de leugens en praatjes van deze man te geloven,als hij er niet meer uit kan komen is het van'' ik herinner mij niets meer''en dat dan vier dagen daarvoor gespreken heeft gevoerd met de eerste formateurs(een slager die zijn eigen vlees keurt)over het vormen van een nieuw kabinet,lekker als zo een persoon minister president is,en dan nog kwaad worden op een journalist die hem een vraag stelde of hij nog geheugen oefeningen ging doen de komende tijd :D



Helemaal mee eens !! :pul :pul

 

+1/-0

Helaas lacht hij alles toch weg zelfs bij een mogelijke motie van wantrouwen bleef hij opgewekt. Alles glijd van hem af tot nu toe. Ben geen fan van Kaag maar liever haar dan Rutte als premier.

 

+1/-0

Bij het samenstellen van een ploeg ministers zijn er altijd ideeen die naar boven komen en die in vertrouwen behandeld worden. Het niet zo fraaie is dat Ollongron een slip liet vallen, die Rutte moest bezuren. In mijn ogen was zij geen "corona positief", maar heeft zij zo gehandeld om excuus te hebben dat ze er zo bijloopt. Je hebt altijd een omslag bij je waar je alle notaties in doet en gesloten houdt voor de buitenwacht. Volgens mij is het zelfs zo dat Kaag haar dat heeft meegegeven, omdat zij liever met linkse partijen wilt regeren. Ze voert een nieuw leiderschap. Me dunkt dat ze in mijn ogen door de mand valt, vooral na haar ik trek me terug opmerking. Rutte wordt gezien als de boeman, omdat ze hem geen tegenwicht kunnen bieden, omdat ze zelf tekort schieten en wat is er dan mooier, dat je hem nu als zondebok gebruikt. Logisch dat hij soms dingen zei die in tegenspraak kwamen, omdat hij het begrip vertrouwen hoog heeft zitten en de andere partijen niet. Het gaat mij om rechtvaardigheid en zoals het er nu aan toegaat vind ik het allesbehalve sportief aan toe gaat. Omdat wij zo veel partijen kennen zal de verkiezingen nooit de partijen de ruimte geven om hun plannen te verwezenlijken, omdat bij een brede coalitie je verkiezingspunten sneuvelen. Als je daarentegen een tweestromen politiek had waarin een linkse, midden, rechtse stromen zitten, dan heb je meer duidelijkheid en weet je dat de verkiezingspunten uitgevoerd worden.

 

+1/-0

Ach zolang RUTTE partijen als PVV en Fvd vantevoren uitsluit moet hij nu niet raar opkijken, dat HIJ buiten wordt gesloten. Let op er komen nieuwe verkiezingen, want dit gaat hem nooit worden

 

+1/-0

Wilders heeft zelf aangegeven dat hij niet met de VVD en het CDA wilde regeren toen hij de stekker uit het te voeren beleid heeft getrokken. Me dunkt dat Rutte dit niet nog een keer wilt ervaren. Wat de FvD aangaat, mijnheer Baudet kwam te vaak "racistisch" over en dat is geen basis voor een regeringscoaliet. Als hij zich wil beteren, dan kan hij zo mee gaan regeren, want om een meerderheid voor de kabinetsplannen te hebben is het beste dat ze een merendeel van de zetels hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 april 2021 om 18:33:

Wilders heeft zelf aangegeven dat hij niet met de VVD en het CDA wilde regeren toen hij de stekker uit het te voeren beleid heeft getrokken. Me dunkt dat Rutte dit niet nog een keer wilt ervaren. Wat de FvD aangaat, mijnheer Baudet kwam te vaak "racistisch" over en dat is geen basis voor een regeringscoaliet. Als hij zich wil beteren, dan kan hij zo mee gaan regeren, want om een meerderheid voor de kabinetsplannen te hebben is het beste dat ze een merendeel van de zetels hebben.


Wilders deed dit omdat hij het met een hoop dingen niet eens was de meeste blijven zitten als een schoothondje en zijn jaknikkers om alleen maar erbij te horen,kijk naar gl en de pvda zij komen nu al terug op hun worden om alleen maar kans te maken om mee te regeren.Laf!

 

+1/-0

Wilders wil gewoon de grootste oppositie partij blijven maar met FVD en JA21 toch een sterk blok.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

pitbull schreef op 08 april 2021 om 20:44:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 08 april 2021 om 18:33:

Wilders heeft zelf aangegeven dat hij niet met de VVD en het CDA wilde regeren toen hij de stekker uit het te voeren beleid heeft getrokken. Me dunkt dat Rutte dit niet nog een keer wilt ervaren. Wat de FvD aangaat, mijnheer Baudet kwam te vaak "racistisch" over en dat is geen basis voor een regeringscoaliet. Als hij zich wil beteren, dan kan hij zo mee gaan regeren, want om een meerderheid voor de kabinetsplannen te hebben is het beste dat ze een merendeel van de zetels hebben.


Wilders deed dit omdat hij het met een hoop dingen niet eens was de meeste blijven zitten als een schoothondje en zijn jaknikkers om alleen maar erbij te horen,kijk naar gl en de pvda zij komen nu al terug op hun worden om alleen maar kans te maken om mee te regeren.Laf!



Het is goed om met de verkiezingen een goed werkend programma samen te stellen, die je als grootste partij, +75 zetels, dan kunt uitvoeren.
Alle partijen doen zo, maar dan krijg je het resultaat van de verkiezingen, die zo als zo vaak de laatste decennias een beeld geven, dat de burger niet weet op welke partij ze moeten stemmen. Nieuwe partijen die met veel tamtam naam willen maken komen plots in beeld en de onbewuste kiezer gaat hier in mee en zorgt er voor dat de nieuwe partij zetels krijgt.
Het gevolg hiervan is dat er een versplintering in de verdeling van de kamerzetels komt, waardoor het regeren met je programma niet meer haalbaar is en als je mee wilt regeren, zul je water bij de wijn moeten doen, waardoor verkiezingsonderwerpen minder prioriteit krijgen dan de kiezer was beloofd.
Dus Wilders kan dan zijn bek opendoen, maar hij weet dondersgoed, dat je dan je verkiezingsonderwerpen op de tocht zet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 april 2021 om 23:26:

Wilders wil gewoon de grootste oppositie partij blijven maar met FVD en JA21 toch een sterk blok.



Het gaat er ook om dat je een kainet krijgt die hekenbaar is en dat als er overlappende of aanvullende verkiezingsonderwerpen zijn deze in het beleid worden meegenomen. De zet van Kaag en Ollongron is gelukt, maar heeft niet het verwachte doel gebracht waar ze op gehoopt hadden. De linkse vleugel in de kamer is te klein om nog tegengewicht te bieden. Het is dus een farce om de 2e Kamer het kabinet als tegenmacht op te treden, omdat als het kabinet meer dan 75 zetels telt, er geen tegenmacht is, tenzij Kaag weer een nieuw leidersschap streek uithaalt, die dan weer verstrekkende gevolgen heeft in het te voeren kabinetsbeleid.

 

+1/-0

Probleem voor de VVD is ze sluiten PVV, FVD uit en vinden ook JA21 niks dus Rutte kan alleen over links terwijl veel VVD stemmers meer rechts zijn dus zou over rechts beter zijn. Is sowieso niet democratisch om partijen uittesluiten.

 

+1/-0

Rutte wordt nu zelf uitgesloten door verschillende partijen en dat valt rauw op zijn dak. Ik verwacht nieuwe verkiezingen. Echt geen totaal links kabinet, want dan in Nederland ten dode opgeschreven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 09 april 2021 om 07:36:

Rutte wordt nu zelf uitgesloten door verschillende partijen en dat valt rauw op zijn dak. Ik verwacht nieuwe verkiezingen. Echt geen totaal links kabinet, want dan in Nederland ten dode opgeschreven.


Links heeft geen meerderheid dus een totaal links kabinet kan niet eens.

 

+1/-0

Als er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven zou de opkomst wel is heel laag kunnen zijn. Ik denk niet dat ik de enige ben die helemaal niet zit te wachten op nieuwe verkiezingen omdat die prutsers er niet uit kunnen komen.

 

+1/-0

Er komen ook helemaal geen nieuwe verkiezingen, ze komen straks met een mededeling dat de lucht is geklaard en Rutte kan weer verder. Het is een spel en het komt de overige partijen wel goed uit dat Rutte onder vuur ligt. Kunnen ze meer gedaan krijgen in de formatie onderhandelingen. De CU wordt wel weer gepaait met enkele belangrijke posten en ze zijn om.

Over een maand of drie zien we Rutte weer breed glimlachend zijn nieuwe kabinet presenteren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 april 2021 om 10:51:

Er komen ook helemaal geen nieuwe verkiezingen, ze komen straks met een mededeling dat de lucht is geklaard en Rutte kan weer verder. Het is een spel en het komt de overige partijen wel goed uit dat Rutte onder vuur ligt. Kunnen ze meer gedaan krijgen in de formatie onderhandelingen. De CU wordt wel weer gepaait met enkele belangrijke posten en ze zijn om.

Over een maand of drie zien we Rutte weer breed glimlachend zijn nieuwe kabinet presenteren.


Ik denk zonder de CU, ik denk dat de 4 klassieke regeringspartijen voor het eerst samenkomen: VVD, D66, CDA en PVDA.

 

+1/-0

Dat zou een brevet van onvermogen zijn van de PVDA ( die de motie van afkeuring hebben gesteund)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Beer schreef op 09 april 2021 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 09 april 2021 om 10:51:

Er komen ook helemaal geen nieuwe verkiezingen, ze komen straks met een mededeling dat de lucht is geklaard en Rutte kan weer verder. Het is een spel en het komt de overige partijen wel goed uit dat Rutte onder vuur ligt. Kunnen ze meer gedaan krijgen in de formatie onderhandelingen. De CU wordt wel weer gepaait met enkele belangrijke posten en ze zijn om.

Over een maand of drie zien we Rutte weer breed glimlachend zijn nieuwe kabinet presenteren.


Ik denk zonder de CU, ik denk dat de 4 klassieke regeringspartijen voor het eerst samenkomen: VVD, D66, CDA en PVDA.


Zou ook kunnen inderdaad, ik zou er niet van op kijken in ieder geval. Partij voor de Dieren zou ook nog kunnen trouwens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 09 april 2021 om 11:26:

Dat zou een brevet van onvermogen zijn van de PVDA ( die de motie van afkeuring hebben gesteund)


Mensen moeten wel ergens op terugkomen want als iedereen aan zijn mening vasthoudt is er nooit meer een regering te vormen.

 

+1/-0

Sorry maar dan ben je pas ongeloofwaardig en geil je alleen maar op het pluche

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen