Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 16.646
Reg.: 9 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu PEC Zwolle-Feyenoord
Man van de Wedstrijd FC Barcelona-Feyenoord: -
Forumreacties: 4.299
Reg.: 26 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 29 augustus 2026 om 22:52:
30 jaar en transfervrij dus snap ze wel voor de eredivisie echt wel een goede zes en daar waren ze naar op zoek. Amrabat heeft na Feyenoord wel stappen gemaakt maar wij hebben Sjarrel en Oussama op zes die zijn niet minder. Targhalline heeft ook nog veel restwaarde.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Voor de Eredivisie wel goed al die grote namen maar de meeste zijn gewoon op hun retour Feyenoord moet daar niet aan beginnen.
Ik begrijp ook niet dat een moslim voor een joodse club wil spelen lekker vijf keer per dag bidden maarja zal wel verbroedering zijn lol..
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 augustus 2026, 02:16:56.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 30 augustus 2026 om 01:26:
Voor de Eredivisie wel goed al die grote namen maar de meeste zijn gewoon op hun retour Feyenoord moet daar niet aan beginnen.
Ik begrijp ook niet dat een moslim voor een joodse club wil spelen lekker vijf keer per dag bidden maarja zal wel verbroedering zijn lol..
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 30 augustus 2026 om 02:44:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 30 augustus 2026 om 01:26:
Juist wel blij mee toch.
Laat zien dat niet iedereen meedoet met die gekte.
L.Pincoffs
Fan van Feyenoord
Uit: Weelde
Forumreacties: 13.080
Reg.: 3 mei 2002
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Overigens had Feyenoord ook veel Joodse fans in die jaren en iedereen kent het Cohen spandoek in De Kuip in de jaren 90.
https://www.joodserfgoedrotterdam.nl/de-tragische-geschiedenis-van-de-feyenoord-joden/link
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-gaat-vol-voor-ervaren-28-voudig-duits-international/blte59e9787642f5211
Blijft maar doorgaan daar.
Zou Feyenoord weten dat je ook kan huren?
Marc-André ter Stegen (34) – 44 interlands – Champions League-winnaar 2015 + treble met Barcelona
Thilo Kehrer (29) – 28 interlands – U21-EK-winnaar 2017 + meerdere prijzen met PSG
Daley Blind (36) – 108 interlands – 7x landskampioen + halve finale WK 2014
Caio Henrique (29) – 5 interlands – jarenlang basisspeler bij AS Monaco, 200+ wedstrijden
Sofyan Amrabat (30) – 75 interlands – halve finale WK 2022 met Marokko
Julian Brandt (30) – 48 interlands – Jarenlang spelmaker bij BVB.
Viktor Tsygankov (28) – 67 interlands – 3e met Girona in La Liga 2023/24 en Champions League-kwalificatie
Tolu Arokodare (25) – 10 interlands – doorbraak als topscorer bij Genk en daarna transfer naar de Premier League
Marcos Leonardo (23) – 0 interlands – op zeer jonge leeftijd topscorer en sterspeler van Santos
Simon Adingra (24) – 28 interlands – Afrika Cup-winnaar 2023 + Man of the Match in de finale
Forumreacties: 17.241
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 01 september 2026 om 11:54:
https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-gaat-vol-voor-ervaren-28-voudig-duits-international/blte59e9787642f5211
Blijft maar doorgaan daar.
Zou Feyenoord weten dat je ook kan huren?
Marc-André ter Stegen (34) – 44 interlands – Champions League-winnaar 2015 + treble met Barcelona
Thilo Kehrer (29) – 28 interlands – U21-EK-winnaar 2017 + meerdere prijzen met PSG
Daley Blind (36) – 108 interlands – 7x landskampioen + halve finale WK 2014
Caio Henrique (29) – 5 interlands – jarenlang basisspeler bij AS Monaco, 200+ wedstrijden
Sofyan Amrabat (30) – 75 interlands – halve finale WK 2022 met Marokko
Julian Brandt (30) – 48 interlands – Jarenlang spelmaker bij BVB.
Viktor Tsygankov (28) – 67 interlands – 3e met Girona in La Liga 2023/24 en Champions League-kwalificatie
Tolu Arokodare (25) – 10 interlands – doorbraak als topscorer bij Genk en daarna transfer naar de Premier League
Marcos Leonardo (23) – 0 interlands – op zeer jonge leeftijd topscorer en sterspeler van Santos
Simon Adingra (24) – 28 interlands – Afrika Cup-winnaar 2023 + Man of the Match in de finale
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 224
Reg.: 12 juli 2026
open/sluit de onderstaande quote:SjaakF schreef op 02 september 2026 om 23:44:
Voor mij bijna allemaal onbekende namen. Die Duitser van Dortmund kende ik ook helemaal niet eerlijk gezegd. Als ik moet afgaan op de media is het een wereldspeler. Het zal best een goede speler zijn maar waarom wilde een grotere club in Duitsland hem dan niet en van Dortmund kreeg hij een vrije transfer. Ik bedoel maar, nou kiest ie voor de Conference League en Telstar uit…..
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.972
Reg.: 9 april 2019
Ik vraag me echt af hoe het salarishuis van Ajax er dit jaar uitziet. Als ik de namen zie die nu aangetrokken zijn, afga waar ze hiervoor gespeeld, en welke salarissen zij daar gewend zijn/waren; dan moeten de Amsterdammers echt flink in de buidel getast hebben.
Nu betaalde Ajax altijd al hogere salarissen dan de andere clubs in Nederlanders, en heeft het met het vertrek van een aantal spelers ook op die post bespaard.
Maar mijn gevoel is toch dat er flinke risico's genomen zijn, ik denk dat deze spelers alleen maar betaald kunnen worden door bepaalde inkomsten 'naar voren te halen'. Of dat er op het eigen vermogen flink wordt ingeteerd. Ik heb niets gehoord over andere extra inkomsten die gerealiseerd zijn; sponsoring of (externe) investeringen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze CL-deelname (al)weer hebben meebegroot, net als toekomstige transferinkomsten. Zo kon men voorheen ook de enorme salarissen betalen, in de periode waarin Ten Hag - Overmars de koers bepaalde in Amsterdam. Wat als er géén CL wordt gehaald dit seizoen?
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 1.444
Reg.: 31 augustus 2023
Ajax heeft een drukke transferperiode achter de rug. Of al die versterkingen uiteindelijk ook positief gaan uitpakken, moet natuurlijk nog blijken. Op papier heeft Ajax in ieder geval een selectie met aanzienlijk meer waarde dan Feyenoord op dit moment.
Kijkend naar het einde van de transferperiode, denk ik dat PSV dit seizoen de beste papieren heeft. Ajax en AZ hebben daarentegen allebei een leuke selectie en ik verwacht dat zij waarschijnlijk zo lang mogelijk kunnen aanhaken.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 september 2026 om 09:02:
Ik vraag me echt af hoe het salarishuis van Ajax er dit jaar uitziet. Als ik de namen zie die nu aangetrokken zijn, afga waar ze hiervoor gespeeld, en welke salarissen zij daar gewend zijn/waren; dan moeten de Amsterdammers echt flink in de buidel getast hebben.
Nu betaalde Ajax altijd al hogere salarissen dan de andere clubs in Nederlanders, en heeft het met het vertrek van een aantal spelers ook op die post bespaard.
Maar mijn gevoel is toch dat er flinke risico's genomen zijn, ik denk dat deze spelers alleen maar betaald kunnen worden door bepaalde inkomsten 'naar voren te halen'. Of dat er op het eigen vermogen flink wordt ingeteerd. Ik heb niets gehoord over andere extra inkomsten die gerealiseerd zijn; sponsoring of (externe) investeringen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze CL-deelname (al)weer hebben meebegroot, net als toekomstige transferinkomsten. Zo kon men voorheen ook de enorme salarissen betalen, in de periode waarin Ten Hag - Overmars de koers bepaalde in Amsterdam. Wat als er géén CL wordt gehaald dit seizoen?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.972
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 september 2026 om 15:53:
Die 'Ajax-bonus' die buitenlandse clubs bereid zijn te betalen voor niet-bijster bijzondere spelers, blijft apart.
Maar dan nog, it doesn't add up. Ik begrijp niet wáár ze het van doen in Amsterdam. Goed, ze hebben bijna 100M aan transferinkomsten en 'slechts' 40M uitgegeven. Maar veel van die nieuwe namen zullen aanzienlijke salarissen hebben, en die moet je betalen. Voor zolang als hun contract duurt. Ik vraag me echt af hoe groot het risico is wat Cruijff in deze transferperiode genomen heeft.
Het zou mij weinig verbazen dat het ze weleens duur zou kunnen komen te staan, als ze géén Champions League dit seizoen.
Of gaan ze die 60M van de huidige transferbalans aanwenden om de salarissen af te dekken? Bizar...
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 03 juli 2026 om 09:51:
Bom barst bij Ajax: medewerkers slaan alarm over Jordi Cruijff
Veel reacties onder het artikel juichen het werk van Jordi Cruijff bij Ajax doet toe, onder het mom van 'een grote schoonmaak' die broodnodig is. Iedereen die daarover klaagt, moet volgens de reacties niet klagen en vreest waarschijnlijk voor zijn/haar baan. Dat is een beetje de strekking.
Heerlijk om achterover te leunen en eens te kijken hoe zich dit ontwikkeld.
In feite hebben Eenhoorn en Rigaux bij Feyenoord ook de sleutels in handen gekregen, en nu Eenhoorn inmiddels aan de slag is gegaan verwacht ik (en hoop ik ook, wellicht) dat bij Feyenoord ook de bezem flink door de organisatie gaat. Mijn beeld van Eenhoorn is dat hij geen zoete broodjes bakt, en iedereen binnen de organisatie beoordeeld (en afrekent) op basis van hun prestaties.
'We spreken met elkaar af wat er moet gebeuren, en dat gaan we ook doen. Vervolgens gaan we kijken hoe, en óf dat gelukt is. En zoniet, kijken we wat er moet gebeuren om het doel wél te behalen.'
Het beeld wat er bij mij bestaat van de club, is toch dat de afgelopen jaren op directie-niveau dit niet altijd werd gedaan. En als het dáár al niet gebeurt, dan zal het lager in de organisatie ook geen gemeengoed zijn.
Ik heb alle vertrouwen in Eenhoorn, hij heeft mijn inziens eerder bewezen (bij AZ) een organisatie op deze manier in te richten en te leiden. Ik heb Jordi Cruijff veel minder gevolgd in zijn (bestuurlijke) loopbaan en bij zijn vorige clubs, of ook hij dit kan weet ik niet.
Toch blijft de indruk bij mij bestaan, dat men in Amsterdam zich best weleens een beetje kan hebben blindgestaard op de achternaam; en daardoor de kwaliteiten van Jordi ietwat zouden kunnen overschatten.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Technisch directeur zegt ondanks elf aanwinsten bij Ajax financiële risico’s juist te minimaliseren
Jordi Cruijff herhaalt woorden Frenkie de Jong: ’Mensen snappen het niet’
Frenkie de Jong baarde tijdens het WK opzien door te stellen dat veel mensen wel kijken, maar het niet zien. Die mondigheid lijkt bij FC Barcelona te worden gestimuleerd, want ook Jordi Cruijff is hard in zijn oordeel.
Mike Verweij
Verslaggever Telesport, schrijft over: voetbal
53 minuten geleden
Maak ons je Google-favoriet!
,,De mensen snappen het niet”, reageert de huidige technisch directeur van Ajax en voormalig sportief directeur van Barça tegenover ESPN op de suggestie dat zijn werkwijze risicovol zou zijn. ,,Het is dus helemaal geen risico.”
De zoon van de legendarische nummer veertien kocht slecht drie spelers: spits Marcos Leonardo, linksback Caio Henrique en rechtsbuiten Viktor Tsygankov. Kind van de club Daley Blind, de middenvelders Julian Brandt en Sofyan Amrabat en linksback Jofre Torrents kwamen transfervrij over. En linksbuiten Simon Adingra, centrale verdediger Thilo Kehrer, keeper Marc ter Stegen en spits Tolu Arokodare werden gehuurd. ,,Ik vind het juist helemaal geen risico”, trapt Cruijff voor de camera af.
Het grote transferoverzicht van de Eredivisie: keren Gini Wijnaldum en Luuk de Jong nog terug in Nederland?
Ismael Saibari, Georginio Wijnaldum en Luuk de Jong
,,Wat een risico is, is een transfer betalen van club naar club. Als het fout gaat, dan kan je het niet meer onderhandelen. Spelers die je transfervrij haalt: je geeft ze een contract en functioneert het niet, dan kan je onderhandelen. En als hij nog twee jaar contract heeft, dan geef je veertig of vijftig procent mee en dan kan je het (contract, red.) verbreken.”
Het is de les die hij in Spanje leerde. ,,Als je met de Spaanse Fair Play-regels hebt gewerkt, die de moeilijkste van Europa zijn, dan weet je wel hoe je soms risico’s moet minimaliseren. „ Om er vervolgens een Cruijffiaanse ’wie niet sterk is, moet slim zijn’ erin te gooien. ,,Dan moet je extreem creatief zijn”, zegt hij over het ontbreken van Champions League-inkomsten.
,,Ik vind het juist een minimalisering van risico’s als ik een speler kan huren met een koopoptie. Met andere woorden: ik kan een speler een jaar goed bekijken en bestuderen en daarna pas beslissen. Een risico is een speler kopen en dan hopen dat het goed gaat.”
Julian Brandt
Daarnaar gevraagd geeft Cruijff ook aan wat zijn favoriete transfer van de elf is. ,,Die van Brandt vond ik wel mooi. Je laat eindelijk een keer zien dat wij als club ook eens bepalen wanneer iets uitkomt. Ik weet niet waarom. Misschien kinderachtig, maar dat was mijn favoriete moment tot nu toe, omdat we iemand haalden waar niemand vanaf wist.”
Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax