MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.991
Reg.: 4 juli 2020
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 04 januari 2024 om 12:33:
Sinds wanneer is Advocaat een toptrainer dan? Ajax gaf De Boer de kans en hij werd 4x kampioen op rij. Koeman heeft ook in Amsterdam gezeten en je kan moeilijk gaan beweren dat Ten Hag daar als trainer geen succes was.
Als je op die manier gaat redeneren zou je ook moeten zeggen dat de titel van vorig jaar niks voorstelt en Slot niet veel bijzonders heeft laten zien, want ook daar kun je een lijstje maken van momenten dat het mee heeft gezeten of beslissingen van de arbitrage die in ons voordeel uitpakten. Net zoals je dat over letterlijk iedere prijs kan doen.
Vier seizoenen op rij kampioen worden en dan serieus gaan beweren dat dat alleen maar komt door de KNVB. Tsjah...
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 04 januari 2024 om 16:47:
Als je op die manier gaat redeneren zou je ook moeten zeggen dat de titel van vorig jaar niks voorstelt en Slot niet veel bijzonders heeft laten zien, want ook daar kun je een lijstje maken van momenten dat het mee heeft gezeten of beslissingen van de arbitrage die in ons voordeel uitpakten. Net zoals je dat over letterlijk iedere prijs kan doen.
Vier seizoenen op rij kampioen worden en dan serieus gaan beweren dat dat alleen maar komt door de KNVB. Tsjah...
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 05 januari 2024 om 00:37:
Dus als Feyenoord een prijs pakt gebeurt dat allemaal op eigen kracht en als een ander iets wint komt dat omdat ze bevoordeeld worden door de arbitrage?
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Volgens mij is het niveau van de arbitrage in Nederland van dusdanig niveau, dat ze niet eens partijdig kúnnen zijn. Al zou het (al dan niet vanuit hogerhand/'Zeist') een vooropgezet plan zijn om clubs te bevoordelen, het gebeurt niet intentioneel. Het is eerder onkunde.
Ik geloof wel in een bepaald momentum, dat als het een club voor de wind gaat ook arbitrale beslissingen vaak in een bepaald voordeel uitpakken. Maar dat zijn dan vaak 50/50-beslissingen die beide kanten op kunnen vallen. Er is in ieder geval altijd wel iets te zeggen voor de keuze die gemaakt wordt, die is vaak prima te verdedigen. Het is namelijk zelden zwart-wit.
In het verlengde daarvan zie je ook dat topclubs voordeel hebben, in een volle, kolkende Kuip zullen scheidsrechters eerder geneigd zijn voor een strafschop te fluiten dan in een fietsenstalling in Waalwijk waar je een speld kan horen vallen. En als een arbiter zijn rug recht houdt in eerste instantie, gaat het publiek zodanig tekeer dat het in een volgende situatie moeilijk wordt om niet te fluiten.
Dat is ook een tekortkoming en gebrek aan kwaliteit bij scheidsrechters. Persoonlijkheden die zich wél staande houden worden er gewoon 'uitgefilterd' in Zeist omdat ze als lastig worden beschouwd.
Maar het gebeurt allemaal binnen een hele kleine marge, wat de VAR kan échte dwalingen tegenwoordig voorkomen.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 05 januari 2024 om 10:57:
Volgens mij is het niveau van de arbitrage in Nederland van dusdanig niveau, dat ze niet eens partijdig kúnnen zijn. Al zou het (al dan niet vanuit hogerhand/'Zeist') een vooropgezet plan zijn om clubs te bevoordelen, het gebeurt niet intentioneel. Het is eerder onkunde.
Ik geloof wel in een bepaald momentum, dat als het een club voor de wind gaat ook arbitrale beslissingen vaak in een bepaald voordeel uitpakken. Maar dat zijn dan vaak 50/50-beslissingen die beide kanten op kunnen vallen. Er is in ieder geval altijd wel iets te zeggen voor de keuze die gemaakt wordt, die is vaak prima te verdedigen. Het is namelijk zelden zwart-wit.
In het verlengde daarvan zie je ook dat topclubs voordeel hebben, in een volle, kolkende Kuip zullen scheidsrechters eerder geneigd zijn voor een strafschop te fluiten dan in een fietsenstalling in Waalwijk waar je een speld kan horen vallen. En als een arbiter zijn rug recht houdt in eerste instantie, gaat het publiek zodanig tekeer dat het in een volgende situatie moeilijk wordt om niet te fluiten.
Dat is ook een tekortkoming en gebrek aan kwaliteit bij scheidsrechters. Persoonlijkheden die zich wél staande houden worden er gewoon 'uitgefilterd' in Zeist omdat ze als lastig worden beschouwd.
Maar het gebeurt allemaal binnen een hele kleine marge, wat de VAR kan échte dwalingen tegenwoordig voorkomen.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 07 januari 2024 om 12:22:
Ik vind het niveau juist veel hoger dan rond de jaren 2000. Mijns inziens is de arbitrage juist nu minder bevooroordeeld dan vroeger. Types als Luinge, Blankenstein en Jol waren halve Ajacieden.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 07 januari 2024 om 17:33:
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 07 januari 2024 om 12:22:
Ik vind het niveau juist veel hoger dan rond de jaren 2000. Mijns inziens is de arbitrage juist nu minder bevooroordeeld dan vroeger. Types als Luinge, Blankenstein en Jol waren halve Ajacieden.
In mijn beleving leidt de arbitrage tegenwoordig veel meer tot discussie als 'vroeger', maar dat kan ook met de ontwikkelingen en tijdsgeest temaken hebben echter vond ik dat veel oud scheidsrechters veel meer persoonlijkheden waren dat mis ik nu. Bas Nijhuis is een uitzondering.
Forumreacties: 16.715
Reg.: 2 januari 2007
Willykment
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 19 januari 2024 om 10:56:
7,2 miljoen per jaar aan salaris voor Henderson, contract voor 2,5 jaar. Dat lijkt me nogal een gok, in juni wordt hij 34.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Er staat op VI een Pro-Artikel van Martijn Krabbendam, dat met deze transfer Feyenoord met de neus op de feiten wordt gedrukt. Ik kan me voorstellen dat dit gaat over de (salaris)ruimte die er bij Feyenoord is om zich in de winter nog te versterken, maar ik kan het niet lezen.
Iemand die de strekking van dat artikel hier kan plaatsen? Wordt er nog iets verrassends in gemeld?
Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax