Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Premier League

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Wat een super elftal dat Man City. United werd even helemaal vakkundig gedemonteerd. Rood werd met 4-1 naar huis gestuurd en daar was helemaal niks op af te dingen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Britse regering onderneemt actie; geen transacties door Abramovitsj en Chelsea

De Britse regering heeft zeven oligarchen, onder wie Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj, op de sanctielijst geplaatst. Een besluit met serieuze gevolgen voor de Britse topclub. Chelsea en Abramovitsj mogen geen transacties meer uitvoeren, waardoor de verkoop van de club voorlopig niet door kan gaan.

Ook mag de club geen wedstrijdtickets en fanartikelen als sjaals, shirts en bekers meer verkopen. Bovendien is het verboden om nieuwe contracten af te sluiten. Chelsea mag alleen eten en drinken verkopen aan de seizoenkaarthouders, die wel welkom blijven in het stadion. Chelsea kan door een speciale licentie door blijven voetballen en de salarissen van het personeel blijven uitbetalen.

Sancties tegen Rusland
De Britse minister van Sport Nadine Dorries laat op Twitter weten dat mensen die banden hebben met de Russische regering, onder leiding van Vladimir Poetin, verantwoordelijk gehouden moeten worden voor hun handelen. Ze zegt dat ze begrijpt dat dit besluit voor onzekerheid kan zorgen bij fans, maar dat er geprobeerd wordt om de beoogde doelen te treffen en voetbal niet het slachtoffer te laten worden. Ze noemt de sport cultureel erfgoed en een van de fundamenten van de samenleving.

De tegoeden van Abramovitsj, die Chelsea in 2003 kocht, zijn bevroren. Ook mag hij, net als de andere oligarchen op de lijst, geen zaken meer doen met Britten en heeft hij een in-en uitreisverbod voor het Verenigd Koninkrijk gekregen.

Volgens de Britse omroep BBC zoekt de regering wel naar een manier om Chelsea in de toekomst een andere eigenaar te laten krijgen, zolang het geld maar niet naar Abramovitsj gaat. Volgens premier Boris Johnson kunnen er "geen veilige havens zijn voor degenen die de kwaadaardige aanval van Poetin op Oekraïne hebben gesteund".

Vorige week maakte Abramovitsj bekend dat hij Chelsea wilde verkopen. "Deze beslissing is naar mijn idee het beste voor de club, de fans, de medewerkers en de sponsoren. De verkoop van de club gaat niet van de ene op de andere dag, maar is een zorgvuldig proces. Ik zal de club niet vragen om leningen aan mij terug te betalen."

"Het ging mij nooit om geld, maar om passie voor voetbal en de club", zei Abramovitsj vorige week. "Ik heb mijn team ook opdracht gegeven om een stichting op te richten waarin de opbrengst van de verkoop zal worden gestort. Dat geld komt daarna ten goede aan alle slachtoffers van de oorlog in Oekraïne."

Er zouden meerdere gegadigden zijn om de club te kopen. De 55-jarige Rus wil vier miljard euro voor de club. Hij heeft een vermogen van meer dan 12 miljard euro. In bijna twintig jaar tijd stak hij meer dan anderhalf miljard euro in Chelsea.

 

+1/-0

Je kan op je klompen aanvoelen dat het fout gaat met Ten Hag, het boertje had nooit daar moeten instappen elke andere Engelse club was beter geweest de tabloids vreten hem op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 augustus 2022 om 12:18:

Je kan op je klompen aanvoelen dat het fout gaat met Ten Hag, het boertje had nooit daar moeten instappen elke andere Engelse club was beter geweest de tabloids vreten hem op.



Hij had eerst een paar topversterkingen moeten eisen. Met de 1,75m korte Martinez achterin ga je de strijd daar niet winnen. Iets teveel Amsterdamse arrogantie gekregen blijkbaar.

 

+1/-0

Alles wat Manchester United tot nu toe aangetrokken heeft voor dit seizoen, is overduidelijk op voorspraak van Ten Hag gekomen. Met alle spelers heeft hij 'een connectie'. Dat geldt eigenlijk ook voor de spelers die Manchester United 'op de korrel' heeft, die tot nu toe nog niet zijn gekomen (Frenkie de Jong, bijvoorbeeld).

Hoe de club zich tot nu toe versterkt heeft, is marginaal kijkend naar de transfersommen en de kwaliteit/posities van de nieuwe spelers. De competitie is onderhand begonnen, en Manchester United heeft nog heel veel versterkingen nodig om echt mee te kunnen doen in de Premier League. En dan redt Ten Hag het niet enkel zijn eigen netwerk. Te meer daar de tijd ontzettend dringt.

Het zou zomaar kunnen dat Ten Hag de opdracht gekregen heeft om vanaf de basis te gaan bouwen, en een soort 'garantie' dat hij daarvoor de tijd krijgt. Maar meer nog dan elders in de voetballerij, zullen er ook op de korte termijn resultaten moeten worden geboekt. Anders gaat hij er alsnog uit, ongeacht het 'grotere plan'.

Voor nu neig ik zelf ook erg naar onderschatting. Van de competitie en de druk. Overschatting van de eigen kwaliteiten, en van de kwaliteiten van de spelersgroep.

Met Ajax kon ten Hag een overgroot deel van de competitiewedstrijden op halve kracht winnen, tegen de mindere goden. Manchester United is niet zo goed, en de Premier League is over de gehele linie te sterk. Iedere ploeg kan van je winnen, als je niet 100% voor de dag komt.

Erik ten Hag zal heel snel moeten gaan schakelen, anders vrees ik het ergste voor hem. Persoonlijk zal het mij jeuken als ten Hag eruit geflikkerd wordt, ik vind het een onsympathieke hork. Maar het is niet goed voor het aanzien van het Nederlandse voetbal.

 

+1/-0

Het is ook een mission impossible op dit moment maar na Real Madrid is Manchester United nog steeds de grootste club ter wereld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2022 om 14:07:

Het is ook een mission impossible op dit moment maar na Real Madrid is Manchester United nog steeds de grootste club ter wereld.



Tsja, en dat maakt de druk ook immens.

Ik hoorde gisteren dat United belangstelling zou hebben voor Arnautović (waar Ten Hag bij Twente nog mee gewerkt heeft), die heeft toch de kwaliteiten niet om daar te slagen?

Als Ten Hag niet verder komt dan zulke spelers, haalt hij de Kerst nooit en is er serieus iets mis met zijn beoordelingsvermogen...

 

+1/-0

Ze hebben Ten Hag ook gehaald in de hoop dat hij jeugdspelers integreert ooit was hun opleiding echt de absolute wereld top.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2022 om 14:39:

Ze hebben Ten Hag ook gehaald in de hoop dat hij jeugdspelers integreert ooit was hun opleiding echt de absolute wereld top.



Is dat echt zo, of is dat gebaseerd op ooit 1 waanzinnige lichting (met Beckham, Scholes, Butt en de broertjes Neville) en valt het daarna wel mee?

Als ik in mijn geheugen vraag, kom ik meer recentelijk op namen als Wes Brown, Lingaard, Pogba en Rashford maar dat zijn voor mij niet de meest aansprekende namen.

Het vertekent enigszins, want spelers die het bij United niet redden en vervolgens een fraaie loopbaan hebben bij kleinere clubs in de Premier League zijn ook niet mis. Ik weet niet van iedereen of ze bij United gespeeld hebben.

En zo'n Pogba heeft bij elkaar twee seizoenen in de jeugd gespeeld. De Franse clubs waar hij daarvoor in de jeugd gespeeld heeft, hebben mijn inziens meer aan zijn opleiding bijgedragen dan United.



Ik denk dat United vooral de naam heeft nog steeds, maar dat er nu al langere tijd afgebroken wordt wat er ooit is opgebouwd. En heel eerlijk, Ten Hag doet daar vrolijk aan mee als ik zie met welke spelers hij denkt het te gaan redden...

 

+1/-0

Hun jeugd won dit jaar voor de elfde keer de FA Youth Cup, de enige club die meer als 10x won.

https://www.90min.com/posts/man-utd-class-2022-join-decades-of-history-fa-youth-cup-winlink

 

+1/-0

Brentford - Man U 4-0 bij rust dat is wel heel slecht.

 

+1/-0

ETH is de eerste United manager die eerste twee wedstrijden verliest sinds 1921 lol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2022 om 16:50:

Hun jeugd won dit jaar voor de elfde keer de FA Youth Cup, de enige club die meer als 10x won.

https://www.90min.com/posts/man-utd-class-2022-join-decades-of-history-fa-youth-cup-winlink



Misschien ligt het ook wel niet aan de opleiding, maar aan de teams waarin die talenten moeten doorbreken en uitgroeien tot dragende krachten.

Er staat al te lang geen team, geen basis/structuur. Spelers die voor teveel geld worden aangetrokken zijn niet goed genoeg, en worden in Manchester ook niet beter. Ze hebben hun top, hun ‘finest hout’ al gehad. Het is een neerwaartse spiraal waarin de club verkeert en er niemand van bovenaf die zich dat lijkt te beseffen en er structureel iets aan wil doen.

Er is geen lijn te ontdekken in het beleid, iedere manager krijgt carte blanche en een zak geld; en ze zien maar. Het is na Real Madrid de allergrootste club ter wereld; ik las laatst een headline waarin dat werd gesteld. Het is in ieder geval niet op sportief/technisch gebied, daarin is United door heel veel clubs ingehaald inmiddels.

 

+1/-0

Zag al weer spandoek Glazers Out, sinds zij eigenaren zijn is het down hill gegaan. Doodzonde Manchester United heeft wereldwijd zoveel fans zal City nooit krijgen, maar die voeren wel goed beleid.

Overigens gaat Barcelona ook die kant op AC Milan komt langzaam weer terug met een kampioenschap.

Dit bericht is gewijzigd op 14 augustus 2022, 23:42:53.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 augustus 2022 om 23:12:

Zag al weer spandoek Glazers Out, sinds zij eigenaren zijn is het down hill gegaan. Doodzonde Manchester United heeft wereldwijd zoveel fans zal City nooit krijgen, maar die voeren wel goed beleid.

Overigens gaat Barcelona ook die kant op AC Milan komt langzaam weer terug met een kampioenschap.



De problemen bij United zijn sportief, maar vanuit financieel perspectief is er geen vuiltje aan de lucht. De inkomsten van de club zijn gigantisch, die vliegen er net zo hard uit maar er worden geen onverantwoorde risico's genomen.

Barcelona heeft te vaak een voorschot op de toekomst genomen, lange contracten met onverantwoord hoge salarissen afgesloten voor spelers die niet aan de verwachting konden voldoen. Een overgangsperiode waarin misschien wel het beste team ooit uit elkaar viel is te lang gerekt. Verslaafd aan de successen en het prachtige spel heeft de club teveel risico's genomen om het te laten voortduren, waar een pas op de plaats en opnieuw gaan bouwen wellicht verstandiger was geweest.

Barca heeft daarin echt een probleem, Manchester United kan deze teloorgang nog wel blijven financieren. Ze moeten niet degraderen, maar anderzijds is dat misschien wel een soort redding omdat ze dan vanaf de basis weer kunnen bouwen.

 

+1/-0

Gullit haalt hard uit naar Ten Hag: 'Toen heeft hij zijn grootste fout gemaakt'
Gisteren, 23:14 Laatste update: 23:15
56

Ruud Gullit is kritisch op Erik ten Hag bij Manchester United. De voormalig Oranje-international is van mening dat de manager eerder en harder had moeten ingrijpen in de Cristiano Ronaldo-kwestie.

Ronaldo lijkt op weg naar de uitgang bij United. De Portugees miste al een deel van de voorbereiding wegens 'privéomstandigheden', maar kreeg wel speeltijd tegen Brighton & Hove Albion (1-2) en Brentford (4-0). Ten Hag had volgens Gullit allang afscheid moeten nemen van de vedette. "Ten Hag heeft de grootste fout gemaakt, toen Ronaldo aangaf dat hij niet wilde komen omdat hij Champions League wil spelen", doelt Gullit bij het Ziggo-programma Rondo op dat de Nederlander Ronaldo wel weer liet meetrainen.

"Toen moest hij zeggen: ik wil alleen spelen met spelers die hier willen zijn. Dan had hij een statement gemaakt naar de rest van de groep. Hij is de baas niet meer!", is Gullit hard op Ten Hag. "Nu moet hij Ronaldo bijna in genade aannemen, omdat hij bijna niets heeft. "Als hij wel had gezegd: ik heb je liever niet hier, dan had hij een statement gemaakt."

 

+1/-0

Eens met Gullit hoor, als Cristiano Ronaldo inderdaad te kennen heeft gegeven niet voor meer voor United te willen uitkomen vanwege het ontbreken van CL-voetbal; opdonderen.

Echter is het natuurlijk wel zo dat als je met twee competitienederlagen start, je achteraf niets goed hebt gedaan. Had Ten Hag Ronaldo de deur gewezen en twee keer verloren, had de media zich ook afgevraagd of hij daar goed aan gedaan had.

Maar met deze Ronaldo schiet je niets op, als ik de verhalen mag geloven. Hij veroorzaakt eerder tweespalt en verziekt de sfeer, dan dat hij iets levert.

 

+1/-0

Miljardair Ratcliffe wil ook Manchester United kopen
1 uur geleden
in VOETBAL

De Britse miljardair Jim Ratcliffe heeft interesse in Manchester United. De 69-jarige Ratcliffe, die eerder dit jaar al een bod uitbracht op Chelsea, wil graag met de familie Glazer in gesprek als de Amerikanen hun aandelen willen verkopen. „Als de club te koop is, is Jim zeker een potentiële koper”, zegt een woordvoerder van Ratcliffe tegen de Britse krant The Times. „Als er iets mogelijk is, willen we zeker praten over een eigenaarschap voor de lange termijn.”


Eerder op de dag kwam het gerucht naar buiten dat de Glazer-familie overweegt om Manchester United te verkopen. De Amerikanen zijn sinds 2005 de baas op Old Trafford. Een deel van de aanhang ziet de Glazers het liefste zo snel mogelijk vertrekken. Supporters van ManUnited hebben al een paar keer geprotesteerd tegen het beleid van de eigenaren.

De Engelse voetbalclub beleeft een dramatische start van het seizoen onder de nieuwe trainer Erik ten Hag. Na nederlagen tegen Brighton & Hove Albion (1-2) en Brentford (4-0) staat ManUnited onderaan in de Premier League.

Ratcliffe is met zijn chemieconcern Ineos eigenaar van een wielerploeg en enkele voetbalclubs, waaronder OGC Nice. Ineos werkt ook nauw samen met Formule 1-team Mercedes. Ratcliffe probeerde dit jaar Chelsea over te nemen van Roman Abramovitsj, maar de Rus verkocht de club aan een Amerikaans consortium rond Todd Boehly. Tijdens het overnameproces kreeg Ratcliffe de vraag waarom hij als supporter van Manchester United niet probeerde om die club te kopen. „Omdat United niet te koop is”, antwoordde hij toen.

Topman Elon Musk van Tesla schreef dinsdag op Twitter dat hij Manchester United zou gaan kopen. Enkele uren later meldde Musk dat het om een „langlopende grap op Twitter” ging. „Ik koop geen enkel sportteam.”

 

+1/-0

Als het in de top ook nog gaat rommelen, gaat dat Ten Hag echt niet helpen op de korte termijn. De Glazers geven absoluut niet thuis momenteel, maar als zij straks ook nog met een overname aan de slag moeten gaat dat er niet beter op worden.

De Glazers zijn niet bezig met (sportief) succes bij United, zolang het geld wat ze in de club gestopt hebben meer waard wordt zijn ze tevreden. Volgens onttrekken ze niet eens zoveel geld aan de club voor hun eigen portemonnee, ze voeren financieel verstandig beleid en bepalen budgetten. Wat er met die budgetten gebeurd en aan welke spelers het verkwanseld wordt lijkt ze weinig te kunnen schelen.

Bij alle spelers waar United naar verluidt interesse in toont denk ik; ‘gaan die de club echt verder helpen?’ Ik zag paar dagen geleden de naam Casemiro weer voorbijkomen. Heel belangrijk bij Real Madrid, maar geen steunpilaar die bij iedere club in ieder elftal van meerwaarde kan zijn.

En weer een speler die ‘nu goed is’, maar niet beter gaat worden denk ik. En zeker niet bij dit United.

 

+1/-0

Zit die Ed Woodward er nog glazers lieten het technisch beleid volledig aan hem over zelf hebben ze ook geen bal verstand van voetbal.

Iemand als Arnesen hadden ze moeten halen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Feyenoord Forum » Andere competities » Premier League