Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Ajax (30/10/2024-18:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord-Ajax 0-2 (0-2)
Scoreverloop: 06. Taylor 0-1, 25, Hato 0-2.
Competitiewedstrijd: 10
Datum: 30/10/2024-
Tijd: 18:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart: 32. Trauner/#18(02),42. Bueno/#16(01), 83. Timber/#08(04), 90.+05. Osman/#38(02).
Rode Kaart:
Bijzonderheid:

Competitie: 10-05-04-01 19 21-10
Thuis: 04-02-01-01 07 05-04
Uit: 06-03-03-00 12 16-06

Topscoorders(21): Timber/#08/(04), Ueda/#09/(03), Gimenez/#29/(02), Paixão/#14/(02), Milambo/#27/(02), Carranza/#19/(02), Stengs/#10/(01), Hancko/#33/(01), FC Groningen/#XX/(01/Eigen Doel), Lotomba/#30/(01), Hwang/#04/(01), Osman/#38/(01).

Assists(20): Osman/#38(04), Paixão/#14/(04), Bueno/#16/(03), Stengs/#10/(02), Gimenez/#29/(01), Zechiël/#24/(01), Hancko/#33/(01), Lotomba/#30/(01), Smal/#05/(01), Hadj Moussa/#23/(01), Hwang/#04/(01).

Geen Assist(01): Penalty/(01).

Gele Kaarten(23): Timber/#08(04), Hancko/#33(02), Nieuwkoop/#02(02), Hwang/#04(02), Trauner/#18(02),Osman/#38(02), Wellenreuther/#22(01), Stengs/#10(01), Nadje/#34(01), Zechiël/#24(01), Priske(Trainer/(01), Milambo/#27/(01), Beelen/#03(01), Hadj Moussa/#23(01), Bueno/#16(01).

Rode Kaarten(01): Zerrouki/#06(01/2x Geel).

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Read/#26(68. Nieuwkoop/#02), Trauner/#18, Hancko/#33, Bueno/#16(68. Smal/#05); Hwang/#04, Milambo/#27(80. Nadje/34), Timber/#08(C); Osman/#38, Ueda/#09(40. Carranza/#19), Paixão/#14(80. Hadj Moussa/#23).

Wissels Feyenoord: Bijlow/#01, Andreev/#21, Beelen/#03, Zerrouki/#06, González/#15, Ivanušec/#17, Mitchell/#20.

Trainer: Priske per 01/07/2024 in dienst.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Onbekend/#07(Niet Geselecteerd), -Stengs/#10(Knie), -Hartman/#11(Knie), -Het Legioen/#12(Tribune), -Onbekend/#13(Niet Geselecteerd), -Zechiël/#24(Enkel),-Onbekend/#25(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#28(Niet Geselecteerd), -Gimenez/#29(Bovenbeen), -Lotomba/#30(Hamstring), -Onbekend/#31(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#32(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#35(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#36(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#37(Niet Geselecteerd), -Onbekend/39(Niet Geselecteerd), -Arnaud/#40((Niet Geselecteerd), -Berger/#41(4e Keeper), -Candelaria/#42((Niet Geselecteerd), -Plug/#43(Niet Geselecteerd), -Van den Elshout/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45((Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46((Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47((Niet Geselecteerd), -Giersthove/#48(Niet Geselecteerd), -Redmond/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), Geneugelijk/#51((Niet Geselecteerd), -Onbekend/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53((Niet Geselecteerd), -Sebbar/#54(Niet Geselecteerd), -Netten/#55((Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Sliti/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -De Bie/#59(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#60(Niet Geselecteerd), -Zekovic/#61(Niet Geselecteerd), -Bobson/#62(Niet Geselecteerd), -Vanga/#63(Niet Geselecteerd), -Ka/#64(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#65(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#66(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#67(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#68(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#69(Niet Geselecteerd), -Husselin/#XX(Niet Geselecteerd), -Zon/#XX(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#XX(Niet Geselecteerd), -Wessels/#XX(Niet Geselecteerd), -Otte/#XX(Niet Geselecteerd), -Schens/#XX(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#XX(Niet Geselecteerd), -Mparaganda/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Ettienne/#XX(Niet Geselecteerd), -Agboluaje/#XX(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Rambocus/XX(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#XX(Niet Geselecteerd), -N. de Koning/#X(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Van der Ent/#XX(Niet Geselecteerd), -Ulutas/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Bouhlarouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -D. Slory/#XX(Niet Geselecteerd), -Tomasson/#XX(Niet Geselecteerd), -Amoah/#XX(Niet Geselecteerd), -Zinhagel/#XX(Niet Geselecteerd), -Mahamud/#XX(Niet Geselecteerd), -T. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), -Khan/#XX(Niet Geselecteerd), -Onunta/#XX(Niet Geselecteerd), -Hoepel/#XX(Niet Geselecteerd), -Gompel/#XX(Niet Geselecteerd), -Arady/#XX(Niet Geselecteerd/?).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 november 2024, 23:29:45.

+1/-0

Lekker ouwe darter!

+1/-0

Ik heb die Amsterdammers gister en tegen Quabec zien spelen. Die kennen er echt niks van! Daar winnen we weer dik van! We overlopen ze volledig op het middenveld! 4-0

+1/-0

Ik ben ook nog niet onder de indruk van Ajax, maar (oh cliché) dit zijn wel wedstrijden opzich.

Er lopen voorin wel een aantal spelers met specifieke kwaliteiten, die het verschil kunnen maken. Verdedigend en op het middenveld is de ploeg kwetsbaar.

Ik ben ook benieuwd wat Farioli's opstelling wordt, het kan per wedstrijd nogal verschillen wie er speelt. En daarmee kunnen accenten verlegd worden in het spel en de (spel)opvatting.

Ik merk toch dat ik er niet gerust op ben. Maar dat was ik vorig seizoen voor de wedstrijd in de Kuip ook niet...

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 28 oktober 2024 om 09:24:

Ik ben ook nog niet onder de indruk van Ajax, maar (oh cliché) dit zijn wel wedstrijden opzich.

Ik merk toch dat ik er niet gerust op ben. Maar dat was ik vorig seizoen voor de wedstrijd in de Kuip ook niet...

Hier kan ik mij in vinden en ik ben er ook niet gerust op met die ploeg en de scheidsrechter van dienst Makkelie. Klaassen en Weghorst zullen wel oorlog voeren en spelers een kaart aannaaien.

+1/-0

DubbelQ schreef op 28 oktober 2024 om 09:51:

(...)Hier kan ik mij in vinden en ik ben er ook niet gerust op met die ploeg en de scheidsrechter van dienst Makkelie. Klaassen en Weghorst zullen wel oorlog voeren en spelers een kaart aannaaien.

Wat vorig seizoen bij Ajax ontbrak, was het 'gif' en de samenhang. Het zelfvertrouwen was uiterst broos en er was weinig voor nodig om het team als een kaartenhuis in elkaar te laten storten. Linies liepen uit elkaar, elf eilandjes op het veld die zo druk met zichzelf waren dat niemand een stap extra voor een ander kon doen. Ze wisten van elkaar niet wat de bedoeling was, en zelf wisten ze amper wat ze moesten doen.

Weghorst en Klaassen zijn wat mij betreft gevaarlijke spelers, omdat zij een bepaald 'geloof' vertegenwoordigen en ook over kunnen brengen op de andere spelers. Ze gaan voorop in de strijd, als het moet, en kunnen het team daarin meenemen.

Als ze dat lukt, kun je zomaar een zware avond tegemoet zien. Wat het huidige Feyenoord daar tegenover kan stellen is rust en veel voetballend vermogen, verpakt in een duidelijke spelopvatting/speelwijze. Dat is iets wat Farioli er nog niet overtuigend genoeg in heeft gebracht in Amsterdam.

Ik ben heel benieuwd.

+1/-0

Beentjes op de vloer houden het spel de laatste wedstrijden is van een heel hoog niveau maar de thuis wedstrijden gaan nog niet super en die zijn toch anders als uit.

+1/-0

Zelfs vorig jaar na eerder 0-4 te hebben verloren en Ajax naar de Kuip kwam voor die uiteindelijk prachtige 6-0 hadden mijn Ajax collega's vooraf nog hoop. Welke Ajacied ik nu ook spreek, ze denken allemaal dat ze er met 4-0 afgaan. En ik denk dat ze gelijk hebben:)

+1/-0

Mooi Priske zei dat John al de hele tijd de anderen aan het inpeperen is hoe belangrijk de wedstrijd is en Brian zegt ook 1 vd topwedstrijden in Europa.
De Wolf wordt wel onderschat spelers lopen met hem weg.

+1/-0

Ajax is Ajax niet meer, maar vergeet niet, er bestaat nog altijd het " lucky Ajax ", dat zie je dit seizoen nog meer uitgesproken dan voorheen. Last minute gelijkmaker, last minute winnende goal. Ik denk dat je juist bij een op en af gaand Ajax moet opletten. Zelf vind dat we ons beter richten op Europees voetbal. PSV valt nauwelijks meer in te halen.

+1/-0

Ik vind Ajax niet om aan te gluren, maar het valt me wel op dat ze relatief stabiel zijn geworden onder die Italiaanse druktemaker. Ik denk we dat op onze hoede moeten zijn, ik vermoed dat ze op de counter willen toeslaan. Hopelijk zetten we ze net zoals vorig jaar vol onder druk, dan weet ik wel zeker dat er genoeg spelers zijn van Ajax die gaan bezwijken.

+1/-0

Wedstrijd mocht toch niet in het donker gespeeld worden? Ik weet het niet hoor maar gisteren was het rond 18.00u al bijna pikkedonker.

+1/-0

Ach joh, allemaal hele slechte smoesjes van de oud-burgemeester die zijn opvolger met dit 'cadeautje' heeft opgezadeld. En de club er nog even een hak mee gezet heeft, om nog een keer te laten merken wie er de baas is.

Ik hoop dat het goed uitpakt, Feyenoord is inmiddels 'verder' dan na de wedstrijd tegen Sparta toen de Klassieker eerst op het programma stond. De tegenstander heeft zich ook ontwikkeld, maar veel minder indrukwekkend. Ik hoop dat er eenzelfde Ajax voor de dag komt morgen, als tegen Heracles, Quarabag en Willem II. Dan kan het nog weleens een leuke avond worden, als Feyenoord ook het niveau van de afgelopen drie wedstrijden haalt...

+1/-0

ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€ £ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£ï€£
Woensdag,18.00 uur:
FEYENOORD - AJAX -

- Arbiter: Makkelie

- De Klassieker in De Kuip is aan zijn
68ste editie toe;Feyenoord boekte 20
zeges tot nu toe en Ajax vier meer.

- Dankzij de 6-0 van vorig seizoen is
het doelsaldo nu wel in Rotterdams
voordeel (127-125).

- Paixão (2x),Minteh (2x),Hancko en
Timber zorgden ervoor dat Feyenoord
zijn grootste overwinning ooit op de
aartsrivaal boekte en dat Ajax zijn
grootste nederlaag in de geschiedenis
leed (alle competities).

- Dit wordt de eerste Klassieker in 42
jaar onder twee buitenlandse coaches;
nu zijn dat Priske (F) en Farioli (A)
en toen waren Jezek (F) en Linder (A)
de trainers.In 1982 werd het 2-2.

- Feyenoord is sinds december 2023 (1-2
tegen PSV) 29 competitieduels zonder
nederlaag.Ajax won zijn laatste vier
eredivisiewedstrijden.

- Timber werd zondag gewisseld vanwege
een enkelblessure,maar kan gewoon in
actie komen.Hij speelde 40 duels voor
Jong Ajax in de eerste divisie.Hato
(Ajax) was jeugdspeler bij Feyenoord.

+1/-0

5-0 , ajax wilt ook beetje aanvallen dus daar kunnen we gebruik van maken.

https://www.puna.nl/news/noa-lang-lijkt-voorkeur-uit-te-spreken-in-klassieker-tussen-ajax-en-feyenoord-verschrikkelijk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textli
nk&utm_campaign=Headliner.nl

Van heeft Rotterdam/Feyenoord hem eigenlijk ooit aangedaan.
gevoel dat hij beide echt haat.

Dit bericht is gewijzigd op 30 oktober 2024, 12:36:06.

+1/-0

Aad de Mos ziet ons als grote winnaar van het weekend. Dat maakt mij er niet geruster op, die De Mos heeft nog nooit iets goed voorspeld.

+1/-0

Met deze opstelling begint Feyenoord aan De Klassieker in De Kuip
vandaag, 16:54 18 reacties
Overal in Rotterdam begint de spanning te stijgen. De Klassieker tussen Feyenoord en Ajax begint nu echt op te schieten en om 18:00 uur wordt er in De Kuip afgetrapt voor het duel tussen de aartsrivalen. Zojuist is de opstelling van de Rotterdammers bekendgemaakt en Brian Priske heeft gekozen voor weinig verrassingen.

Dinsdag op de persconferentie werd gelukkig al duidelijk dat Quinten Timber fit genoeg is om aan de aftrap te beginnen. De aanvoerder van Feyenoord viel afgelopen weekend tegen FC Utrecht in de slotfase uit met een blessure aan zijn enkel. Nadat Het Legioen enige tijd in spanning zat, gaf Priske de bevestiging dat de middenvelder gewoon heeft meegetraind en tegen Ajax aan de aftrap kan beginnen.

Timber vormt een vertrouwd middenveld met In-Beom Hwang en Antoni Milambo. In de voorste linie begint Ayase Ueda aan de aftrap en ook dit was geen verrassing nadat hij wegens lichte klachten de wedstrijd tegen FC Utrecht aan zich voorbij liet gaan. De Japanner heeft de afgelopen dagen gewoon meegetraind en is klaar om zich te bewijzen tegen Ajax. Op de flanken wordt hij geassisteerd door Igor Paixão en Ibrahim Osman.

Ook in de verdediging is er een wijziging ten opzichte van de wedstrijd tegen FC Utrecht, want Gernot Trauner is klaar om weer zijn rust in het spel te brengen. Bij de Oostenrijker moet rekening worden gehouden met de belastbaarheid en daarom zat hij afgelopen weekend op de bank. Trauner vormt een centraal duo met Dávid Hancko en rechts naast hem staat Givairo Read. De talentvolle vleugelverdediger begon in Utrecht voor het eerst aan de aftrap en begint ook nu in de basis door de blessure van Jordan Lotomba. Aan de linkervleugel kiest Priske voor Hugo Bueno.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther; Read, Trauner, Hancko, Bueno; Hwang, Timber, Milambo; Osman, Ueda, Paixão.

Wissels Feyenoord: Bijlow, Andreev, Nieuwkoop, Mitchell, Beelen, González, Smal, Zerrouki, Nadje, Hadj Moussa, Carranza, Ivanusec.

+1/-0

wehave schreef op 30 oktober 2024 om 12:12:

5-0 , ajax wilt ook beetje aanvallen dus daar kunnen we gebruik van maken.

https://www.puna.nl/news/noa-lang-lijkt-voorkeur-uit-te-spreken-in-klassieker-tussen-ajax-en-feyenoord-verschrikkelijk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textli
nk&utm_campaign=Headliner.nl

Van heeft Rotterdam/Feyenoord hem eigenlijk ooit aangedaan.
gevoel dat hij beide echt haat.

Hij was in zijn jongere jaren bij Feyenoord al Ajax supporter, en heeft dat verzwegen. In het kort gezegd kreeg hij heel veel opmerkingen van iedereen om hem heen te horen over Ajax dit en Ajax dat en dat hij heeft dat opgekropt. Als onvolwassene wreekt dit zich op een gegeven ogenblik en dit zijn de gevolgen ervan.

+1/-0

Knakkie schreef op 30 oktober 2024 om 16:46:

Aad de Mos ziet ons als grote winnaar van het weekend. Dat maakt mij er niet geruster op, die De Mos heeft nog nooit iets goed voorspeld.

Denk niet dat Aad terug kan gaan in de tijd om iets te veranderen.
Dit is geen voorspelling maar gewoon hoe het is?

+1/-0

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat Aad ooit iets goed ziet. Gisteren dacht ik nog 4-0. Nu ik dit van Aad weet zeg ik 1-2.:)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Ajax (30/10/2024-18:00)