Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Ajax (30/10/2024-18:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ja die trainer doet het goed met een beperkte selectie en de spelers hadden wel de wil om tewinnen dat ontbrak bij Feyenoord.
Het is echter maar 1 pot als ajax tegen psv resultaat haalt zaterdag dan moeten we echt rekening houden met hun AZ is zaterdag een must win voor de tweede plek.

+1/-0

Ajax was goed geprepareerd naar de Kuip gekomen, en nadat ze in het zadel geholpen waren door toedoen van individuele fouten konden zij achterover leunen en de ruimtes klein houden. Feyenoord kreeg het tempo niet omhoog, waardoor er te weinig (geen) uitgespeelde kansen gecreeerd konden worden.

De 0-1 was vooraf ingestudeerd, overduidelijk. Taylor stond opeens als diepste speler op de middenlijn terwijl de rest van het team (en Feyenoord) stond ingesteld op een opbouw van achteruit. Daar werd Priske tactisch overbluft door Farioli, heel slim. Vervolgens moet Wellenreuther niet zover uit zijn doel komen (of die bal hebben).

Na de 0-2 (ook een fout van de keeper) verlies je al het momentum en vertrouwen. Ajax hoeft niets meer, speelt de lange bal en in de duels tussen Weghorst en Trauner kijkt Makkelie de andere kant op. Zoals hij eigenlijk heel veel toeliet, vooral alles wat Ajax deed om het spel te vertragen en iedere vorm van tempo eruit te halen.

Het was gewoon een totale off-day van Feyenoord, hopelijk eenmalig. Onbegrijpelijk dat dit gebeurt in deze wedstrijd, daar moet op voorhand iedere speler van doordrongen zijn. Het waren juist de spelers die je voorop in de strijd verwacht, die grotendeels onzichtbaar waren.

Pijnlijk.

De tweede plek is nog altijd mogelijk, want de concurrenten gaan ook nog punten verliezen. Maar Feyenoord kan zich eigenlijk geen misstap meer veroorloven.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2024 om 05:34:

Ja die trainer doet het goed met een beperkte selectie en de spelers hadden wel de wil om tewinnen dat ontbrak bij Feyenoord.
Het is echter maar 1 pot als ajax tegen psv resultaat haalt zaterdag dan moeten we echt rekening houden met hun AZ is zaterdag een must win voor de tweede plek.

PSV had het vorig jaar (terwijl vooraf de onderlinge verschillen groot waren) ook lastig in de Arena. Kans dat Ajax daar minimaal gelijk speelt, is zeker aanwezig.

+1/-0

Van der Gijp kan zich niet vinden in hosanna over Ajax: ‘Wat een gelul, pleur toch op’

Ik ben het eerlijk gezegd niet oneens met Gijp. Alles valt of staat met die twee keepersfouten. Dat Feyenoord niet in goede doen was, dat heeft zeker meegespeeld. Maar dat maakt eerder dat je het niet meer hebt kunnen omkeren. En het is ook kip-ei, wanneer je zo snel met 0-2 achter komt, dan is het lastig om vervolgens 'in goede doen' te zijn natuurlijk.

Ik krijg ook sterk de indruk dat veel analisten graag willen dat Ajax op alle fronten beter was dan Feyenoord gisteren. Al dan niet omdat zij (wellicht) een lichte voorkeur voor de club uit Amsterdam hebben, maar ook omdat het voor het Nederlandse voetbal goed is als Ajax weer een beetje boven Jan komt.

Mij kan die malaise in Amsterdam niet lang genoeg duren, al helemaal vanwege die overduidelijke voorkeur van al die 'kenners' van alles wat met Ajax te maken heeft. Prima dat je iets voelt voor die club, de ergste en engste zijn die figuren in de media die er volgens niet voor uitkomen en schijnheilig gaan lopen doen dat ze onafhankelijk zijn. Maar ondertussen het niet kunnen verbergen dat ze een voorkeur voor Ajax hebben. Zeg het gewoon.

Voor veel van die analisten biedt het resultaat van gisteren houvast. En dat Ajax op alle fronten ook daadwerkelijk beter was dan Feyenoord; daar is de wens meer vader van de gedachte.

We hebben verloren. Ongelooflijk k*t. Dat hebben we te accepteren en nu moeten we verder. Zaterdag weer een wedstrijd.

Dit bericht is gewijzigd op 31 oktober 2024, 11:11:39.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2024 om 04:35:

Discussie over de keepers laait weer op maar vier dagen geleden tegen Utrecht was Timon wel goed en ook tegen GAE en Benfica. Ik zou hem voorlopig dus laten staan.

Niks hoeven doen tegen Utreg, diverse fouten tegen Benfica, die blunder tegen Willem2 en tegen Leverkusen en nog wel wat meer, klaar mee.

+1/-0

hassel schreef op 31 oktober 2024 om 11:20:

Marc Acardipane schreef op 31 oktober 2024 om 04:35:

Discussie over de keepers laait weer op maar vier dagen geleden tegen Utrecht was Timon wel goed en ook tegen GAE en Benfica. Ik zou hem voorlopig dus laten staan.

Niks hoeven doen tegen Utreg, diverse fouten tegen Benfica, die blunder tegen Willem2 en tegen Leverkusen en nog wel wat meer, klaar mee.

Helemaal mee eens. En je kan niet zeggen dat het over één wedstrijd gaat.

+1/-0

Eigenlijk is het allemaal niet zo ingewikkeld. Als Feyenoord er niet in slaagt de 2e plaats te pakken komt de hele ontwikkeling abrupt stil te staan en zal de begroting flink omlaag moeten worden bijgesteld. Wrs zullen er spelers verkocht moeten worden om de begroting dan rond te krijgen. Kortom dan zijn we weer terug bij af.

+1/-0

Natuurlijk moet Feyenoord er alles aan doen om tweede te worden.

Ik zie 'af' als de situatie waarin Feyenoord een aantal seizoenen geleden zat, waarin de club niets kon in financieel opzicht en sportief niet meer meetelde nationaal. Ik geloof niet dat het mislopen van de tweede plaats dit seizoen, direct weer leidt tot eenzelfde situatie.

In hoeverre het mislopen van CL-inkomsten gaat leiden tot een lagere begroting, hoeft dat niet te leiden tot het verplicht verkopen van spelers. De club heeft ooit in de situatie gezeten waarin CL-inkomsten werden gebruikt om op de balans de salariskosten te dekken (de tijd van Makay, van Bronckhorst, Hofland). Toen vervolgens de CL niet gehaald werd, kwam Feyenoord mede daardoor aan de rand van de afgrond. De financiele situatie bij Ajax (die ook niet bepaald florisant is), wordt ook veroorzaakt doordat de club een gigantisch salarishuis heeft opgebouwd en gedekt met zowel CL- als transfer-inkomsten.

Als Feyenoord haar salarissen en andere permanente kosten 'dekt' met inkomsten die ook over langere periode doorlopen (sponsoring, recettes, etc.) kom je minder in de problemen. Dan kan het uitblijven van CL-inkomsten alsnog leiden tot een lagere begroting, maar hoeft dat niet te betekenen dat er verplicht afscheid genomen moet worden van spelers.

Iemand die beter ingevoerd is in de Feyenoord begroting, kan hier wellicht helderheid over verschaffen. Ik weet het niet zeker.

Feyenoord gaat sowieso spelers verkopen, Hancko en Timber zullen na dit seizoen wel een stap willen maken. Hopelijk kan de club daar voldoende van 'herinvesteren'.

+1/-0

Ik vraag me af, wat de selectie heeft gedaan tijdens drie dagen voor de wedstrijd tegen de amsterdammers. Ze waren de hele wedstrijd niet vooruit te branden. Ik weet het niet, maar klaarblijkelijk heeft het veel energie gekost.

+1/-0

Wat je ziet bij bijvoorbeeld PSV dat zelfs daar spelers verkocht moeten worden, om gaten in de begroting op te vangen. Tot aan de verkoop van Cody Gakpo was PSV genoodzaakt om spelers te verkopen, ondank ze via verkopen (217 mil, laatste 5 jaren) en spelen Champions League (6 van de laatste 10 jaren) voldoende inkomsten binnen kregen.

Zo zie je dat eredivisie clubs genoodzaakt zijn om spelers te verkopen. Als we geen 2e worden, dan zal dit zeker het geval zijn als we de CL inkomsten sowieso zullen missen.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2024 om 12:52:

Natuurlijk moet Feyenoord er alles aan doen om tweede te worden.

Ik zie 'af' als de situatie waarin Feyenoord een aantal seizoenen geleden zat, waarin de club niets kon in financieel opzicht en sportief niet meer meetelde nationaal. Ik geloof niet dat het mislopen van de tweede plaats dit seizoen, direct weer leidt tot eenzelfde situatie.

In hoeverre het mislopen van CL-inkomsten gaat leiden tot een lagere begroting, hoeft dat niet te leiden tot het verplicht verkopen van spelers. De club heeft ooit in de situatie gezeten waarin CL-inkomsten werden gebruikt om op de balans de salariskosten te dekken (de tijd van Makay, van Bronckhorst, Hofland). Toen vervolgens de CL niet gehaald werd, kwam Feyenoord mede daardoor aan de rand van de afgrond. De financiele situatie bij Ajax (die ook niet bepaald florisant is), wordt ook veroorzaakt doordat de club een gigantisch salarishuis heeft opgebouwd en gedekt met zowel CL- als transfer-inkomsten.

Als Feyenoord haar salarissen en andere permanente kosten 'dekt' met inkomsten die ook over langere periode doorlopen (sponsoring, recettes, etc.) kom je minder in de problemen. Dan kan het uitblijven van CL-inkomsten alsnog leiden tot een lagere begroting, maar hoeft dat niet te betekenen dat er verplicht afscheid genomen moet worden van spelers.

Iemand die beter ingevoerd is in de Feyenoord begroting, kan hier wellicht helderheid over verschaffen. Ik weet het niet zeker.

Feyenoord gaat sowieso spelers verkopen, Hancko en Timber zullen na dit seizoen wel een stap willen maken. Hopelijk kan de club daar voldoende van 'herinvesteren'.

Natuurlijk is het niet allemaal zo zwart-wit en zeg ik het wat gechargeerd. Maar risicovol is het wel als die tweede plek niet bereikt wordt. Een (iig door mij) gerespecteerde journalist Tom Knipping van VI zegt daar ook wat over:

https://1908.nl/artikelen/van-de-drie-topclubs-heeft-feyenoord-de-minst-stabiele-financiele-situatielink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 oktober 2024, 13:57:06.

+1/-0

Waar ik al vreesde op de beginpagina is helaas uitgekomen, een goed georganiseerd Ajax sloeg toe op de counter en wist ons te verrassen. Priske werd tactisch overvleugeld door Farioli. Geen moment hebben we een kans gemaakt, er was geen hoge druk en de vereiste intensiteit ontbrak. De rode loper werd uitgerold voor Ajax om ons weer als vanouds te vernederen in de eigen Kuip. Tegelijkertijd kan de hosanna weer de ijskast in, er is nog steeds onvoldoende offensieve kwaliteit om dit soort ingravende counterclubjes kapot te spelen. Daar moet deze winterstop verandering in komen, anders gaan er nog heel veel van dit soort wedstrijden volgen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Ajax (30/10/2024-18:00)