Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Groningen (29/02/2024-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord-FC Groningen 2-1 (0-1)
scoreverloop: 31. Duarte 0-1, 61. Hancko 1-1, 83. Lingr 2-1.
Bekerwedstrijd: 04
Datum: 29/02/2024-
Tijd: 20:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele kaart: 34. Stengs, 83. Lingr.
Bijzonderheid: Gimenez is geschorst voor deze bekerwedstrijd.

Beker: 04-04-00-00 12 07-02
Thuis: 04-04-00-00 12 07-02
Uit: 00-00-00-00 00 00-00

Topscoorders: Stengs, Paixão, Timber, Geertruida, Nieuwkoop, Hancko, Lingr/01

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04(C), Beelen/#03, Hancko/#33, Lopez/#15(46. Nieuwkoop/#02); Wieffer/#20, Stengs/#10(90.+02. Milambo/#27), Timber/#08(80. Zerrouki/#06); Minteh/#19, Ueda/#09(80. Lingr/#32), Paixão/#14(46. Ivanušec/#17).

Wissels Feyenoord: Lamprou/#31, Van Sas/#39, Read/#26, Sauer/#25, Slory/#63.

Buiten Wedstrijdselectie: -Bijlow/#01(Kuit), -Hartman/#05(Ziek), -Jahanbakhsh/#07(Lies), -Dilrosun/#11(Club America), -Van den Belt/#16(Hamstrings), -Trauner/#18(Hamstrings), -Zechiël/#24(Knie), -Gimenez/#29(Schorsing), -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), -Berger/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Sanyang/#43(Niet Geselecteerd), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Van der Sluijs/#48(Niet Geselecteerd), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Pušić/#51(Niet Geselecteerd), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), -Netten/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), -Alemayehu/#60(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#62(Niet Geselecteerd), -Slory/#63(Niet Geselecteerd), -Lima/#65(Niet Geselecteerd), -Schens/#66(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), -Plug/#71(Niet Geselecteerd), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Fuaad(Niet Geselecteerd), -Vloemans(Niet Geselecteerd), -Mulugeta(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 april 2024, 12:07:18.

 

+1/-0

Zou lekker zijn als het een keer 3-0 bij rust staat. 2x Ueda, 1x Ivanusec. Direct er op klappen en overrompelen.

En dan in de 2e helft lekker doorwisselen.

 

+1/-0

Ga er maar niet van uit. Het wordt een lastige pot tegen een ploeg die niets te verliezen heeft, maar zeker niet va banque zal gaan spelen. Die komen volledig geprepareerd aan de aftrap en gaan de boel achterin potdicht houden. Om vervolgens te wachten op een mogelijkheid om te counteren.

Ik verwacht een moeizame wedstrijd, die past beslist gaat worden als de tegenstanders het conditioneel niet meer kan volhouden.

 

+1/-0

Zou veel nieuwe en frisse spelers opstellen.
En Slot moet keuzes durven te maken.
Kijken als dat lukt..

 

+1/-0

We spelen thuis tegen een KKD ploeg dat in de helft van de wedstrijden punten heeft laten liggen in de competitie. Natuurlijk ga je dit makkelijk winnen en kun je gewoon spelers sparen voor zondag. Dit is hét moment om spelers als Milambo, Sauer en ook Read een basisplaats te geven. Slot zal het alleen niet aandurven vanwege zijn allergie op het gebruiken van jeugd.

 

+1/-0

Het lijkt mij verstandig om Wieffer en Gimenez donderdag rust te geven. Als Zerrouki hersteld is van zijn zware blessure tegen Almere uiteraard. Wellicht brengt hij het als enige pure zes wel.

 

+1/-0

Gimenez krijgt sowieso verplichte rust omdat hij geschorst is

 

+1/-0

Scorende Japanners bij nec. Zij wel..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 27 februari 2024 om 18:16:

Gimenez krijgt sowieso verplichte rust omdat hij geschorst is




Dan is het helemaal onverstandig om hem op te stellen. Hoewel Groningen waarschijnlijk geen bezwaar zal maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dit is dus exact het probleem met de wedstrijd van morgen.

Feyenoord kan alleen maar verliezen; Groningen heeft werkelijk niets te verliezen.

Die verhouding zal het verschil in prestaties en niveau grotendeels teniet doen. Als Slot gaat rouleren en sleutelspelers rust geeft, wat hij normaliter nooit doet, werk je datgene in de hand wat je grootste valkuil is; onderschatting.

Feyenoord moet slechts één ding doen morgen; haar eigen niveau halen, en beducht zijn op die 'bananenschil' waarover het kan uitglijden. Ik zou daarom starten met de best mogelijke opstelling. Laat het team er maar voor zorgen dat spelers als Wieffer en Hancko rust kunnen krijgen door in de eerste helft ruim afstand te nemen van Groningen.

 

+1/-0

Als je deze wedstrijd, in eigen stadion, niet met een nulletje of 4 of 5 wint, doe je het gewoon niet goed.

Groningen staat 6e in de Keuken Kampioen Divisie. Groningen wint 'slechts' 13 van haar 26 wedstrijden in die competitie.

Kom op zeg...deze moet je gewoon dik winnen, zelfs met een B elftal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Het is de halve finale van de beker. Als dit toernooi iets aangetoond heeft, is het wel dat de positie op de ranglijst (en de competitie waarin uitgekomen wordt) weinig tot niets zegt over de verhoudingen in de wedstrijd tussen de teams.

Ajax vloog eruit tegen amateurs. AZ had alle moeite tegen amateurs. Gisteren had de nummer 7 van de Eredivisie ook weer alle moeite tegen de nummer 8 van de Eerste Divisie.

Op basis van de ranglijst heb je gelijk, maar het gaat morgen niet om de ranglijst. Er gaan andere zaken (mee)spelen waarin de individuele kwaliteit van de spelers die in het veld staan misschien wel niet de doorslag gaan geven. Wat we in het bekertoernooi eerder hebben gezien.

Ik verwacht een moeizame wedstrijd. Ik hoop dat Feyenoord snel en ruim afstand kan nemen, maar ik verwacht het niet. Op papier had ook Almere City zondag een 'makkie' moeten zijn; zij winnen 'slechts' 7 van de 23 wedstrijden.

 

+1/-0

Het had zondag ook een makkie moeten zijn. Wat ze tegen Almere lieten zien was gewoon een beschamende vertoning.

Dat de jeugdspelers gaan spelen kun je overigens ook wel weer vergeten, want ze hebben gisteren meegespeeld in een nutteloze oefenwedstrijd

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 28 februari 2024 om 10:56:

Het had zondag ook een makkie moeten zijn. Wat ze tegen Almere lieten zien was gewoon een beschamende vertoning.

Dat de jeugdspelers gaan spelen kun je overigens ook wel weer vergeten, want ze hebben gisteren meegespeeld in een nutteloze oefenwedstrijd



Precies. We moeten nu niet doen alsof Groningen een lastige wedstrijd is omdat Feyenoord het moeilijk had tegen Almere. Het is een grote schande dat Feyenoord het zo lastig had tegen Almere. Dat praat totaal niet goed dat het morgen wellicht wederom moeilijk gaat worden...

Feyenoord had dat aan zichzelf te danken. We moeten i.m.o. Feyenoord beoordelen als topclub.

 

+1/-0

Groot gelijk Kraaij en Gio, van een topclub mag verwacht worden dat je een eerstedivisionist -die nog niet eens in de top staat- met ruime cijfers opzij zet. Een excuuscultuur is niet passend bij een Nederlandse topclub, zeker niet als je aantreedt tegen een subtopper uit de eerste divisie. We hebben een lange weg afgelegd, maar nu we aan de top staan moeten we de lat hoger blijven leggen zodat we niet terugvallen. Ik zie her en der alweer allerlei excuses van stal gehaald worden, maar uiteindelijk is er een dusdanig groot verschil in kwaliteit dat het een makkelijke wedstrijd zou moeten zijn. Ik zie ook niet in welke zweverige 'andere zaken' er mee zouden kunnen spelen. Feyenoord is als topclub gewend dit soort wedstrijden te spelen tegen betere tegenstanders en we spelen thuis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 28 februari 2024 om 11:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 28 februari 2024 om 10:56:

Het had zondag ook een makkie moeten zijn. Wat ze tegen Almere lieten zien was gewoon een beschamende vertoning.

Dat de jeugdspelers gaan spelen kun je overigens ook wel weer vergeten, want ze hebben gisteren meegespeeld in een nutteloze oefenwedstrijd



Precies. We moeten nu niet doen alsof Groningen een lastige wedstrijd is omdat Feyenoord het moeilijk had tegen Almere. Het is een grote schande dat Feyenoord het zo lastig had tegen Almere. Dat praat totaal niet goed dat het morgen wellicht wederom moeilijk gaat worden...

Feyenoord had dat aan zichzelf te danken. We moeten i.m.o. Feyenoord beoordelen als topclub.



Feyenoord is een topclub, zo benader ik het ook. Maar ik snap niet goed wat je ermee opschiet om er 'grote schande' van te spreken als een wedstrijd moeizaam verloopt. Alsof er altijd een 'schuldige' is aan te wijzen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 28 februari 2024 om 12:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 28 februari 2024 om 11:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 28 februari 2024 om 10:56:

Het had zondag ook een makkie moeten zijn. Wat ze tegen Almere lieten zien was gewoon een beschamende vertoning.

Dat de jeugdspelers gaan spelen kun je overigens ook wel weer vergeten, want ze hebben gisteren meegespeeld in een nutteloze oefenwedstrijd



Precies. We moeten nu niet doen alsof Groningen een lastige wedstrijd is omdat Feyenoord het moeilijk had tegen Almere. Het is een grote schande dat Feyenoord het zo lastig had tegen Almere. Dat praat totaal niet goed dat het morgen wellicht wederom moeilijk gaat worden...

Feyenoord had dat aan zichzelf te danken. We moeten i.m.o. Feyenoord beoordelen als topclub.



Feyenoord is een topclub, zo benader ik het ook. Maar ik snap niet goed wat je ermee opschiet om er 'grote schande' van te spreken als een wedstrijd moeizaam verloopt. Alsof er altijd een 'schuldige' is aan te wijzen.



Met grote schande bedoel ik dat je als Feyenoord een budget heb van 110 miljoen en Almere City een budget van 11 miljoen (slechts 10% van Feyenoord). Vervolgens speel je tegen elkaar en heeft Almere 12 schoten, waarvan 6 op goal en Feyenoord 8 schoten en slechts 2 op goal.

In mijn ogen hoeft er geen schuldige aangewezen te worden, wat de reden hiervan is, is voor mij ook niet belangrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 28 februari 2024 om 10:22:

Als je deze wedstrijd, in eigen stadion, niet met een nulletje of 4 of 5 wint, doe je het gewoon niet goed.

Groningen staat 6e in de Keuken Kampioen Divisie. Groningen wint 'slechts' 13 van haar 26 wedstrijden in die competitie.

Kom op zeg...deze moet je gewoon dik winnen, zelfs met een B elftal.



En op sommige posities spelen we al vaak genoeg met de B keus dus dat moet allemaal lukken.

 

+1/-0

Ik zou met Minteh op rechts starten, dan kan hij de lijn mooi doortrekken. Paixao had even een opleving, maar zakt toch weer in (zeker op rechts, terwijl hij daar vorig seizoen veel speelde). En ik verwacht dat Nieuwkoop tegen PSV op rechts staat, dus Minteh kan er vol op gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Groningen (29/02/2024-20:00)