Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio Roma-Feyenoord (07/11/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

overalwaarjegaat schreef op 08 november 2023 om 00:13:

er moeten nog 2 wedstrijden gespeeld worden. Wat zijn de mogelijkheden daarin? Waarom uitgaan van slechte uitkomst?



Nou ik zie ons met de beste wil van de wereld niet winnen van het in bloedvorm verkerende atletico. En lazio pakt Celtic thuis echt wel.
Hopen kan altijd natuurlijk maar zoals je weet is dat meestal uitgestelde teleurstelling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

overalwaarjegaat schreef op 08 november 2023 om 00:13:

er moeten nog 2 wedstrijden gespeeld worden. Wat zijn de mogelijkheden daarin? Waarom uitgaan van slechte uitkomst?



Ervan uitgaande dat Celtic de twee resterende duels verliest (kunnen er ook geen klote van, dus lijkt me een zekerheidje):

Je mag hoe dan ook niet verliezen van Atletico over drie weken. Bij een overwinning heb je alles in eigen hand, bij een gelijkspel ben je afhankelijk van het resultaat bij Atletico - Lazio. Dan ben je alsnog uitgeschakeld voor overwinteren in de CL als dat duel in een gelijkspel eindigt.

Ik vind het overigens veel te ver gaan om te stellen dat Atletico in bloedvorm is omdat ze nu met grote cijfers winnen. Celtic kan er al geen klote van en die speelden bijna 70 minuten met tien man. Dan is het voor iedereen makkelijk voetballen. Afgelopen weekend verloren ze nog van Las Palmas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 november 2023 om 23:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 november 2023 om 23:31:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 november 2023 om 23:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 07 november 2023 om 23:17:

Simpel gebrek aan kwaliteit. Niet goed genoeg om te overwinteren in de CL


Een aantal spelers zijn niet goed genoeg voor CL-niveau.



Buitenspelers zijn gewoon erg matig, je bent dominant maar weinig rendement vanaf de flanken, hoekschoppen en vrije trappen.


Paixao zat goed in de wedstrijd. Dus hij had niet gewisseld moeten worden.



Hij was niet slecht altijd dreigend, maar afwerking is nog niet zijn beste kant, CL is voor onze jonge spelers wel de beste leerschool dat moeten ze meenemen, Gimenez wordt ook beter door dit soort wedstrijden was pas zijn tweede op dit niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 08 november 2023 om 00:23:

open/sluit de onderstaande quote:

overalwaarjegaat schreef op 08 november 2023 om 00:13:

er moeten nog 2 wedstrijden gespeeld worden. Wat zijn de mogelijkheden daarin? Waarom uitgaan van slechte uitkomst?



Nou ik zie ons met de beste wil van de wereld niet winnen van het in bloedvorm verkerende atletico. En lazio pakt Celtic thuis echt wel.
Hopen kan altijd natuurlijk maar zoals je weet is dat meestal uitgestelde teleurstelling.




De wedstrijd moet nog gespeeld worden en in Madrid speelde Feyenoord ook goed. Thuis kan het zeker gebeuren als alles scherp staat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dat klopt wel na vertrek van Pusic en 3 wedstrijden niet wat we gewend waren is het euforie gevoel wel weg. Je werkt je zelf verder in de nesten en de stemming/gevoel moet snel weer positief worden seizoen is nog heel lang gelukkig.



Wel typisch na het vertrek van Pusic...ik vraag mij af, zou dat zo'n invloed kunnen hebben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 08 november 2023 om 00:42:

Dat klopt wel na vertrek van Pusic en 3 wedstrijden niet wat we gewend waren is het euforie gevoel wel weg. Je werkt je zelf verder in de nesten en de stemming/gevoel moet snel weer positief worden seizoen is nog heel lang gelukkig.



Wel typisch na het vertrek van Pusic...ik vraag mij af, zou dat zo'n invloed kunnen hebben?



Hij was erg geliefd bij de jongens, dus natuurlijk heeft het invloed, maar Feyenoord moet verder zonder hem.

 

+1/-0

Ja, en dat moet gewoon kunnen, met of zonder Pusic. Daarbij, we komen als 'topclub' net kijken en gaat dat met vallen en opstaan.
Vanavond zijn we even gevallen, hopelijk wordt het weer opgepakt. Mochten we tot de EL ver oordeeld worden, so be it.

Laten we er in ieder geval voor zorgen dat we minimaal tweede worden in de competitie en Europees zo lang mogelijk door kunnen gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 08 november 2023 om 01:04:

Ja, en dat moet gewoon kunnen, met of zonder Pusic. Daarbij, we komen als 'topclub' net kijken en gaat dat met vallen en opstaan.
Vanavond zijn we even gevallen, hopelijk wordt het weer opgepakt. Mochten we tot de EL ver oordeeld worden, so be it.

Laten we er in ieder geval voor zorgen dat we minimaal tweede worden in de competitie en Europees zo lang mogelijk door kunnen gaan.



Je hebt twee kansen CL en Europa League (waar je sowieso heel ver kan komen). Alleen vierde worden zou dramatisch zijn.

 

+1/-0

Je bent een groot deel van de wedstrijd beter, hebt de controle en toch verlies je door twee fouten achter elkaar en 1 schot op doel? Hoe is dat mogelijk? Nou omdat je de kansen niet beter benut en de vleugels niet goed presteerde. Stengs was even niet aanwezig en Alireza? Tja laat ik daar maar stoppen. Maar het begint achterin. Opbouwen met dat wachten op de tegenstander heeft geen zin als je geen diepe bal kan spelen omdat de middenvelders niet vrijlopen. Laten we de CL maar vergeten en ons richten op de competitie maar dan wel graag eens met het Feyenoord van enkele weken geleden met een messcherpe spits.

 

+1/-0

Het was gisteren niet goed genoeg. Je koop helemaal niets voor 'controle', balbezit en meer schoten op doel; het gaat erom dat er één meer inschiet dan de tegenstander. We kunnen wel gaan wijzen waar dat aan lag, maar het is een teamprestatie geweest. Ik vind het terecht dat Slot de positieve punten benadrukt, want de negatieve kanten ga je niet veranderen.

Onze flanken hebben op dit moment (nog) niet het niveau van de rest van het elftal. Voorin liep het sowieso niet lekker. De acties van Paixão hebben te weinig rendement momenteel, al liet hij wel zien waarom hij de voorkeur kreeg boven Ivanušec. Voor hem kwam deze wedstrijd met deze intensiteit echt nog te vroeg. Stengs vond ik vooral met randzaken bezig, die liet zich echt uit zijn spel halen. Jahanbakhsh werkte hard, maar heeft vaker ruzie met de bal dan niet.

Giménez deelde in de malaise, in die zin dat hij te weinig in de positie kwam waar je hem wil hebben; waar hij op zijn gevaarlijkst is. Hij ging lopen zwerven, liet zich fysiek flink gelden maar lag anderzijds zélf bij een windvlaag al op de grond. Dat wat hij tot drie wedstrijden geleden liet zien, was uitzonderlijk. Dat hij nu even een serie wat minder is kan gebeuren. Voor een centrumspits van 22 jaar is heel seizoen lang stabiel presteren nog teveel gevraagd.

Feyenoord heeft zichzelf een heel slechte beurt bewezen. Je staat er nu gewoonweg beroerd voor in de poule, en moet in de resterende twee wedstrijden eigenlijk twee keer winnen. Dat zal een enorme klus worden. Maar het kan wel.

Maar eerst AZ aankomende zondag.

 

+1/-0

Had ook het gevoel dat Feyenoord voor een gelijkspel ging, mischien ook wel logisch in een zware uitwedstrijd zonder eigen fans. Positiespel was goed en er waren kansen maar op dit nivo moet je echt scherper zijn . Dat Lazio is ook pover en gaat echt niet ver komen in de CL.

 

+1/-0

Nou ja overwinteren in de CL kan nog steeds, je zal om te beginnen moeten winnen tegen Atletico thuis. Ik weet het niet hoor maar als het een van die magische avonden wordt waarin alles klopt en de boys boven zichzelf uitstijgen dan kan het.
Het is te hopen dat Santi zijn vorm snel terug vindt want die heeft het al een paar wedstrijden helemaal niet meer.

 

+1/-0

Toeval of niet sinds Wellenreuther op de bank zit is het flitsende voetbal van paar weken geleden wel weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2023 om 11:58:

Toeval of niet sinds Wellenreuther op de bank zit is het flitsende voetbal van paar weken geleden wel weg.



Aha zo had ik het nog niet bekeken :B

 

+1/-0

Het viel me ook op dat Lazio geleerd had van de heenwedstrijd Feyenoord probeerde ze weer telokken door achterin rond tespelen, maar ze hapten nu niet daar had Slot wat op moeten vinden.

''We moesten moeilijke momenten doorstaan,'' begon Sarri na de gewonnen wedstrijd in gesprek met Sky Sport Italia. ''Feyenoord is een doelpuntenmachine, dus wisten we dat we af en toe zouden moeten lijden. Gelukkig lieten we hen niet scoren.'' De 64-jarige Napolitaan liet de Rotterdammers bewust het spel maken. ''We besloten niet zoveel druk te zetten op hun centrale verdedigers omdat ze hun keeper zo goed gebruiken. We lieten hen dus de bal, zeker nadat we op voorsprong waren gekomen.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 november 2023 om 11:58:

Toeval of niet sinds Wellenreuther op de bank zit is het flitsende voetbal van paar weken geleden wel weg.



Sinds Slot zijn geliefde middenveld weer hersteld is het weg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 08 november 2023 om 12:56:

(...)
Sinds Slot zijn geliefde middenveld weer hersteld is het weg.



Dat geliefde middenveld speelde afgelopen twee CL-wedstrijden anders best aardig.

En dat Slot in de competitie tegen Twente erop terugviel, vond ik ook niet onlogisch. Met de geblesseerde Minteh en de van een blessure terugkerende Ivanušec, hebben de opties op de flank gewoon niet het niveau waar Feyenoord beter van wordt. Dat hij daarom in Enschede ervoor koos om Stengs daar te posteren, vond ik gerechtvaardigd.

Achteraf gezien is het gemakkelijk praten, als dat verkeerd uitpakt.

Waar ik het wél mee eens ben, is dat Zeroukki afgelopen wedstrijden heeft getoond bepaalde kwaliteiten te ontberen. Eigenschappen die Wieffer wel heeft. Daar schrijf ik het stroperige spel in Waalwijk (deels) aan toe. Twente speelde daar goed op in, en kon mede daardoor het spel van Feyenoord ontregelen en frustreren.

Het veldspel gisteren was in die zin alweer een stuk beter, al blijft het centrum in de opbouw mét Zeroukki én Wieffer ervoor zorgen dat er te weinig ruimte is voor combinaties. Het staat elkaar in de weg op deze manier.

In die zin hoop ik dat Slot zondag toch kiest voor een variant met Timber en Stengs naast Wieffer. Dat loopt beter. Hoe het dan op de flanken opgelost kan worden, weet ik eerlijk gezegd niet. Wellicht krijgt Ivanušec tegen AZ méér ruimte dan gisteren, en kan Paixão tegen de Alkmaarders ook beter renderen. Dan zou je het op de flanken kunnen redden.

En anders wellicht Sauer proberen. In de Eredivisie is het toch een stuk minder fysiek en krijg je meer ruimte. Zeker omdat AZ ook wil voetballen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 november 2023 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 08 november 2023 om 12:56:

(...)
Sinds Slot zijn geliefde middenveld weer hersteld is het weg.



Dat geliefde middenveld speelde afgelopen twee CL-wedstrijden anders best aardig.

En dat Slot in de competitie tegen Twente erop terugviel, vond ik ook niet onlogisch. Met de geblesseerde Minteh en de van een blessure terugkerende Ivanušec, hebben de opties op de flank gewoon niet het niveau waar Feyenoord beter van wordt. Dat hij daarom in Enschede ervoor koos om Stengs daar te posteren, vond ik gerechtvaardigd.

Achteraf gezien is het gemakkelijk praten, als dat verkeerd uitpakt.

Waar ik het wél mee eens ben, is dat Zeroukki afgelopen wedstrijden heeft getoond bepaalde kwaliteiten te ontberen. Eigenschappen die Wieffer wel heeft. Daar schrijf ik het stroperige spel in Waalwijk (deels) aan toe. Twente speelde daar goed op in, en kon mede daardoor het spel van Feyenoord ontregelen en frustreren.

Het veldspel gisteren was in die zin alweer een stuk beter, al blijft het centrum in de opbouw mét Zeroukki én Wieffer ervoor zorgen dat er te weinig ruimte is voor combinaties. Het staat elkaar in de weg op deze manier.

In die zin hoop ik dat Slot zondag toch kiest voor een variant met Timber en Stengs naast Wieffer. Dat loopt beter. Hoe het dan op de flanken opgelost kan worden, weet ik eerlijk gezegd niet. Wellicht krijgt Ivanušec tegen AZ méér ruimte dan gisteren, en kan Paixão tegen de Alkmaarders ook beter renderen. Dan zou je het op de flanken kunnen redden.

En anders wellicht Sauer proberen. In de Eredivisie is het toch een stuk minder fysiek en krijg je meer ruimte. Zeker omdat AZ ook wil voetballen.



Mee eens hoor dat het in de CL best aardig ging.
maar had van mij weer terug gemoeten naar de oude variant in de eredivisie.
En nu we Lazio hebben gezien vraag ik me af als we met die variant ook niet gewoon hadden gewonnen.
Ik vond ze wel heel erg slecht.

En Sauer verdiend gewoon een kans, hij laat in de korte invalbeurten gewoon zien meer in vorm te zijn.
Laat dat hij 17 is gewoon weg, hij heeft de kwaliteiten.

 

+1/-0

Meer uitproberen denk ik, Sauer heeft kwaliteiten. Ook meer doen met Wieffer, Ivanusec. Gek genoeg ja lijkt Wellenreuther een soort extra veldspeler. Ik zou ook Alireza niet veel wegredeneren. Met Paixao en Gimenez heb je tot dusver spelers die heel erg afhankelijk zijn van goed acties van medespelers. Ik heb het gevoel dat we een heel brede selectie hebben maar nog lang geen gewogen veldselectie. Het wiebelt te veel van wedstrijd naar wedstrijd.

 

+1/-0

Waarschijnlijk heeft Slot gelijk dat de manier waarop werd gespeeld -veel op balbezit controle- misschien de enige manier was om te spelen met dit spelersmateriaal, maar dat heeft hij ook voor een deel aan zichzelf te wijten met het aankoopbeleid. Er zijn veel spelers gehaald die goed zijn in dit balbezitspelletje, maar in aanvallend opzicht te weinig spelers die wat extra's kunnen creëren in de diepte met een actie en scorend vermogen. Degene die zoiets wel kan -Sauer- mocht gisteren niet meedoen omdat hij werd ingezet bij de O19 wedstrijd tegen Lazio, dat vind ik een vreemde keuze.

Ivanusec bijvoorbeeld vind ik een goede speler, maar ik heb de indruk dat hij net zoals Stengs te weinig snelheid en explosiviteit heeft om uiteindelijk echt top te zijn als buitenspeler in dit soort topwedstrijden. Meer een 10 dan een buitenspeler. Je mist gewoon types zoals PSV die wel heeft, Bakayoko, Lozano, Lang, etc. Allemaal spelers die je de diepte in kan sturen en die daarmee voor variatie in het aanvalsspel zorgen. Wij hebben in wezen alleen Minteh, Paixao en Sauer, maar daarvan is Paixao uit vorm (al deed hij het gisteren redelijk), Minteh geblesseerd en veel te druistig en Sauer nog maar 17. Niet voor niets dat Guardiola voor een speler als Doku is gegaan, die realiseerde zich eveneens dat hij niet kan volstaan met al die naar binnenkomende 10 achtige vleugelspelers.

In de winterstop moet dit euvel gerepareerd worden wat mij betreft. Hopelijk spelen we nog tenminste 4 punten bij elkaar. Dan kan je met die premie's en de daaropvolgende CL overwintering een nieuwe buitenspeler halen die wel verschil maakt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio Roma-Feyenoord (07/11/2023-21:00)