Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio Roma-Feyenoord (07/11/2023-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Lazio Roma-Feyenoord 1-0 (1-0)
Scoreverloop: 45. 1-0.
Champions League: 4
Datum: 07/11/2023-
Tijd: 21:00-
Plaats: Stadio Olimpico, Rome-
Gele kaart: 01. Nieuwkoop, 70. Zerrouki, 77. Wieffer
Champions League: 04-02-00-02 06 07-05
Thuis: 02-02-00-00 06 05-01
Uit: 02-00-00-02 00 02-04

Topscoorders: Gimenez/2, Stengs, Jahanbakhsh, Hermoso(Eigen Doel), Hancko, Zerrouki/1

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Nieuwkoop/#02(20. Trauner/#18/74. Jahanbakhsh/#07), Geertruida/#04(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Zerrouki/#06(81. Ueda/#09), Timber/#08(81. Milambo/#27); Stengs/#10, Gimenez/#29, Paixão/#14(74. Ivanusec/#17).

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22, Lamprou/#31, Beelen/#03, Dilrosun/#11, Lopez/#15, Van den Belt/#16, Lingr/#32.

Wedstrijdselectie: -Minteh/#19(Hamstrings), -Zechiël/#24(Feyenoord O19), -Sauer/#25(Feyenoord O19), -Van Sas/#39(4e Keeper), -Arnaud/#40(Feyenoord O19), -Berger/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Feyenoord O19/Ziek), -Sanyang/#43(Niet Ingeschreven), -Groen/#44(Feyenoord O19), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Van der Sluijs/#48(Niet Ingeschreven), -Husselin/#49(Feyenoord O19), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Pušić/#51(Niet ingeschreven), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Feyenoord O19), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet ingeschreven), -Kroesen/#59(Niet ingeschreven), -Essanoussi/#62(Niet ingeschreven), -Slory/#63(Feyenoord O19/Blessure), -Lima/#65(Niet ingeschreven), -Giersthove/#67(Feyenoord O19), -Haksteeg/#68(Feyenoord O19),-Kraaijeveld/#69(Feyenoord O19), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd/Rugblessure), -Plug/#71(Feyenoord O19), -Redmond/#73(Feyenoord O19), -Sliti/#74(Feyenoord O19), -Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Feyenoord O19), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Feyenoord O19), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Feyenoord O19), -Read/#XX(Feyenoord O19),
-Sebbar/#XX(Feyenoord O19), -El Harmouz/#XX(Feyenoord O19/Schorsing), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Feyenoord O19), -Moses(Feyenoord O19).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 november 2023, 23:00:39.

 

+1/-0

Gelijkspel zou al goed zijn iig niet verliezen. We zullen een ander Lazio zien als de thuiswedstrijd. Uitgaan van eigen kracht en niet onder de indruk zijn van de tifosi.

 

+2/-0

Feyenoord reist mét Trauner en Wieffer af naar Rome

Feyenoord reist maandag af naar Rome voor het Champions League-duel tegen SS Lazio. In totaal kent de selectie voor deze wedstrijd 24 spelers, onder wie ook Gernot Trauner en Mats Wieffer. Beide Feyenoorders waren zaterdag nog afwezig op bezoek bij RKC Waalwijk, maar reizen nu dus wel mee.

Trauner is er al enkele weken niet bij vanwege een knieblessure. De Oostenrijkse verdediger kwam voor het laatst in actie tijdens de vorige uitwedstrijd in de Champions League tegen Atlético Madrid. Wieffer ontbrak zaterdag vanwege ziekte. Nu beide spelers erbij zijn, is Yankuba Minteh de enige die - vanwege een blessure - nog steeds ontbreekt.

Overigens vliegt ook de selectie van Feyenoord Onder 19 mee naar Rome. Zij treffen Lazio dinsdagmiddag om 14:00 uur in de vierde wedstrijd van de Youth League. Ook daar zijn de Rotterdammers koplopers, met zeven punten uit drie wedstrijden. De Champions League-wedstrijd tussen de eerste elftallen staat 's avonds om 21:00 uur op het programma.

Met de volgende 24 spelers reist Feyenoord maandag af naar Rome:

Justin Bijlow/#01-
Timon Wellenreuther/#22-
Kostas Lamprou/#31-
Bart Nieuwkoop/#02-
Thomas Beelen/#03-
Lutsharel Geertruida/#04-
Quilindschy Hartman/#05-
Ramiz Zerrouki/#06-
Alireza Jahanbakhsh/#07-
Quinten Timber/#08-
Ayase Ueda/#09-
Calvin Stengs/#10-
Javairo Dilrosun/#11-
Igor Paixão/#14-
Marcos Lopez/#15-
Thomas van den Belt/#16-
Luka Ivanušec/#17-
Gernot Trauner/#18-
Mats Wieffer/#20-
Leo Sauer/#25-
Antoni Milambo/#27-
Santiago Gimenez/#29-
Ondřej Lingr/#32-
Dávid Hancko/#33-

 

+1/-0

Na de wedstrijd tegen RKC weet ik niet zeker of wij zonder kleerscheuren het Romaanse verlaten. Ik vond het heel teleurstellend. Aangezien Lazio van Bologna verloor, verwacht ik dat ze morgen uit de startblokken schieten en ons aan flarden knallen. Heeft Mario's inbreng toch een deel van Arne's succes behoort? Ik krijg hele vervelende gevoelens die me aan een aantal jaren geleden doen denken.

 

+1/-0

Trauner start niet in de basis; Feyenoord test Wieffer in Rome

Feyenoord speelt dinsdagavond de kraker tegen SS Lazio zonder Gernot Trauner in de basis. De Oostenrijker heeft vorige week een terugslag gehad in zijn herstel van een knieblessure. Trauner is echter wel opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel in de groepsfase van de Champions League.

''Hij heeft gisteren een deel van de training meegedaan. Straks volgt een volledige training. Ik verwacht dat hij inzetbaar is, maar hij zal niet in de basis starten,'' vertelt Slot in een gesprek met RTV Rijnmond. De trainer lijkt hierdoor opnieuw te kiezen voor Bart Nieuwkoop en Lutsharel Geertruida.

Mats Wieffer wordt ook getest op de afsluitende training in Rome. De kans dat de middenvelder kan starten in de basis tegen SS Lazio is groot. Wieffer was tegen RKC Waalwijk niet inzetbaar vanwege griep en werd vervanger door Ramiz Zerrouki.

''Mats voelt zich inmiddels een stuk fitter dan afgelopen zaterdag’, reageert Slot vanuit Stadio Olimpico. ''Ik heb daarom alle reden om aan te nemen dat hij morgen kan spelen. Maar hij gaat wel vanavond pas weer voor het eerst meetrainen, dus we moeten die training nog wel afwachten.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Wieffer keert terug

Arne Slot heeft afgelopen weekend aangegeven niet geheel tevreden te zijn met de inbreng van Igor Paixão. De Braziliaan is de laatste periode niet in vorm en werd afgelopen weekend wederom tijdens de rust gewisseld. De verwachtingen zijn ook dat Paixão in de kraker tegen SS Lazio genoegen moet nemen met een plek op de bank. Calvin Stengs gaat, net als in de thuiswedstrijd tegen de Italianen, als rechtsbuiten fungeren.

Mats Wieffer keert ook weer terug in de basis bij Feyenoord. De middenvelder was ziek en behoorde daardoor tegen RKC Waalwijk niet tot de wedstrijdselectie. "Mats voelt zich inmiddels een stuk fitter dan afgelopen zaterdag," vertelde Slot maandag tijdens de persconferentie vanuit Stadio Olimpico. "Ik heb daarom alle reden om aan te nemen dat hij morgen kan spelen."

De training wordt ook voor Gernot Trauner een testmoment, liet Slot weten. De Oostenrijker begint echter niet dinsdagavond vanaf de aftrap. "Gernot heeft gisteren een gedeelte meegetraind met de groep. Vandaag gaat hij hopelijk de hele training volmaken. Ik heb de hoop en ook wel de verwachting dat hij tegen Lazio beschikbaar is, al zal dat in elk geval niet als basisspeler zijn."

Luka Ivanušec is tegen SS Lazio de linksbuiten, met Santiago Gimenez in de punt van de aanval. Het middenveld wordt verder gevormd door Quinten Timber en Ramiz Zerrouki. Het gemis van Trauner wordt wederom opgevangen door Bart Nieuwkoop en Lutsharel Geertruida. Linksback Quilindschy Hartman en de Slowaak David Hancko zijn een zekerheid in de basisopstelling.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Zerrouki; Stengs, Gimenez, Ivanušec.

Dit bericht is gewijzigd op 6 november 2023, 21:52:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

(...)Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, Zerrouki; Stengs, Gimenez, Ivanušec.



Opstelling ziet er het meest logisch uit. Een goede Wieffer is essentieel, hopelijk is hij weer fit. Zaterdag bleek dat met Zeroukki 'op 6' Feyenoord beperkt wordt in de opbouw. Wieffer vervult daarin een belangrijke schakel, hij komt telkens vrij als het centrum achterin de bal heeft. Zeroukki moet daarin nog een stap maken.

Paixão is minder gevaarlijk dan aan het start van het seizoen, ik denk dat het de keuze voor Ivanušec rechtvaardigt. Hij is alleen wel méér eenzelfde type als Stengs. Paixão geeft de ploeg met zijn snelheid een extra wapen, dat ontbreekt nu op de flank.

Ik voel de spanning al opkomen. Een goed resultaat en Feyeneoord staat met één been in de volgende ronde...

 

+1/-0

Cruciaal hoe er gespeeld wordt ook met het oog op de 'topper' tegen AZ (die ongeslagen zijn in de ED). Twee wedstrijden die je seizoen echt kunnen maken of breken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 november 2023 om 13:25:

Cruciaal hoe er gespeeld wordt ook met het oog op de 'topper' tegen AZ (die ongeslagen zijn in de ED). Twee wedstrijden die je seizoen echt kunnen maken of breken.



AZ is nog geen sterke tegenstander tegengekomen in de competitie, die ongeslagen status zegt niet veel in mijn ogen. Ze spelen donderdagavond laat tegen Aston Villa. We moeten de ploeg zeker niet onderschatten, maar Feyenoord moet in normale doen de Alkmaarders hun eerste nederlaag dit seizoen kunnen toebrengen.

Ik 'vrees' de wedstrijd vandaag méér dan die van zondag...

 

+1/-0

Het mag allebei gewoon geen probleem vormen. Als je vanavond of zondag punten laat liggen, heb je het gewoon zelf verkloot

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01; Nieuwkoop/#02, Geertruida/#04(C), Hancko/#33, Hartman/#05; Wieffer/#20, Zerrouki/#06, Timber/#08; Stengs/#10, Gimenez/#29, Paixão/#14.

Wissels Feyenoord: Wellenreuther/#22, Lamprou/#31, Beelen/#03, Jahanbakhsh/#07, Ueda/#09, Dilrosun/#11, Lopez/#15, Van den Belt/#16, Ivanusec/#17, Trauner/#18, Milambo/#27, Lingr/#32.

Slot: ''Dat heeft me doen besluiten om Igor op te stellen''

Arne Slot vertelt voorafgaand aan de wedstrijd tegen SS Lazio waarom Luka Ivanušec genoegen moet nemen met een plek op de bank. De trainer kiest voor Igor Paixão op zijn positie. De Kroatische international komt net terug van een blessure en heeft nog niet voldoende inhoud om het verschil te maken tijdens de kraker in de groepsfase van de Champions League.

''Het is niet zo dat als je minder enthousiast bent over iemand, hij er gelijk uit moet," reageert Slot op de situatie van Paixão. ''Dan speel je bijna elke week met een andere opstelling, omdat er altijd wel iemand is die beter zou kunnen spelen. Waarom wel voor hem? Het was de keuze tussen Igor en Luka. Luka is er zes weken uit geweest en is nog steeds niet 100% fit. Dat kan hij alleen worden als hij kan spelen, daarom hebben we dat zaterdag ook gedaan. Maar als je dan een paar dagen later weer moet spelen tegen een team dat het heeft uitgevonden om de bal naar de back te spelen en door te spelen. Dat heeft me doen besluiten om Igor op te stellen.''

''Toen zei ik dat het gras niet overdreven kort gemaaid was," herhaalt Slot zijn woorden tegenover RTL toen hij voor het eerst het veld zag van Stadio Olimpico. "Maar dat zagen we gisteren bij de training ook al. Op zich maakt het voor de wedstrijd niets uit, maar als je Champions League speelt, verwacht je over het algemeen ook een geweldig veld, zoals in De Kuip. Maar het is goed genoeg om op te spelen. Wat ze hier doen is dat ze groene kunstgraskorrels op het veld gooien, waardoor het op de camera groen lijkt, maar dat is het niet compleet.''

Feyenoord speelde in De Kuip een geweldige wedstrijd tegen SS Lazio. Het is nu zaak voor de Rotterdammers om ook in Rome te presteren. Een uitdaging in de ogen van Slot. "Op het moment dat we hier een fantastisch opbouwmoment hebben, horen ze alleen de trainer schreeuwen en hooguit een paar medespelers. Dat in combinatie met een scheidsrechter die ook wel eens makkelijk een vrije trap tegen kan geven, zorgt ervoor dat het vaak moeilijker is om net zo goed te spelen als thuis."

Dit bericht is gewijzigd op 7 november 2023, 20:53:13.

 

+1/-0

Lekker weer begonnen die Nieuwkoop!
Hij is ook niet snel genoeg, viel al eerder op.

 

+1/-0

Nieuwkoop is echt een miskoop, komt in alles zoveel tekort.

 

+1/-0

Onze zo geroemde scouting vond Nieuwkoop goed genoeg. Een flinke miskleun.

 

+1/-0

Sinds Pusic weg is is het allemaal een heel stuk minder....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2023 om 21:16:

Sinds Pusic weg is is het allemaal een heel stuk minder....



Sinds Nieuwkoop speelt vooral. Deze wissel is een zegen als Trauner fir genoeg is. Met daarbij de opmerking dat ik Bart natuurlijk geen blessure toewens.

 

+1/-0

Sneu hoe hij eruit moet, maar het voelt wel beter zo met Traunert erbij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 07 november 2023 om 21:19:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 07 november 2023 om 21:16:

Sinds Pusic weg is is het allemaal een heel stuk minder....



Sinds Nieuwkoop speelt vooral. Deze wissel is een zegen als Trauner fir genoeg is. Met daarbij de opmerking dat ik Bart natuurlijk geen blessure toewens.



Ik hoop dat ze nu gaan voetballen zoals ze dat kunnen.

 

+1/-0

Hopen dat Trauner het volhoudt,

 

+1/-0

Stengs, wat mankeert die?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Lazio Roma-Feyenoord (07/11/2023-21:00)