Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Atletico Madrid - Feyenoord (04-10-23)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

 

+1/-0

Feyenoord kan aan de bak. Atletico maakte vanavond een sterke indruk en ze bogen een 0-2 achterstand om naar 3-2.

 

+1/-0

Ik ben positief en hoop op een gelijkspel. Maar ook realistisch dus dat zal het wel niet worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 01 oktober 2023 om 23:22:

Feyenoord kan aan de bak. Atletico maakte vanavond een sterke indruk en ze bogen een 0-2 achterstand om naar 3-2.



Dat moet Feyenoord zeker.

Deze uitslag en het wedstrijdverloop zegt mij dat Atletico kwetsbaar is, maar dat het team ook veerkracht bezit. Daarnaast is het natuurlijk ook ‘gewoon’ een topelftal, met een aantal spelers die tot de wereldtop behoren, of daar in ieder geval in de buurt komen.

Het is op voorhand met afstand de moeilijkste wedstrijd uit het schema, wat mij betreft is alles wat je ‘er haalt’, winst.

Ik hoop vooral dat Feyenoord haar eigen spel kan spelen, overeind kan blijven en geen verdere schade oploopt. Als niemand geblesseerd raakt, en het vertrouwen in tact blijft; zou zelfs een kleine nederlaag te overzien zijn.

 

+1/-0

Ik verwacht dat Feyenoord met een kleine voorsprong de wedstrijd zal beslissen en de 3 punten mee naar huis nemen. De Spaanse Liga is pittig maar dat is Feyenoord ook. Het zal in het begin stroef gaan, maar naarmate de wedstrijd vordert krijgt Feyenoord meer grip op het spel en in het benutten van de kansen door het in doelpunten om te zetten. Kijk vol vertrouwen uit naar deze ontmoeting.

 

+1/-0

Doodzonde dat we Gimenez en Ivanusec missen.

Maak me een beetje zorgen om Wellenreuther, vind hem niet zo stabiel de laatste wedstrijden.

Wel veel vertrouwen in onze verdediging en middenvelders. De kracht van Wieffer en Timber zullen we nodig hebben.

Paixao, Ueda en Minteh zullen een topdag moeten hebben om wat potten te kunnen breken. Maar goed: 1 of 2 snelle uitbraken kunnen al voldoende zijn.

 

+1/-0

Ik denk dat Atletico, zeker in eigen huis, een maatje te groot is: 3-1. Als het zoiets wordt en je legt wel gewoon goed voetbal op de mat, is dat niets om je voor te schamen en zal het ook zeker goede lessen opleveren. Verwacht dat Atletico snel het verschil wil maken. Grote vraag is dan hoe we ze opvangen. Niet te snel tegen kaarten aanlopen achterin, geen gekke dingen doen en hopen dat ze wat steekjes laten vallen waar je gebruik van kan maken en hopelijk kan verrassen!

 

+1/-0

Eerlijk gezegd denk ik dat we woensdag in het mes van Atletico gaan lopen, zeker omdat we voorin ook nog zonder de ervaring van Gimenez en Ivanusec moeten spelen. De gelouterde Spanjaarden zullen ons waar mogelijk laten komen en dan ieder foutje genadeloos vanuit de omschakeling proberen af te straffen.

Gezien de kwaliteit van de tegenstander én het gegeven dat wij nog niet altijd loepzuiver spelen (dat wordt in de Eredivisie niet afgestraft) denk ik dat deze wedstrijd een leerschool gaat worden voor het huidige team. Ik verwacht een 3-1 of 4-1 eigenlijk.

Thuis geef ik het dan wel een behoorlijke kans op een mooie revanche.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 02 oktober 2023 om 16:16:

Eerlijk gezegd denk ik dat we woensdag in het mes van Atletico gaan lopen, zeker omdat we voorin ook nog zonder de ervaring van Gimenez en Ivanusec moeten spelen. De gelouterde Spanjaarden zullen ons waar mogelijk laten komen en dan ieder foutje genadeloos vanuit de omschakeling proberen af te straffen.

Gezien de kwaliteit van de tegenstander én het gegeven dat wij nog niet altijd loepzuiver spelen (dat wordt in de Eredivisie niet afgestraft) denk ik dat deze wedstrijd een leerschool gaat worden voor het huidige team. Ik verwacht een 3-1 of 4-1 eigenlijk.

Thuis geef ik het dan wel een behoorlijke kans op een mooie revanche.



Denk dat Feyenoord juist niet zo aanvallend gaat spelen, zag dat ook wel de eerste wedstrijd tegen ajax terug.
Feyenoord heeft in mijn ogen nu ook een team dat fantastisch op de counter kan spelen.
En dat lijkt me tegen de grote ploegen ook dan de juiste tactiek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 02 oktober 2023 om 16:16:

Eerlijk gezegd denk ik dat we woensdag in het mes van Atletico gaan lopen, zeker omdat we voorin ook nog zonder de ervaring van Gimenez en Ivanusec moeten spelen. De gelouterde Spanjaarden zullen ons waar mogelijk laten komen en dan ieder foutje genadeloos vanuit de omschakeling proberen af te straffen.

Gezien de kwaliteit van de tegenstander én het gegeven dat wij nog niet altijd loepzuiver spelen (dat wordt in de Eredivisie niet afgestraft) denk ik dat deze wedstrijd een leerschool gaat worden voor het huidige team. Ik verwacht een 3-1 of 4-1 eigenlijk.

Thuis geef ik het dan wel een behoorlijke kans op een mooie revanche.


We hebben Arsenal - PSV als voorbeeld hoe het niet moet. Slot zal die wedstrijd wel gezien hebben en met een goede tactiek komen.

 

+1/-0

forumillustratie


De eerste supporters van Feyenoord zijn al aangekomen in Madrid voor de Champions League-wedstrijd tegen Atlético Madrid van woensdag. Ze lijken zich wel te vermaken, want een muur is met graffiti bewerkt door de meegereisde fans.

“De eerste Feyenoord-fans zijn aangekomen in Madrid en hebben de stad gelijk een kleine make-over gegeven!”, schrijft het account Voetbal Ultras bij een foto van de bewerkte muur, waarop de naam Feyenoord is geschreven.

Feyenoord hoopt op bezoek bij Atlético Madrid op een stunt, nadat de Rotterdammers de openingswedstrijd al met 2-0 van Celtic wonnen. Atlético speelde met 1-1 gelijk op bezoek bij Lazio. Het duel tussen de ploegen van Diego Simeone en Arne Slot begint woensdagavond om 18.45 uur in Estadio Metropolitano.

Feyenoord speelt voor het eerst sinds 1965 een Europese uitwedstrijd in Madrid. Toen was Real Madrid met 5-0 te sterk in een kwalificatieronde voor de Europacup I. In 2002 speelde Feyenoord tegen Real Madrid om de Europese Super Cup, maar die wedstrijd werd in Monaco afgewerkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 02 oktober 2023 om 16:16:

Eerlijk gezegd denk ik dat we woensdag in het mes van Atletico gaan lopen, zeker omdat we voorin ook nog zonder de ervaring van Gimenez en Ivanusec moeten spelen.



Ik hoop dat ze door de atmosfeer niet onder de indruk zijn, tegen Celtic zag je zoveel nervositeit dat kan nu echt niet ! Nervositeit kan ook lichamelijke en psychische klachten veroorzaken.

 

+1/-0

Ik vind ons achterin eigenlijk helemaal niet zo goed. Teveel goals tegen op de meest lullige manieren, zaterdag ook weer. Als men dat op orde heeft dan kun je een resultaat halen, anders niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 03 oktober 2023 om 07:51:

Ik vind ons achterin eigenlijk helemaal niet zo goed. Teveel goals tegen op de meest lullige manieren, zaterdag ook weer. Als men dat op orde heeft dan kun je een resultaat halen, anders niet.



Ik verbaas me daar ook over, hoe gemakkelijk Feyenoord soms een goal ‘weggeeft’. Als je ziet op welke momenten en (spel)situaties het gebeurt, lijkt het een gebrek aan concentratie. Een moment van verslapping.

Tegelijkertijd vormen Geertruida, Trauner, Hancko en Hartman de laatste linie; daar kan in ieder geval nationaal geen enkele ploeg een verdediging tegenover zetten die ook maar in de buurt komt.

Trauner is kwetsbaar, als de tegenstander een maatje te groot is, dan komen zijn tekortkomingen te nadrukkelijk bovendrijven. De rest kan zich op ieder podium staande houden, daar ben ik van overtuigd. Het zal tegen Atletico nodig zijn.

Waar ik me aan vasthoudt is dat tegen Celtic en Ajax geen goals weggegeven zijn. Toen moest het, en toen hield Feyenoord de 0. Als dat morgen in Madrid lukt, zou dat geweldig zijn.

 

+1/-0

Slot is natuurlijk een wereld trainer en gaat er wel voor zorgen dat wij niet zo naief spelen als PSV tegen Arsnenal, maar toch denk ik op dit moment dat we toch een relatief onvriendelijke ontmoeting gaan krijgen met topvoetbal op het allerhoogste niveau.

Laat ik vooropstellen dat ik Feyenoord momenteel voor Eredivisie begrippen echt heel erg goed vind spelen. Maar er gaat ook nog echt wel veel fout, maar verkeerde aannames, passes etc. worden op het niveau waar we tot nu toe gespeeld hebben nog vrij makkelijk gecompenseerd. La Liga topploegen staan vanaf die fout in 2-3 passes voor je doel, en wij krijgen ze relatief makkelijk om de oren.

Als je de selectie bekijkt waar wij het woensdag mee zouden moeten doen dan denk ik dat alleen Hancko en Geertruida bij Atletico in de basis zouden staan. Misschien dat Hartman ook nog kans maakt. Dus verdedigend zijn wij dan niet de mindere van Atletico per se.

Maar in de andere linies is het verschil in kwaliteit naar mijn mening gigantisch. Oblak is écht een absolute wereldklasse keeper terwijl ik Wellenreuther nog steeds vind wat ie eigenlijk ook is, een aardige tweede keeper voor een topclub in Nederland.

Op het middenveld heeft Atletico enorm veel klasse lopen met Koke, Saul en de Paul en ook Llorente vind ik een goede voetballer. Dat niveau hebben onze middenvelders op dit moment echt nog niet naar mijn mening. Op een heel goed bezet middenveld zou Wieffer daar wellicht mee kunnen draaien, maar ik denk dat hij het woensdag lastig gaat krijgen. Timber zal zijn duelkracht proberen te gebruiken maar zal met een tegenstander te maken krijgen waar dat veel minder succesvol is. Van Stengs vermoed ik dat geconcludeert gaat worden na deze wedstrijd dat het op dit niveau gewoon net niet lukt wederom.

Voorin mis je met Gimenez je absolute topspits die dit niveau wellicht aan zou kunnen. Ook van Ivanusec denk ik dat hij aardig mee gaat komen op dit niveau, maar die mis je ook. Paixao is echt een lichtggewicht, als hij de bal vrij krijgt dan doet hij er vaak iets goeds mee, maar qua duels heeft hij al een relatief laag gewonnen percentage in de Eredivisie. Ik verwacht dat Atletico hem vrij eenvoudig uit gaat schakelen.

Ueda vind ik moeilijk te schatten, die heeft geen ervaring op dit niveau en is beperkt wedstrijdfit, dus ik verwacht er zeker geen wonderen van. De verdedigers van Atletico zijn over het algemeen wel traag, dus daar liggen wat kansjes, maar daartegenover staat dan weer dat ze rete gelouterd zijn. Minteh is wat dat betreft misschien nog een verrassingsfactor, maar ik verwacht nu dat hij in eerste instantie zal grossieren in balverlies. Hij zal vermoedelijk wel een paar succesvolle acties hebben, met wat geluk vroeg in de wedstrijd.

Al met al denk ik dat je qua scoreverloop gewoon heel erg veel mazzel moet hebben dat het allemaal je kant op valt om hier een goed resultaat te halen. Een scenario met een vroege voorsprong valt niet uit te sluiten, en als dat gebeurd zullen er ruimtes ontstaan. Maar in alle andere scenario's denk ik dat het kwalitatief betere Atletico in principe gewoon vrij gemakkelijk van ons gaat winnen.

Ik hoop uiteraard dat ik het mis heb!

Dit bericht is gewijzigd op 3 oktober 2023, 12:32:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 03 oktober 2023 om 09:54:

Slot is natuurlijk een wereld trainer en gaat er wel voor zorgen dat wij niet zo naief spelen als PSV tegen Arsnenal, maar toch denk ik op dit moment dat we toch een relatief onvriendelijke ontmoeting gaan krijgen met topvoetbal op het allerhoogste niveau.

Laat ik vooropstellen dat ik Feyenoord momenteel voor Eredivisie begrippen echt heel erg goed vind spelen. Maar er gaat ook nog echt wel veel fout, maar verkeerde aannames, passes etc. worden op het niveau waar we tot nu toe gespeeld hebben nog vrij makkelijk gecompenseerd. La Liga topploegen staan vanaf die fout in 2-3 passes voor je doel, en wij krijgen ze relatief makkelijk om de oren.

Als je de selectie bekijkt waar wij het woensdag mee zouden moeten doen dan denk ik dat alleen Hancko en Geertruida bij Atletico in de basis zouden staan. Misschien dat Hartman ook nog kans maakt. Dus verdedigend zijn wij dan niet de mindere van Atletico per se.

Maar in de andere linies is het verschil in kwaliteit naar mijn mening gigantisch. Oblak is écht een absolute wereldklasse keeper terwijl ik Wellenreuther nog steeds vind wat ie eigenlijk ook is, een aardige tweede keeper voor een topclub in Nederland.

Op het middenveld heeft Atletico enorm veel klasse lopen met Koke, Saul en de Paul en ook Llorente vind ik een goede voetballer. Dat niveau hebben onze middenvelders op dit moment echt nog niet naar mijn mening. Op een heel goed bezet middenveld zou Wieffer daar wellicht mee kunnen draaien, maar ik denk dat hij het woensdag lastig gaat krijgen. Timber zal zijn duelkracht proberen te gebruiken maar zal met een tegenstander te maken krijgen waar dat veel minder succesvol is. Van Stengs vermoed ik dat geconcludeert gaat worden na deze wedstrijd dat het op dit niveau gewoon net niet lukt wederom.

Voorin mis je met Gimenez je absolute topspits die dit niveau wellicht aan zou kunnen. Ook van Ivanusec denk ik dat hij aardig mee gaat komen op dit niveau, maar die mis je ook. Paixao is echt een lichtggewicht, als hij de bal vrij krijgt dan doet hij er vaak iets goeds mee, maar qua duels heeft hij al een relatief laag gewonnen percentage in de Eredivisie. Ik verwacht dat Atletico hem vrij eenvoudig uit gaat schakelen.

Ueda vind ik moeilijk te schatten, die heeft geen ervaring op dit niveau en is beperkt wedstrijdfit, dus ik verwacht er zeker geen wonderen van. De verdedigers van Atletico zijn over het algemeen wel traag, dus daar liggen wat kansjes, maar daartegenover staat dan weer dat ze rete gelouterd zijn. Minteh is wat dat betreft misschien nog een verrassingsfactor, maar ik verwacht nu dat hij in eerste instantie zal grossieren in balbezet. Hij zal vermoedelijk wel een paar succesvolle acties hebben, met wat geluk vroeg in de wedstrijd.

Al met al denk ik dat je qua scoreverloop gewoon heel erg veel mazzel moet hebben dat het allemaal je kant op valt om hier een goed resultaat te halen. Een scenario met een vroege voorsprong valt niet uit te sluiten, en als dat gebeurd zullen er ruimtes ontstaan. Maar in alle andere scenario's denk ik dat het kwalitatief betere Atletico in principe gewoon vrij gemakkelijk van ons gaat winnen.

Ik hoop uiteraard dat ik het mis heb!


Met jouw analyse ben ik het voor een groot deel eens. De verdedigers zijn goed, maar Wieffer, Timber en Stengs gaan op hun tenen lopen. Stengs is meer spits dan middenvelder. Ueda in de spits? Hij heeft afgelopen maand amper gespeeld en dan in de basis tegen Atletico Madrid? Het lijkt mij beter om Zerrouki erbij te zetten als extra middenvelder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 03 oktober 2023 om 09:21:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 03 oktober 2023 om 07:51:

Ik vind ons achterin eigenlijk helemaal niet zo goed. Teveel goals tegen op de meest lullige manieren, zaterdag ook weer. Als men dat op orde heeft dan kun je een resultaat halen, anders niet.



Ik verbaas me daar ook over, hoe gemakkelijk Feyenoord soms een goal ‘weggeeft’. Als je ziet op welke momenten en (spel)situaties het gebeurt, lijkt het een gebrek aan concentratie. Een moment van verslapping.

Tegelijkertijd vormen Geertruida, Trauner, Hancko en Hartman de laatste linie; daar kan in ieder geval nationaal geen enkele ploeg een verdediging tegenover zetten die ook maar in de buurt komt.

Trauner is kwetsbaar, als de tegenstander een maatje te groot is, dan komen zijn tekortkomingen te nadrukkelijk bovendrijven. De rest kan zich op ieder podium staande houden, daar ben ik van overtuigd. Het zal tegen Atletico nodig zijn.

Waar ik me aan vasthoudt is dat tegen Celtic en Ajax geen goals weggegeven zijn. Toen moest het, en toen hield Feyenoord de 0. Als dat morgen in Madrid lukt, zou dat geweldig zijn.



Hij is inderdaad de archilleshiel, maar ook de leider vh team !

 

+1/-0

Ik vond Veerman en Schouten tegen Arsenal door de mand vallen doordat ze geen arbeid leverden, daar hoeven we bij Slot niet bang voor te zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 03 oktober 2023 om 15:33:

Ik vond Veerman en Schouten tegen Arsenal door de mand vallen doordat ze geen arbeid leverden, daar hoeven we bij Slot niet bang voor te zijn.



Dat hij Til op de bank zette vond ik ook een fout van Bosz, die levert juist veel arbeid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 oktober 2023 om 15:38:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 03 oktober 2023 om 15:33:

Ik vond Veerman en Schouten tegen Arsenal door de mand vallen doordat ze geen arbeid leverden, daar hoeven we bij Slot niet bang voor te zijn.



Dat hij Til op de bank zette vond ik ook een fout van Bosz, die levert juist veel arbeid.




Veermannetje houdt niet van hard werken geloof ik, Til is natuurlijk geen controleur.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Atletico Madrid - Feyenoord (04-10-23)