Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Atletico Madrid - Feyenoord (04-10-23)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 oktober 2023 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:




Dus je bent het er niet mee eens?



Klopt. Atletico is Europese subtop. Je denkt toch niet dat wij ons serieus kunnen meten met ploegen als man city, real en inter om maar een paar te noemen?



Subtop en top zit dicht bij elkaar en dan nog, Feyenoord kan op (heel) hoog niveau mee en zit nog lang niet aan z'n plafond.

Dat is de strekking die ik wilde maken...



Oké, vooruit dan maar :)
ik ben ook blij hoor met de goede wedstrijd die de boys hebben neergezet en te zien dat spelers als Timber, Hartman, Stenge en Zerrouki om er maar een paar te noemen, grote stappen maken. Maar het is CL en topvoetbal en je verliest gewoon terwijl je minimaal een punt had kunnen meenemen. Dat is nou precies het verschil met een ploeg die al heel veel wedstrijden op dit niveau gespeeld heeft en het klappen van de zweep net nog effe wat beter kent.



Je verliest, omdat Wieffer een bal verkeerd verwerkt en Trauner een bal niet goed wegwerkt of gewoon niet.
Daarnaast doet Wellenreuther helemaal niks, behalve z'n hand half uitsteken bij de 2-2.

Daar verlies je de wedstrijd op.

Wat dacht je ervan om de kansen eens een keer te benutten?
Dan win je de pot gewoon.
Ja dat is deels ervaring, maar ook gewoon fouten die je zelf niet mag maken.
Dit zag je ook gebeuren bij de goal van GAE afgelopen zaterdag.
Vorige week tegen 020 was het ook veel te onrustig achterin en mag je blij wezen dat je daar geen tegengoals krijgt.

Los dat het een geweldige prestatie was natuurlijk.

Achterin is het veel te onrustig en de keeper is hier zeker ook debet aan. Je ziet het ook als Bijlow niet in vorm is.




Qoute ging niet helemaal goed of wel? :D


Die kansen benutten eens, maar die Oblak stond ook best goed vaak.

Natuurlijk mis je Santigoal vanavond, maar we laten zien in potentie ook zonder hem te kunnen.

Wat ik al zei: Deze ploeg zit nog lang niet aan z'n plafond. Nu al dit kunnen belooft heel veel goeds.
Met Ivanusec en Santi erbij en Justin terug is overwinteren echt een reële optie.

Voorlopig zijn wij de beste ploeg, beter dan PSV. Ook kijkend naar de groeifactor.
Echt een verschil met de eerste weken.



Geertruida hoor eigenlijk altijd centraal te spelen, ik snap in de eredivisie nog wel hoor met Trauner maar in de CL zou Geert natuurlijk centraal moeten maar denk niet dat Slot deze beslissing durft te nemen.

 

+1/-0

Spaanse media lovend over Feyenoord en Het Legioen
vandaag, 22:11 2 reacties
Feyenoord heeft een uitstekende indruk weten te maken in Spanje. De Rotterdammers verloren weliswaar van Atlético Madrid, maar de Spaanse media zagen maar één ploeg het spel maken, en dat was Feyenoord.

''Het Metropolitano was aan het bidden voor het einde van de wedstrijd'', schrijft Marca. ''Als de Champions League een rollercoaster is, ging Atlético van de helling af. Feyenoord deed wat het goed kan, gaatjes zoeken in de bij elkaar geraapte defensie van Atleti. De 2-2 van Grizi was een oneerlijke weergave van de eerste 45 minuten.''

Naast het goede spel wordt ook Het Legioen positief genoemd door het Spaanse medium AS. ''De 3.500 fans van Feyenoord vulden het Metropolitano met decibellen en reflecteerden daarmee het Feyenoord dat brutaal en moedig voor de dag kwam. Met de borst vooruit werd er chaos gezaaid. Atleti werd onmiddellijk begraven. Paixão bracht de samba, Stengs de balans.''

Ook Mundo Deportivo deelt de mening. ''Ja, Feyenoord was beter, verdiende om te winnen, creëerde tweemaal zoveel kansen als Atlético Madrid, verraste iedereen met hun snelheid. Maar de realiteit is dat deze wedstrijd voor Atleti in het teken stond van overleven. Het team van Slot zal zich wel afvragen hoe ze deze wedstrijd hebben verloren. Ze speelden gewaagd en zetten gezamenlijk druk als een roedel wolven. Feyenoord speelde in de zesde versnelling, terwijl Atlético bleef hangen in versnelling drie.''

 

+1/-0

Wat een teleurgestelde en ook negatieve reacties.
Ik ben gewoon enorm trots op hoe we hier stonden.
Champions League en dan tegen een ploeg die ook zomaar de halve finale kan halen.
PSV werd afgedroogd door Arsenal.
En wij missen hier drie heel belangrijke spelers, en verliezen op een paar zeer ongelukkige momenten, een aspect van de buitenspelregel dat al vanaf het begin unfaire situaties kon betekenen, en een dosis gemiste kansen en kansjes.

We kunnen dus gewoon mee op dit niveau!
Nog slechts een paar jaar geleden had ik regelmatig onderonsjes met fans over punten sprokkelen om in Q4 voor de Europa League niet steeds een zware tegenstander te loten.

Het voetbal was weer erg om wél over naar huis te schrijven en ik heb een heerlijke wedstrijd gezien, althans voor een deel dan want na de 1-2 heb ik met betraande ogen gezeten.

En thuis gaan we het afmaken.
En ze ook.

Ik ben trots.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ze speelden gewaagd en zetten gezamenlijk druk als een roedel wolven.



Mooi compliment :B met dit spel is 2e of 1e plek gewoon mogelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 oktober 2023 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Ze speelden gewaagd en zetten gezamenlijk druk als een roedel wolven.



Mooi compliment :B met dit spel is 2e of 1e plek gewoon mogelijk.



Volgende cl wedstrijd de punten, mag Lazio de bloemen hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 04 oktober 2023 om 22:18:

Wat een teleurgestelde en ook negatieve reacties.
Ik ben gewoon enorm trots op hoe we hier stonden.
Champions League en dan tegen een ploeg die ook zomaar de halve finale kan halen.
PSV werd afgedroogd door Arsenal.
En wij missen hier drie heel belangrijke spelers, en verliezen op een paar zeer ongelukkige momenten, een aspect van de buitenspelregel dat al vanaf het begin unfaire situaties kon betekenen, en een dosis gemiste kansen en kansjes.

We kunnen dus gewoon mee op dit niveau!
Nog slechts een paar jaar geleden had ik regelmatig onderonsjes met fans over punten sprokkelen om in Q4 voor de Europa League niet steeds een zware tegenstander te loten.

Het voetbal was weer erg om wél over naar huis te schrijven en ik heb een heerlijke wedstrijd gezien, althans voor een deel dan want na de 1-2 heb ik met betraande ogen gezeten.

En thuis gaan we het afmaken.
En ze ook.

Ik ben trots.



Amen.

Ik kan het niet opbrengen om trots te zijn als je verliest hoe aardig je ook loopt te ballen. Je maakt je zelf wel erg klein daarmee. Je moet als speler zwaar de pest in hebben zoals Zerrouki na afloop. Zo hoort het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 04 oktober 2023 om 23:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 oktober 2023 om 22:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Ze speelden gewaagd en zetten gezamenlijk druk als een roedel wolven.



Mooi compliment :B met dit spel is 2e of 1e plek gewoon mogelijk.



Volgende cl wedstrijd de punten, mag Lazio de bloemen hebben.



Nu 2 wedstrijden tegen die Romeinen onze Gladiatoren gaan het doen !! :B

forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 05 oktober 2023 om 00:15:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 04 oktober 2023 om 22:18:

Wat een teleurgestelde en ook negatieve reacties.
Ik ben gewoon enorm trots op hoe we hier stonden.
Champions League en dan tegen een ploeg die ook zomaar de halve finale kan halen.
PSV werd afgedroogd door Arsenal.
En wij missen hier drie heel belangrijke spelers, en verliezen op een paar zeer ongelukkige momenten, een aspect van de buitenspelregel dat al vanaf het begin unfaire situaties kon betekenen, en een dosis gemiste kansen en kansjes.

We kunnen dus gewoon mee op dit niveau!
Nog slechts een paar jaar geleden had ik regelmatig onderonsjes met fans over punten sprokkelen om in Q4 voor de Europa League niet steeds een zware tegenstander te loten.

Het voetbal was weer erg om wél over naar huis te schrijven en ik heb een heerlijke wedstrijd gezien, althans voor een deel dan want na de 1-2 heb ik met betraande ogen gezeten.

En thuis gaan we het afmaken.
En ze ook.

Ik ben trots.



Amen.

Ik kan het niet opbrengen om trots te zijn als je verliest hoe aardig je ook loopt te ballen. Je maakt je zelf wel erg klein daarmee. Je moet als speler zwaar de pest in hebben zoals Zerrouki na afloop. Zo hoort het.



Ja, die komt net kijken, wij weten waar Feyenoord vandaan komt, zo diep mogen we nooit meer vallen.

 

+1/-0

Heel zuur, en ook zuur dat Lazio die 1-2 maakt in de laatste seconde. Dat opent weliswaar de deur naar de EL (3e worden), maar gisteren laat zien dat we 2e of 1e kunnen worden. Zeker als we Gimenez en Ivanusec erbij hebben zo.

Dus heel veel zin in de wedstrijden tegen Lazio! Ik denk dat gisteren in het elftal wat los is gemaakt en dat ze er op gebrand zijn (om als een roedel wolven, haha) Lazio bij de strot te pakken. Met een messcherpe Gimenez.

De wedstrijd van gisteren gaat een kantelpunt worden, ondanks het verlies. We weten welk niveau we hebben en we weten ook wat we beter moeten doen.

 

+1/-0

Onder Simeone is er bij Atletico een speelwijze ingeslepen, die tegenstanders eigenlijk altijd het gevoel geeft dat er wat te halen valt. Een nederlaag voelt als tegen een ploeg die zo speelt vrijwel altijd onterecht, want je bent even zo vaak de bovenliggende partij.

Maar ik denk dat zij dat juist willen, ze bieden tegenstanders die ruimte omdat dit hen weer de ruimte biedt om er misbruik van te maken. En verder interesseert het Simeone geen reet, dat je méér balbezit hebt, méér doelpogingen/scoringskansen, zolang zijn team de wedstrijd wint. En dat lukt hen, ondanks dat de statistieken niet in hun voordeel spreken, zo vaak; dat is geen toeval meer.

Ik vind dat je daarom gewoon eerlijk moet zijn. Je bent heel lang in de wedstrijd gebleven, hebt twee goede goals gemaakt en tot het einde het gevoel gehad dat er méér te halen was. Dat is knap, maar het is óók exact wat Atletico heeft toegestaan. En de kleine foutjes die ieder team in 90 minuten weleens maakt, hebben ze genadeloos afgestraft. En misschien wel afgedwongen.

Ik vind het ook niet fair om te benoemen welke Feyenoord spelers bij welke tegendoelpunten niet vrijuit gaan. Het team geeft gisteren gewoon heel goed gespeeld, en wat uiteindelijk leidde tot tegendoelpunten zijn situaties die in 99% van alle andere wedstrijden nooit zo afgestraft worden. Het team leert hiervan, maar voorkomen kan je het niet.

We kunnen nu verzanden in 'wat als...'-scenario's met betrekking tot scoringskansen en hoe de wedstrijd eruit had gezien als die er wél ingevlogen waren. Maar wie zegt dat Atletico in dát geval niet ook nog een keer gescoord had? Dat ze dat ook weer afgedwongen hadden?

Atletico is gewoon een maatje te groot. Dat is gezien hun individuele kwaliteiten en de budgetten die ze te besteden hebben, niets om je voor te schamen. Ze spelen ook wekelijks op een ander niveau, in een competitie met misschien wel méér en grotere weerstand. Dat maakt dat je als club verder bent, en dit soort wedstrijden gewend bent te spelen.

Dat doen ze dan op een manier die in onze ogen misschien laf is, of hoe je het wil typeren. Maar het werkt voor hen. Wij konden daar te weinig tegenover zetten gisteren, op een topdag mét Giménez en Ivanušec kunnen we wellicht wél winnen. Maar zij zullen 9 van de 10 keer op deze manier het resultaat halen, waar ze op uit zijn. Dat is óók knap, hoe frustrerend ook.

Hoe Feyenoord gisteren speelde, biedt hoop. Ik denk dat op deze manier tegen Lazio resultaat kan worden behaald. Liefst twee keer winnen, in ieder geval niet verliezen. Als je 4 punten pakt in twee duels, ben je al een heel eind op weg. En dat kan zeker!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 04 oktober 2023 om 20:50:

We waren voetballend een stuk beter dan ik had verwacht, en daardoor liepen we ook minder in het mes van Atletico dan ik had verwacht. Maar uiteindelijk is het toch weer zo’n wedstrijd waarin je het typisch Nederlands op ervaring en doortastendheid aflegt tegen een zuid-Europese ploeg.

Wij geven de goals gewoon veel te makkelijk weg terwijl je zo enorm goed je best moet doen om er eentje te maken. Zij kunnen 20 corners weg geven en je weet dat er geen goal uit gaat vallen bijvoorbeeld. Terwijl het bij ons constant bibberen is.


Als het gaat om de corners heb je een punt. Als je 15 corners krijgt moet daar meer mee gedaan worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 oktober 2023 om 21:51:

Als je zo strijdend ten onder gaat tegen een absolute grootmacht moet je gewoon je petje afnemen voor de jongens het was een boeiend schouwspel vd eerste tot laatste minuut. Supertrots en als je straks met Bijlow, Gimenez en Ivanusec bent zie ik de overige vier wedstrijden met vertrouwen tegemoet. Denk dat Trauner moet vrezen voor zijn basisplek Geertruida is beter maar dat is zorg voor later geen stunt maar ze hebben top gespeeld !


Bij een stand van 1-1 had Atletico uit kunnen lopen naar 2-1 of 3-1, maar het gebeurde niet. Dat had te maken met een uitstekende verdedigende actie van Trauner.

 

+1/-0

De verdediging stáát. De rest van het elftal in feite ook. Geertruida is geweldig als centrale verdediger, maar Trauner is zó belangrijk en onze aanvoerder.

Gisteren vond ik hem uitstekend spelen, terwijl het voorgaande seizoenen tegen AS Roma juist leek alsof die tegenstand hem nét teveel was. Ik vond hem kwetsbaar, omdat hij op zijn tenen leek te moeten lopen.

Gisteren bleef hij goed overeind, dekte hij een aantal keer stevig door tot op de helft van Atletico. En ik vond hem in zijn passing zéér nauwkeurig. Er sprak veel vertrouwen uit zijn spel, en ik vond hem rust uitstralen. Het enige wat eraan ontbrak was dat hij net niet wist te scoren.

Geertruida speelde ook een dijk van een wedstrijd, als rechtsback én centraal.
Maar ik zie geen reden om iets aan de verdediging te veranderen op dit moment.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Atletico Madrid - Feyenoord (04-10-23)