Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Utrecht-Feyenoord (03/09/2023-12:15)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Uitstekende overwinning, met een dominerend Feyenoord dat veel kansen wist te creëren. Zodra er nog wat meer afstemming komt met de nieuwe spelers zal het alleen nog soepeler lopen. Al dient wel gezegd te worden dat Utrecht abominabel slecht was.

Het middenveld staat veel beter dan tijdens de voorbereiding, alle drie speelden ze uitstekend. Vooral Timber vind ik een toevoeging als middenvelder die onder de druk kan wegdraaien en dan het spel kan versnellen. Stengs als 10 die meer de diepte in beweegt vind ik ook een verbetering, al mag hij nog wel wat meer intensiteit in het omschakelen en drukzetten brengen mijns inziens.

Voorin vind ik Ivanusec een goede aanwinst, dat is echt iemand die veel verschil kan maken in kleine ruimtes. Iets waar we vorig jaar vaak tegenaan liepen. Ik ben wel benieuwd hoe hij zich houdt in wedstrijden waarin de ruimtes groter worden en hij meer meters moet maken. Daarnaast was direct zichtbaar hoeveel hij naar het centrum trekt met zijn acties, daar moet meer afstemming komen met bijvoorbeeld een overlappende Hartman of diepgaande Stengs.

Het spel was in elk geval veelbelovend en geeft vertrouwen, hopelijk trekt Feyenoord deze lijn door naar de lastige wedstrijden die er straks aankomen. Ik hoop overigens ook dat Slot in het vervolg meer minuten gaan geven aan Sauer en Zechiël (en Milambo als hij terug is), zeker als zo'n wedstrijd al 'gespeeld' is.

 

+1/-0

Timber en Stengs vallen me enorm mee, ik hoop dat ze mijn grote mond flink afstraffen. Ivanusec is echt een kanjer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 03 september 2023 om 14:41:

Slot heeft gewoon een zwak voor Minteh laat hem vaak spelen, geloof niet dat hij moet spelen van Newcastle dat zal Slot niet accepteren hij doet wat hij in zijn hoofd heeft.



Kan dat verhaal dat Slot geen Afrikaanse spelers wil ook gelijk van tafel.

 

+1/-0

11 goals in twee wedstrijden! Dat gebeurt niet vaak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 september 2023 om 15:11:

Enige min puntje wel weer dat Slot geen jeugdspeler inzet, niet omdat ze jeugd zijn mar omdat ze het verdienen.
Waarom je een huur erin zet ook apart als je Sauer hebt.
Wat ik wel raar vond is dat Zek warm liep toem Timber wat had.
Dat lijkt me juist de persoon die hem niet moet vv.



Dat Slot Zeroukki speelminuten gunde, snapte ik gezien diens situatie volkomen. Die heeft toch een tikkie gekregen: komt als grote aankoop en op voorspraak van de trainer ein-de-lijk bij Feyenoord, en wordt na een paar wedstrijden uit de basis gehaald. Waarna het begint te draaien. Zijn vertrouwen kon deze invalbeurt wel gebruiken.

Slot kijkt ook vaak naar hoe spelers zich tijdens de week gedragen en hoeveel werk ze verzetten. Wellicht dat Zeroukki daarmee ook zijn invalbeurt ‘verdiend’ heeft vandaag…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 03 september 2023 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 september 2023 om 15:11:

Enige min puntje wel weer dat Slot geen jeugdspeler inzet, niet omdat ze jeugd zijn mar omdat ze het verdienen.
Waarom je een huur erin zet ook apart als je Sauer hebt.
Wat ik wel raar vond is dat Zek warm liep toem Timber wat had.
Dat lijkt me juist de persoon die hem niet moet vv.



Dat Slot Zeroukki speelminuten gunde, snapte ik gezien diens situatie volkomen. Die heeft toch een tikkie gekregen: komt als grote aankoop en op voorspraak van de trainer ein-de-lijk bij Feyenoord, en wordt na een paar wedstrijden uit de basis gehaald. Waarna het begint te draaien. Zijn vertrouwen kon deze invalbeurt wel gebruiken.

Slot kijkt ook vaak naar hoe spelers zich tijdens de week gedragen en hoeveel werk ze verzetten. Wellicht dat Zeroukki daarmee ook zijn invalbeurt ‘verdiend’ heeft vandaag…



Zerrouki moet zich ook echt bewijzen, hij heeft gewoon tot op heden niet laten zien het niveau aan te kunnen.

Dus hij moet opnieuw overtuigen bij Slot en terecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 03 september 2023 om 18:07:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 03 september 2023 om 17:33:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 03 september 2023 om 15:11:

Enige min puntje wel weer dat Slot geen jeugdspeler inzet, niet omdat ze jeugd zijn mar omdat ze het verdienen.
Waarom je een huur erin zet ook apart als je Sauer hebt.
Wat ik wel raar vond is dat Zek warm liep toem Timber wat had.
Dat lijkt me juist de persoon die hem niet moet vv.



Dat Slot Zeroukki speelminuten gunde, snapte ik gezien diens situatie volkomen. Die heeft toch een tikkie gekregen: komt als grote aankoop en op voorspraak van de trainer ein-de-lijk bij Feyenoord, en wordt na een paar wedstrijden uit de basis gehaald. Waarna het begint te draaien. Zijn vertrouwen kon deze invalbeurt wel gebruiken.

Slot kijkt ook vaak naar hoe spelers zich tijdens de week gedragen en hoeveel werk ze verzetten. Wellicht dat Zeroukki daarmee ook zijn invalbeurt ‘verdiend’ heeft vandaag…



Zerrouki moet zich ook echt bewijzen, hij heeft gewoon tot op heden niet laten zien het niveau aan te kunnen.

Dus hij moet opnieuw overtuigen bij Slot en terecht.



Daarbij was er een incident blijkbaar in de wedstrijd tegen Sparta toen hij gewisseld werd na die rode kaart en daar is Slot nooit van gediend.

 

+1/-0

FC Utrecht is erin geslaagd om Ron Jans te strikken als nieuwe trainer, bevestigen bronnen rond de club.

 

+1/-0

Goede wedstrijd, maar ook nog de nodige verbeterpunten.

Goed: Hancko, Ivanusec, Timber (stijgende lijn), Stengs (stijgende lijn), Wieffer (steeds stabieler).

We hebben in principe de beste verdediging, maar vind het nog een beetje wiebelig af en toe. Geertruida was prima, maar nog niet in topvorm. Zelfde geldt voor Trauner, die kan echt nog wel beter. Hartman komt er ook wel weer aan.

Hoge ballen blijven toch wel een punt. Wellenreuther was niet top, maar op standaard situaties moet toch te trainen zijn? En toch ook opvallend dat tegenstanders (utrecht eerste 10 min) er soms zo doorheen kunnen lopen, dat moet niet kunnen met spelers van ons niveau.

Stengs was best aardig op 10, je ziet dat ie af en toe een prachtige bal kan geven en daarmee het spel versnellen. In de duels blijft ie wel wat laconiek, weet niet of dat er ooit uitgaat. Tegen echte top kan dat niet.

Benieuwd of Trauner weer in topvorm komt, anders wordt het Geertruida/Nieuwkoop in de topwedstrijden.

Paixao heeft even een dipje lijkt het. En nu die op rechts staat is het helemaal wennen, maar denk dat dat wel goed komt.

Overall: met de dominantie en het goede veldspel moeten we meer doelpunten kunnen maken. Maar als je met vorig jaar vergelijkt: toen waren we pas na de winterstop op dit niveau. Pure winst dus.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » FC Utrecht-Feyenoord (03/09/2023-12:15)