Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Utrecht (23/04/2023-16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Hancko blijft rustig: "Ik weet dat we kampioen gaan worden"

Met recht mag Dávid Hancko één van de uitblinkers van dit seizoen genoemd worden. De Slowaakse verdediger kwam in de zomer en stond uit het niets op het veld van De Kuip. Hij speelde vanaf dat moment alsof hij in zijn eigen woonkamer terecht was gekomen. De oud-speler van Sparta Praag staat vrijwel altijd zijn mannetje en blinkt uit in de opbouw. Ook tegen Roma bleef hij ijzig kalm als de spits van de Italiaanse grootmacht op hem af stormde.

Na afloop van de wedstrijd moest hij toch toegeven dat dat geen vanzelfsprekendheid was.''Ik ben 25 jaar en heb best wat meegemaakt al, maar dit was de zwaarste wedstrijd in mijn carrière. Maar ik sta niet te shaken, hoor. Ik weet dat we kampioen gaan worden en daarom zal ik zondag tegen FC Utrecht weer helemaal klaar zijn''

De stemming in de kleedkamer was niet om over naar huis te schrijven, maar Slot probeerde het team op te peppen. ''De trainer kwam binnen en hij zei meteen heel goede dingen tegen de groep. We kwamen allemaal binnen en wat de trainer daar vertelde was zo positief. Natuurlijk was iedereen teleurgesteld en gefrustreerd. Dat laatste vooral. Maar de trainer zei dat we het achter ons moeten laten en dat hij trots op ons was. Ik hou van de manier waarop hij tegen de groep sprak.''

Slot had ook alle reden om positieve zaken aan te geven als je weet waar hij de focus op legt: ''Hij verwacht niet dat we tegen grote ploegen zomaar even winnen. Maar wat hij wel verwacht, en zo zegt hij dat steeds, is dat we tactisch, mentaal, fysiek en met al onze sprints op het veld, alles geven. Het is dit hele seizoen slechts twee keer gebeurd dat een elftal tegen ons betere fysieke data had. Wij leveren eigenlijk altijd meer. En dat doen we zondag ook weer''

Hancko spreekt duidelijke taal. Dit verlies gaat de titel absoluut niet in de weg zitten:''Echt iedereen heeft de grenzen van zijn fysieke mogelijkheden opgezocht tegen AS Roma. Maar ik denk dan aan de woorden van John de Wolf: ’Als je nog maar vijf wedstrijden te gaan hebt in de race om de titel, voel je de pijn niet meer’. Goed slapen, herstellen en doorgaan. weet wat het betekent voor onze supporters om kampioen te worden. Tegen Utrecht spelen we thuis en elke wedstrijd in ons eigen stadion vind ik echt waanzinnig''

Terugkomend op de wedstrijd in Stadio Olimpico legt Hancko de vinger op de zere plek. Het verschil tussen Feyenoord en AS Roma: ''De tweede goal in de 89e minuut van Dybala was cruciaal. Ik maakte nog een sliding en als hij over de grond schiet had ik hem geblokt. De pers zoekt altijd naar de fout, maar soms moet je erkennen dat een tegenstander ook wel eens iets heel goed doet. Dybala voerde het voortreffelijk uit.''

Daarbij speelt ervaring ook een belangrijke rol. De spelers van Feyenoord zijn wedstrijden van dit kaliber niet gewend. ''Zo’n fase als nu, inclusief een gevecht om een plek in de halve finale van de Europa League, heeft geen van al deze spelers meegemaakt. Je moet die duels meer meemaken om zo sterk te worden als AS Roma. Ik ben nog steeds trots op de hele ploeg. Iedereen heeft karakter getoond.''

 

+1/-0

3-0

 

+1/-0

Hoop dat ze het fysieke spel van Utrecht kunnen weerstaan en dat de 3 punten op Zuid blijven.

 

+1/-0

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: López start tegen FC Utrecht

Marcos López kan zich gaan opmaken voor een basisplaats bij Feyenoord. De 23-jarige linksback zal tegen FC Utrecht starten omdat Quilindschy Hartman afgelopen weekend tijdens de uitwedstrijd tegen SC Cambuur een schorsing heeft opgelopen.

Hartman ontving in Leeuwarden zijn vijfde gele kaart van het seizoen en kreeg daardoor een automatische schorsing van één wedstrijd. Trainer Arne Slot gaf voorafgaand aan de wedstrijd tegen AS Roma aan dat Alireza Jahanbakhsh en Igor Paixão elkaar niet veel ontlopen. Tegen FC Utrecht kiest Slot vermoedelijk voor de Braziliaan.

Jahanbakhsh kreeg tegen AS Roma de voorkeur vanwege zijn ervaring en verdedigende kwaliteiten. Aangezien Feyenoord meer in balbezit zal zijn en minder hoeft te verdedigen, lijkt het een uitgelezen kans om Paixão te belonen voor zijn goede spel met een basisplaats. De buitenspeler was trefzeker tegen AS Roma en viel goed in tegen SC Cambuur.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Wieffer, Szymański, Kökcü; Paixão, Gimenez, Idrissi.

 

+1/-0

Deze winnen en je bent over twee weken zo goed als zeker kampioen.
Andere kant, tegen Go Ahead het in De Kuip afmaken is misschien nog wel het mooiste.

We kunnen ons in ieder geval gaan opmaken voor een mooi feetje:pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 22 april 2023 om 13:29:

Deze winnen en je bent over twee weken zo goed als zeker kampioen.
Andere kant, tegen Go Ahead het in De Kuip afmaken is misschien nog wel het mooiste.

We kunnen ons in ieder geval gaan opmaken voor een mooi feetje:pul



Ik heb wederom geen kaarten voor Woudestijn, dus ik hoop op GAE-thuis. Of Emmen-uit, waar ik wel naartoe kan.

Maar goed, dan moet Feyenoord (afhankelijk van de concurrentie) zelf punten verspelen en dat hoop ik ook niet. Ik zie het ook niet meer gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 22 april 2023 om 11:20:



Trainer Arne Slot gaf voorafgaand aan de wedstrijd tegen AS Roma aan dat Alireza Jahanbakhsh en Igor Paixão elkaar niet veel ontlopen. Tegen FC Utrecht kiest Slot vermoedelijk voor de Braziliaan.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Wieffer, Szymański, Kökcü; Paixão, Gimenez, Idrissi.



Het is dat we Slot kennen maar anders zou je er toch van zeggen dat hij er weinig van snapt :B

Maar dit is wel weer zijn blinde vlek op bepaalde 'eigen' spelers.
ook Slot heeft nog wat ervaring op te doen voor je naar het buitenland gaat, zijn menig trainers gefaald op het vast houden op hun eigen kliekje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 23 april 2023 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 22 april 2023 om 11:20:



Trainer Arne Slot gaf voorafgaand aan de wedstrijd tegen AS Roma aan dat Alireza Jahanbakhsh en Igor Paixão elkaar niet veel ontlopen. Tegen FC Utrecht kiest Slot vermoedelijk voor de Braziliaan.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Wieffer, Szymański, Kökcü; Paixão, Gimenez, Idrissi.



Het is dat we Slot kennen maar anders zou je er toch van zeggen dat hij er weinig van snapt :B

Maar dit is wel weer zijn blinde vlek op bepaalde 'eigen' spelers.
ook Slot heeft nog wat ervaring op te doen voor je naar het buitenland gaat, zijn menig trainers gefaald op het vast houden op hun eigen kliekje.



Ik ben het deels wel met je eens, maar ik vind Idrissi nog minder spelen dan Alireza en die laatste vind ik regelmatig wel goed doorkomen over de vleugel, maar eindpass moet nog vaak beter.

Dat ligt ook deels aan de spitspositie, Gimenez moet soms ook beter positie kiezen nog.
Daarnaast moeten Szymanski en hij veel meer "switchen", dan houd je druk in de punt van de aanval en kun je veel meer afwisselen in de aanval.
Tegen AS Roma zag je dat wel een paar keer gebeuren, maar moet nog veel beter afgestemd worden en daar liggen nog wel leerpunten voor komend seizoen.

Terugkomend op vasthouden aan, donderdag was er ook een voorbeeld van dat hij op het eind Wieffer veel te lang liet staan en eerder een verdediger had moeten brengen.
Dan gooi je makkelijker de boel op slot.
Wat ik wel bijzonder vind, omdat eerder dit seizoen hij dit wel goed deed.

Maar goed, als we nu klagen over het feit dat er nog zaken verbeterd moeten worden, terwijl we halve finale beker hebben gehaald, kwartfinale Europa league, waarin je gewoon niks ten onder deed voor de nummer 4 van Italië en op het punt staat kampioen te worden.

Dan noem ik dat alleen maar "luxe"... :D

 

+1/-0

Nou eerst maar lekker kijken hoe die twee subtoppers het doen in Eindhoven. :B

 

+2/-0

Opstelling Feyenoord: Trauner ontbreekt, Paixão basis

De opstelling van Feyenoord voor de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht is bekend. Trainer Arne Slot heeft gekozen voor Marcos López als linksback. Quilindschy Hartman kreeg vorige week een gele kaart tegen SC Cambuur en is daardoor vandaag geschorst. López krijgt hierdoor een kans om zich te bewijzen vanaf de aftrap.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Lopez; Wieffer, Kökcü, Szymanski; Paixao, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Jahanbakhsh, Milambo.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 april 2023, 15:24:47.

 

+1/-0

Feyenoord-watcher Dennis van Eersel meldt dat Gernot Trauner ontbreekt. De Oostenrijker behoort niet tot de wedstrijdselectie. Marcus Holmgren Pedersen is de rechtsback en Lutsharel Geertruida speelt hierdoor weer als centrale verdediger.

 

+1/-0

Ik hoop op (meer) speeltijd voor spelers zoals Bullaude en Milambo, de invulling van de 10 positie vind ik niet echt optimaal de laatste wedstrijden. Gimenez staat vaak geïsoleerd en de bezetting voor het doel is soms zelfs matig. Bullaude zou daar meer toegevoegde waarde kunnen hebben wellicht. Verder een logische opstelling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 april 2023 om 16:01:

Ik hoop op (meer) speeltijd voor spelers zoals Bullaude en Milambo, de invulling van de 10 positie vind ik niet echt optimaal de laatste wedstrijden. Gimenez staat vaak geïsoleerd en de bezetting voor het doel is soms zelfs matig. Bullaude zou daar meer toegevoegde waarde kunnen hebben wellicht. Verder een logische opstelling.



Gimenez en Szymanski moeten meer switchen.

Dus Gimenez inzakken en Szymanski dan overpakken en in de spits duiken.

 

+1/-0

020 met 3-0 onderuit, dus die zijn definitief gezien:D:pul

 

+2/-0

Zal toch raar zijn voor Jens, maar ontvangst is mooi...

 

+1/-0

Feyenoord startte fel met enkele goede kansen, nu vooral zoekende, maar wel sterker.

 

+1/-0

15" 1-0: Szymanski

 

+1/-0

Prima werk van Pedersen goede goal.

 

+1/-0

Denk om je hart Arne.

 

+1/-0

Feyenoord controleert de wedstrijd in de eerste helft, Utrecht komt er nauwelijks uit.

75% om 25% balbezit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-FC Utrecht (23/04/2023-16:45)