Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 13 april 2023: Feyenoord - AS Roma

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Europa League 13 april 2023 18:45: Feyenoord - AS Roma

Herhaling van Conference League finale.

Volgens mij hebben we nog wat recht te zetten tegen ze?
Ik hoop op een geweldige mooie sfeer waarbij we een en ander sportief rechtzetten:kuip:feyenoord:pul

Daarnaast is het leuk dat Gini Wijnaldum terugkeert in De :kuip.
Denk hele mooie loting.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 april 2023, 17:35:58.

 

+1/-0

Karsdorp niet inzetbaar tegen Feyenoord

Rick Karsdorp is niet inzetbaar wanneer AS Roma en Feyenoord het tegen elkaar opnemen in de kwartfinales van de Europa League. De rechtsback heeft een operatie ondergaan aan zijn linkerknie en moet daarvan enkele weken herstellen.

Karsdorp heeft in Zwitserland een operatie ondergaan en blijft daar nog enkele dagen in St. Moritz. Daarna volgt een revalidatie van een aantal weken. Het is nog niet duidelijk wanneer AS Roma precies weer kan beschikken over de verdediger, maar Feyenoord komt te vroeg.

De oud-Feyenoorder viel afgelopen donderdag uit bij AS Roma. Volgens Italiaanse media had Karsdorp het tussenschot in zijn neus gebroken en ontbrak hij daarom zondag in de met 1-0 verloren derby tegen Lazio. Dinsdag meldde AS Roma echter dat de verdediger opnieuw een knieblessure heeft.

 

+1/-0

AS Roma speelt de return in de kwartfinale van de UEFA Europa League voor een vol stadion. Het Stadio Olimpico in Rome biedt plaats aan 72.698 toeschouwers, al gaat er op last van de UEFA nog wat capaciteit verloren.

Woensdag wist de Romeinse club de laatste toegangskaarten in de vrije verkoop uit te verkopen. Alleen het uitvak is qua capaciteit nog beschikbaar.

Het heeft er alle schijn van dat Feyenoordsupporters op donderdag 20 april echter géén plaats kunnen nemen in het Stadio Olimpico. Rome wil het zelf niet; ook is de Rotterdamse club intern nog altijd in debat over het wel of niet afnemen van wedstrijdkaarten voor uitsupporters.

Dat alles heeft te maken met schermutselingen die dateren uit februari 2015. Acht jaar terug troffen AS Roma en Feyenoord elkaar ook in de knockout-fase van het UEFA Europa League-toernooi

 

+1/-0

Erg veel zin in deze wedstrijd. Hoop op een prachtig EC-sfeertje. Zonder vuurwerk dan, absoluut onnodig voor een goede sfeer. Hooguit dan naast het stadion zoals laatst (tegen Groningen?).

Echt een wedstrijd waarin we aan NL en Europa kunnen laten zien wat we waard zijn. Hoe goed we zijn geworden. Heb er vertrouwen in, maar dan moet het op de tribune wel echt normaal gaan. tegen Ajax voelde je ook de fut uit publiek en elftal vloeien na dat gezeik. Gewoon voetballen!

 

+1/-0

In elk geval een Spaanse toparbiter, dat scheelt.

De wedstrijd tussen Feyenoord en AS Roma in de kwartfinale van de Europa League staat donderdag onder leiding van José María Sánchez. De Spanjaard was eerder dit seizoen de scheidsrechter bij de ontmoeting tussen Ajax en Liverpool in de groepsfase van de Champions League.
De 39-jarige Sánchez floot dit seizoen ook een van de ontmoetingen tussen Real Madrid en FC Barcelona. In juni had hij de leiding over de wedstrijd tussen België en Nederland in de Nations League.

 

+1/-0

Sportief ga ik deze wedstrijd heel ontspannen tegemoet eerlijk gezegd. Ik zou het grandioos vinden als Feyenoord een resultaat neerzet, een ronde verder komen zou een regelrechte topprestatie zijn! Maar als dat niet het geval is, is de Europese campagne wederom prachtig geweest.

Ik verwacht dat de tegenstander het spel 90 minuten gaat frustreren. Dat is geen leuk vooruitzicht, maar het zij zo. Dat ga je niet veranderen. Die komen alleen maar om niet te verliezen. Maar ik denk dat dit Feyenoord in goeie doen, zelfs tegen dit AS Roma (lees: Mourinho) gaatjes kan vinden. En kan scoren. Dit team is verder dan vorig jaar.

Ik hoop dat het frustreren niet overslaat naar de tribunes, en het Legioen zich gedraagt. Ik lees alweer dat er wordt opgeroepen om alle opblaasdieren-/voorwerpen mee te nemen. Dat kan voor een mooie sfeer zorgen, ik zie daar écht geen kwaad in. Maar die dingen mogen absoluut niet op het veld terechtkomen. Ik kan me een wedstrijd tegen AS Roma herinneren waar een opblaasbanaan compleet verkeerd 'viel' toen hij op het veld terechtkwam. Dat mag komende donderdag absoluut niet gebeuren.

 

+3/-0

Mourinho gaf aan dat zijn selectie niet breed is en dat de limieten daarvan tegen Feyenoord duidelijk kunnen worden. Die Noorse spits is sowieso geblesseerd. Feyenoord daarintegen is zo goed als volledig op oorlogssterkte.

 

+1/-0

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Slot voert twee wijzigingen door

Justin Bijlow keert weer terug bij Feyenoord in de wedstrijdselectie. De verwachtingen zijn dat de 25-jarige doelman direct weer in de basis gaat beginnen bij de Rotterdammers. Timon Wellenreuther moet in de kwartfinale van de Europa League genoegen nemen met een plek op de bank.

Verder lijkt trainer Arne Slot nog één wijziging door te voeren. Alireza Jahanbakhsh viel afgelopen weekend tegen RKC Waalwijk geblesseerd uit tijdens de warming-up. Igor Paixão was zijn vervanger in de basisopstelling. Ondanks zijn goede spel keert Jahanbakhsh tegen AS Roma gewoon weer terug.

Alleen Quinten Timber is geen optie tegen de Romeinen, zo vertelt Slot. "Op hem na is iedereen beschikbaar. Wålemark traint al wel twee weken mee, heeft al een paar keer bij de selectie gezeten, maar heeft wel vaak zijn momentjes op de training. Dat moeten we nog even zien.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Opstelling Feyenoord: Bijlow maakt direct zijn rentree

Justin Bijlow begint direct in de basis tijdens de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma. Trainer Arne Slot heeft de 25-jarige doelman niet alleen opgenomen in de wedstrijdselectie na zijn blessure, maar geeft hem ook direct de voorkeur boven de Duitser Timon Wellenreuther.

Bijlow stond vanwege een blessure aan zijn pols veertien wedstrijden aan de kant. Hij raakte begin februari geblesseerd op de training in aanloop naar de topper tegen PSV. Wellenreuther bleek een uitstekende vervanger te zijn, maar Slot heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Bijlow de nummer 1 doelman is van Feyenoord.

Naast Bijlow keert ook Alireza Jahanbakhsh terug in de basis bij Feyenoord. De 29-jarige aanvaller moest de wedstrijd tegen RKC Waalwijk van afgelopen weekend aan zich voorbij laten gaan vanwege een blessure. Jahanbakhsh kon echter de hele week voluit meetrainen en is klaar om te starten in de kwartfinale van de Europa League. Igor Paixão neemt weer plaats op de bank.

Verder kiest Slot voor de gebruikelijke namen tijdens de kraker tegen AS Roma in De Kuip. Quinten Timber is vanwege een blessure niet beschikbaar. Bij Feyenoord ontbreekt ook Patrik Walemark. Het duel begint om 18:45 uur en is live te bekijken op Veronica en ESPN2. Ook is de tussenstand te volgen in het liveblog van FR12.nl.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Pedersen, Paixão, Milambo.

Dit bericht is gewijzigd op 13 april 2023, 18:31:32.

 

+1/-0

Ik zou beginnen met de opstelling van tegen RKC never change a winning team.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 april 2023 om 15:29:

Sportief ga ik deze wedstrijd heel ontspannen tegemoet eerlijk gezegd. Ik zou het grandioos vinden als Feyenoord een resultaat neerzet, een ronde verder komen zou een regelrechte topprestatie zijn! Maar als dat niet het geval is, is de Europese campagne wederom prachtig geweest.

Ik verwacht dat de tegenstander het spel 90 minuten gaat frustreren. Dat is geen leuk vooruitzicht, maar het zij zo. Dat ga je niet veranderen. Die komen alleen maar om niet te verliezen. Maar ik denk dat dit Feyenoord in goeie doen, zelfs tegen dit AS Roma (lees: Mourinho) gaatjes kan vinden. En kan scoren. Dit team is verder dan vorig jaar.

Ik hoop dat het frustreren niet overslaat naar de tribunes, en het Legioen zich gedraagt. Ik lees alweer dat er wordt opgeroepen om alle opblaasdieren-/voorwerpen mee te nemen. Dat kan voor een mooie sfeer zorgen, ik zie daar écht geen kwaad in. Maar die dingen mogen absoluut niet op het veld terechtkomen. Ik kan me een wedstrijd tegen AS Roma herinneren waar een opblaasbanaan compleet verkeerd 'viel' toen hij op het veld terechtkwam. Dat mag komende donderdag absoluut niet gebeuren.



Helemaal met je eens.Feyenoord kan vanavond alles verliezen zelfs een volgend jaar deelname aan Europees voetbal. Dus mensen gebruik je verstand.

 

+1/-0

Het zal in ieder geval een vervelend wedstrijd worden tegen een vervelend team. Waarbij het gelukkige is dat er iets minder animo zal zijn voor gooien met spullen en zwaar vuurwerk na de incidenten in de halve van de beker. UEFA zit echt te popelen om ons uit een toernooi te flikkeren dus het zou toch wel extra zuur zijn als je op die manier van die Romeinen verliest.

Roma uit het toernooi flikkeren zou echt geweldig zijn in een toch al fantastisch seizoen. Maar je moet geluk hebben dat je ze op een vroege achterstand kan zetten. Dan kunnen ze hun spelletje niet meer spelen. Als zij op voorsprong komen dan wordt het een stroperige verdedigende hel.

 

+1/-0

Ben benieuwd naar wie er vanavond keept. Gevoelsmatig zeg ik laat Wellenreuther nog effe staan en breng Bijlow rustig zondag. Aan de andere kant in de finale vorig jaar, in een soort gelijke situatie, ging het ook goed met Bijlow. Lastige afweging hoor maar misschien denkt de staf daar wel heel anders over en is er helemaal geen dilemma en speelt Justin gewoon omdat hij onomstreden eerste keus is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 13 april 2023 om 11:22:

Ben benieuwd naar wie er vanavond keept. Gevoelsmatig zeg ik laat Wellenreuther nog effe staan en breng Bijlow rustig zondag. Aan de andere kant in de finale vorig jaar, in een soort gelijke situatie, ging het ook goed met Bijlow. Lastige afweging hoor maar misschien denkt de staf daar wel heel anders over en is er helemaal geen dilemma en speelt Justin gewoon omdat hij onomstreden eerste keus is.



Bijlow moet spelen. De rolverdeling is heel duidelijk, voor wellenreuther is het een veel mindere teleurstelling als hij vanavond niet speelt want hij kent z'n rol. Je 1e keeper moet je altijd het meeste vertrouwen geven, of hij nou van een blessure komt of niet.

 

+1/-0

Feyenoord: veni vidi vici!

 

+1/-0

JUSTIN BIJLOW MAAKT RENTREE IN DE BASIS!

Wijnaldum op de bank bij Roma.

Opstellingen
Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, Hartman; Wieffer, Szymański, Kökcü; Jahanbakhsh, Gimenez, Idrissi.
AS Roma: Patricio; Zalewski, Mancini, Smalling, Ibanaz; Dybala, Cristante, Pellegrini, Matic, Spinazzola; Abraham.

Wissels
Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Kasanwirjo, Rasmussen, Lopez, Bullaude, Taabouni, Dilrosun, Danilo, Pedersen, Paixão, Milambo.
AS Roma: Boer, Svilar, Belotti, Diego Llorente, Celik, Camara, Kumbulla, Wijnaldum, Bove, Volpota, Tahirovic, El Shaarawy.

Opstelling Feyenoord: Bijlow maakt direct zijn rentree
vandaag, 17:26 241 reacties

Justin Bijlow begint direct in de basis tijdens de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma. Trainer Arne Slot heeft de 25-jarige doelman niet alleen opgenomen in de wedstrijdselectie na zijn blessure, maar geeft hem ook direct de voorkeur boven de Duitser Timon Wellenreuther.

Bijlow stond vanwege een blessure aan zijn pols veertien wedstrijden aan de kant. Hij raakte begin februari geblesseerd op de training in aanloop naar de topper tegen PSV. Wellenreuther bleek een uitstekende vervanger te zijn, maar Slot heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Bijlow de nummer 1 doelman is van Feyenoord.

Naast Bijlow keert ook Alireza Jahanbakhsh terug in de basis bij Feyenoord. De 29-jarige aanvaller moest de wedstrijd tegen RKC Waalwijk van afgelopen weekend aan zich voorbij laten gaan vanwege een blessure. Jahanbakhsh kon echter de hele week voluit meetrainen en is klaar om te starten in de kwartfinale van de Europa League. Igor Paixão neemt weer plaats op de bank.

Verder kiest Slot voor de gebruikelijke namen tijdens de kraker tegen AS Roma in De Kuip. Quinten Timber is vanwege een blessure niet beschikbaar. Bij Feyenoord ontbreekt ook Patrik Walemark. Het duel begint om 18:45 uur en is live te bekijken op Veronica en ESPN2. Ook is de tussenstand te volgen in het liveblog van FR12.nl.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 april 2023, 17:39:17.

 

+1/-0

TUTTE LE STRADE DA TIRANA HANNO PORTATO A QUESTO STADIO DE KUIP, A STASERA, TIME FOR REVANGE: VENIMUS VIDMUS VICTOR!

 

+1/-0

Haha toch mooi van Slot zet gewoon Bijlow erin, weet zeker dat 90% Wellenreuther had opgesteld. Kan natuurlijk helemaal verkeerd uitpakken maar Slot is niet gek die doet niet zomaar wat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 april 2023 om 18:21:

Haha toch mooi van Slot zet gewoon Bijlow erin, weet zeker dat 90% Wellenreuther had opgesteld. Kan natuurlijk helemaal verkeerd uitpakken maar Slot is niet gek die doet niet zomaar wat.



Bijlow is gewoon eerste keeper, dus die moet weer een keer gaan spelen.
Vandaag is daar mogelijk het perfecte moment voor.

 

+1/-0

Feyenoord begint lekker!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 april 2023 om 18:52:

Feyenoord begint lekker!



Scheids is helaas niet op onze hand, maar begin is niet slecht.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Kwartfinale: Europa League 13 april 2023: Feyenoord - AS Roma