Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fc Groningen (05/03/2022-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Sinisterra, Dessers en Malacia inzetbaar voor Feyenoord

Trainer Arne Slot kan morgenavond tegen FC Groningen gewoon beschikken over Luis Sinisterra en Tyrell Malacia. De twee Feyenoorders waren een vraagtekenen voor het duel van zaterdagavond. Ook Cole Bassett is gewoon inzetbaar voor de Rotterdammers, zo meldt Mikos Gouka.

Verder keren Cyriel Dessers en Reiss Nelson weer terug bij Feyenoord. De twee aanvallers waren de afgelopen weken niet inzetbaar en hebben afgelopen week weer volledig kunnen meetrainen. Dessers en Nelson zijn fit genoeg om minuten te maken voor de Rotterdammers.

Feyenoord speelde eerder dit seizoen gelijk tegen FC Groningen. ''We hebben daar ervaren hoe stug ze zijn'', vertelt trainer Arne Slot in gesprek met RTV Rijnmond. ''We hadden de wedstrijd 89,5 minuut onder controle, maar die ene keer dat ze voor onze goal waren scoorden ze. Zij kunnen het de tegenstander lastig maken om kansen te creëren, iets waar wij misschien het hele seizoen al veel moeite mee hebben.''

Slot vond het niet vreemd dat Feyenoord voor de topper tegen AZ nog mikte op de top twee in de Eredivisie. Nu is er echter een nieuwe situatie ontstaan. ''Het is niet voor het eerst dat we een grote/moeilijke uitwedstrijd niet winnen. Dan moet je pas op de plaats maken als het gaat om de bovenste plek.''

Vermoedelijke opstelling: Aursnes keert weer terug

Feyenoord kan weer beschikken over Fredrik Aursnes. De middenvelder was afgelopen weekend niet inzetbaar vanwege een schorsing. Aursnes keert tegen FC Groningen dan ook weer terug in de basiself van de Rotterdammers.

Verder kiest trainer Arne Slot vermoedelijk weer voor Lutsharel Geertruida. De verdediger krijgt de voorkeur boven Marcus Holmgren Pedersen. De trainer verklaarde eerder al dat hij voor Geertruida kiest omdat hij beter is wanneer je tegen een tegenstander speelt waarin je veel met opbouwen van achteruit.

De verwachtingen zijn ook dat Alireza Jahanbakhsh weer terugkeert in de basis. Tegen AZ werd er voor Jens Toornstra gekozen. De middenvelder kreeg afgelopen weekend de voorkeur omdat Slot voor meer zekerheid koos. Jahanbakhsh moet tegen FC Groningen gaan zorgen voor meer dreiging.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Geertruida, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü ; Jahanbakhsh, Linssen, Sinisterra.

Dit bericht is gewijzigd op 4 maart 2022, 22:54:06.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Pedersen terug in de basis

Arne Slot heeft de opstelling van Feyenoord voor de thuiswedstrijd tegen FC Groningen bekend gemaakt. De trainer kiest zoals verwacht voor Fredrik Aursnes op het middenveld. De Noor keert terug van een schorsing.

Marcus Holmgren Pedersen mag zich weer vanaf de aftrap bewijzen bij Feyenoord. De verdediger krijgt dit keer de voorkeur boven Lutsharel Geertruida. Ook Alireza Jahanbakhsh start. Hierdoor moet Jens Toornstra weer plaats nemen op de bank.

Verder keren Reiss Nelson en Cyriel Dessers terug van een blessure. De aanvallers nemen vanavond plaats op de bank en zijn inzetbaar wanneer dat nodig is. Het duel tegen FC Groningen in De Kuip begint om 21:00 uur.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Til, Kökcü; Jahanbakhsh, Linssen, Sinisterra.

Wissels Feyenoord
Marciano, Jansen, Geertruida, Hendriks, Hendrix, Toornstra, Basett, Nelson, Walermark, Dessers.

Opmerkelijk besluit KNVB: vanavond geen buitenspeltechnologie

De KNVB neemt maatregelen voor de wedstrijd tussen Feyenoord en FC Groningen. Vanavond is er in De Kuip geen buitenspeltechnologie beschikbaar, zo meldt de KNVB via Twitter. De voetbalbond heeft dit besloten na ongeregeldheden bij Vitesse - Sparta van gisterenavond. De tv-camera’s op bepaalde posities worden niet bemand.

Het besluit van de KNVB kan direct op veel kritiek rekenen. Het is voor veel supporters niet helemaal duidelijk wat de incidenten die gisterenavond bij Vitesse plaatsvonden te maken hebben met een wedstrijd van Feyenoord. In Arnhem werd er onder meer met zwaar vuurwerk naar het veld gegooid waardoor een cameraman van moest worden behandeld. Ook kwam een supporter het veld op. De Rotterdamse club heeft in thuiswedstrijden amper te maken met incidenten. De verontwaardiging is daardoor groot.

 

+1/-0

Prima keuzes op rechts Arne mijn inziens de best mogelijke opstelling. Dessers had ook gekund, maar is net pas weer fit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 maart 2022, 21:00:36.

 

+1/-0

Wat een paniek in het elftal in de eerste minuten....

 

+1/-0

Zo hè daar speelde Senesi effe voor wassenbeeld bij madam Tussaud.

 

+1/-0

En volkomen terecht komt Groningen op 0-1....

Feyenoord speelt dramatisch, slordig en paniekerig.

Dit is volkomen aan zichzelf te danken.

 

+1/-0

Het is allemaal zo voorspelbaar. Wat een slappe hap weer hoe je aan deze wedstrijd begint. En Senesi wordt echt aan alle kanten voorbijgelopen.

 

+1/-0

Ik ga ff heel eerlijk zijn: Iedereen is zo positief over Aursnes, maar ik moet eerlijk zeggen bekennen dat ik hem te vaak te slordig en te traag vind.

Groeipotentie heeft die denk ik wel, maar ik kan voorlopig nog niet een leider op het middenveld of zo zien in hem.
Sterker met Toornstra heb je veelmeer stabiliteit op het middenveld.

 

+1/-0

****** wat een geknoei en gepruts.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 maart 2022 om 21:24:

Het is allemaal zo voorspelbaar. Wat een slappe hap weer hoe je aan deze wedstrijd begint. En Senesi wordt echt aan alle kanten voorbijgelopen.



Malacia zul je bedoelen, Senesi knapt juist heel veel vuil werk op, wat z'n teamgenoten lopen te verkloten...

 

+1/-0

Kokcu waar ben je?

 

+1/-0

Linssen en Aursness wisselen voor: Geertruida en Walmark.

Alireza in de punt zetten en dan slopen die muur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 maart 2022 om 21:28:

Kokcu waar ben je?



Cornervlag

 

+1/-0

Op deze manier wordt het een hele gemakkelijke zege voor Groningen...

 

+1/-0

Feyenoord moet zich volledig kapot schamen voor wat ze hier laten zien.

Ze laten HELEMAAL NIETS zien, er is helemaal op geen enkele manier ook maar iets wat op inzet en passie lijkt.
Zoals ze vanavond spelen zijn ze de ineenstorting nabij en moet je je WEDEROM ernstig zorgen maken dat we de 3e plaats WEER gaan verliezen.

Het is echt een schande dat je GEEN ENKELE kans creëert in een complete helft, geen fatsoenlijk schot op goal.
En dat rommelzooitje voor de open goal en buitenspel van Til tel ik niet mee.

Dit moet echt 180 graden anders, want Groningen maakt zo 0-2 en het is een hele simpele, maar dik verdiende zege voor hun.

Aursness en Linssen wisselen: Geertruida op het middenveld en Walmark op rechts, zodat Alireza naar de punt kan en meer in z'n kracht kan spelen.

Met hoog tempo die muur slopen, want Groningen stel echt helemaal niks voor.

Deze achterstand is compleet aan hunzelf te danken.

 

+1/-0

We zijn weer terug in de tijd. Je wordt alleen al moe als je naar dat geploeter kijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 maart 2022 om 21:55:

We zijn weer terug in de tijd. Je wordt alleen al moe als je naar dat geploeter kijkt.



Denk dat je met ploeteren het nog heel positief uitdrukt...

Ik zie geen strijd, ik zie geen idee, ik zie geen passie.
Ik zie alleen maar balverlies, spelers die niet uitstappen (Aursness), geen diepte, niks.

Ja zo kun je letterlijk met 11 man voor de goal blijven liggen en hoef je je helemaal geen zorgen te maken...

 

+1/-0

Senesi wordt aan alle kanten gedold.

 

+1/-0

56e minuut: Eerste uitgespeelde kans van Feyenoord.

Kopbal Sinistera van de lijn gehaald....

Je moet je ballen uit je broek schamen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 maart 2022 om 22:13:

Senesi wordt aan alle kanten gedold.



Daarin blijf ik het met je oneens, hij heeft het pittig, maar lost het tot op heden iedere keer op.

Stel je deze vraag: Waar is Malacia op die momenten?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fc Groningen (05/03/2022-21:00)