Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord werkt aan grootste sponsordeal uit de historie

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Binnenhalen van Castore is een goed begin, maar commercieel directeur Joris van Dijk is druk bezig om de club structureel te voorzien van hogere sponsorinkomsten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2022 om 23:41:

Binnenhalen van Castore is een goed begin, maar commercieel directeur Joris van Dijk is druk bezig om de club structureel te voorzien van hogere sponsorinkomsten.



Ik ken Joris van Dijk niet persoonlijk, als ik op zijn CV afga heb ik mijn bedenkingen. Hij zit nu bijna 2,5 jaar bij Feyenoord en heeft het een en ander bereikt; waarbij ik sponsordeal met Castore het meeste eruit vind springen.

Het gaat er wat mij betreft om dat er een keer een grote hoofdsponsor vastgelegd wordt. Daar is Joris’ voorganger nooit in geslaagd.

Sterker, Koevermans kwam niet verder dan een belletje naar Boudewijn Poelmann; die hem meerdere keren heeft ‘gered’.

De deals met Qurrent en die vakantieparken-boer komen rechtstreeks uit Poelmanns koker. Een vestzak/broekzak-deal waarbij loterijgelden van Poelmann richting de hoofdsponsor gaan en deze relatief kleine organisaties opeens een miljoenendeal met Feyenoord kunnen sluiten voor sponsoring.

Prima hoor, maar dat er in het Maasgebouw geen commerciële jongens rondlopen met een netwerk die zelf met iets op de proppen komen is pure armoede.

Op de achtergrond speelt natuurlijk wel nog steeds een verhaal dat Feyenoord een reorganisatie voor ogen heeft waarbij Te Kloese de enige directeur is. Ik weet niet of Joris van Dijk zich in zo’n structuur senang gaat voelen. Het is maar een titel, maar als hij commercieel manager zou worden is dat wel een degradatie; zeker als je zijn CV weer in ogenschouw neemt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 01 oktober 2022 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 september 2022 om 23:41:

Binnenhalen van Castore is een goed begin, maar commercieel directeur Joris van Dijk is druk bezig om de club structureel te voorzien van hogere sponsorinkomsten.



Ik ken Joris van Dijk niet persoonlijk, als ik op zijn CV afga heb ik mijn bedenkingen. Hij zit nu bijna 2,5 jaar bij Feyenoord en heeft het een en ander bereikt; waarbij ik sponsordeal met Castore het meeste eruit vind springen.

Het gaat er wat mij betreft om dat er een keer een grote hoofdsponsor vastgelegd wordt. Daar is Joris’ voorganger nooit in geslaagd.

Sterker, Koevermans kwam niet verder dan een belletje naar Boudewijn Poelmann; die hem meerdere keren heeft ‘gered’.

De deals met Qurrent en die vakantieparken-boer komen rechtstreeks uit Poelmanns koker. Een vestzak/broekzak-deal waarbij loterijgelden van Poelmann richting de hoofdsponsor gaan en deze relatief kleine organisaties opeens een miljoenendeal met Feyenoord kunnen sluiten voor sponsoring.

Prima hoor, maar dat er in het Maasgebouw geen commerciële jongens rondlopen met een netwerk die zelf met iets op de proppen komen is pure armoede.

Op de achtergrond speelt natuurlijk wel nog steeds een verhaal dat Feyenoord een reorganisatie voor ogen heeft waarbij Te Kloese de enige directeur is. Ik weet niet of Joris van Dijk zich in zo’n structuur senang gaat voelen. Het is maar een titel, maar als hij commercieel manager zou worden is dat wel een degradatie; zeker als je zijn CV weer in ogenschouw neemt.


Zal een salaris positie revererend aan een CEO goedmaken?

 

+1/-0

Eens Middenveldert een 'grote' hoofdsponsor is cruciaal die moet zsm worden gevonden in de zomer loopt contract met EuroParcs af.

 

+1/-0

Wat ik ervan vernomen heb is het helemaal rond.
Geweldige deal.
Je ben nu echt iets moois aan het opbouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

boyjoep schreef op 01 oktober 2022 om 17:32:

Wat ik ervan vernomen heb is het helemaal rond.
Geweldige deal.
Je ben nu echt iets moois aan het opbouwen.



Vertel!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DP World één van de gegadigden om nieuwe hoofdsponsor te worden'
07 oktober 2022 13:52
Bron: 1908.nl

Volgens 1908.nl melden bronnen binnen de Rotterdamse haven dat DP World één van de gegadigden is om vanaf het nieuwe seizoen de hoofdsponsor te worden van Feyenoord. Er zouden al meerdere gesprekken zijn gevoerd tussen Feyenoord en DP World.

Dubai Ports World is een staatsbedrijf wat gevestigd is in Dubai en wat onderdeel is van Dubai World en is een van de grootste beheerders van containerterminals in de wereld.

De contract met de huidige hoofdsponsor EuroParcs, loopt aan het einde van dit seizoen af.



Dat lijkt mij wel effe different koek dan een vakantiehuisjes verhuurder.

 

+1/-0

Zeker zou fantastisch zijn topman is Sultan Ahmed bin Sulayem.

He is the chairman and chief executive officer (CEO) of DP World and the chairman of the Ports, Customs & Free Zone Corporation.

The Sulayem family has been one of Dubai's most prominent business and political families since at least the early 20th century. Ahmed bin Sulayem's father was a key advisor to Dubai's ruling Maktoum family.

He has a bachelor's degree in economics from Temple University in Philadelphia.

 

+1/-0

forumillustratie

 

+1/-0

Ben benieuwd of het wat wordt. En zo ja waar dit verder toe kan leiden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 07 oktober 2022 om 21:12:

Ben benieuwd of het wat wordt. En zo ja waar dit verder toe kan leiden



In elk geval is het niet Woerts die er mee komt. Wordt gezegd dat ze 1 vd mogelijke partijen zijn, dus afwachten maar. Kan me voorstellen dat DP ook in ogenschouw neemt dat Rotterdam de grootste haven in Europa is. Er zijn natuurlijk al veel connecties tussen de twee havens.

 

+1/-0

De Derksens vd wereld zullen wel gaan zeggen dat het verwerpelijk is, maar dit jaar heeft onze regering en bedrijfsleven nog een grote handels delegatie naar Abu Dhabi en Dubai gestuurd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 oktober 2022 om 23:08:

De Derksens vd wereld zullen wel gaan zeggen dat het verwerpelijk is, maar dit jaar heeft onze regering en bedrijfsleven nog een grote handels delegatie naar Abu Dhabi en Dubai gestuurd.



Dubai valt wel mee toch? Geen idee of daar ook de mensenrechten met voeten worden geschonden maar iig hoor je daar nooit wat over. En Emirates is al heel lang hoofdsponsor van Arsenal. Prima luchtvaartmaatschappij trouwens hoor. Eind van de maand maak ik weer gebruik van hun diensten en laat weer een flinke co2 afdruk achter :D

 

+1/-0

Inderdaad. Zowel Emirates als Qatar Airways sponsoren diverse grote voetbalclubs, en zijn daarnaast ook actief in andere takken van sport.

 

+1/-0

Altijd weer lekker als er een hoofdsponsor zich aandient. Dubai lijkt mij geen staat waar arbeidsregelementen en omstandigheden niet in het geding zijn. Een paar aannemers uit Nederland hebben daar ook projecten uitgevoerd, of zijn daar nog mee aan de gang.

 

+1/-0

Schijnt dat DP World al werkt met een Nederlander. Van Otterdijk.

Dubai based DP World’s reputation was built as a port operator. Founded in 1972, it has expanded along the supply chain in recent years and now wants to challenge the likes of DHL and Fedex as a full-service logistics company.

The company now runs a network of 127 business units – ports, parks, logistics, economic zones and marine services – in 51 countries.

In order to accelerate this process, the brand has entered into three high-profile sport sponsorships over recent years. Whilst the impact of the Covid-19 pandemic may have deterred some brands from engaging with the sports industry, DP World’s resolve to build its reputation in the space remains strong.

A partnership with global marketing agency CSM Sports & Entertainment has been signed to support DP World’s commercial interests in sport and chief communications officer Daniel Van Otterdijk indicates the industry will continue to be a key pillar of the company’s marketing strategy.

Although he admits the lack of opportunity to leverage hospitality assets is a challenge, he told SportBusiness: “You need these platforms more than ever to remain visible and engage with those customers you’re trying to attract.

“If I’m honest I don’t think it [the Covid-19 pandemic] has altered our strategy at all. We still need to build DP World as a brand. If anything, Covid-19 has strengthened the resolve to build greater relevance.”

 

+1/-0

Dat schiet ook nog niet echt op. Het contract met de vakantiehuisjes verhuurder loopt over een paar maanden af. Zal dat nou ook op het bordje liggen van Te Kloese,? Die al het wel druk hebben , drie functie ineen. AD, TD en commercieel directeur. Het komt wel amateuristisch over hoor. De contacten die nu gelegd moeten worden met beoogde versterkingen en sowieso het plan voor volgend seizoen en de nieuw sponsor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 13 maart 2023 om 21:26:

Dat schiet ook nog niet echt op. Het contract met de vakantiehuisjes verhuurder loopt over een paar maanden af. Zal dat nou ook op het bordje liggen van Te Kloese,? Die al het wel druk hebben , drie functie ineen. AD, TD en commercieel directeur. Het komt wel amateuristisch over hoor. De contacten die nu gelegd moeten worden met beoogde versterkingen en sowieso het plan voor volgend seizoen en de nieuw sponsor.



Als het goed is, staat Te Kloese er natuurlijk niet alleen voor. Net als dat van Dijk het niet allemaal alleen hoefde te doen.

Feyenoord heeft een commercieel team en daaruit moeten de eerste contacten voortkomen die resulteren in (grote) sponsordeals. Al kan ik me voorstellen dat wanneer je als organisatie écht jaarlijks miljoenen in een club wil pompen, dat je ook vanuit Feyenoord contact wil hebben met degene die de lakens uitdeelt. Te Kloese dus.

Wanneer ik door de medewerkers van Feyenoord op LinkedIn scroll, zie ik een aantal Account & Relatie Managers. Keurige mensen, maar die moeten denk ik de relatie 'beheren' en onderhouden. Die halen geen nieuwe sponsors binnen. Een échte Sales Manager die voor de acquisitie van nieuwe sponsors verantwoordelijk is, zie ik niet. Betekent niet dat die er niet is, maar ik zou in die hoedanigheid aanwezigheid op een platform als LinkedIn wel verwachten en dat ook als voornaamste verantwoordelijkheid benoemen. Dan kun je via die weg ook gevonden worden.

 

+1/-0

LinkedIn was toch opgezet om via relaties ergens werkzaam te zijn? Ik denk dat onze mensen minder bekendheid willen hebben omdat ze al gemerkt hebben dat ze door hun eigen supporters boven het maaiveld worden afgezeisd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 15 maart 2023 om 00:24:

LinkedIn was toch opgezet om via relaties ergens werkzaam te zijn? Ik denk dat onze mensen minder bekendheid willen hebben omdat ze al gemerkt hebben dat ze door hun eigen supporters boven het maaiveld worden afgezeisd.



LinkedIn is naast een digitale CV en een zakelijk sociaal netwerk ook steeds meer een platform waar vraag en aanbod elkaar vinden. In die zin zou ik het niet gek vinden als de afdeling Sales en Sponsoring van Feyenoord zich daar prominenter toont.

Dat je dan ook gevonden kan worden door 'supporters' die het doel van dit medium niet begrijpen kan je als een last ervaren. Maar dat je daarom niet actief bent en in zakelijk opzicht het risico loopt dat je 'misloopt' vind ik kwalijker.

Joris van Dijk en Dennis Te Kloese zijn ook gewoon 'vindbaar' op LinkedIn. Ik denk dat zij begrijpen dat het voor zichzelf en voor Feyenoord van meerwaarde kan zijn.

Maar nogmaals, ik ken de exacte omgang en invulling van de Commerciele afdeling van Feyenoord niet. Ik weet dus niet wie er ná het vertrek van Joris van Dijk nu verantwoordelijk is voor de Commercie en in het bijzonder de Sales en Sponsor acquisitie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Feyenoord werkt aan grootste sponsordeal uit de historie