Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AZ-Feyenoord (04/02/2024-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 04 februari 2024 om 13:40:

Slot stuurt de ene na de andere fantasie opstelling het veld in. Vorige week al zonder 10 en met Niewkoop als rechtsbuiten.

Nu wederom zonder 10 en Stengs op rechts. Dus geen creativiteit op het middenveld, Zerrouki die alleen maar meehobbelt, geen aansluiting bij de spits en Stengs op rechts die geen snelheid heeft.

Het is niet zo gek dat we zo moeilijk scoren.


Creativiteit is een vaag begrip. Feyenoord heeft Wieffer op het middenveld. Hij is een goede voetballer. De beste als het gaat om de opbouw. Je hebt goede voetballers en matige voetballers, of slechte voetballers. Meer is het niet.

 

+1/-0

Slechtste wedstrijd onder Slot die ik heb gezien, Drita meegerekend. Dit was Advocaat achtig voetbal.

Vier conclusies.
1.Stengs is geen buitenspeler en helemaal niet zo creatief als hier wordt beweerd.
2.Zerrouki mist de kwaliteit aan de bal en is fysiek totaal niet op het vereiste niveau.
3.Die variant met Zerrouki heeft alleen Atletico uit gewerkt, toen er geen druk op hem werd gezet.
4.Slot zit op het verkeerde spoor en moet terug naar de tekentafel voor aanstaande woensdag.

 

+1/-0

Je hebt na en voor de winterstop een aantal wedstrijden gespeeld waarin je overduidelijk veldoverwicht had, maar dit niet kon uitdrukken in genoeg uitgespeelde kansen. En de kansen die tot stand kwamen, werden teveel gemist. Dit heeft een aantal keer puntverlies opgeleverd, en de overige wedstrijden moesten de punten ook uit het vuur gesleept worden.

De wedstrijd van gisteren was in dat opzicht een totaal anders. Het liep niet, Feyenoord kwam onvoldoende in haar (combinatie)-spel en kon eigenlijk alleen maar tegenhouden en frustreren. Deze drie punten zijn gestolen, AZ had recht op méér. We weten hoe dat voelt, in de wedstrijden tegen Twente en NEC afgelopen weken had Feyenoord recht op méér.

Bij mij heerst vooral de opluchting, en minder de frustratie.

Is dit zorgelijk? -Ik hoop dat het een incident was. Het spel in de vorige wedstrijden (het spel, niet het resultaat) was ook veel beter, dus wellicht was het ook gewoon een collectieve 'offday'. En AZ verdient lof, dat ze na een slechte serie niet in hun schulp gekropen zijn maar Feyenoord op alle fronten afjoeg en aftroefde.

Ik hoop dat Slot ook inziet dat het snel anders moet. Ik kon mij op voorhand best wel vinden in de opstelling, het greep terug naar 'zekerheidjes' van de eerste seizoenshelft. Met een versterkt middenveld was Feyenoord erg goed in Europa, uit in Madrid en thuis tegen Lazio. Zeroukki was echter niet goed gisteren, en wellicht roep je het 'achteruit lopen' ook wel over jezelf af met hem naast Wieffer in de opbouw.

Je moet woensdag in de eigen Kuip in ieder geval méér initiatief tonen, vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




3. Vergeet Lazio-thuis niet. In mijn ogen was dat de allerbeste wedstrijd van Zeroukki bij Feyenoord. Tot nu toe.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 04 februari 2024 om 18:04:

Waar moet je eigenlijk beginnen. Ik vrees dat Slot een doodlopend pad is ingeslagen, het wordt iedere week minder. De rol van paixao vind ik wel typerend. Vorig jaar een openbaring zeker naarmate het seizoen vorderde. Daar is echt helemaal niets meer van over en dat heeft denk ik met de tactiek te maken. Hij krijgt de bal vaak in posities waar je er ook echt helemaal niets meer mee kan. Er zit geen enkele dreiging meer in.



Elke wedstrijd, zowel uit als thuis, is het vanaf nu billenknijpen. Vorig jaar wist je gewoon dat we bepaalde wedstrijden sowieso zouden gaan winnen, dat is dit seizoen heel anders.
In mijn ogen zijn we in één seizoen hard voorbij gelopen door PSV en ik zie in ons spel dat het zeker niet meer sprankelend gaat. Zie de schrale 6 schoten die we afgelopen wedstrijd tegen AZ hadden. Twee (2!!) schoten op doel...dat is als club als feyenoord natuurlijk ontzettend zwak.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » AZ-Feyenoord (04/02/2024-14:30)