Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sturm Graz-Feyenoord (27/10/2022-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord met 23 spelers onderweg naar Graz

Feyenoord reist woensdag af naar Oostenrijk, waar donderdagavond de Europese uitwedstrijd tegen Sturm Graz op het programma staat. Arne Slot heeft 23 spelers geselecteerd voor het duel in de Merkur Arena. Sturm Graz – Feyenoord is de vijfde groepswedstrijd in poule F, waar alle ploegen na vier speelronden op vijf punten staan. De aftrap is donderdag om 21:00 uur.

Wedstrijdselectie Feyenoord:
Justin Bijlow
Marcus Pedersen
Lutsharel Geertruida
Fredrik Bjørkan
Jacob Rasmussen
Alireza Jahanbakhsh
Quinten Timber
Danilo
Orkun Kökcü
Javairo Dilrosun
Igor Paixão
Marcos Lopez
Sebastian Szymański
Gernot Trauner
Quilindschy Hartman
Mats Wieffer
Ofir Marciano
Timon Wellenreuther
Patrik Wålemark
Mimeirhel Benita
Santiago Gimenez
Ezequiel Bullaude
Dávid Hancko

Trauner: ''Geweldig dat zij ons ook hier weer steunen''

Feyenoord won eerder in de groepsfase van de Europa League met 6-0 van Sturm Graz. Gernot Trauner verwacht niet dat het in Oostenrijk opnieuw een simpele en ruime overwinning gaat worden voor de Rotterdammers. Vooral de steun van de supporters heeft veel invloed op de Oostenrijkers.

''De sfeer hier is altijd goed'', herinnerde de verdediger zich tijdens de persconferentie. ''Het stadion zal morgen weer vol zitten, maar we weten dat onze supporters er ook weer zullen zijn. We zijn er vandaag al een aantal tegengekomen tijdens onze reis. Geweldig dat zij ons ook hier weer steunen.''

Ook in Oostenrijk was de 6-0 zege van Feyenoord op Sturm Graz in De Kuip van half september groot nieuws. De kranten spraken over een horror avond in Rotterdam. ''Men reageerde hier verrast. Zo’n grote nederlaag in Europa komt voor Sturm Graz niet vaak voor. Wij hadden een hele goede dag, zij een slechte.''

Het resultaat van toen mag volgens Trauner geen invloed hebben op de voorbereiding. ''Wij zijn niet zo stom om te denken dat het dan net zo zal gaan als in Rotterdam. De laatste weken hebben ze vaak genoeg aangetoond hoeveel kwaliteit ze hebben, zoals bijvoorbeeld tegen Lazio. Het is aan ons om hen geen extra energie te geven.''

Slot: ''Ik zie Szymański ook als een echte buitenspeler''

Feyenoord is met 23 spelers afgereisd naar Oostenrijk voor de wedstrijd tegen Sturm Graz. Trainer Arne Slot kan beschikken over een fitte selectie tijdens de belangrijke wedstrijd in de groepsfase van de Europa League.

In aanloop naar het duel is het de vraag in welke opstelling Feyenoord gaat beginnen. Zien we Sebastian Szymański weer op nummer tien nadat Patrik Wålemark, een 'echte buitenspeler', goed inviel in de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard? ''Ik zie Szymański ook als een echte buitenspeler want hij speelde daar in Polen ook al vaak'', vertelt Slot, geciteerd door RTV Rijnmond. ''Bij ons vult hij het wat anders in ja, dus dat is iets waar ik over nadenk.''

Na Gernot Trauner benadrukt ook Slot dat de wedstrijd in De Kuip geen reden is om morgen niet volle bak te gaan. ''Die wedstrijd stond zeker niet symbool voor ons seizoen tot dusver. Over het algemeen missen we dit seizoen veel kansen, maar in die wedstrijd vloog juist bijna alles erin. En dat terwijl het in het begin van de wedstrijd juist gelijk op ging. Wij waren heel goed en hebben Sturm Graz toen goed bestreden, maar het wedstrijdverloop was ook ideaal voor ons.''

Feyenoord heeft een resultaat nodig in Oostenrijk om kans te blijven maken op Europese overwintering. Slot beseft dat de belangen groot zijn. ''Als wij een keer winnen, is de kans groot dat we overwinteren. Maar dat kan ook op het niveau van de Conference League zijn, als je derde wordt. Zij zullen revanchegevoelens hebben, zoals wij die tegen Lazio zullen hebben. Maar revanchegevoelens kunnen niet scoren. In 2014 heeft Feyenoord voor het laatst in de Europa League overwinterd. Het zou fantastisch zijn als we dat weer voor elkaar krijgen. Dat heb ik mijn spelers ook voorgehouden.''

Slot over de opstelling
De trainer krijgt op een later moment op de persconferentie nog een vraag over de mogelijke opstelling. Hij wil niks prijsgeven, maar supporters kunnen wel rekening houden met enkele aanpassingen. ''We hebben veel mogelijkheden. Na de wedstrijd tegen AZ was ik van mening dat het goed was om tegen Fortuna Sittard met dezelfde elf te starten. Daar is nu in mijn ogen geen aanleiding voor. Qua speelstijl weten we in elk geval wat we kunnen verwachten van Sturm Graz.''

 

+1/-0

Ben er niet gerust op gaat Slot weer goochelen met de opstelling??

 

+1/-0

Hoop op een succesvolle wedstrijd waarvan aan het eind Feyenoord aan de goede kant van de streep staat. Maar ik ben er niet gerust op.

 

+1/-0

Ben er niet zo gerust op. Nipte overwinning of gelijkspel?

 

+1/-0

Het Algemeen Dagblad verwacht dat Santiago Gimenez, Sebastian Szymański en Jacob Rasmussen plaats moeten nemen op de bank. De voorkeur gaat weer uit naar Danilo in de punt van de aanval. Patrik Wålemark viel tegen Fortuna Sittard goed in en mag zich nu bewijzen vanaf de aftrap en dat gaat ten koste van de creatieve middenvelder Szymański.

3 spelers weer eruit tov de laatste wedstrijden het is toch nog wel een zwalk beleid hoor en hoe het nu weer uitpakt weet niemand.

 

+1/-0

Bijlow, Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Kökcü, Szymanski; Jahanbaksh, Gimenez, Wålemark

Zo moeilijk is het niet lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2022 om 12:29:

Het Algemeen Dagblad verwacht


Godzijdank zit het AD er bijna altijd naast, want Walemark voor Szymanski?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 27 oktober 2022 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2022 om 12:29:

Het Algemeen Dagblad verwacht


Godzijdank zit het AD er bijna altijd naast, want Walemark voor Szymanski?



Zou idd onlogisch zijk ok Sebas speelde niet best tegen fortuna, maar hij kan uit het niets een goal maken in de kleinste ruimtes. Daarom zou ik hem centraal willen zien.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Kökcü, Szymański; Jahanbakhsh, Danilo, Dilrosun.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Bjørkan, Rasmussen, Paixão, Hartman, Wieffer, Wålemark, Benita, Gimenez, Bullaude.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 27 oktober 2022 om 20:05:

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Hancko, López; Timber, Kökcü, Szymański; Jahanbakhsh, Danilo, Dilrosun.

Wissels Feyenoord: Marciano, Wellenreuther, Pedersen, Bjørkan, Rasmussen, Paixão, Hartman, Wieffer, Wålemark, Benita, Gimenez, Bullaude.




Echt Jahanbakhsh?

 

+1/-0

Achter en middenveld had ik ook zo alleen Danilo en Dilrosun had ik op de bank. Dus wel logisch behalve die twee.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2022 om 21:04:

Achter en middenveld had ik ook zo alleen Danilo en Dilrosun had ik op de bank. Dus wel logisch behalve die twee.



Weer de voorhoede die totaal niet loopt.

Gimenez verdient gewoon een langere periode de kans, speelde juist heel sterk.

 

+1/-0

Dit Graz moet toch geen probleem zijn Feyenoord heeft gewoon individueel meer kwaliteit alleen als team???

 

+1/-0

Goal zit er aan tekomen..

 

+1/-0

Man man Danilo had zeker 1x keer moeten scoren Feyenoord best aardig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 oktober 2022 om 21:29:

Dit Graz moet toch geen probleem zijn Feyenoord heeft gewoon individueel meer kwaliteit alleen als team???



Dachten we 21 jaar geleden ook ;)

Vind Feyenoord heel zwak, tis dat Graz er geen in heeft.

De kansen die Feyenoord krijgt hadden er gewoon 2 a 2 ingemoeten.

 

+1/-0

Vind het opzich niet zwak genoeg kansen maar de voorhoede is wel zwak. Als je dat vergelijkt met Gakpo-De Jong-Simons vanavond.

 

+1/-0

Oppassen momenteel voor de 1-0 van Graz...

Nee dit gaat niet goed momenteel...

 

+1/-0

Had met Walemark gestart op rechts, die heeft veel meer dreiging momenteel...

Tijd voor Gimenez in de spits en Walemark op rechts.

 

+1/-0

Neem maar een Hertog Jan vorige keer hielp dat ook.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sturm Graz-Feyenoord (27/10/2022-21:00)