Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Psv-Feyenoord (18/09/2022-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 september 2022 om 17:05:

Dik verdiend verloren van een veel beter PSV. Die standaardsituaties zijn natuurlijk erg zonde, maar ook zonder die situaties was PSV veruit de betere. Waar ik vooraf al bang voor was kwam helaas uit, we hebben veel moeite om collectief druk te zetten op goede tegenstanders met de linies kort op elkaar. Op de momenten dat we dit wel goed uitvoerden wist PSV slim de lange (hoge) bal te hanteren van kant naar kant. Het viel me al eerder op dat er bij ons veel spelers zijn die in dit soort situaties de bal en hun tegenstander constant verkeerd inschatten. Hierdoor hadden de snelle counters van PSV telkens maximale dreiging, waarbij ook onze backs niet kort genoeg op de vleugelaanvallers van PSV zaten (met name Pedersen gaf meters aan ruimte weg). Ons centrale duo heeft, ondanks de vier tegendoelpunten gek genoeg, vandaag een wereldprestatie geleverd. Zonder het kordate ingrijpen van Trauner en Hancko in veel gevaarlijke situaties was de uitslag nog veel erger geworden voor ons.

Defensief vond ik overigens Bijlow op sommige momenten heel kwetsbaar ogen, ik heb de indruk dat Bijlow met weinig vertrouwen in zijn doel staat (mentaal iets aan de hand?).

Waar wij ten opzichte van PSV duidelijk tekort kwamen was de voorhoede. Na ons eerste doelpunt heeft geen van de voorhoedespelers een bijdrage weten te leveren aan het vasthouden van de bal of ruimte creëren door middel van een geslaagde actie. Onze voorhoede was dusdanig statisch dat we naar achteren werden gedrukt en we bijna geen aanspeelpunten meer hadden voorin. In deze linie ligt dan ook het grote verschil met PSV besloten, wij komen voorin nog steeds kwaliteit tekort. Een gebrek aan balvaste spelers die een actie in huis hebben in de diepte en dat ook kunnen koppelen aan rendement.

Daarnaast was ook ons middenveld de mindere aan PSV. Dat had grotendeels te maken met de gebrekkige dynamiek van Dilrosun en Timber naar mijn mening. Dilrosun was veel te nonchalant aan de bal en liet zien waarom hij geen geschikte 10 is in topwedstrijden, onbegrijpelijk dat hij niet eerder werd gewisseld voor Szymanski. Timber begon best aardig, maar kwam daarna telkens in de problemen toen PSV de druk opvoerde en met loopacties in zijn rug verscheen. Kokcu daarentegen vond ik wel sterk spelen, onze aanvoerder deed wat hij kon en valt niets te verwijten. Een goede controleur zou best wat verschil kunnen maken na de winterstop, maar ik denk dat ons middenveld hier zelf ook wel wat stappen in kan zetten. Ik had na de 3-3 het inbrengen van iemand als Wieffer ook wel logisch gevonden (al ben ik even kwijt of dit nog mogelijk was met onze wissels).

Deze misstap hoort misschien ook wel bij het ontwikkelproces waar dit team nog volop in zit. Het geeft tevens aan dat Slot de ideale 11 nog niet heeft gevonden. Paixao en Gimenez vielen niet heel goed in, maar daar zit meer muziek in dan Danilo en Idrissi mijns inziens. Zeker Paixao heeft waarschijnlijk wat speelritme nodig, daar zit met zijn snelheid en acties veel potentie in.



Helder verhaal, wel een beetje lang (kennis van FON1 :B ). In ieder geval beter als dat huilie huilie verhaal... :kots

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 september 2022 om 17:05:

Dik verdiend verloren van een veel beter PSV. Die standaardsituaties zijn natuurlijk erg zonde, maar ook zonder die situaties was PSV veruit de betere. Waar ik vooraf al bang voor was kwam helaas uit, we hebben veel moeite om collectief druk te zetten op goede tegenstanders met de linies kort op elkaar. Op de momenten dat we dit wel goed uitvoerden wist PSV slim de lange (hoge) bal te hanteren van kant naar kant. Het viel me al eerder op dat er bij ons veel spelers zijn die in dit soort situaties de bal en hun tegenstander constant verkeerd inschatten. Hierdoor hadden de snelle counters van PSV telkens maximale dreiging, waarbij ook onze backs niet kort genoeg op de vleugelaanvallers van PSV zaten (met name Pedersen gaf meters aan ruimte weg). Ons centrale duo heeft, ondanks de vier tegendoelpunten gek genoeg, vandaag een wereldprestatie geleverd. Zonder het kordate ingrijpen van Trauner en Hancko in veel gevaarlijke situaties was de uitslag nog veel erger geworden voor ons.

Defensief vond ik overigens Bijlow op sommige momenten heel kwetsbaar ogen, ik heb de indruk dat Bijlow met weinig vertrouwen in zijn doel staat (mentaal iets aan de hand?).

Waar wij ten opzichte van PSV duidelijk tekort kwamen was de voorhoede. Na ons eerste doelpunt heeft geen van de voorhoedespelers een bijdrage weten te leveren aan het vasthouden van de bal of ruimte creëren door middel van een geslaagde actie. Onze voorhoede was dusdanig statisch dat we naar achteren werden gedrukt en we bijna geen aanspeelpunten meer hadden voorin. In deze linie ligt dan ook het grote verschil met PSV besloten, wij komen voorin nog steeds kwaliteit tekort. Een gebrek aan balvaste spelers die een actie in huis hebben in de diepte en dat ook kunnen koppelen aan rendement.

Daarnaast was ook ons middenveld de mindere aan PSV. Dat had grotendeels te maken met de gebrekkige dynamiek van Dilrosun en Timber naar mijn mening. Dilrosun was veel te nonchalant aan de bal en liet zien waarom hij geen geschikte 10 is in topwedstrijden, onbegrijpelijk dat hij niet eerder werd gewisseld voor Szymanski. Timber begon best aardig, maar kwam daarna telkens in de problemen toen PSV de druk opvoerde en met loopacties in zijn rug verscheen. Kokcu daarentegen vond ik wel sterk spelen, onze aanvoerder deed wat hij kon en valt niets te verwijten. Een goede controleur zou best wat verschil kunnen maken na de winterstop, maar ik denk dat ons middenveld hier zelf ook wel wat stappen in kan zetten. Ik had na de 3-3 het inbrengen van iemand als Wieffer ook wel logisch gevonden (al ben ik even kwijt of dit nog mogelijk was met onze wissels).

Deze misstap hoort misschien ook wel bij het ontwikkelproces waar dit team nog volop in zit. Het geeft tevens aan dat Slot de ideale 11 nog niet heeft gevonden. Paixao en Gimenez vielen niet heel goed in, maar daar zit meer muziek in dan Danilo en Idrissi mijns inziens. Zeker Paixao heeft waarschijnlijk wat speelritme nodig, daar zit met zijn snelheid en acties veel potentie in.



Gimenez had natuurlijk allang in de basis gemoeten dan krijgt hij meer spelritme.
Ook onze twee wingers zijn natuurlijk geen basis materiaal maar Slot kennende laat hij die nog wel ff staan.
Zou mij veel beter lijken om gewoon met je team te spelen die uiteindelijk de basis gaat vormen ipv een speler omdat hij ook wel zijn goaltjes meepikt.

 

+1/-0

Verkeerde team, voor deze wedstrijd. Misschien beter per wedstrijd bekijken en niet blind varen op de voorgaande. Gimenez moet bij absolute voorkeur de spits zijn, met Paixao als sidekick. Dit verlies is een tactisch verlies. Ditmaal gaat Slot de mist in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 18 september 2022 om 17:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 17:05:

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 18 september 2022 om 16:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 16:34:

Sparta en Graz waren incidenten, meer niet.

Deze ploeg hoef je helemaal niks van te verwachten, zeker niet met de fouten die Slot blijft maken door maar te kiezen voor Danilo, Lopez en Dilrosun.

Slot mag zich dit echt volledig aanrekenen door telkens voor verkeerde mensen te kiezen en maar stug vol te houden aan het hoog druk zetten als een ploeg daar nog niet klaar voor is.

Mentaal is dit een hele zwakke ploeg en zal bij eerste beste tegenslag direct in elkaar storten.,



Wat een volledig misplaatst negativiteit, uit bij een beter uitgerust PSV kan je verliezen.
Standaard situaties moeten wel beter onderling afgestemd worden is vandaag weer gebleken.



Het heeft niks met rust te maken, wat ik neerzet is gewoon de keiharde waarheid.

We kunnen het altijd wel weer op "kleine randzaakjes" gooien, maar DAT is nu iedere keer het probleem dat we topclub onwaardig presteren.

Zo'n waardeloze wedstrijd neerzetten met zo'n mentaliteit en zwakke inzet is gewoon keihard topclub onwaardig, dat was in de voorbereiding zo, dat was tegen Lazio zo en daar mocht je nog blij wezen dat je niet een ongelofelijk pak slaag hebt gehad.

Spelers die ruzie maken over een penalty, afspraken worden niet nagekomen.

Sorry, maar dit is gewoon keihard topclub onwaardig.

Prima dat we moeten opbouwen aan een nieuwe ploeg, prima dat dit tijd nodig heeft, maar dan moet je daar ook je zaken op aanpassen en rustig de boel gaan opbouwen.
Dat is totaal niet gedaan en na twee "leuke" wedstrijden denken ze gelijk dat ze op CL niveau spelen.

Nogmaals ik zei het al tijdens de wedstrijd: Feyenoord bepaalt zelf het resultaat dat is dus een keiharde deksel op de neus geworden wat ze volledig aan zichzelf te danken hebben.

En niet omdat psv twee uurtjes extra heeft kunnen slapen of niet heeft hoeven spelen.



Je geeft het zelf al aan, het team is in opbouw.

Volgens mij heeft niemand binnen de club, behalve wellicht enkele supporters, geroepen dat ze op CL niveau spelen.
Deze selectie heeft meer kwaliteit dan die van afgelopen seizoen, je moet ze wel de tijd geven om naar een beter niveau toe te werken.



Dus moet je daar ook je spel op aanpassen en mentaal moet de ploeg dat ook op kunnen pakken en dat gebeurde geen enkel moment.

Ik heb ook nergens gezegd dat deze ploeg minder is dan vorig jaar...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ik heb ook nergens gezegd dat deze ploeg minder is dan vorig jaar...



Nee, alleen dat ze er geen KU..T007 van kunnen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 18 september 2022 om 17:46:

Ik heb ook nergens gezegd dat deze ploeg minder is dan vorig jaar...



Nee, alleen dat ze er geen KU..T007 van kunnen...




:B

 

+1/-0

Toch is dat ook een kwaliteit van Feyenoord. Al jaren zijn wij een favoriete tegenstander van ploegen die uit een moeilijke periode willen komen. Daar helpen wij graag aan mee :nee

 

+1/-0

PSV speelde een aardige pot en wint met enig geluk maar verdiend van ons. Nu zijn zij weer titelkandidaat en wij kunnen er weer niks van. Vorige week kon PSV er niks meer van en waren wij ineens toch heel goed. Alles met de waan van de dag, volgens mij kan het nog gewoon een prima jaartje worden. Nog wat schaven aan de spelers en de opstelling en er staat straks een goede ploeg.

 

+1/-0

Nou ben weer beetje bijgekomen ben je neutraal heb je een prachtige wedstrijd gezien maar zoals Perez zegt Feyenoord heeft PSV zelf in de wedstrijd gelaten totaal onnodig maar dat zal wel bij het proces horen.
Erg jammer maar er is niks verloren nog 2 punten achter de koploper.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 18 september 2022 om 19:13:

PSV speelde een aardige pot en wint met enig geluk maar verdiend van ons. Nu zijn zij weer titelkandidaat en wij kunnen er weer niks van. Vorige week kon PSV er niks meer van en waren wij ineens toch heel goed. Alles met de waan van de dag, volgens mij kan het nog gewoon een prima jaartje worden. Nog wat schaven aan de spelers en de opstelling en er staat straks een goede ploeg.



100% nu heeft die Schelvis het al weer over een tussenjaar maar wie had verwacht dat PSV koploper zou zijn vind alle vier de clubs nog erg kwetsbaar.

 

+1/-0

Feyenoord had vandaag de favorietenrol. Voor de spelers was dat nieuw en dat zagen we. Na een goed begin wilden sommige spelers laten zien hoe goed ze wel niet kunnen voetballen. Het werd met de minuut slechter. In die fase viel ook de gelijkmaker en de 2-1. Vooral de manier hoe de tweede goal tot stand komt, dat mag niet gebeuren. Er was nog een opleving vlak voor rust en rond de zeventigste minuut. Na de 3-3 moet je het punt koesteren, want de ploeg speelde geen geweldige wedstrijd. In plaats daarvan bleef iedereen hollen en vliegen. De verdedigers speelden goed tot zeer goed zelfs. Vandaag werd een type Aursness gemist. Een middenvelder die rust brengt in het spel, want dat was vandaag ver te zoeken. Het middenveld was ongeorganiseerd. Wie was vandaag de verdedigende middenvelder? Iedereen liep door elkaar heen of ze liepen elkaar in de weg. Daar ligt een taak voor Slot om het middenveld beter te organiseren. Geertruida moet de nieuwe verdedigende middenvelder worden. Dat is de eerste stap naar een beter middenveld.

 

+1/-0

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 18 september 2022 om 16:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 16:34:

Sparta en Graz waren incidenten, meer niet.

Deze ploeg hoef je helemaal niks van te verwachten, zeker niet met de fouten die Slot blijft maken door maar te kiezen voor Danilo, Lopez en Dilrosun.

Slot mag zich dit echt volledig aanrekenen door telkens voor verkeerde mensen te kiezen en maar stug vol te houden aan het hoog druk zetten als een ploeg daar nog niet klaar voor is.

Mentaal is dit een hele zwakke ploeg en zal bij eerste beste tegenslag direct in elkaar storten.,



Arnesen is weg. Wordt Slot je volgende target?



Denk dat je dan eerst eens mijn post in de Slot topic moet lezen.

Ik snap je opmerking ook niet echt, want als je een beetje oplet ben ik over onze trainer en manier van spelen heel positief. Laat niet staan dat die ook fouten maakt en er van moet leren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Timber was de enige die zich staande hield. Kökcu maakte veel fouten door rare balletjes te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Zeker tegen sterke tegenstanders zou ik met Wieffer en Geertruida op back gaan spelen maar Slot was helder Mats is nog niet gewend aan grote wedstrijden en komt van een blessure.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Timber was de enige die zich staande hield. Kökcu maakte veel fouten door rare balletjes te geven.



Timber verzuipt bijna elke wedstrijd en ook deze weer.
Ligt misschien aan de rol die hij moet vervullen maar vind het tot nu toe maar weggegooid geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 18 september 2022 om 22:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Timber was de enige die zich staande hield. Kökcu maakte veel fouten door rare balletjes te geven.



Timber verzuipt bijna elke wedstrijd en ook deze weer.
Ligt misschien aan de rol die hij moet vervullen maar vind het tot nu toe maar weggegooid geld.



Timber heeft opdracht gekregen om behoudender te spelen maar dat zit niet echt in zijn aard.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 22:16:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 18 september 2022 om 22:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Timber was de enige die zich staande hield. Kökcu maakte veel fouten door rare balletjes te geven.



Timber verzuipt bijna elke wedstrijd en ook deze weer.
Ligt misschien aan de rol die hij moet vervullen maar vind het tot nu toe maar weggegooid geld.



Timber heeft opdracht gekregen om behoudender te spelen maar dat zit niet echt in zijn aard.



Dan Moet Slot iemand kiezen die dat wel kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 18 september 2022 om 22:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 18 september 2022 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 18 september 2022 om 20:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 september 2022 om 20:31:

Geertruida hadden we zeker kunnen gebruiken vandaag maar dan eerder op rechtsback en Wieffer heeft nog wat tijd nodig.


Wieffer moet in de ploeg komen. Hij is een betere optie dan Dilrosun of Timber. Wieffer is rustig aan de bal.



Timber was de enige die zich staande hield. Kökcu maakte veel fouten door rare balletjes te geven.



Timber verzuipt bijna elke wedstrijd en ook deze weer.
Ligt misschien aan de rol die hij moet vervullen maar vind het tot nu toe maar weggegooid geld.



Timber "verzuipt" omdat andere spelers verzaken.
Dilrosun was onzichtbaar
Kökcu stond veel te diep en gaf alleen maar rare hakballetjes of lanceerde ze de lucht in, waardoor er continue balverlies was.

Bijna elke aanval startte bij Timber en daarbij konden spelers gelijk diep gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Psv-Feyenoord (18/09/2022-14:30)