Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta Rotterdam (11/09/2022-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Bullaude speelgerechtigd voor Feyenoord

Ezequiel Bullaude is speelgerechtigd voor Feyenoord. De 21-jarige middenvelder heeft inmiddels zijn gecombineerde werk- en verblijfsvergunning binnen en is daarmee inzetbaar voor Feyenoord. Bullaude traint inmiddels voluit mee met de Rotterdamse club.

Feyenoord nam Bullaude afgelopen transferwindow over van de Argentijnse club Godoy Cruz en tekende in De Kuip een contract tot medio 2027. De middenvelder kan aankomende zondag al zijn debuut maken in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Wieffer klaar voor minuten

Arne Slot moet puzzelen op het middenveld. De trainer zag Sebastian Szymański geblesseerd uitvallen tegen SS Lazio en Lutsharel Geertruida is voorlopig afwezig bij Feyenoord. De optie om de rechtsback als verdedigende middenvelder te gebruiken valt daarmee ook weg.

Szymański kampt met een hamstringblessure in aanloop naar de stadsderby tegen Sparta Rotterdam. De Pool is een twijfelgeval en wordt daardoor niet opgenomen in de vermoedelijke opstelling van Feyenoord. Het Algemeen Dagblad verwacht dat Mats Wieffer een kans gaat krijgen in de basisopstelling. De middenvelder is fit en maakte tegen SS Lazio een prima indruk de tweede helft.

Ook Alireza Jahanbakhsh gaat beloond worden voor zijn goede invalbeurten van de afgelopen weken. De buitenspeler maakt sinds de voorbereiding al een goede indruk bij de Rotterdammers. De kans is goot dat hij zondag gaat starten. Patrik Wålemark is namelijk een van de spelers die nog moet wennen aan het spelen van meerdere wedstrijden per week.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Bjørkan; Wieffer, Kökcü, Timber; Jahanbakhsh, Danilo, Dilrosun.

Dit bericht is gewijzigd op 10 september 2022, 17:51:43.

 

+1/-0

Verwaching is Wieffer in de basis bij uitvallen van Szymanski en Alireza startend op rechtsbuiten.

 

+1/-0

Ben benieuwd of ze zich kunnen herstellen van die giga Europese afgang. Afgemaakt in de nationale en internationale pers, in één klap die naam die we vorig seizoen hebben opgebouwd te grabbel gegooid. Dat doet wat met spelers lijkt mij. Dit gaat een heel lastig potje worden.

 

+1/-0

Kitolano: ''De club Feyenoord is een beetje te groot voor mij''

Feyenoord treft vanavond Sparta Rotterdam met Joshua Kitolano. De 21-jarige talentvolle middenvelder stond in het verleden concreet in de belangstelling van de stadionclub. Technisch directeur Frank Arnesen had uitgebreid gesproken met Kitolano. Vanwege het ontbreken van financiële middelen bij Feyenoord kwam Kitolano uiteindelijk niet naar De Kuip.

''Ik weet dat ze me wilden, maar destijds ging het niet door omdat de clubs geen overeenstemming konden vinden over de prijs'', vertelt Kitolano in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Ik ben gebleven en daar ben ik blij mee. Bij Sparta kan ik me stap voor stap ontwikkelen. De club Feyenoord is, naar mijn mening, een beetje te groot voor mij op de leeftijd die ik toen had. Het is belangrijk dat ik groei en dat kan ik hier. Bij een grote club bestaat de kans dat je weinig speeltijd krijgt en dat is ook niet goed.''

Bij Sparta is Kitolano inmiddels een vaste waarde geworden. ''Toen besefte ik al snel dat ik blij ben dat het zo gelopen is.'' De jeugdinternational van Noorwegen maakt indruk en wordt door de supporters inmiddels vergeleken met Chelsea-middenvelder N’Golo Kanté. Ook bij zijn voormalige club Odds BK werd die vergelijking wel eens gemaakt. ''Daar zeiden ze ook altijd dat ik drie longen heb. Het klopt dat ik veel longinhoud heb. Die moet ik op een slimme manier gebruiken om het team te helpen.''

 

+1/-0

Wat ben ik benieuwd of ze deze wedstrijd naar hun hand kunnen zetten.
Het zou toch moeten kunnen, elke week zou het beter moeten kunnen, natuurlijk jammer betreft de blessures.
Ik verwacht een overwinning.

 

+1/-0

Wordt een lastige pot. Grote broer wil zijn uiterste best doen. Feyenoord kampt niet zozeer met blessures, wel met onevenwicht. We hebben teveel spelers voorin die weinig toevoegen, middenvelders die geen overwicht hebben en geen scorend vermogen, achterin is de balans voorlopig nog zoek. Achteraf hadden we wellicht beter geen vijftien nieuwe spelers gehaald maar een paar cracks gehouden en aangevuld met paar echte toppers. Er dreigt,- wederom -, gewerkt moeten worden met een net-niet-selectie.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Jahanbakhsh, López en Idrissi in basis

Arne Slot heeft de opstelling voor de wedstrijd tegen Sparta van vanavond bekendgemaakt. De trainer kiest voor Alireza Jahanbakhsh en Oussama Idrissi in de aanval. Linksback Marcos López maakt zijn debuut voor Feyenoord. Verder kiest Slot niet voor verrassingen.

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Lopez; Kökcü, Timber, Dilrosun; Jahanbakhsh, Danilo, Idrissi.

Wissels Feyenoord: Feyenoord: Wellenreuther, Remie, Benita, Bjørkan, Hartman, Rasmussen, Wieffer, Bullaude, Naujoks, Wålemark, Gimenez, Paixão.


-Geertruida(Pfeiffer), -Szymanski(Blessure), -Marciano(Buiten Wedstrijdselectie)

Dit bericht is gewijzigd op 11 september 2022, 19:09:08.

 

+1/-0

Aparte opstelling, op basis waarvan verdient idrissi een basisplek? En Dilrosun op de plek van Szymanski dus weer alles op het middenveld met de drang naar voren. Tegen sparta kan je het nog wel redden maar de logica ontgaat me. Ik zou Trauner een linie opschuiven naar het middenveld, zijn oude positie was die van controlerende middenvelder en dan Rasmussen centraal.

 

+1/-0

Heb ook mijn twijfels, moet hij het na weer een slechte eerste helft in de rust weer herstellen. Ali en Idrissi Slot grijpt terug naar zijn AZ tijd.

 

+1/-0

Uitleg van Slot verklaart het wel beter Hartman en Wieffer hadden aangegeven het donderdag zwaar gehad tehebben daarom staan ze er niet in kwestie van meer inhoud kweken nog. Lopez wil hij gewoon zien nu heeft goed getraint.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 11 september 2022 om 19:23:

Heb ook mijn twijfels, moet hij het na weer een slechte eerste helft in de rust weer herstellen. Ali en Idrissi Slot grijpt terug naar zijn AZ tijd.



Idrissi heeft tot nu toe nog niet overtuigd. Van Jahanbahksh heb ik dit seizoen al veel meer gezien; die werkt zich iedere invalbeurt een slag in de rondte en gaat heel veel dreiging van uit.

Die verdient wel een kans wat mij betreft…

 

+1/-0

Idrissi weer niet veel hoor zie liever Walemark, Dilrosun op tien is geboren uit noodzaak maar pakt aardig uit.

Lopez goed debuut.

2-0! :pul

 

+1/-0

Paixao en Giménez in de basis!!

Alireza is een baas !

 

+1/-0

Het is natuurlijk sparta, maar toch bij vlagen zag het er aardig uit.

Het is nog niet het niveau van vorig seizoen, alhoewel ze ook vaak van kleinere clubs niet konden winnen.

Tegen PSV is de testcase dat is echt een belangrijke pot.
Ik hoop zo dat wij daar goed wegkomen zou een feestje zijn

 

+1/-0

Nieuwelingen hebben zich mooi laten zien ook Wieffer, maar was Sparta wel ideale tegenstander Lazio was dat niet.

 

+1/-0

Sterke start van de ploeg, maar deze manier van spelen kost veel kracht. De nieuwe buitenspelers speelden goed. Verder waren de verdedigers weer goed, vooral Hancko en Pedersen. Ook Dilrosun revancheerde zich wel enigszins. Het mooiste moment van de tweede helft was de 3-0. Een echte spitsengoal, na goed werk van Paixao. Ook Wieffer viel goed in. Lopez had een goed debuut.

 

+1/-0

Prima pot, veel spelers die het goed deden alleen Idrissi en Danilo vond ik tegenvallen. Lopez brengt in ieder geval aanvallend het meeste maar kunnen hem nog moeilijk beoordelen op z'n verdedigende kwaliteiten. Zo'n start voor hem is wel lekker dat geeft een boel vertrouwen en dan zal het verdedigen ook beter gaan. Wieffer zou prima op dit middenveld uit de voeten kunnen als controleur en dan zullen Kökcu en Szymanski ook beter uit de verf komen. Dilrosun speelde veel beter op het middenveld dan op de flank maar teveel een momentopname om daar veel over te zeggen. Alireza is denk ik een prima invaller maar basisklant dat vind ik nog te opperunistisch. Lekker Paixao en Walemark op de buitenposities.

 

+1/-0

Danilo nu 2 wedstrijden onzichtbaar mischien even rust geven. Idrissi heeft kansen genoeg gehad dit seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 11 september 2022 om 23:04:

Prima pot, veel spelers die het goed deden alleen Idrissi en Danilo vond ik tegenvallen. Lopez brengt in ieder geval aanvallend het meeste maar kunnen hem nog moeilijk beoordelen op z'n verdedigende kwaliteiten. Zo'n start voor hem is wel lekker dat geeft een boel vertrouwen en dan zal het verdedigen ook beter gaan. Wieffer zou prima op dit middenveld uit de voeten kunnen als controleur en dan zullen Kökcu en Szymanski ook beter uit de verf komen. Dilrosun speelde veel beter op het middenveld dan op de flank maar teveel een momentopname om daar veel over te zeggen. Alireza is denk ik een prima invaller maar basisklant dat vind ik nog te opperunistisch. Lekker Paixao en Walemark op de buitenposities.



Eens: Paixao op links en Walemark of Dilrosum op rechts

 

+1/-0

Degelijke overwinning tegen een uitzonderlijk zwak Sparta. Ik ben over het algemeen positief ingesteld over dit team, maar wat mij vooral stoort is dat Feyenoord heeft nagelaten een monsterscore neer te zetten. Dit was zo'n wedstrijd waarbij dat heel goed mogelijk was, Ajax en PSV zouden hier zonder meer grote scores hebben neergezet. Werken aan het doelsaldo is heel belangrijk, het kan misschien CL -en de bijbehorende tientallen miljoenen- opleveren aan het eind van het seizoen.

Ik vond de gehele voorhoede matig. Idrissi komt nog geen lantaarnpaal voorbij en moet zo snel mogelijk worden vervangen door Paixao, die tenminste wel een dreigende indruk maakt (en direct rendement haalde). Danilo wist het voor elkaar te krijgen een aantal hoopgevende mogelijkheden te verprutsen, wat mij betreft wordt hij vervangen door de scherpe Gimenez.
Aan de rechterzijkant wordt Alireza volop geprezen maar heeft iemand bijgehouden hoeveel voorzetten zijn aangekomen? Zowel tegen Lazio als tegen Sparta kwam bijna geen voorzet aan, dat vind ik wat belangrijker dan de energie die hij in een wedstrijd stopt. Snel weer Walemark op rechts graag, die werkt ook hard en levert tenminste bruikbare voorzetten af.
Ik hoor en lees allerlei lyrische verhalen over Dilrosun maar hij kreeg alle ruimte van de Guzman om z'n acties te maken. Tegen PSV en Sturm Graz zal dit niet gebeuren, wat mij betreft stellen we dan weer een middenvelder als 10 op (Bullaude bijvoorbeeld).

Wat ik schrijf over Alireza geldt ook voor Pedersen die een halve marathon liep op rechts maar twee grote kansen om zeep hielp en bijna geen enkele bruikbare voorzet wist af te leveren. Best een prestatie gezien hij een oceaan aan ruimte kreeg.

Om positief af te sluiten. Uitblinker was voor mij de snelle linksback Lopez die een stabiele indruk maakt en na z'n aanvallende overlap -in tegenstelling tot Pedersen- wel in staat bleek een goede voorzet af te leveren. Wieffer beviel me ook wel ten opzichte van de wat anoniem spelende Timber. En achterin lijkt Hancko iets meer op z'n gemak te zijn, wat een fijne ontwikkeling is richting de uitwedstrijd naar PSV toe.

Zoals het nu staat zie ik veel potentie, maar ook volop verbeterpunten. Ik hoop dat er een snelle en steile leercurve zal zijn, want er gaan nu zwaardere wedstrijden aankomen waarbij de tegenstand niet zo soft zal zijn als die van Sparta.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta Rotterdam (11/09/2022-20:00)