Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - SC Heerenveen (13 augustus 2022)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 augustus 2022 om 10:04:

Het blijft toch bijzonder hoe mensen conclusies trekken uit handelingen waar ze niet zelf bij zijn geweest.



Zo voorspelbaar; na Vitesse stonden we met anderhalf been op de Coolsingel, en nu kunnen ze er allemaal geen klote meer van.

De persoonlijke kruistochten tegen eindverantwoordelijken worden weer van stal gerukt, nu heeft Arnesen nagelaten te handelen in de periode voordat hij zich ziek meldde.

Het is nooit goed.

Zullen we met z’n allemaal weer ff normaal gaan doen? Laten we Slot de tijd geven zijn spelopvatting en speelwijze erin te slijpen. De (nieuwe) spelers laten wennen aan de club, de andere spelers en wat de trainer van hen vraagt. Te Kloese zijn werk op aan- en verkoopbeleid af te laten maken tot en met de transfer-deadline. En Arnesen in rust laten herstellen van al zijn fysieke ongemakken.

 

+3/-0

Zaterdagavond tegen Heerenveen was Feyenoord op de eerste minuten en de laatste 10 minuten na zwak.

Traag en steeds terugspelen heb ook te maken dat ze totaal niet op elkaar zijn ingespeeld.

Het is nog even aankijken om wat over de spelers te kunnen zeggen, ik heb wel wat dingen gezien maar om daar nu al mijn mening over te geven vind ik te vroeg.

 

+1/-0

Maak je aan het begin wel de 1-0 speel je een hele andere wedstrijd de linkerkant is nog een noodgreep, die gaat er met Lopez Kokcu en Paixao heel anders uit zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 augustus 2022 om 14:04:

open/sluit de onderstaande quote:

hassel schreef op 14 augustus 2022 om 10:04:

Het blijft toch bijzonder hoe mensen conclusies trekken uit handelingen waar ze niet zelf bij zijn geweest.



Zo voorspelbaar; na Vitesse stonden we met anderhalf been op de Coolsingel, en nu kunnen ze er allemaal geen klote meer van.

De persoonlijke kruistochten tegen eindverantwoordelijken worden weer van stal gerukt, nu heeft Arnesen nagelaten te handelen in de periode voordat hij zich ziek meldde.

Het is nooit goed.

Zullen we met z’n allemaal weer ff normaal gaan doen? Laten we Slot de tijd geven zijn spelopvatting en speelwijze erin te slijpen. De (nieuwe) spelers laten wennen aan de club, de andere spelers en wat de trainer van hen vraagt. Te Kloese zijn werk op aan- en verkoopbeleid af te laten maken tot en met de transfer-deadline. En Arnesen in rust laten herstellen van al zijn fysieke ongemakken.



En zo is het. We hoeven niet iedereen bij elke 'tegenslag' vlak boven zijn enkels af te hakken!

 

+2/-0

Ik miste een 'slot'offensief met risico. Kokcu die heel goed in viel en idrissi die wat kan met de weinige ruimte net ff te laat erin 63e minuut. Had dat in de rust gedaan met dat warme weer van 27 graden. Daarna alleen late plichtmatige wissels. Je voelde dat het moeilijk zou worden en hun keeper man vd wedstrijd zou worden. Dan moet je extra aanvallers erin gooien (chimenez te laat erin, zeker omdat hij goed kan koppen) en ballen erin gooien. Nu alles breed en terug in een laag tempo. Echt enorm balen en in principe onterecht, ik had zo gehoopt op 15 uit 5 en dan iedereen fit en ingespeeld. Ik zou aursnes met hierna nog maar 1 jaar contract (en wil dus niet bijtekenen, vreemd alles aan ons te danken) verkopen bij ca 15 miljoen. Je houdt 3 hele goede middenvelders over (timber, kokcu, schimanski) en aursnes is nooit echt beslissend zoals veerman. En Mats komt er nog aan en goede jeugdspelers en misschien nog die argentijn. Haal iig eerst Hancko, toornstra is er ook nog voor het middenveld. Hveen met de slimme Keesie Wonderboy en een nuur van 5-3-2 liet pedersen slim vrij die het goed deed maar zonder goed linkerbeen net niet gevaarlijk, had daar bijv kokcu gezet hangend links zonder tegenstander en een extra spits erbij. Als je er alles aan gedaan hebt kan 0-0 (daar moet je eigenlijk geen punten voor geven dan had hveen ook aangevallen) tegen een subtopper een keer gebeuren, maar dat gevoel heb ik nu absoluut niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 augustus 2022, 18:22:14.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 14 augustus 2022 om 17:56:

Ik miste een 'slot'offensief met risico. Kokcu die heel goed in viel en idrissi die wat kan met de weinige ruimte net ff te laat erin 63e minuut. Had dat in de rust gedaan met dat warme weer van 27 graden. Daarna alleen late plichtmatige wissels. Je voelde dat het moeilijk zou worden en hun keeper man vd wedstrijd zou worden. Dan moet je extra aanvallers erin gooien (chimenez te laat erin, zeker omdat hij goed kan koppen) en ballen erin gooien. Nu alles breed en terug in een laag tempo. Echt enorm balen en in principe onterecht, ik had zo gehoopt op 15 uit 5 en dan iedereen fit en ingespeeld. Ik zou aursnes met hierna nog maar 1 jaar contract (en wil dus niet bijtekenen, vreemd alles aan ons te danken) verkopen bij ca 15 miljoen. Je houdt 3 hele goede middenvelders over (timber, kokcu, schimanski) en aursnes is nooit echt beslissend zoals veerman. En Mats komt er nog aan en goede jeugdspelers en misschien nog die argentijn. Haal iig eerst Hancko, toornstra is er ook nog voor het middenveld. Hveen met de slimme Keesie Wonderboy en een nuur van 5-3-2 liet pedersen slim vrij die het goed deed maar zonder goed linkerbeen net niet gevaarlijk, had daar bijv kokcu gezet hangend links zonder tegenstander en een extra spits erbij.


Ik had op, tegen beter weten in gehoopt op 15 uit 5 en dan verder met een ingespeeld elftal. Ik ben bang dat tegen de tijd dat we een ingespeeld elftal hebben we ook op een grote achterstand staan tov psv en ajaks die ook nog is lekker lopen te ballen maar ook op ploegjes als Twente en ms AZ.

 

+1/-0

iedereen begrijpt wel dat ze nog op elkaar ingespeeld moeten raken en dat komt echt wel goed maar wat me wel tegenstaat en dat was vorig jaar ook al dat we liever onze jeugdspelers verhuren dan dat ze een kans krijgen onder Slot, dat is eigenlijk mijn enige kritiek op Slot.
Hij zegt wel dat er meer kansen zijn maar dat merk ik nooit eigenlijk.
Liever een waardeloze Hendrix erin bv dan de goede jeugd middenvelders die we hebben als je kijkt naar vorig jaar.

Bij ajax zie je ze nu ook weer gewoon uitblinken, worden gewoon opgesteld.

 

+1/-0

Precies, az lijkt net aan te winnen (nu 2-3 90e minuut) en twente ook dik gewonnen dat zijn gewoon goede ploegen kijk ook naar hun CL resultaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 14 augustus 2022 om 18:37:

iedereen begrijpt wel dat ze nog op elkaar ingespeeld moeten raken en dat komt echt wel goed maar wat me wel tegenstaat en dat was vorig jaar ook al dat we liever onze jeugdspelers verhuren dan dat ze een kans krijgen onder Slot, dat is eigenlijk mijn enige kritiek op Slot.
Hij zegt wel dat er meer kansen zijn maar dat merk ik nooit eigenlijk.
Liever een waardeloze Hendrix erin bv dan de goede jeugd middenvelders die we hebben als je kijkt naar vorig jaar.

Bij ajax zie je ze nu ook weer gewoon uitblinken, worden gewoon opgesteld.



Ajax heeft een voorhoede op Europees topniveau. Daar kunnen wij alleen maar van dromen. Heeft ook gewoon alles te maken met het niet meedoen aan de KKD. De stap voor de meeste van die jeugdspelers naar het 1e is veel te groot. Die grootste beleidsblunder ooit breekt ons steeds meer op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 14 augustus 2022 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 14 augustus 2022 om 18:37:

iedereen begrijpt wel dat ze nog op elkaar ingespeeld moeten raken en dat komt echt wel goed maar wat me wel tegenstaat en dat was vorig jaar ook al dat we liever onze jeugdspelers verhuren dan dat ze een kans krijgen onder Slot, dat is eigenlijk mijn enige kritiek op Slot.
Hij zegt wel dat er meer kansen zijn maar dat merk ik nooit eigenlijk.
Liever een waardeloze Hendrix erin bv dan de goede jeugd middenvelders die we hebben als je kijkt naar vorig jaar.

Bij ajax zie je ze nu ook weer gewoon uitblinken, worden gewoon opgesteld.



Heeft gewoon alles te maken met het niet meedoen aan de KKD. De stap voor de meeste van die jeugdspelers naar het 1e is veel te groot. Die grootste beleidsblunder ooit breekt ons steeds meer op.



Ja dat was een blunder maar ben het er verder niet mee eens, ik heb vorig jaar de jeugdspelers mee zien doen(vooral in de voorbereiding) en ze deden altijd goed mee en blonken ook uit soms.

 

+1/-0

Wat moet gebeuren is vooral geen extra onnodige spelers te gaan halen. We hebben nu al de geootste moeite om er een draaiend geheel van te maken. Opletten dat het geen mix van tamme duiven, eendagsvliegen en passanten wordt. Ik mis wel de creatievelingen, spelers die kunnen flitsen, een second feeling hebben voor het goede moment. Tot dusver is het te voorspelbaar, daarmee ga je tegen puur defensieve clubs de mist in. Je kunt dan wel gaan beuken, maar het risico op doelloos betonvoetbal zich er dan wel in.

 

+1/-0

Soms treft Feyenoord ook een keeper die gewoon punten pakt die Unnerstall vorig jaar en nu die lange Noppert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 14 augustus 2022 om 23:05:

Soms treft Feyenoord ook een keeper die gewoon punten pakt die Unnerstall vorig jaar en nu die lange Noppert.



Precies!

Ondanks dat je ten opzichte van de concurrentie (psv en ajax) en de twee clubs die zullen pogen de top-3 aan te vallen dit seizoen (twente en az) 2 punten verspeeld, vind ik de tendens in de media nog best realistisch.

Het kan gebeuren. Gewoon pech. Met kunst en vliegwerk kon Heerenveen het doel schoonhouden. De bal wilde er niet in en iedere wedstrijd zal dit Feyenoord beter op elkaar ingespeeld raken, waardoor het risico dat dit gaat gebeuren kleiner wordt.

Tegelijkertijd hoor ik supporters nu al uitrekenen dat Feyenoord straks als het WK begint 15 punten achter staat. Het allemaal komt omdat Arnesen niet snel genoeg gehandeld heeft (er moest eerst verkocht worden voordat Feyenoord spelers kon halen, zo simpel lag het) en er weer allemaal aankopen niet deugen.

Vorige week maakte een zwaluw geen zomer, deze week maakt een pinguin nog geen winter...

 

+1/-0

Vaak staan de buitenspelers bij Feyenoord geisoleerd. Ze krijgen te weinig steun. Daar ligt een taak voor de middenvelders. Aursnes staat niet ter discussie. Hij is centrale verdedigende middenvelder en dat doet hij goed. Maar Szymanski of Kokcu zullen aan de linkerkant moeten gaan spelen, om Walemark te laten functioneren. Timber of Toornstra moeten de rechterkant invullen om Dilrosun goed te laten spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 15 augustus 2022 om 10:44:

Vaak staan de buitenspelers bij Feyenoord geisoleerd. Ze krijgen te weinig steun. Daar ligt een taak voor de middenvelders. Aursnes staat niet ter discussie. Hij is centrale verdedigende middenvelder en dat doet hij goed. Maar Szymanski of Kokcu zullen aan de linkerkant moeten gaan spelen, om Walemark te laten functioneren. Timber of Toornstra moeten de rechterkant invullen om Dilrosun goed te laten spelen.



Ik moet eerlijk bekennen dat de bezetting van het nieuwe middenveld in het totale strijdplan mij nog niet helemaal duidelijk is, maar volgens mij is het meer de taak van de backs om de buitenspelers in de aanval te ondersteunen. De 'halven' spelen meer naar binnen toe, om beurtelings achter de diepe spits op te duiken als een doorkomende '10'.

Het is min of meer een driehoek met de punt naar achteren. Dat heeft nooit mijn voorkeur, ik zie liever een blok van twee controleurs en een diepe '10' die de spits ondersteunt. De afstemming met/tussen twee 'halve tienen' luistert heel nauw en zorgt er dikwijls voor dat ze net te laat zijn.

Daarnaast, een centrale middenvelder met de punt naar achteren speelt meestal nog iets meer teruggetrokken dan twee controleurs, waardoor het voor de centrale verdedigers lastiger doorschuiven is. Met twee controleurs 'schuift' het gemakkelijker op en ontstaat er zo weer een ruit (of twee driehoeken, het is maar hoe je het bekijkt)

Het is allemaal tactische theorie, zoals je het op papier kan uittekenen. Het valt of staat met de invulling en de kwaliteiten van de spelers per positie. Ik kan me een team van Real Madrid herinneren dat op papier geen middenveld leek te hebben, maar door de bloedvorm en het loopvermogen van mijn favoriet Redondo teams met een op papier veel betere veldbezetting over de knie legde. Ze wonnen de CL, en Redondo was dat seizoen ongeevenaard.

Terug naar Feyenoord.

Voor het gehele team is het nog flink wennen aan elkaar, ik denk dat het koppeltje Geertruida-Dilrosun heel goed kan gaan werken op rechts. Maar dat heeft wel ff tijd nodig. Op linksback staat het nu Pedersen, maar dat is een noodverband. En ook op linksbuiten moeten we nog even afwachten wie er de voorkeur gaat krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 augustus 2022 om 11:06:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 15 augustus 2022 om 10:44:

Vaak staan de buitenspelers bij Feyenoord geisoleerd. Ze krijgen te weinig steun. Daar ligt een taak voor de middenvelders. Aursnes staat niet ter discussie. Hij is centrale verdedigende middenvelder en dat doet hij goed. Maar Szymanski of Kokcu zullen aan de linkerkant moeten gaan spelen, om Walemark te laten functioneren. Timber of Toornstra moeten de rechterkant invullen om Dilrosun goed te laten spelen.



Ik moet eerlijk bekennen dat de bezetting van het nieuwe middenveld in het totale strijdplan mij nog niet helemaal duidelijk is, maar volgens mij is het meer de taak van de backs om de buitenspelers in de aanval te ondersteunen. De 'halven' spelen meer naar binnen toe, om beurtelings achter de diepe spits op te duiken als een doorkomende '10'.

Het is min of meer een driehoek met de punt naar achteren. Dat heeft nooit mijn voorkeur, ik zie liever een blok van twee controleurs en een diepe '10' die de spits ondersteunt. De afstemming met/tussen twee 'halve tienen' luistert heel nauw en zorgt er dikwijls voor dat ze net te laat zijn.

Daarnaast, een centrale middenvelder met de punt naar achteren speelt meestal nog iets meer teruggetrokken dan twee controleurs, waardoor het voor de centrale verdedigers lastiger doorschuiven is. Met twee controleurs 'schuift' het gemakkelijker op en ontstaat er zo weer een ruit (of twee driehoeken, het is maar hoe je het bekijkt)

Het is allemaal tactische theorie, zoals je het op papier kan uittekenen. Het valt of staat met de invulling en de kwaliteiten van de spelers per positie. Ik kan me een team van Real Madrid herinneren dat op papier geen middenveld leek te hebben, maar door de bloedvorm en het loopvermogen van mijn favoriet Redondo teams met een op papier veel betere veldbezetting over de knie legde. Ze wonnen de CL, en Redondo was dat seizoen ongeevenaard.

Terug naar Feyenoord.

Voor het gehele team is het nog flink wennen aan elkaar, ik denk dat het koppeltje Geertruida-Dilrosun heel goed kan gaan werken op rechts. Maar dat heeft wel ff tijd nodig. Op linksback staat het nu Pedersen, maar dat is een noodverband. En ook op linksbuiten moeten we nog even afwachten wie er de voorkeur gaat krijgen.


De afstand tussen de back en de vleugelaanvaller is groot. De back heeft in de eerste plaats een verdedigende taak. Van de backs wordt teveel gevraagd als ze ook nog de voorzetten moeten geven richting de spits. Het Nederlandse voetbal vereist een goede veldbezetting. Daar ligt een taak voor Slot om dat goed te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 15 augustus 2022 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 15 augustus 2022 om 11:06:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 15 augustus 2022 om 10:44:

Vaak staan de buitenspelers bij Feyenoord geisoleerd. Ze krijgen te weinig steun. Daar ligt een taak voor de middenvelders. Aursnes staat niet ter discussie. Hij is centrale verdedigende middenvelder en dat doet hij goed. Maar Szymanski of Kokcu zullen aan de linkerkant moeten gaan spelen, om Walemark te laten functioneren. Timber of Toornstra moeten de rechterkant invullen om Dilrosun goed te laten spelen.



Ik moet eerlijk bekennen dat de bezetting van het nieuwe middenveld in het totale strijdplan mij nog niet helemaal duidelijk is, maar volgens mij is het meer de taak van de backs om de buitenspelers in de aanval te ondersteunen. De 'halven' spelen meer naar binnen toe, om beurtelings achter de diepe spits op te duiken als een doorkomende '10'.

Het is min of meer een driehoek met de punt naar achteren. Dat heeft nooit mijn voorkeur, ik zie liever een blok van twee controleurs en een diepe '10' die de spits ondersteunt. De afstemming met/tussen twee 'halve tienen' luistert heel nauw en zorgt er dikwijls voor dat ze net te laat zijn.

Daarnaast, een centrale middenvelder met de punt naar achteren speelt meestal nog iets meer teruggetrokken dan twee controleurs, waardoor het voor de centrale verdedigers lastiger doorschuiven is. Met twee controleurs 'schuift' het gemakkelijker op en ontstaat er zo weer een ruit (of twee driehoeken, het is maar hoe je het bekijkt)

Het is allemaal tactische theorie, zoals je het op papier kan uittekenen. Het valt of staat met de invulling en de kwaliteiten van de spelers per positie. Ik kan me een team van Real Madrid herinneren dat op papier geen middenveld leek te hebben, maar door de bloedvorm en het loopvermogen van mijn favoriet Redondo teams met een op papier veel betere veldbezetting over de knie legde. Ze wonnen de CL, en Redondo was dat seizoen ongeevenaard.

Terug naar Feyenoord.

Voor het gehele team is het nog flink wennen aan elkaar, ik denk dat het koppeltje Geertruida-Dilrosun heel goed kan gaan werken op rechts. Maar dat heeft wel ff tijd nodig. Op linksback staat het nu Pedersen, maar dat is een noodverband. En ook op linksbuiten moeten we nog even afwachten wie er de voorkeur gaat krijgen.


De afstand tussen de back en de vleugelaanvaller is groot. De back heeft in de eerste plaats een verdedigende taak. Van de backs wordt teveel gevraagd als ze ook nog de voorzetten moeten geven richting de spits. Het Nederlandse voetbal vereist een goede veldbezetting. Daar ligt een taak voor Slot om dat goed te doen.



In balbezit staat Feyenoord in de Eredivisie vaak heel hoog, vrijwel alle tegenstanders zakken massaal in. Op de helft van de tegenstander zijn de afstanden tussen back- en buitenspeler best kort te houden.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat de 'halven' de buitenspeler aanvallend wel degelijk ondersteunen, maar het komt vaker van schuin-achter de buitenspeler; de back staat achter de buitenspeler aan de flank en de half sluit bij vanuit het centrum (weer een driehoek).

Ik ben het geheel met je eens dat de eerste taak van backs is om te verdedigen. Maar in het hedendaagse voetbal (en zeker als je met twee/drie centrale verdedigers en twee controleurs speelt) spelen backs steeds hoger.

 

+1/-0

De vraag is of we de tijd hebben om een soepel spelend team te laten ontwikkelen ofwel met noodverbanden er een en ander uit moeten slepen. Tot dusver gaat het nogal op en af. Wat niet verwonderlijk is met een selectie die geheel door elkaar geschud is. Zaak lijkt het a) een vast stramien op te bouwen, desnoods gericht op consolidatie en b) nu al te selecteren.
Over het loop-voetbal van Slot heb ik wel wat mijn bedenkingen. Liever zie ik goede combinaties ontstaan.

 

+1/-0

Deze wedstrijd kan je vrij gemakkelijk samenvatten: pech in de afronding tegen een ijzersterke lijnkeeper. Wat ik wel miste was voldoende bezetting rondom de centrale verdedigers van Heerenveen en diepgang van onze middenvelders, maar ik denk dat Arne Slot hierop zal gaan trainen en dat we naarmate het seizoen vordert steeds beter geëquipeerd zullen zijn om 5 mans verdedigingen uit elkaar te spelen met het creatieve spelersmateriaal dat erbij is gekomen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - SC Heerenveen (13 augustus 2022)