Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Vitesse-Feyenoord (07/08/2022-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Kökcü mogelijk in wedstrijdselectie tegen Vitesse

Orkun Kökcü keert mogelijk sneller terug dan verwacht bij Feyenoord. De middenvelder wordt volgens 1908.nl klaargestoomd voor de uitwedstrijd tegen Vitesse.

Trainer Arne Slot liet afgelopen week nog weten niet te rekenen op Kökcü, maar zijn herstel verloopt zo voorspoedig dat de international van Turkije mogelijk op de bank kan plaatsnemen. Een basisplaats is uitgesloten voor de Feyenoorder.

Kökcü heeft op de training een schop tegen zijn enkel gekregen en was daardoor de afgelopen periode afwezig. Ook moest de geboren Haarlemmer de oefenwedstrijden tegen CA Osasuna en NAC Breda aan zich voorbij laten gaan. Vandaag trainde Kökcü nog apart van de groep, morgen moet hij weer aansluiten.

Geen optimale voorbereiding
Trainer Arne Slot gaat zaterdag bekijken welke spelers er fit genoeg zijn om minuten te kunnen maken voor Feyenoord. De Rotterdammers sluiten hiermee een rommelige voorbereiding af. Tijden de oefenwedstrijden is er geen één keer in de beoogde basis optelling gespeeld. Daar komt de blessure van Javairô Dilrosun nog eens bij als onaangename verrassing.

Dilrosun twijfelgeval voor Vitesse-uit

Feyenoord kan mogelijk niet beschikken over Javairô Dilrosun. De 24-jarige aanvaller heeft een blessure opgelopen en was daardoor vandaag niet aanwezig op de training, zo meldt Voetbal International. Het is niet duidelijk wat Dilrosun precies mankeert en of hij lang uit de roulatie is.

Dilrosun heeft de blessure vermoedelijk opgelopen in de oefenwedstrijd tegen Osasuna van afgelopen weekend. Trainer Arne Slot moet flink puzzelen in aanloop naar wedstrijd tegen Vitesse. Mats Wieffer en Orkun Kökcü zijn er sowieso niet bij. De verwachtingen zijn dat Gernot Trauner gewoon kan starten vanaf de aftrap.

Oussama Idrissi en Sebastian Szymanski hebben nog niet de inhoud om een volledige wedstrijd te spelen. De Mexicaan Santi Giménez moet nog papierwerk regelen en is er ook nog niet bij in Arnhem. Danilo is fit en zal dus gaan starten in de punt van de aanval. Vitesse - Feyenoord begint zondag om 14:30 uur.

Kökcü traint apart van de groep; Trauner oogt fit

Feyenoord is volop bezig met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Rotterdammers werken vandaag een openbare training af op Varkenoord. De ervaren verdediger Gernot Trauner maakt onderdeel uit van de groep.

Trauner liep op trainingskamp een blessure op en werkt aan zijn herstel. De oefenwedstrijd tegen CA Osasuna kwam nog te vroeg voor de 30-jarige Oostenrijker, maar de verwachtingen zijn dat Trauner zondag tegen Vitesse gewoon in de basis kan beginnen. Javairô Dilrosun was helemaal niet aanwezig.

Er is verder goed nieuws te melden over Orkun Kökcü, die heeft namelijk zijn gezicht weer laten zien op het trainingsveld. De middenvelder traint nog wel apart van de groep. Net als Jens Toornstra en Mats Wieffer. Het is niet bekend of Toornstra een twijfelgeval is voor zondag.

Kökcü en Wieffer zijn in ieder geval niet inzetbaar voor Feyenoord in Arnhem. Voor trainer Arne Slot is het puzzelen. Oussama Idrissi en Jacob Rasmussen kunnen nog geen volledige wedstrijd spelen. Ook Quinten Timber heeft nog niet de volledige inhoud.

''Mijn werk lijkt soms makkelijk, maar je moet er bijna wiskunde voor gestudeerd hebben'', liet Slot afgelopen weekend al weten. ''Ik ben constant aan het schipperen met posities.'' Feyenoord beschikt ook nog niet over een linksback en Quilindschy Hartman kampt met een blessure.

 

+1/-0

Ondanks de matige resultaten in de voorbereiding wel vertrouwen in deze wedstrijd. Vitesse heeft zo mogelijk een nog slechtere voorbereiding afgewerkt tegen mindere tegenstanders dan wij. Daarnaast zijn wij wel goed versterkt in tegenstelling tot Vitesse. Het verschil in individuele kwaliteit zal de doorslag geven vermoed ik. Op basis van fitheid schat ik dit in als de startende 11:

Bijlow
Geertruida-Trauner-Senesi-Pedersen
Timber-(Aursnes/Toornstra)-Szymanski
Alireza- Danilo- Walemark

 

+1/-0

Zou zomaar kunnen. Alhoewel ik denk dat Rasmussen op linksback begint. Ik zou zelf misschien nog wel pedersen en geertruida omdraaien. Ik denk dat dit beter functioneert. Pedersen op links is niks. Geertruida kan daar prima spelen denk ik omdat hij dat voetballend beter op kan lossen.

 

+1/-0

Eindelijk beginnen we weer, kijk er al weken naar uit. Normaal heb ik wel een soort van verwachting maar dit seizoen zou ik het echt niet weten. Geen idee hoe al die aankopen gaan uitpakken en of het een team wordt dat gaat draaien. Je moet of geluk hebben of je bent maanden aan het bouwen. Zonder Kökcu moet je wel met timber en aursnes spelen en szymanski op 10, maar normaal kan je die pool beter rechtsbuiten zetten dat is een nevenpositie van hem. Dan zou ik Idrissi en Dilrosun het voor nu op links laten uitvechten en rasmussen linksback zetten.

 

+1/-0

Je moet nog maar afwachten of Aursnes (èn Senesi) er zondag bij is. Als een club echt graag een speler wil, dan heb je liever niet dat hij op het laatste moment, als alles bijna in kannen en kruiken is, zwaar geblesseerd raakt. Ik denk dan ook dat good old Jens zondag speelt ipv Aursnes.

 

+1/-0

Ik ben erbij. Zal weer even zwaaien vanaf de hoofdtribune naar het uitvak net als in 2017 :-). Vitesse is zeker nog niet compleet winnen zou een hele fijne start zijn met een relatief makkelijk vervolgprogramma om ook wisselingen en nieuwe spelers nog op te vangen de komende weken. Ik hoop hierop als startopstelling:
Bijlow
Geertruida-Trauner-Senesi-Rasmussen
Timber-Aursnes-Szymanski
Dilrosun-Danilo-Idrissi

Eventuele transfers slim rekken tot na zondag. Ik weet nog dat ooit een tijd geleden Vlaar zei dat hij niet weg ging en toen notabene rond de voorronde CL ging een super belangrijke wedstrijd. Niet laten spelen bij onderhandelingen ivm blessure vind ik ver gezocht behalve als het nagenoeg rond is. Op een training kun je ook geblesseerd raken.

Dit bericht is gewijzigd op 6 augustus 2022, 13:55:00.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 06 augustus 2022 om 10:04:

Ik ben erbij. Zal weer even zwaaien vanaf de hoofdtribune naar het uitvak net als in 2017 :-). Vitesse is zeker nog niet compleet winnen zou een hele fijne start zijn met een relatief makkelijk vervolgprogramma om ook wisselingen en nieuwe spelers nog op te vangen de komende weken. Ik hoop hierop als startopstelling:
Bijlow
Geertruida-Trauner-Senesi-Rasmussen
Timber-Aursnes-Szymanski
Dilrosun-Danilo-Idrissi

Eventuele transfers slim rekken tot na zondag. Ik weet nog dat ooit een tijd geleden Vlaar zei dat hij niet weg ging en toen notabene rond de voorronde CL ging een super belangrijke wedstrijd. Niet laten spelen bij onderhandelingen ivm blessure vind ik ver gezocht behalve als het nagenoeg rond is. Op een training kun je ook geblesseerd raken.



Met de kennis van nu zal Senesi niet meedoen. Dat wordt dan Pedersen. Ik denk ook dat Dilrosun niet start afgaande de uitspraken van Slot. Dus ik gok op Walemark. En Idrissi is nog niet fit genoeg. Dus toch Alireza. Niet dat ik het ermee eens ben maar op basis van de mogelijkheden die ze hebben. Of toch Szymanskie vanaf rechts en dan Toornstra. Ondanks alles moet dit genoeg zijn om Vitesse te verslaan. Dat zal heel moeizaam gaan. Maar drie punten zijn drie punten.

 

+1/-0

Eens!

Zoooo Dost gisteren gewoon 2x scoren in 1 helft bij Utreg bizar.

Echt jammer dat we hem niet positiever benaderd hebben om bij ons te komen hij kwam puur door het verhaal niet.

Dit bericht is gewijzigd op 7 augustus 2022, 11:27:29.

 

+1/-0

Kan mij niet voorstellen dat Aursnes meedoet. Grote gok. Dit ook, in minder mate, wat betreft Senesi. Slot beetje kennende kiest hij voor Walemark. Timber op het middenveld naast Symanzski is een gok. Men killed mij, maar ik mis nu twee spelers: Til en Sinisterra.

 

+1/-0

Ik zou Trauner en Rasmussen gelijk centraal zetten, die zullen het moeten gaan doen dit jaar.
Zet Hartman dan maar linksback of in ergste geval Kleijn.

Pedersen en Geertruida zijn voor mij geen opties op die plek, je aanval loopt compleet vast.

Je moet nu verder, Senesi is weg en we moeten nu gaan bouwen aan een oplossing waarbij je alleen een linksback straks hoeft in te bouwen.
Dan zijn Hartman en/of Kleijn gewoon prima opties in mijn ogen voor nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 07 augustus 2022 om 11:36:

Kan mij niet voorstellen dat Aursnes meedoet. Grote gok. Dit ook, in minder mate, wat betreft Senesi. Slot beetje kennende kiest hij voor Walemark. Timber op het middenveld naast Symanzski is een gok. Men killed mij, maar ik mis nu twee spelers: Til en Sinisterra.



Je hebt gewoon een goed punt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 augustus 2022 om 11:53:

Ik zou Trauner en Rasmussen gelijk centraal zetten, die zullen het moeten gaan doen dit jaar.
Zet Hartman dan maar linksback of in ergste geval Kleijn.

Pedersen en Geertruida zijn voor mij geen opties op die plek, je aanval loopt compleet vast.

Je moet nu verder, Senesi is weg en we moeten nu gaan bouwen aan een oplossing waarbij je alleen een linksback straks hoeft in te bouwen.
Dan zijn Hartman en/of Kleijn gewoon prima opties in mijn ogen voor nu.


Eens. Rasmussen is gehaald als backup voor Senesi, dan moet je hem maar opstellen nu. Er zal ongetwijfeld nog een concurrent voor Rasmussen bij komen (Hancko?). Linksachter kan je prima spelen met een een Hartman of Kleijn. Geertruida is noodzakelijk in de opbouw als inverted rechtsback.

 

+1/-0

Opstellingen Feyenoord: Bijlow; Geertruida, Trauner, Rasmussen, Pedersen; Aursnes, Timber, Szymanski; Dilrosun, Danilo, Wålemark.

Reserves Feyenoord: Marciano, Jansen; Benita, Hartman, Hendrix, Toornstra, Bassett, Naujoks, Taabouni, Jahanbakhsh, Idrissi.

 

+1/-0

Eerste kwartier:

Verliezen alle duels op het middenveld
Danilo heeft werkelijk geen enkele toevoeging, kan geen bal vasthouden en verliest wederom alle duels
Dilrosum laat het ook nog niet echt zien, hard lopen en geen overzicht.

Het is nog maar het eerste kwartier, maar Vitesse laat veel meer vastigheden zien en dat het kwa spel (veel) verder is met (veel) minder materiaal...

 

+1/-0

Dik verdiende 1-0 vitesse: Feyenoord moet zich echt kapot schamen wat ze na 5 weken(!!!!) op de mat leggen.

Hier zijn gewoon geen excuses meer voor...

 

+1/-0

Wat slap verdedigt zeg. Die gozert krijgt alle tijd om aan te nemen en te draaien in ons strafschopgebied.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 07 augustus 2022 om 14:52:

Wat slap verdedigt zeg. Die gozert krijgt alle tijd om aan te nemen en te draaien in ons strafschopgebied.



Dit wordt een rampjaar hoe je het went of keert, dit is gewoon een grove schande wat er is gebeurd deze zomer:kwaad

 

+1/-0

Ik werd paar dgn terug neergesabeld toen ik zei " Zooitje ongeregeld ", maar nu dit ... ik zeg 't maar weer kluts-transfers, zooitje bijeen gezet. Een jobje voor Slot om er iets van te maken pfff.
Never change a winning team !!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 07 augustus 2022 om 15:03:

Ik werd paar dgn terug neergesabeld toen ik zei " Zooitje ongeregeld ", maar nu dit ... ik zeg 't maar weer kluts-transfers, zooitje bijeen gezet. Een jobje voor Slot om er iets van te maken pfff.
Never change a winning team !!




Ik ben het gewoon met je eens...

 

+1/-0

31" 1-1: Walemark

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Vitesse-Feyenoord (07/08/2022-14:30)