Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 04 mei 2021 om 18:11:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 04 mei 2021 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 04 mei 2021 om 05:53:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 mei 2021 om 22:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 03 mei 2021 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 03 mei 2021 om 11:36:

Feyenoord is wel verplicht er een wedstrijd van te maken. Het beste is een versterkt middenveld, met 4 man dus. Ga zo veel mogelijk de Ajacieden het lastig maken en dan groeien in de wedstrijd.



Met welk middenveld?

Iedereen is verhuurd, geschorst, geblesseerd of neemt een vrije middag zondag...


Met Haps op links, Karsdorp op rechts, Fer centraal en Diemers als vierde man.


Karsdorp?


Ja, grote blunder. Het moet zijn: Nieuwkoop.



is nog geblesseerd!


En kan er geen reet van!

 

+2/-0

Nee geen versterkt middenveld je moet counter voetbal spelen tegen 020. Ze hadden belachelijk veel moeite als je het middenveld juist overslaat. Dan ligt er teveel ruimte in de rug van hun defensie.

5-3-2 spelen en op trainen.

Als wing backs meer aanvallende spelers neer zetten of spelers met een pass in de benen.

--------Linssen--Sinisterra-------
-----------Jorgensen--------------
-----------Senesi--Fer-------------
Haps-Malacia-Botteghin-Geertruida-Diemers
--------------Bijlow-------------

Laat 020 maar met de vleugels op komen en hun middenveld stuk lopen op onze defensie. Dat sterk koppende centrum haalt de ballen van 020 hun vleugel voorzetten wel weg. En als je de bal veroverd van 020 niet gaan proberen te voetballen... Direct in de ruimtes achter de verdediging van 020 spelen en Linssen, sinisterra en Jorgensen daar in die ruimtes achter in in de verdediging van 020 laten duiken. Trap die ballen maar gericht naar voren in de 020 ruimtes als je de bal op eigen helft heroverd. Bozenik achter de hand houden als spits. Pratto nooit meer gebruiken! Heb je Teixeira, Kokcu (die 2 zie ik voor deze wedstrijd als teveel voetbal en fysieke zwak met teveel bal verlies en te weinig rendement en heb je nu juist niet nodig tegen 020) en Spajic nog achter de hand mocht iemand op het middenveld of de defensie een offday hebben.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 mei 2021, 10:45:54.

 

+1/-0

Advocaat kennende speelt hij 10-1. Kun je je afvragen wie hij in de spits zet?

 

+1/-0

Zou sowieso Jorgensen en Bozenik opstellen meer scorend vermogen.

 

+1/-0

Botteghin nooit opstellen. dat is je achilleshiel tegen de snelle heren voorin

 

+1/-0

Daarom staan bij mij malacia en Geertruida naast botteghin in het centrum. die zijn snel genoeg. Botteghin moet Haller uitschakelen (haller is ook niet de snelste). Senesi en Fer maken dan klaassen en Gravenberch het voetbal onmogelijk. Alvares bij 020 is de zwakke schakel dat moet Jorgensen kunnen winnen door steeds uit zijn rug te lopen richting doel stekelenburg.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 mei 2021, 15:39:54.

 

+1/-0

@Marc Acardipane

Hoe snel is Bozenik eigenlijk daar heb ik nog altijd geen goed beeld van... Is ie sneller dan linssen bijvoorbeeld? Je kan Bozenik inzetten in plaats van sinisterra in mijn 5-3-2 opstelling. Maar hou liever Linssen voorin omdat die gevoel heeft voor ruimte en wanneer die weg moet lopen uit de rug van de verdediger van een nog onervaren timber of schuurs op die positie. Bozenik of sinisterra kunnen het dan uitvechten met Martinez. Of later sinisterra inzetten voor linssen voor frisse benen voorin op de counter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 05 mei 2021 om 15:37:

@Marc Acardipane

Hoe snel is Bozenik eigenlijk daar heb ik nog altijd geen goed beeld van... Is ie sneller dan linssen bijvoorbeeld? Je kan Bozenik inzetten in plaats van sinisterra in mijn 5-3-2 opstelling. Maar hou liever Linssen voorin omdat die gevoel heeft voor ruimte en wanneer die weg moet lopen uit de rug van de verdediger van een nog onervaren timber of schuurs op die positie. Bozenik of sinisterra kunnen het dan uitvechten met Martinez. Of later sinisterra inzetten voor linssen voor frisse benen voorin op de counter.


Je kijkt dus echt nooit een wedstrijd van Feyenoord.

 

+1/-0

Ik denk dat ik het zondag maar op een zuipen zet. Dan valt de wedstrijd misschien nog mee...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FR North schreef op 05 mei 2021 om 17:46:

Ik denk dat ik het zondag maar op een zuipen zet. Dan valt de wedstrijd misschien nog mee...




het weer is er dan ook voor

 

+1/-0

Misschien verklaart men mij voor gek maar ik heb grote vrees voor opstellen van Geertruida en Malacia. Die gaan hun kop verliezen. Oplossing Senesi & Botteghin is ook niet alles. Van Fer word ik al helemaal somber. Laten voorin Sinisterra, Haps en Bovenik maar scharrelen. Linssen een linie terug. Diemers bank. Teixeira en Kökçü zijn idd te voetballend, heb je tegen 020 niks aan. Probleem is dat we niet zoveel smaken hebben. Alternatief is Linssen er uit en Toornstra er in. Anders heb je twee van dezelfde. Zelfde probleem heb je met Jörgensen èn Bovenik. Ik zou dan kiezen voor Bovenik, Jörgensen dan weet je dat 't er niet zit.

 

+1/-0

Blijf het toch vreemd vinden dat Haps en Jorgensen zo weinig gebruikt worden op hun eigen plek zijn toch ervaren gasten, Nicolai doet het als hij speelt niet zo slecht vind ik en Haps komt het beste tot zijn recht als back. Maar Advocaat laat niet het achterste van zijn tong zien waarom ze gepasseert worden.

 

+1/-0

@Ramesoe
ik kijk genoeg ik heb daar enkel nog niet goed genoeg op gelet over de snelheid van Bozenik en hoe ik dat in verhouding kan zien. Hoe snel is hij dan Ramesoe? en beetje welke snelheid in vergelijk met ene andere Feyenoord speler?

 

+1/-0

Het is al heel lang geleden dat ik een wedstrijd van Feyenoord heb overgeslagen maar ik denk dat ik zondag dat maar doe.
Ga gewoon naar een terras en zie dan wel of de TV daar aanstaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 mei 2021 om 00:27:

Blijf het toch vreemd vinden dat Haps en Jorgensen zo weinig gebruikt worden op hun eigen plek zijn toch ervaren gasten, Nicolai doet het als hij speelt niet zo slecht vind ik en Haps komt het beste tot zijn recht als back. Maar Advocaat laat niet het achterste van zijn tong zien waarom ze gepasseert worden.



Haps moet alleen op de LB plek staan en is vel beter dan de bewierookte Malacia.
Nicolai hooguit als middenvelder verder z.s.m. verkopen in de zomer, want nog een jaar ergernis trek ik echt niet meer

 

+1/-0

Denk toch dat deze op stelling kan gaan werken tegen 020. Nu berghuis en toornstra niet mee mogen doen heb je niet veel andere smaken. Aan kokcu en teixeira ga je ook niks hebben tegen 020 met hun balverlies en te weinig rendement. Die willen te graag voetballen en dat moet juist niet tegen 020. Als je nog een kleine aanpassing doet bij de opstelling die ik al eerder poste en Sinisterra op 10 zet zal het nog beter gaan lopen.

--------Linssen--Jorgensen/Bozenik-
-----------Sinisterra--------------
-----------Senesi--Fer-------------
Haps-Malacia-Botteghin-Geertruida-Diemers
--------------Bijlow-------------

Linssen houd de onervaren timber bezig door steeds ruimtes te zoeken en bij Timber weg te lopen en timber is ook niet zo groot dus kan er kop duels van winnen. Jorgensen of Bozenik kan de strijd aan gaan met Martinez die ook niet zo groot is dus heb je 2 prima koppers met linssen en Jorgensen/Bozenik tegen het centrale duo van 020. En met Diemers op de rechter wing back krijgen ze geheid een paar goeie ballen. Ook heb je in je team Fer,Jorgensen/Bozenik, Linssen, Geertruida, Botteghin, Senesi. Als goeie koppers bij corners. Sinisterra laat je met zijn snelheid van uit de 10 positie continu bij alvarez uitzijn rug weg lopen richting doel Stekelenburg als Linssen en Jorgensen/Bozenik het centrale duo van 020 weg trekken om ruimte te maken voor Sinisterra. Senesi schaduwt Klaassen op het middenveld en Fer doet dat bij Gravenberch. En al is Botteghin traag, hij is nog altijd bruikbaar om Haller uit de wedstrijd te spelen die zelf ook niet de snelste is. Bij de flanken staan naast Botteghin, Malacia en Geertruida die snel genoeg zijn om Tadic en Neres/Anthony bij te houden. Onze wing backs Haps en Diemers kunnen prima de backs van 020 voor de voeten lopen en zelf voor aanvallende impulsen zorgen. Haps met zijn dynamiek en snelheid op links en Diemers met zijn passing in de ruimtes achter de defensie van 020 en voorzetten richting de 2 Feyenoord spitsen. Ze kunnen alle bij hoog mee op schuiven om het middenveld te versterken.

Zo pas je je team totaal aan op 020 en kan je er nog een resultaat uit slepen met een gemankeerd elftal.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 mei 2021, 02:20:41.

 

+1/-0

Ja , en de spelers hebben natuurlijk een fabelachtige motivatie tegen Ajax om behalve prestige ook nog iets anders te winnen : namelijk de 4e plek die recht geeft op een ticket in de 3e voorronde van de nietszeggende Conference League , en dus directe plaatsing voor Europees voetbal. Al is die kans vijftien procent , dit komt helemaal goed !

 

+1/-0

Als de opstelling hetzelfde is als tegen Ado den Haag, dan is Feyenoord kansloos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 mei 2021 om 23:10:

Als de opstelling hetzelfde is als tegen Ado den Haag, dan is Feyenoord kansloos.



Kan niet kees, want Jens zit er niet bij en Balde ook niet.

 

+1/-0

de opstellingen van het AD en Krabbendam zijn weer ouwerwets uit de lucht gegrepen

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - Ajax