Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » SC Cambuur Leeuwarden - FEYENOORD (23/08/2026 - 16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

SC Cambuur Leeuwarden-FEYENOORD 2–5 ( 0–4 )
Scoreverloop: 17. Zechiël/#08/(02) 0-1/(Assist: N.v.t.), 26. Valente/#10/(C)/(02) 0-2/(Assist: Diarra/#27/(01), 42. Jansen 0-3/(Eigen Doel/(Assist: Diarra/#27/(02), 45.+ 01. Ueda/#09/(02) 0-4/(Penalty), 70. El Arguioui 1-4, 80. El Arguioui 2-4, 83. Zechiël/#08/(03) 2-5/(Assist: Lotomba/#30),
Competitie: 03-
Datum: 23/08/2026-
Tijd: 16:45-
Stand Ranglijst: Plaats 047 (Wedstrijd 03)-
Stadion/Plaats: Kooi Stadion, Leeuwarden-
Gele Kaart: 66. Hadj Moussa/#23/(01),
Rode Kaart:
Bijzonderheid:

Competitie: 03-02-01-00 07 08-04
Thuis: 01-00-01-00 01 02-02
Uit: 02-02-00-00 06 06-02

Topscoorders(08): Zechiël/#08/(03), Valente/#10/(C)/(02), Ueda/#09/(02), Cambuur/(01)/Eigen Doel),

Assists(06): Diarra/#27/(02), Zechiël/#08/(01), Ueda/#09/(01), Hadj Moussa/#23/(01), Lotomba/#30/(01),

Geen Assist(02): Cambuur/(02),

Gele Kaart(02): Vanhoutte/#34/(01), Hadj Moussa/#23/(01),

Rode Kaart(00):

Geel/Rode Kaart(00):

Opstelling Feyenoord: Ernst/#01; Read/#26(81. Lotomba/#30), St. Juste/#06, Watanabe/#04(67. López/#16), Marmol/#35; Vanhoutte/#34, Valente/#10/(C), Zechiël/#08; Hadj Moussa/#23(84. Van Persie/#49), Ueda/#09(67. Ferri/#19), Diarra/#27(67. Targhalline/#28).

Wissels Feyenoord: Bossin/#39, Steijn/#14, Tengstedt/#17, Deijl/#20, Van den Elshout/#22, Kraaijeveld/#24, Zinhagel/#36.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Nieuwkoop/#02(Niet Wedstrijdfit), -Beelen/#03(Been), -Smal/#05(Enkel), -Moder/#07(Knie), -Borges/#11(Niet Geselecteerd), -Het Legioen/#12, -Onbekend/#13(Niet Geselecteerd), -Bos/#15(Knie), -Onbekend/#18(Niet Geselecteerd), -Ahmedhodžić/#21(Burnley FC), -Onbekend /#25(Niet Geselecteerd), -Onbekend /#29(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#31(Niet Geselecteerd), -Wessels/#32(Niet Geselecteerd), -Ivanušec/#33(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#34(Niet Geselecteerd), -Berger/#37(3e Keeper), -Onbekend /#38(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#40(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#41(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#42(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#43(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#44(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#45(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#46(Niet Geselecteerd), -Kasanwirjo/#47(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#48(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#50(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#51(Niet Geselecteerd), -Delianidis/#52(Niet Geselecteerd), -Schens/#52(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#53(Niet Geselecteerd), -Nahany/#54(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#55(Niet Geselecteerd), - J. Schaken/#55(Niet Geselecteerd), -Onunta/#56(Niet Geselecteerd), -Hadidi/#57(Niet Geselecteerd), -Van Maarschalkwaard/#57(Niet Geselecteerd), -Cruz/#58(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#59(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#60(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#61(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#62(Niet Geselecteerd), -Tabiri/#63(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#64(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#65(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#66(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#67(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#68(Niet Geselecteerd), - Tomasson/#69(Niet Geselecteerd), -De Mol/#70(Niet Geselecteerd), - Verdonk/#70(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#71(Niet Geselecteerd), - Agboluaje/#72(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#72(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#73(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#74(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#75(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#76(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#77(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#78(Niet Geselecteerd), -Grootfaam/#79(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#80(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#81(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#82(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#83(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#84(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#85(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#86(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#87(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#88(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#89(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#90(Niet Geselecteerd), - Onbekend/#91(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#92(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#93(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#94(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#95(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#96(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#97(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#98(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#99(Niet Geselecteerd), -Akkermans/#XX(Niet Geselecteerd), -Aserie/#XX(Niet Geselecteerd), -Baks/#XX(Niet Geselecteerd), -Basfielt/#XX(Niet Geselecteerd), -Van Bennekom/#XX(Niet Geselecteerd), -El Boujjoufi/#XX(Niet Geselecteerd), -Bout/#XX(Niet Geselecteerd), -Carrillo/#XX(Niet Geselecteerd), -Silva Dias/#XX(Niet Geselecteerd), -Faik/#XX(Niet Geselecteerd), -Haps/#XX(Niet Geselecteerd), -Kessels/#XX(Niet Geselecteerd), -Khan/#XX(Niet Geselecteerd), -N. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), -T. de Koning/#XX(Niet Geselecteerd), - Mahamud/#XX(Niet Geselecteerd), -Malasomma/#XX(Niet Geselecteerd), - Mpraganda/#XX(Niet Geselecteerd), -Norda/#XX(Niet Geselecteerd), -El Ouansaidi/#XX(Niet Geselecteerd), -Peters/#XX(Niet Geselecteerd), -Pieterse/#XX(Niet Geselecteerd), -Plantinga/#XX(Niet Geselecteerd), - Puati/#XX(Niet Geselecteerd), -Ramos/#XX(Niet Geselecteerd), -Roovers/#XX(Niet Geselecteerd), -Rueck/#XX(Niet Geselecteerd), -Sala/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebastião/#XX(Niet Geselecteerd), -D. Slory/#XX(Niet Geselecteerd), -Tevreden/#XX(Niet Geselecteerd), -Vijfhuizen/#XX(Niet Geselecteerd), -Vinícius/#XX(Niet Geselecteerd), -Wilbrenninck-Van Cuilenborg/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 augustus 2026, 22:50:24.

+1/-0

Read St Juste Mármol Lopez
Targhalline Vanhoutte
Zechiel
Hadj Moussa Van Persie Valente (hangend)

Dat lijkt me ideaal.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 20 augustus 2026 om 20:41:

Targhalline Vanhoutte
Zechiel

Dat lijkt me ideaal.

Tegen Cambuur met twee controleurs? We spelen niet tegen FC Barcelona hè :)

+1/-0

SjaakF schreef op 20 augustus 2026 om 21:22:

Marc Acardipane schreef op 20 augustus 2026 om 20:41:

Targhalline Vanhoutte
Zechiel

Dat lijkt me ideaal.

Tegen Cambuur met twee controleurs? We spelen niet tegen FC Barcelona hè :)

Gio zal ook niet zo spelen die houdt terecht vast aan zijn vaste middenveld en die komt weer met Diarra. :B

+1/-0

Een keeper opstellen lijkt me ook handig en Van Persie kan waarschijnlijk tussen de 30 en 45 minuten spelen, dus is het slim om met hem te starten.

+1/-0

Missen van een keeper is ERNSTig ja. Van Persie is mijn gedroomde spits maar voorlopig met Ueda natuurlijk.

+1/-0

Cambuur sympathieke club en Leeuwarden leuke stad maar geen Groningen. ;)

Zondag,16.45 uur:
SC CAMBUUR - FEYENOORD -

Arbiter: Makkelie

- Cambuur won nog nooit een thuisduel
van Feyenoord in de eredivisie.Van de
9 pogingen werd er 8 keer verloren.
Alleen in april 1994 bleef het 0-0.

- Cambuur-doelman Thijs Jansen speelde
vanaf zijn twaalfde ruim tien jaar
bij Feyenoord.De geboren Rotterdammer
maakte nooit zijn officiële debuut.

- Sipke Hulshoff,assistent-coach bij
Feyenoord,is geboren in Leeuwarden.
Hij was meerdere keren trainer bij
Cambuur.Zo ook met Slot in 2016/17.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 21 augustus 2026 om 01:25:

Cambuur sympathieke club en Leeuwarden leuke stad maar geen Groningen. ;)

Zondag,16.45 uur:
SC CAMBUUR - FEYENOORD -

Arbiter: Makkelie

- Cambuur won nog nooit een thuisduel
van Feyenoord in de eredivisie.Van de
9 pogingen werd er 8 keer verloren.
Alleen in april 1994 bleef het 0-0.

- Cambuur-doelman Thijs Jansen speelde
vanaf zijn twaalfde ruim tien jaar
bij Feyenoord.De geboren Rotterdammer
maakte nooit zijn officiële debuut.

- Sipke Hulshoff,assistent-coach bij
Feyenoord,is geboren in Leeuwarden.
Hij was meerdere keren trainer bij
Cambuur.Zo ook met Slot in 2016/17.

Deze keeper maakt een goede indruk. Aantal uitstekende reddingen. Tweede keeper maken van Feyenoord?

+1/-0

Cambuur speelde goed tegen Fortuna. Ze verdienden een punt.

+1/-0

Van Persie staat ook open voor linksbuiten positie dat zou een puzzelstukje zijn wat ineen keer op zijn plek valt.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 21 augustus 2026 om 17:17:

Van Persie staat ook open voor linksbuiten positie dat zou een puzzelstukje zijn wat ineen keer op zijn plek valt.

Je kan in mijn ogen ook niet om deze jongen heen.
Hij is nog niet fit blijkbaar maar zouden al wat meer minuten moeten zijn.

+1/-0

Gio zit gewoon tekloten op linksbuiten als hij Diarra nou zo graag wil laten spelen doe dat dan gedoseerd met invalbeurten ook SVP moet je gedoseerd minuten laten maken voor mijn part laat je dan beide 45 minuten spelen.

+1/-0

Vorige week kwamen er berichten naar buiten dat Van Bronckhorst tijdens het persmoment hintte op een nieuwe buitenspeler. De trainer ontkent dat. ''Volgens mij heb ik dat niet gezegd. Het was met Valentijn, die zei dat Shaqueel linksbuiten moet spelen. Toen zei ik: dan ben ik eruit wie er volgende week linksbuiten staat. Nee, ik heb deze week geen nieuwe linksbuiten bij ons gezien.''

+1/-0

:offtopic

Vorige week is het nogal emotioneel geworden na de wedstrijd van tegen Go Aahead thuis.
Ik weet dat ik hier ook debet aan ben.

In het verleden is er al genoeg discussies geweest over bepaalde manieren van reageren, zowel door mij als anderen en inmiddels zijn daardoor diverse forumleden vertrokken en is de animo flink gedaald op dit forum.

Met mezelf voorop wil ik voorstellen dat we op een normale manier met elkaar blijven omgaan dit seizoen, iedereen heeft z'n aandeel in dit forum en we kunnen het samen zo sterk en zwak maken wat we willen.
Stevige discussies prima, elkaar op zaken wijzen moet kunnen, maar als we het niet eens zijn over zaken zoals buitenspel of weet ik veel wat dat we allemaal de grenzen bewaken.

Ik wil het ook hier verder bij laten.

+1/-0

Van Bronckhorst maakt opstelling Feyenoord voor duel met Cambuur bekend
vandaag, 15:30 19 reacties
De opstelling van Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen SC Cambuur is bekend. Giovanni van Bronckhorst heeft zijn basiselftal bepaald voor het derde Eredivisieduel van het seizoen. Om 16:45 uur wordt er afgetrapt in het Kooi Stadion.

Opstelling Feyenoord
Ernst, Read, St. Juste, Watanabe, Mármol, Vanhoutte, Zechiël, Valente (C), Hadj Moussa, Ueda, Diarra.

Wissels Feyenoord
Bossin, Lotomba, J. López, Deijl, Kraaijeveld, Targhalline, Van den Elshout, Steijn, Zinhagel, Tengstedt, Ferri, Van Persie.

+1/-0

Opvallend is dat Gonçalo Borges ontbreekt in de wedstrijdselectie van Feyenoord. Daarnaast is ook Tijme Wessels niet afgereisd naar Cambuur. Spelers die op de nominatie staan om te vertrekken, onder wie Luka Ivanušec en Neraysho Kasanwirjo, zijn er eveneens niet bij.

Opvallend is ook dat er maar 1 reservekeeper Bossin op de bank zit.

Waarom wel Deijl en Lotomba wel bij de selectie maar Wessels, misschien wel geblesseerd anders had je Deijl of Lotomba niet mee moeten nemen en daarvoor in de plaats Wessels mee moeten nemen.

+1/-0

Diarra moet nou wel eens gaan vlammen hoor als het weer niks is tegen zo'n zwakke broeder ben ik er klaar mee.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 23 augustus 2026 om 15:48:

Diarra moet nou wel eens gaan vlammen hoor als het weer niks is tegen zo'n zwakke broeder ben ik er klaar mee.

Eens, maar ik heb er een hard hoofd in. Die gozer heeft ‘t niet.

+1/-0

SjaakF schreef op 23 augustus 2026 om 15:51:

Marc Acardipane schreef op 23 augustus 2026 om 15:48:

Eens, maar ik heb er een hard hoofd in. Die gozer heeft ‘t niet.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom Diarra ooit gekocht is, maar Van Hanegem ziet het in Diarra zitten. Ben wel benieuwd waarom hij het in Diarra ziet zitten, ziet hij iets wat wij niet zien.

+1/-0

Watanabe begrijp ik ook niet ging vorige week een paar keer behoorlijk in de fout. Ze hebben de wedstrijd toch ook terug gezien?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » SC Cambuur Leeuwarden - FEYENOORD (23/08/2026 - 16:45)