Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » SC Cambuur Leeuwarden - FEYENOORD (23/08/2026 - 16:45)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

fr12.nl
Van Bronckhorst maakt opstelling Feyenoord voor duel met Cambuur bekend
Redactie FR12.nl
2-3 minuten

Giovanni van Bronckhorst houdt voor de uitwedstrijd tegen SC Cambuur vast aan zijn basiselftal. De trainer van Feyenoord voert geen wijzigingen door ten opzichte van het 2-2 gelijkspel tegen Go Ahead Eagles van vorige week.

Dat betekent dat nieuwkomer Javi López niet direct aan de aftrap verschijnt. De linksback werd deze week op huurbasis overgenomen van Real Sociedad en is fit en speelgerechtigd, maar Van Bronckhorst kiest in Leeuwarden voor continuïteit.

Ook op het middenveld en in de aanval verandert er niets. Van Bronckhorst geeft daarmee opnieuw het vertrouwen aan de spelers die vorige week in De Kuip aan de wedstrijd begonnen.

Oussama Targhalline is gewoon beschikbaar. De middenvelder was aan het begin van de week ziek en miste daardoor de oefenwedstrijd van maandag, maar is volledig herstelt.

Opvallend is dat Gonçalo Borges ontbreekt in de wedstrijdselectie van Feyenoord. Daarnaast is ook Tijme Wessels niet afgereisd naar Cambuur. Spelers die op de nominatie staan om te vertrekken, onder wie Luka Ivanušec en Neraysho Kasanwirjo, zijn er eveneens niet bij.

Opstelling Feyenoord
Ernst, Read, St. Juste, Watanabe, Mármol, Vanhoutte, Zechiël, Valente (C), Hadj Moussa, Ueda, Diarra.

Wissels Feyenoord
Bossin, Lotomba, J. López, Deijl, Kraaijeveld, Targhalline, Van den Elshout, Steijn, Zinhagel, Tengstedt, Ferri, Van Persie.

Lees ook
LIVE 16:45 | SC Cambuur - Feyenoord

Ik had Lopez verwacht op linksback, want Watanabe vind ik niet goed genoeg en ik denk dat dit ideaal was om Mika naar centraal te halen.

+1/-0

John Part schreef op 23 augustus 2026 om 15:46:

Opvallend is dat Gonçalo Borges ontbreekt in de wedstrijdselectie van Feyenoord. Daarnaast is ook Tijme Wessels niet afgereisd naar Cambuur. Spelers die op de nominatie staan om te vertrekken, onder wie Luka Ivanušec en Neraysho Kasanwirjo, zijn er eveneens niet bij.

Opvallend is ook dat er maar 1 reservekeeper Bossin op de bank zit.

Waarom wel Deijl en Lotomba wel bij de selectie maar Wessels, misschien wel geblesseerd anders had je Deijl of Lotomba niet mee moeten nemen en daarvoor in de plaats Wessels mee moeten nemen.

Wessels is nog altijd jeugd, dus logisch. Borges mag vertrekken en viel dramatisch in vorige week, dus ook loigisch.

Dat alleen Bossin op de bank zit is al alle wedstrijden zo, dat is een keuze van de staf.

Dus die keuzes zijn te verklaren.

+1/-0

Borges is niet 100% fit zei Gio had een tik gehad tegen Westerlo.

+1/-0

Prima maar rendement is nul.

Vertrouwen in Diarra
Van Bronckhorst kiest tegen Cambuur voor Gaoussou Diarra op de linkerflank en spreekt zijn vertrouwen uit in de aanvaller. ''Ik geef hem zeker vertrouwen, maar dat wil ik al mijn spelers geven. De afgelopen twee wedstrijden spelen we een uur geweldig en daar is Diarra ook onderdeel van. We creëren veel en ik hoop dat dat vandaag ook gebeurt'', aldus de trainer in gesprek met ESPN.

+1/-0

fr12.nl
Van Bronckhorst spreekt vertrouwen uit in Diarra: ''Onderdeel van ons spel''
Redactie FR12.nl
3-5 minuten

Giovanni van Bronckhorst verwacht dat Feyenoord zondagmiddag tegen SC Cambuur opnieuw de ruimte krijgt om aanvallend gevaarlijk te worden. De trainer wil dat zijn ploeg leert van het gelijkspel tegen Go Ahead Eagles en bevestigt daarnaast dat Gonçalo Borges vanwege fysieke klachten ontbreekt. Een transfer speelt volgens Van Bronckhorst geen rol bij zijn afwezigheid.

Feyenoord begon de eerste twee competitiewedstrijden volgens de trainer uitstekend, maar wist dat niveau niet de volledige wedstrijd vast te houden. ''De vorige twee wedstrijden begonnen we heel dominant, dat hebben we natuurlijk ook benoemd deze week. We wisten veel kansen te creëren. In de laatste fase van de wedstrijd domineer je niet, maak je verkeerde keuzes aan de bal en ook keuzes in het drukzetten hadden beter gemoeten, waardoor je meer grip op de wedstrijd kon krijgen.''

Vooral het geduld aan de bal ontbrak volgens Van Bronckhorst tegen Go Ahead Eagles. ''Soms moet je even wachten en het spel verplaatsen, waardoor Go Ahead naar achteren wordt gedrongen. Als je hem dan verliest, heb je meer druk op de bal. Wij verloren juist de bal, waardoor wij naar achteren moesten. Dan moet je zelf ook grote ruimtes verdedigen. Als de ruimte er ligt, en dat zal vandaag ook zo zijn, moet je die benutten. Cambuur zal fris van start gaan, ons onder druk willen zetten en veel koppeltjes willen creëren. Juist op die momenten moet je de bal erachter leggen, want daar ligt dan de ruimte

Van Bronckhorst is daarnaast tevreden over de manier waarop binnen de selectie wordt omgegaan met fysieke klachten, zoals Givairo Read, die vorige week zelf aangaf gewisseld te willen worden. ''Zeker! Voor de spelers is het goed dat je voelt dat je iets mankeert en het niet doorzet. Je loopt anders het risico dat je langer uit de roulatie bent. We hebben hem vorige week moeten wisselen en daardoor speelt hij vandaag ook weer. Het is een volwassen speler. De afgelopen weken waren rumoerig qua transfernieuws, maar hij laat op de trainingen zien dat het een Feyenoorder is.''

Borges behoort tegen Cambuur niet tot de wedstrijdselectie. Van Bronckhorst benadrukt dat zijn afwezigheid niets met een mogelijke transfer te maken heeft. ''Hij is er niet bij omdat hij afgelopen maandag in de wedstrijd een tik heeft gehad. Daarom hebben we hem ook achtergelaten. Geen transferperikelen, zeker niet.''

Van Bronckhorst kiest tegen Cambuur voor Gaoussou Diarra op de linkerflank en spreekt zijn vertrouwen uit in de aanvaller. ''Ik geef hem zeker vertrouwen, maar dat wil ik al mijn spelers geven. De afgelopen twee wedstrijden spelen we een uur geweldig en daar is Diarra ook onderdeel van. We creëren veel en ik hoop dat dat vandaag ook gebeurt'', aldus de trainer in gesprek met ESPN.

Lees ook
Van Bronckhorst maakt opstelling Feyenoord voor duel met Cambuur bekend
Van Bronckhorst spreekt vertrouwen uit in Diarra: ''Onderdeel van ons spel''

+1/-0

Diarra heeft heel veel potentie en kan met een paar goals kan hij zomaar los komen.

Zoals ik al zei: Ik zie hem het pad van Sinistera en Paixao.

Of het gaat lukken is natuurlijk afwachten, maar vertrouwen kan veel doen met een speler.

+1/-0

Ik zie nog meer in Borges dan in Diarra.

+1/-0

SjaakF schreef op 23 augustus 2026 om 16:40:

Ik zie nog meer in Borges dan in Diarra.

Zegt genoeg... ;)

+1/-0

Hij heeft zeker een paar goals nodig zit wel een goede kop op.

+1/-0

Zie het nu al wordt weer een lastige pot.

+1/-0

WEDSTRIJD GESTAAKT VUURWERK IN UITVAK!

+1/-0

Gaan naar binnen, wat mij betreft gelijk uitvak leegtrekken en terug naar Rotterdam schoppen!

+1/-0

Feyenoord moet nu statement maken: Vak leeg trekken en komende 10 wedstrijden geen uit supporters meer mee, zowel Europees als competitie.

+1/-0

Onbegrijpelijk geef het hele vak maar stadionverbod.

+1/-0

Ik ben hier echt doodziek van! :kwaad Die Radicals hebben NIKS met Feyenoord te maken!

+1/-0

Santigoal29 schreef op 23 augustus 2026 om 10:50:

:offtopic

Vorige week is het nogal emotioneel geworden na de wedstrijd van tegen Go Aahead thuis.
Ik weet dat ik hier ook debet aan ben.

In het verleden is er al genoeg discussies geweest over bepaalde manieren van reageren, zowel door mij als anderen en inmiddels zijn daardoor diverse forumleden vertrokken en is de animo flink gedaald op dit forum.

Met mezelf voorop wil ik voorstellen dat we op een normale manier met elkaar blijven omgaan dit seizoen, iedereen heeft z'n aandeel in dit forum en we kunnen het samen zo sterk en zwak maken wat we willen.
Stevige discussies prima, elkaar op zaken wijzen moet kunnen, maar als we het niet eens zijn over zaken zoals buitenspel of weet ik veel wat dat we allemaal de grenzen bewaken.

Ik wil het ook hier verder bij laten.

Top!

En dan weer even on topic, helaas een vuurwerkdelay...
Totdat moment had ik niet het idee dat dit Cambuur twee weken terug werd afgedroogd met 1-4 tegen Excelsior. Tot op heden nog geen wedstrijd (van Feyenoord) gezien...

+1/-0

Dat vak moet gewoon leeggemept worden en allemaal een stadionverbod voor 10 jaar.

+1/-0

SUPPORTERS GERAAKT MOGELIJK DEFINITIEF STAKEN! Dit is protocol.

+1/-0

Definitief of Tijdelijk gestaakt er zijn toeschouwers geraakt het is aan de burgemeester nu.

+1/-0

pfff zit al hele dag te wachten, heb huis alleen en dan fucking weer die kut supporters.
Waarom mag Feyenoord nog supporters meenemen eigenlijk?
Putje van de samenleving.

Je moet gelijk dat vak leegtrekken.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » SC Cambuur Leeuwarden - FEYENOORD (23/08/2026 - 16:45)