Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sparta Rotterdam-FEYENOORD (31/08/2025-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Sparta Rotterdam - FEYENOORD - ( - )
Scoreverloop:
Competitie: 03
Datum: 31/08/2025-
Tijd: 14:30-
Stand Ranglijst: Plaats 04 (Wedstrijd 03)
Stadion/Plaats: Het Kasteel, Rotterdam-
Gele Kaart:
Rode Kaart:
Bijzonderheid:

Competitie: 02-02-00-00 06 04-01
Thuis: 01-01-00-00 03 02-00
Uit: 01-01-00-00 03 02-01

Topscoorders(04): Ueda/#09/(02), Steijn/#14/(02).

Assists(01): Sauer/#16/(01).

Geen Assist(03): NAC/(02)/Vrije Trap/Rebound, Excelsior/(01)/Rebound.

Gele Kaart(03): Nieuwkoop/#02/(01), Timber/#08/(01), Wellenreuther/#22/(01),

Wedstrijdselectie Feyenoord: Bijlow/#01, Nieuwkoop/#02, Watanabe/#04, Smal/#05, Hwang/#06, Moder/#07, Timber/#08, Ueda/#09, Stengs/#10, Borges/#11, Steijn/#14, Bos/#15, Sauer/#16, Tengstedt/#17, Trauner/#18, Carranza/#19, Mitchell/#20, Ahmedhodžić/#21, Wellenreuther/#22, Hadj Moussa/#23, ’T Zand/#25, Read/#26, Diarra/#27, Targhalline/#28, Bullaude/#29, Lotomba/#30, Sliti/#32, Nadje/#34, Kasanwirjo/#35, Slory/#36, Berger/#37, Bossin/#39, Valente/#40, Sneijer/#41, Plug/#43, Van den Elshout/#44, El Harmouz/#45, Ouarghi/#46, Kraaijeveld/#47, Giersthove/#48, Van Persie/#49, Ulutas/#50, Gardenier/#51, Delianidis/#52, Otte/#53, Sebbar/#54, Ringeling/#55, Rust/#56, Cruz/#58, Zon/#59, Rudisill/#60, Zekovic/#61, Moses/#62, Tabiri/#63, Ka/#64, Boerhout/#65, Haksteeg/#66, Zinhagel/#68, Tsoungui/#XX, El Ouansaidi/#XX.

Opstelling Feyenoord:

Wissels Feyenoord:

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Beelen/#03(Been), -Hwang/#06(Kuit), -Zerrouki/#06(FC Twente, verhuurd), -Moder/#07(Blessure), -Stengs/#10(Pisa, verhuurd), -Het Legioen /#12, -Onbekend /#13, -Paixão/#14(Olympique Marseille), -Ivanušec/#17(PAOK), -Andreev/#21(Real Racing Club de Santander, verhuurd), -Onbekend/#24, -’T Zand/#25(Knie), -Read/#26(Blessure), -Bullaude/#29(Niet Geselecteerd), -Carrillo/#31(Dordrecht, verhuurd), -Hancko/#33(Atletico Madrid), -Onbekend/#38, -Sneijer/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Nac), -Plug/#43(Niet Geselecteerd), -Van den Elshout/#44(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#45(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#46(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#48(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#49(Niet Geselecteerd), -Ulutas/#50(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#51(Niet Geselecteerd), -Delianidis/#52(Niet Geselecteerd), -Otte/#53(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#54(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#57, -Cruz/#58(Niet Geselecteerd), - Zon/#59(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#60(Niet Geselecteerd), -Zekovic/#61(Niet Geselecteerd), -Moses/#62(Niet Geselecteerd), -Tabiri/#63(Niet Geselecteerd), -Ka/#64(Niet Geselecteerd), -Bae/#65(FC Dordrecht, verhuurd), -Boerhout/#65(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#66(Niet Geselecteerd), -Onbekend/#67, -Zinhagel/#68(Niet Geselecteerd), -Parlanti/#69(Carrerese), -Onbekend/#70, -Tsoungui/#XX(Niet Geselecteerd), -Malasomma(Dordrecht,verhuud), -El Ouansaidi/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 augustus 2025, 20:17:32.

+1/-0

Hwang, Smal en Lotomba niet op het veld bij openbare training

In-Beom Hwang, Gijs Smal en Jordan Lotomba ontbraken woensdag op het trainingsveld bij Feyenoord. Het is echter onduidelijk of het iets zegt over de fitheid van deze spelers. De afgelopen week kon de selectie in alle rust tactisch toewerken naar de ontmoeting met Sparta, terwijl op Varkenoord in diverse spelvormen werd getraind onder het toeziend oog van Het Legioen.

Logischerwijs waren ook Calvin Stengs en Antef Tsoungui niet van de partij. Stengs ondergaat vandaag zijn medische keuring bij Pisa SC, terwijl de verdediger zijn transfer zal afronden naar GD Estoril. Ezequiel Bullaude en Julián Carranza staan op de lijst om te vertrekken bij Feyenoord en waren ook niet aanwezig op het trainingsveld.

Tijdens de afsluitende elf-tegen-elf stonden Luciano Valente, Bart Nieuwkoop en Jordan Bos op de plekken van de ontbrekende basisspelers. Jakub Moder en Givairo Read ontbraken op de openbare training wegens blessures en zullen na de interlandperiode weer aansluiten bij de groep.

+1/-0

De lampjes winnen hier eenvoudig met 6-1 van. Dus we moeten hier met 3 goals verschil minimaal kunnen winnen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 27 augustus 2025 om 15:41:

De lampjes winnen hier eenvoudig met 6-1 van. Dus we moeten hier met 3 goals verschil minimaal kunnen winnen.

Ze hebben zich heel aardig hersteld met afgetekende overwinningen tegen Utrecht en GAE. Dus als we met 1 goal verschil winnen keur ik het ook goed….

Dit bericht is gewijzigd op 28 augustus 2025, 11:58:14.

+1/-0

'Carranza ontbrak op trainingsveld wegens transferperikelen'

Net als Calvin Stengs was Julián Carranza woensdag niet aanwezig op de training vanwege transferontwikkelingen, zo meldt RTV Rijnmond. Al langer is bekend dat de Argentijn op de lijst staat om te vertrekken, maar een transfer duurt langer dan men bij Feyenoord had gehoopt.

Van welke club de belangstelling in Carranza komt, is nog niet bekend. Eerder deze maand werd gemeld dat de spits een van de opties is bij Monterrey, maar tot een concrete aanbieding is de Mexicaanse club tot op heden nog niet gekomen. Voor Stengs is het uiteraard een ander verhaal, want hij zal op korte termijn zijn huurcontract bij Pisa tekenen.

Opvallend was ook dat In-Beom Hwang en Jordan Lotomba ontbraken op het trainingsveld. Het duo sloeg deze training bewust over vanwege lichte klachten, maar de wedstrijd tegen Sparta hoeft geen probleem te vormen. Gijs Smal was ziek en kon daardoor niet trainen. Jakub Moder, Gernot Trauner en Givairo Read sluiten door blessures later aan bij de Rotterdammers.

Tijdens de afsluitende oefenpartij werd het middenveld gevormd door Luciano Valente, Sem Steijn en Quinten Timber. Rechtsback stond een fitte Bart Nieuwkoop opgesteld als vervanger van Jordan Lotomba.

+1/-0

Wordt een nederlaag. Binnen Feyenoord rommelt het en niet alleen in de staf maar ook op het veld, het is geen "vriendenploeg" die voor elkaar door het vuur gaan en dat heb je dus echt nodig.

+1/-0

Een club als Feyenoord heeft een zeer ervaren coach nodig. Een speler met een grote staat van dienst, maar ook als coach. Dan kom je uit bij Cocu.

+1/-0

DubbelQ schreef op 28 augustus 2025 om 08:44:

Wordt een nederlaag. Binnen Feyenoord rommelt het en niet alleen in de staf maar ook op het veld, het is geen "vriendenploeg" die voor elkaar door het vuur gaan en dat heb je dus echt nodig.

Hier heb je wel een belangrijk punt. Ook ik heb dit gevoel. Dit Feyenoord is geen team dat voor elkaar door het vuur gaat.

+1/-0

Ik denk dat dit een blamage wordt.

+1/-0

Ik zie nog niet echt een fitte ploeg. Dat vond ik onder Arne Slot altijd het grootste verschil ten opzichte van de tegenstanders. Natuurlijk werd er ook goed gevoetbald, maar de fitheid en intensiteit maakten ons in veel wedstrijden onoverwinnelijk en je had daardoor ook altijd wel het idee dat het goed zou komen.

+1/-0

Willykment schreef op 29 augustus 2025 om 11:07:

Ik zie nog niet echt een fitte ploeg. Dat vond ik onder Arne Slot altijd het grootste verschil ten opzichte van de tegenstanders. Natuurlijk werd er ook goed gevoetbald, maar de fitheid en intensiteit maakten ons in veel wedstrijden onoverwinnelijk en je had daardoor ook altijd wel het idee dat het goed zou komen.

Wel eens daar was die Vlaming grootendeels verantwoordelijk voor die nu ook bij Liverpool succesvol is.

+1/-0

Feyenoord rekent zondag op Read, Hwang, Moder en Lotomba afwezig

Robin van Persie kan zondag in de Rotterdamse derby tegen Sparta Rotterdam zo goed als zeker weer beschikken over Givairo Read. De rechtsback is hersteld en traint momenteel volop mee met de groep.

''Read is terug, die heeft getraind en vandaag'', bevestigt Van Persie op het persmoment. ''De afgelopen dagen heeft hij persoonlijk hard getraind en loopt voor op zijn schema. Als hij morgen ook nog goed doorkomt dan zit hij bij de wedstrijdselectie.''

Naast In-beom Hwang moet Feyenoord het tegen Sparta ook stellen zonder Jordan Lotomba en Jakub Moder. ''Lotomba heeft een momentje gehad tijdens onze training afgelopen vrijdag. Hij wordt bekeken en is er zondag niet bij'', aldus de trainer.

Blessures vallen Van Persie niet tegen: "Je hebt altijd het risico"

Robin van Persie is tevreden over de fitheid van zijn selectie. De trainer ziet ook hoe andere clubs moeite hebben met alle blessuregevallen, maar benadrukt dat het bij Feyenoord vooral gaat om 'contactblessures', waar weinig aan valt te doen.

"Als je kijkt naar onze voorbereiding, dan zijn we daar tevreden over", vertelt Van Persie op de persconferentie. "Je hebt altijd bij iedere training het risico dat er iets gebeurt. Als je naar de typen blessures kijkt, dan zijn we daar over het algemeen tevreden over. We hebben met Hwang en Moder een paar kleine blessures, die wel iets langer duren dan gehoopt. Maar dat ziet er niet ernstig uit."

Van Persie benadrukt dus dat er bij Feyenoord geen langdurige blessuregevallen zijn, zoals bijvoorbeeld bij PSV en FC Utrecht momenteel wel het geval is. "Trauner is wel al een tijdje weg, maar we hopen hem snel weer terug te zien. De berichten die wij krijgen zijn positief, dus ik heb er wel een goed gevoel over zijn herstelproces."

Met het beperkte aantal wedstrijden dat Feyenoord momenteel speelt, is het een uitdaging om iedereen fit te houden. "Afgelopen vrijdag hebben we een onderlinge wedstrijd van zestig minuten gespeeld. Dan ga je wel richting een normale wedstrijd, dus kan je weer een stap maken. Iedere week bekijken we voor iedere speler hoeveel minuten er gemaakt kunnen worden. Dat is ook de reden waarom jonge jongens soms bij de belofte spelen. Ze moeten klaar zijn voor het moment om bij ons minuten te maken."

"De kans is aanwezig dat een aantal spelers nog een stap zal maken"

Robin van Persie ervaart momenteel hoe het is om met een grote selectie te werken. De trainer ziet zijn groep graag nog iets verkleinen, maar wil tegelijkertijd niet dat spelers als Quinten Timber vertrekken. Daarom kreeg Van Persie tijdens de persconferentie de vraag hoe belangrijk zijn wil is binnen de Feyenoord.

"Uiteindelijk kan ik alleen vanuit mijn rol als coach aangeven of ik tevreden ben over een speler", reageert Van Persie. "In het geval van Slory is het een helder verhaal geweest en ook bij Quinten is dat zo. Ik wil graag dat zij blijven. Daarbij zijn er ook nog andere geledingen binnen de club die hun mening geven. Denk aan de directie en RvC. Ik geef aan hoe ik naar Quinten kijk en ben heel erg tevreden met hem. Wij maken een grotere kans om kampioen te worden met Quinten dan zonder hem."

Voor Feyenoord is het een lastige situatie, omdat Timber nog maar één jaar onder contract staat. "Ik weet niet wat er zal gebeuren als iemand een goed bod doet. Ik kan alleen mijn mening geven, maar onze intentie is om met Quinten te verlengen. Dat is al heel lang duidelijk. Dagelijks werken wij nu met een groep van 23 à 24 spelers, dat is voor mij ook het ideale scenario."

"De meeste dagen zijn dat er meer, en sommige dagen zijn het er minder", vervolgt de trainer van Feyenoord. "Wij hebben een grote en hele goede staf, dus iedere speler krijgt de aandacht die hij verdient. Wij proberen met iedereen rekening te houden en maatwerk te leveren. Het is wel een uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Aandacht voor de spelers staat heel hoog in onze werkwijze. Ik denk dat wij het goed voor elkaar hebben, maar de kans is aanwezig dat een aantal spelers nog een stap zal maken."

Goede trainingsweken
Van Persie is tevreden met de weken die Feyenoord achter de rug heeft. "We hebben genoeg dingen kunnen behandelen. Na Excelsior hebben we ons vooral op onze principes gericht en afgelopen week was het meer tactisch. We hebben ook een aantal leuke trainingen met energie en intensiteit achter de rug. Als je van wedstrijd naar wedstrijd gaat, dan heb je daar geen ruimte voor. Tactische trainingen zijn voor een speler niet altijd het leukste, dus die balans hebben we wel goed gevonden."

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Sparta Rotterdam-FEYENOORD (31/08/2025-14:30)