Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (11/05/2025-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Dat het niet minstens 3-0 stond in de rust is echt lachwekkend.
Moussa echt leuke speler maar houd niet van simpel spelen.
Dus alle makkelijke goals ga je bij hem nooit zien, die worden verpest.
De hele mooie ga je wel zien.

Milambo vind ik echt teleurstellend.
Ik vind dat ook helemaal niet zijn positie, die is veel beter in een Timber rol.
Die heeft zoveel teleurstellende ballen gegeven, als iedereen vol sprint is , je hebt ook nog eens alle tijd dan de ballen die hij geeft zou je gelijk op de bank moeten.

Van Persie heeft hey goed neergezet maar ben niet echt overtuigd van zijn wisselbeleid.
Is allemaal niet goed en te laat.

+1/-0

Ook onbegrijpelijk dat onze helden dat tyfusventje van een Lang geen doodschop gegeven hebben. Wat een smerige bloedzuiger is dat toch.
Trouwens die Saudi’s op de tribune zullen ook wel twijfels hebben gekregen of zij wel zoveel geld moeten uitgeven voor Hancko.

+1/-0

Alleen het eerste kwartier was goed, daarna was PSV de betere ploeg. Feyenoord heeft te weinig goede voetballers. Alles moet komen van Paixao, Hadj-Moussa en Hwang. Moder en Milambo doen veel te weinig in het mee voetballen, de opbouw. Van Persie wachtte veel te lang met wisselen. Zorgen voor het nieuwe seizoen. Steijn gaat dit echt niet omdraaien. Er moet meer gebeuren.

+1/-0

Is die nederlaag toch nog ergens goed voor geweest. Ajax geeft het vandaag helemaal weg door heerlijk met 0-3 thuis te verliezen. Volkomen terecht al is het alleen maar door die pauper megafoon roeptoeter. Wat een josti teringzooi daar met die megafoons en trommels. Heerlijk al die teleurgestelde grafkoppen daar, toch nog een klein beetje genieten vandaag.

+1/-0

Wat een demasqué van Robin van Persie. Had een leuk plan maar toen Bosz wat dingen omzette in de opbouw werd hij volledig afgetroefd. Geen tactische ingreep, wissels die pas werden ingebracht toen de 2-2 al was gevallen.

Het was echt veel te vroeg om hem aan te stellen. En voor degenen die wijzen op de serie hiervoor: dat was aardig maar ook een beetje toevallig. In eigen huis waren Zwolle, Groningen en GAE al grote delen beter en we hadden 10 goals meer dan we mochten verwachten. Tweede slechte trainersaanstelling van te kloese

+1/-0

Totaal oneens met voorgaande post. De opdracht die RvP meekreeg bij zijn aanstelling was een plek in de kwalificatie CL veilig stellen dmv de derde plek en het ziet er naar uit dat het gaat lukken. Al het andere is onbelangrijk. Hij stapte in en kreeg een gemankeerde selectie voorgeschoteld waar hij het mee moest doen. Volgend seizoen als hij een complete voorbereiding gedraaid heeft en een grote stem heeft gehad in de samenstelling van de selectie kan je hem pas goed beoordelen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 11 mei 2025 om 20:22:

Totaal oneens met voorgaande post. De opdracht die RvP meekreeg bij zijn aanstelling was een plek in de kwalificatie CL veilig stellen dmv de derde plek en het ziet er naar uit dat het gaat lukken. Al het andere is onbelangrijk. Hij stapte in en kreeg een gemankeerde selectie voorgeschoteld waar hij het mee moest doen. Volgend seizoen als hij een complete voorbereiding gedraaid heeft en een grote stem heeft gehad in de samenstelling van de selectie kan je hem pas goed beoordelen.

Helemaal eens, maar je ziet nu wel het verschil in taktisch inzicht met een Bosz en een van Persie.

Bosz zet tijdens de wedstrijd wat om en van Persie weet zich geen raad.

Na de 15 minuten zijn we 75 minuten overlopen.. PSV was op alle fronten beter.

+1/-0

Daarin heb je geen ongelijk. Maar vertel eens op basis waarvan je het vertrouwen hebt dat dat goed gaat komen? Zijn uitmuntende prestaties bij Heerenveen?

En hoe lastig de situatie ook is om in te stappen: tijdens de wedstrijd had hij prima kunnen ingrijpen. Maar hij is tactisch volledig overklast. Dat staat helemaal los van de rest van het seizoen. Dan verklaart hij na afloop ook nog doodleuk dat hij tevreden was over z’n wissels en de timing daarvan. Nee hoor, dit is te hoog gegrepen.

+1/-0

socrates schreef op 11 mei 2025 om 20:35:

Daarin heb je geen ongelijk. Maar vertel eens op basis waarvan je het vertrouwen hebt dat dat goed gaat komen? Zijn uitmuntende prestaties bij Heerenveen?

En hoe lastig de situatie ook is om in te stappen: tijdens de wedstrijd had hij prima kunnen ingrijpen. Maar hij is tactisch volledig overklast. Dat staat helemaal los van de rest van het seizoen. Dan verklaart hij na afloop ook nog doodleuk dat hij tevreden was over z’n wissels en de timing daarvan. Nee hoor, dit is te hoog gegrepen.

Ik zeg toch niet dat ik er 100% vertrouwen in heb? We gaan het volgend seizoen zien, dan pas vind ik dat je hem eerlijk kan beoordelen. Om hem nu compleet af te branden slaat nergens op.

+1/-0

Knakkie schreef op 11 mei 2025 om 20:49:

socrates schreef op 11 mei 2025 om 20:35:

Ik zeg toch niet dat ik er 100% vertrouwen in heb? We gaan het volgend seizoen zien, dan pas vind ik dat je hem eerlijk kan beoordelen. Om hem nu compleet af te branden slaat nergens op.

Mogen we ook maar iets van een aanleiding hebben om hem aan te stellen dan? Goede prestaties of zo? Er is niets wat dat betreft. Maar als het aan jou ligt maakt dat niet uit blijkbaar. En over zijn gebrek ingrijpen tijdens de wedstrijd hoor ik je ook niet.

+1/-0

Persie is gewogen en (nog) te licht bevonden. Had hem over 5 jaar graag zien komen, maar komt te kort bij een topclub als Feyenoord.

Meerdere beginnersfouten vandaag. Eerdere wedstrijden winnen we wel, maar niet met oogstrelend voetbal.

Ik vrees voor komend seizoen.

+1/-0

Vandaag was typerend voor het hele seizoen:

Proberen goed te voetballen (begin van het seizoen en sommige uitvallers)
Vertrouwen valt op gegeven moment weg (Tegenvalende resultaten)
Wachten veel te lang met ingrijpen (wegsturen van priske)
Boel stort in en in feite lopen we volledig achter de feiten aan (wisseling van de wacht en RvP moet met flinke achterstand gaan werken)

Ik ben al ruim 35 jaar Feyenoord supporter, maar nog nooit ben ik eerder zo gefrustreerd geweest.
Dit is compleet onnodig en had ook nooit, maar dan ook nooit mogen gebeuren.
Het is compleet onnodig geweest wat er vandaag en dit jaar is gebeurd, want we stonden er dankzij Slot geweldig voor en dat is dus in een jaar volledig door het riool gespoeld.

Ondanks dat ik RvP ook genoeg kan kwalijk kan nemen, te laat ingrijpen en reactie achteraf was gewoon niet goed.
Hij moet de ruimte krijgen om komende zomer vanaf nul te gaan beginnen, maar dat de kans groot is dat we flink wat miljoenen gaan mislopen is gewoon heel groot en werpt ons weer een paar jaar terug.
Dit kun je niet direct goed maken met uitgaande transfers, omdat je ook weer flink moet investeren.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 11 mei 2025 om 21:08:

Persie is gewogen en (nog) te licht bevonden. Had hem over 5 jaar graag zien komen, maar komt te kort bij een topclub als Feyenoord.

Meerdere beginnersfouten vandaag. Eerdere wedstrijden winnen we wel, maar niet met oogstrelend voetbal.

Ik vrees voor komend seizoen.

Ik ben het met jou eens dat we kritisch(er) mogen zijn en dat het zeker niet rooskleurig eruit ziet naar de toekomst toe. Het lijkt er vooralsnog niet op dat van Persie zich binnen korte termijn ontwikkelt naar een hoog niveau als trainer.

Ik vind het vooral zorgwekkend dat hij veel te positief is na afloop van wedstrijden, terwijl iedereen ziet dat het voetballend niet overhoudt. Blijkbaar ligt de lat heel laag of denkt hij iedereen voor de gek te kunnen houden. Het beste aan Arne Slot vond ik juist dat hij bijna nooit tevreden was, zodat iedereen scherp bleef en zich bleef ontwikkelen. Een topclub moet altijd meer willen en streven naar een hoger niveau.

Gisteren tegen PSV vond ik het wisselbeleid dramatisch, het was al bij 2-0 zichtbaar dat we gingen verliezen door het totale gebrek aan fitheid en controle na de 25e minuut. De nederlaag kan je volledig aan van Persie en zijn staf toeschrijven.

Maar van Persie is nog niet echt gewogen als trainer, zoveel wedstrijden hebben we nog niet gehad onder zijn leiding en van Persie heeft ook nog niet de kans gehad om de selectie naar zijn hand te zetten met een gedegen voorbereiding. Bij Heerenveen deed hij het naar behoren met een van de slechtste selecties van de competitie door in het linker rijtje te staan toen hij weg ging. Ik wil het nog even afwachten voor een definitief oordeel.

+1/-0

Ik heb gisteren compleet anders beleefd dan de tendens die ik hier uit een aantal reacties proef. Begrijp me goed, ik ben er echt ziek van.

Maar tegelijkertijd is er een soort berusting. Dit is wat Feyenoord dit seizoen kan 'brengen', tegen 15 ploegen in de Eredivisie is dat voldoende. PSV is een maatje te groot en tegen Ajax had de ploeg tweemaal een slechte dag.

Wellicht komt het objectiveren van de wedstrijd gisteren voor veel hier nog te vroeg, ik ben vanaf de Kuip alleen naar huis gereden; wellicht heeft dat geholpen om de het te laten bezinken.

Feyenoord begon bijzonder goed aan de wedstrijd, of dat komt omdat PSV zo erbarmelijk startte en haar niveau niet haalde; da's voor mij een kip-ei verhaal.

PSV wist zich bijzonder goed op te richten in de tweede helft, en doordat Feyenoord al vanaf minuut 15 eigenlijk niet anders deed dan 'consolideren' kon de ploeg het niet meer omdraaien toen dat nodig was.

Dat ligt mijn inziens niet alleen aan het feit dat de staf (van Persie zit er niet alleen) tactisch werd afgebluft door Bosz. Het is ook één van de ongrijpbare dingen die je vaker ziet in het voetbal; dat een ruime, vroege voorsprong iets doet met een elftal. Dat je niet meer op kan schakelen, als je in eerste instantie eerst gas terug hebt genomen.

Daar komt nog eens bij dat Feyenoord nog altijd fysiek/conditioneel achter de feiten aanhobbelt. De kramp-gevallen van spelers gisteren onderschrijven dat volledig. Van Persie heeft een groep overgenomen die nog altijd niet in staat is 90 minuten lang de intensiteit te leveren die nodig is.

Dat 'gas terugnemen' is misschien wel niet uit luxe, het was bloedheet en wellicht konden de spelers gewoon niet meer. Zeker het 'omkeren' en 'opschakelen' vergt enorm veel energie. Het zat er niet in.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 12 mei 2025 om 10:12:

Ik heb gisteren compleet anders beleefd dan de tendens die ik hier uit een aantal reacties proef. Begrijp me goed, ik ben er echt ziek van.

Maar tegelijkertijd is er een soort berusting. Dit is wat Feyenoord dit seizoen kan 'brengen', tegen 15 ploegen in de Eredivisie is dat voldoende. PSV is een maatje te groot en tegen Ajax had de ploeg tweemaal een slechte dag.

Wellicht komt het objectiveren van de wedstrijd gisteren voor veel hier nog te vroeg, ik ben vanaf de Kuip alleen naar huis gereden; wellicht heeft dat geholpen om de het te laten bezinken.

Feyenoord begon bijzonder goed aan de wedstrijd, of dat komt omdat PSV zo erbarmelijk startte en haar niveau niet haalde; da's voor mij een kip-ei verhaal.

PSV wist zich bijzonder goed op te richten in de tweede helft, en doordat Feyenoord al vanaf minuut 15 eigenlijk niet anders deed dan 'consolideren' kon de ploeg het niet meer omdraaien toen dat nodig was.

Dat ligt mijn inziens niet alleen aan het feit dat de staf (van Persie zit er niet alleen) tactisch werd afgebluft door Bosz. Het is ook één van de ongrijpbare dingen die je vaker ziet in het voetbal; dat een ruime, vroege voorsprong iets doet met een elftal. Dat je niet meer op kan schakelen, als je in eerste instantie eerst gas terug hebt genomen.

Daar komt nog eens bij dat Feyenoord nog altijd fysiek/conditioneel achter de feiten aanhobbelt. De kramp-gevallen van spelerteren onderschrijven dat volledig. Van Persie heeft een groep overgenomen die nog altijd niet in staat is 90 minuten lang de intensiteit te leveren die nodig is.

Dat 'gas terugnemen' is misschien wel niet uit luxe, het was bloedheet en wellicht konden de spelers gewoon niet meer. Zeker het 'omkeren' en 'opschakelen' vergt enorm veel energie. Het zat er niet in.

Wat we graag willen zien als een trainer het over neemt van Priske, dat hij iets veranderd, andere keuzes maakt. Dat zien we niet. Hij maakt dezelfde keuzes als Priske.

+1/-0

kees592 schreef op 12 mei 2025 om 11:27:

(...)Wat we graag willen zien als een trainer het over neemt van Priske, dat hij iets veranderd, andere keuzes maakt. Dat zien we niet. Hij maakt dezelfde keuzes als Priske.

Dat we geen verandering 'zien', betekent niet dat deze er niet is. Ik denk dat er op de achtergrond heel veel veranderd is. Alles wat we daarover horen, stemt mij wel positief. Over regels die op 1908 zijn ingevoerd; over de omgang met elkaar. Dat soort dingen.

Feit is dat van Persie heel veel dingen niet kan veranderen ten opzichte van Priske, simpelweg omdat hetzelfde zijn. Van Persie heeft geen andere spelers, en ze zijn niet opeens conditioneel/fysiek anders geprepareerd dan ze waren.

Wat betreft 'keuzes', had ik ook méér verwacht. In ieder geval al tekenen van een bepaald 'speelplan' en wellicht ook duidelijke spelers voor bepaalde spelers. (en voor andere spelers juist niet).

Wat betreft dat laatste heeft van Persie al aangegeven dat hij vooral nu nog aan het inventariseren is, en voor volgend seizoen komende weken gaat beslissen met wie hij doorgaat. Tot het einde van het seizoen, denk ik dat hij vooral probeert iedereen een beetje binnenboord te houden.

Wat betreft dat 'speelplan' is mijn hoop gevestigd op het nieuwe seizoen. Een complete voorbereiding waarin de staf dát wat van Persie wil/hoe hij wil spelen, erin kunnen slijpen. Maar de tekenen zijn vooralsnog niet heel veelbelovend.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (11/05/2025-14:30)