Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (11/05/2025-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

We hebben te weinig spelers die het spel dicteren en te veel spelers waar je niks wijzer van wordt. Mij bekruipt ook het gevoel dat van Persie te licht is. Ik vrees voor komend seizoen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 14 mei 2025 om 01:56:

We hebben te weinig spelers die het spel dicteren en te veel spelers waar je niks wijzer van wordt. Mij bekruipt ook het gevoel dat van Persie te licht is. Ik vrees voor komend seizoen.

Ja, van Persie had veel goeds gezien zei hij na afloop. Een positief verhaal, terwijl de tweede helft bar slecht was.

+1/-0

kees592 schreef op 14 mei 2025 om 07:26:

(...)Ja, van Persie had veel goeds gezien zei hij na afloop. Een positief verhaal, terwijl de tweede helft bar slecht was.

Kan al het goeds wat van Persie gezien heeft niet over het spel in de eerste helft gaan?

De tweede helft ben je overklast; het enige wat ik van Persie daarover expliciet heb horen zeggen, is dat hij vond dat de spelers gevochten hadden. Alles hadden gegeven.

Ik zie dat meer als een obligaat praatje waarmee hij zijn spelers niet afvalt naar buiten toe. Het betekent niet dat hij intern de ploeg niet aangepakt, noch dat hij zelf heeft gereflecteerd over zijn prestaties afgelopen zondag.

Dat weten we niet.

Marquis schreef op 12 mei 2025 om 19:02:

(...)

Wissels kunnen een wapen zijn.

Ik vind de voetballerij in zijn algemeen daarin veel te conservatief, in vergelijking met andere teamsporten. En dan bedoel ik vooral Rugby (Union), een sport die ik volg.

Slot is in staat met zijn wissels 'iets' om te draaien/forceren, maar ook zijn wisselbeleid bij Feyenoord vond ik in bepaalde opzichten vaak erg 'voorzichtig'. Hij zou nooit bij een grote voorsprong jonge spelers inbrengen met nog 30/35 minuten te spelen.

Terug naar rugby, die sport is natuurlijk niet te vergelijken met het voetbal. Je hebt specifieke posities waar spelers met specifieke (fysieke) kwaliteiten spelen. De 'Front-Row' is na 50 minuten spelen (van de 80) gewoon 'op', die worden eigenlijk standaard gewisseld. Het nationale team van Zuid-Afrika heeft vaak maar 1 'Back' op de bank, en verder alleen maar voorwaartsen. Dit om in fysiek opzicht de tegenstander kapot te spelen in de slotfase van de wedstrijd.

Je zou met het samenstellen van de spelersgroep toch ook specifieke kwaliteiten kunnen zoeken die vanaf de bank een trainer 'opties' geven. Die iets kunnen overbrengen op de ploeg en 'iets' in een wedstrijd kan doen kantelen.

Dit bericht is gewijzigd op 14 mei 2025, 10:07:45.

+1/-0

Het heeft denk ik toch veelal te maken met Tactiek, het inzicht dat je als coach hebt of niet. Bosschaart had een stukje lef en een stukje spelersinzicht. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom een type als Bosschaart niks verder komt. Soms bekruipt mij het gevoel dat het in de voetballerij vooral gaat om de juiste contacten, het grote geld en heel grote ego's. Maar erg ver geraak je daar toch niet mee.
Feyenoord ontbeert het ook aan een TD met gezag en visie. Tot dusver gaat het enkel maar om verkopen en nog eens verkopen en de kassa spekken maar in return zie je weinig of geen positieve effecten.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-PSV (11/05/2025-14:30)