Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Benfica SL-Feyenoord (23/10/2024-21:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Ik ben het eens met wat jij zegt, het is was ook meer een soort onderbouwing. Als je de 'marktwaardes' van de spelersgroep neemt, kun je wellicht het verschil bagatelliseren maar 40M verschil op totale waardes 295M/335M is 12%. Dat is gewoon significant.

Kijk je echter verder, dan zie je cijfers/data waarin het verschil veel nadrukkelijker tot uiting komt. Zoals gerealiseerde transferopbrengsten, bedragen waarvoor spelers worden gehaald, begroting, salarissen, etc.

Het gaat niet allemaal om 'waardes' en geld, een goedkoper team kan nog altijd winnen van een financiele grootmacht. Dat maakt voetbal ook zo leuk. Als je echter financiele verhoudingen gaat gebruiken om een ploeg bepaalde kansen toe te dichten (wat jij niet deed, maar Dn_Kraaij wel. En daar reageerde jij weer op) is enkel naar totale marktwaardes van de spelersgroep kijken een beetje selectief...

+1/-0

Een budget/begroting is niet bepalend in een of twee wedstrijden maar structureel bepaalt het natuurlijk wel tussen topclubs en clubs die er net onder zitten en af en toe pieken.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 22 oktober 2024 om 14:11:

Waarom een niet-speelgerechtigde vierde keeper meegenomen wordt is mij een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat hij een belangrijk rol speelt binnen de groep, als leider of sfeermakert... :B

Feyenoord is toch geen charitatieve instelling?

Hij wordt intern gezien als de opvolger van Bijlow & Wellenreuter. Voor hetzelfde geld zijn die volgend jaar beiden weg (hebben de leeftijd, 2 gelijkwaardige keepers. Daarvan gaat er niet ééntje 2 jaar op de bank zitten). En anders wel na 2 seizoenen. Uitstekende zaak dat je hem nu al laat wennen aan alles wat rondom zo'n CL speelt.

+1/-0

Vliegtuig moest vol, kan ook.

+1/-0

Wow Feyenoord domineert 0-2!!

+1/-0

Niet direct domineren, maar op bijna alle onderdelen zijn we beter dan Benfica.
En wat is die Hwang toch een geweldige speler. Hij is nog meer 'Patron' dan Timber. Zelfs Kökcü heeft dat 'Patron' niveau pas laat behaald.

+1/-0

Die Wellenreuther gaat ons echt opbreken, wat een ramp is dat geworden.

+1/-0

Kolere Milambo, schitterende speler, die gaat een fortuin opleveren.

+1/-0

Alles begint zo´n beetje op z´n plek te vallen. Allemachtig mooie pot, dik verdiend.
Op deze manier kan het seizoen nog heel leuk woren.

+1/-0

Goed voetbal in de eerste helft, met Hwang als regisseur. Tweede helft was iets moeilijker, maar ze zijn goed overeind gebleven. Knap gedaan!

+1/-0

Waaauuuwww! Wat een geweldige pot zeg. Ondanks 2 grote teleurstellingen er toch 3 in leggen. Alles gezien: goed voetbal, vechtlust, maar ook: slim proberen uit te spelen in de hoek en op balbezit (kort voor de 1-3), wat soms nog wel eens een mankement is.

En die Milambo, wat maakt die mee joh! Die gozer is zo ongelooflijk koel in z'n afwerking (en slim, zoals het overstapje tegen GAE).

Waanzinnig, extra extra trots op de jongens!

+1/-0

Tjonge jonge wat maken we allemaal mee. Wat een unieke overwinning op Benfica die we heel wat keertjes uit gehad hebben en waar we nog nooit een resultaat behaalden. Heerlijk genieten Feyenoorders.

+1/-0

Deze overwinning gaat de geschiedenisboeken in van Feyenoord.
Ik heb thuis nog een bierglas van Feyenoord-Benfica (0-0) van 10 april 1963.

+1/-0

Sobat schreef op 24 oktober 2024 om 00:19:

Deze overwinning gaat de geschiedenisboeken in van Feyenoord.
Ik heb thuis nog een bierglas van Feyenoord-Benfica (0-0) van 10 april 1963.

Weet je ook nog de uitslag Sobat van Lissabon? 3-1 en nu 1-3.
Wat een klasse heeft Priske nu uit het elftal gehaald, maar ook Timo, die nu veel en veel beter keept, dan in het begin van het seizoen, waar ik bijna hem uitkafferde voor die stomme te vroeg uit zijn doel komen, waardoor hij gemakkelijk werd gepasseerd. Ik werd door mijn zus op de hoogte gehouden van de wedstrijd. Ziggo is not done to me.

+1/-0

Magistrale wedstrijd, Feyenoord speelde flitsend voetbal met heerlijke verticale combinaties. Zelfs de zwakke schakels van het begin van het seizoen, zoals Lotomba, beginnen te draaien. Priske verdient hiervoor de credits, zelden was een Feyenoord trainer zo succesvol was in (zware) Europese (uit)wedstrijden.

+1/-0

We zijn met z'n allen nu min of meer in de 'gloria'.
Laten we vooral onze zegeningen tellen en koesteren. Hopelijk is de omslag straks naar de eredivisie wedstrijden niet te groot. Met als klap op de vuurpijl 30 oktober natuurlijk.

+2/-0

Ik denk dat je liever 'on a high' naar zondag toe werkt, dan dat je keihard bent afgeschminkt in Europa doordeweeks. Ik tel mijn zegeningen en hoop dat de spelers die gewisseld moesten worden de tijd hebben om zich te herstellen en er zondag tegen Utrecht weer staan.

Die gaan er direct bovenop knallen, leven op dit moment boven hun stand en Feyenoord moet er winnen om niet nog meer op achterop te raken.

Alles wat ik de afgelopen weken zie, is veelbelovend. Ik krijg echt de indruk dat Priske z'n puzzel gelegd heeft en de spelers elkaar (en de trainer) zijn gaan begrijpen. Het is op zijn plek gevallen, de ploeg is gaan draaien en is groeiende. Ik kan alleen maar hopen dat dit wat we afgelopen wedstrijden zien, ook echt voortkomt uit het gerichte werken, en (gedeeltelijk) het doel en het plan is waaraan Priske zo hard gewerkt heeft.

Belangrijk om te blijven beseffen, is dat een stijgende lijn niet lineair is. De wedstrijd van gisteren is niet opeens de norm, er zullen nog wedstrijden komen waarin Feyenoord minder voor de dag komt; en dat is niet erg. Zolang de basis ook maar groeit en steeds hoger wordt; zodat de ploeg niet terugvalt naar het niveau van Sparta-uit of Groningen-uit...

+1/-0

Altijd leuk het totaal onpartijdige radioverslag van RR :B
https://youtu.be/s6p2c1gKL7w?si=S1_5U0vvZDn3lcmTlink

+2/-0

Net nog even de eerste helft teruggekeken.

Het was alleen even rond minuut 20 wat minder (kopbal op de paal). Zonder anderen teniet te doen, Trauner, Lotomba en Hwang (zeker de eerste 10 min.) van grote klasse.
Milambo zeer attent in min. 25 bij de afgekeurde goal van Ueda. Wat waren die Portugezen opgelucht! Maar afkeuring terecht? Nee, dacht het niet.

Die Di Maria, wat toch een grote speler was, zeer zielig/knullig of wat dan ook met dat 'incident' met Wellenreuther. Slechte verliezer, à la Ronaldo.

Bij de goal van Milambo (erg sterk vooraf Timber) geeft aan dat dit elftal veel kan.

De buitenspelgoal van Benfica was wel een mooie aanval, maar helaas (of beter gelukkig) buitenspel!

Wat een klasbakken!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Benfica SL-Feyenoord (23/10/2024-21:00)