Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.435
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Fortuna Sittard: -
Uit: Oshawa, Canada
Vak: -
Forumreacties: 3.381
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
Feyenoord Onder 21 boekt eerste seizoenszege dankzij Delianidis
Theodoros Delianidis heeft zaterdagmiddag zijn eerste doelpunten gemaakt voor Feyenoord Onder 21. De spits opende tegen Go Ahead Eagles Onder 21 de score en maakte direct na rust ook de derde treffer van de Rotterdammers.
Op Varkenoord zorgde de Griek in de twintigste minuut voor de openingstreffer, waarna aanvoerder Ayoub Ouarghi de marge nog voor rust verdubbelde. Kort na de hervatting liet Delianidis opnieuw van zich horen en zette hij de 3-0 op het scorebord. Het duel is daarmee vroegtijdig beslist in Rotterdams voordeel.
Feyenoord won zaterdagmiddag de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met 3-1. De ploeg van Pascal Bosschaart was te sterk voor de leeftijdsgenoten van Go Ahead Eagles. Vorige week tegen Heracles/FC Twente Onder 21 werd er nog teleurstellend gelijkgespeeld. Namen als Jaden Slory en Aymen Sliti ontbraken vandaag.
Delianidis sloot deze zomer aan bij Feyenoord Onder 21 en staat tot medio 2027 onder contract in De Kuip. De Griekse jeugdinternational kwam eerder uit voor PEC Zwolle en doorliep jeugdopleidingen in Nederland en Griekenland. Tegen Go Ahead Eagles liet hij voor het eerst in het rood-wit zien waarvoor hij is gehaald: doelpunten maken.
Scoreverloop
20' | 1-0 | Delianidis
43' | 2-0 | Ouarghi
46' | 3-0 | Delianidis
82' | 3-1 | MeulenbroekEerste helft | Feyenoord O21 - Go Ahead Eagles O21 (1-0)
Feyenoord Onder 21 hoopt zaterdagmiddag de eerste overwinning van het nieuwe seizoen te boeken. De beloftenploeg speelde vorige week gelijk tegen FC Twente/Heracles Onder 21 (2-2) en mikt nu op drie punten tegen Go Ahead Eagles Onder 21. Het duel wordt afgewerkt op Varkenoord en begint om 13:30 uur. Supporters kunnen de wedstrijd live volgen via Feyenoord ONE.
Aanvoerder Ayoub Ouarghi staat in de basisformatie van Feyenoord. De zeventienjarige middenvelder werd dit seizoen aangewezen als eerste aanvoerder van de beloftenploeg en krijgt opnieuw het vertrouwen van trainer Pascal Bosschaart. Opvallend is dat er dit keer geen grote talenten van Feyenoord 1 meedoen met Onder 21.
Vorige week tegen FC Twente/Heracles Onder 21 speelden Aymen Sliti, Thijs Kraaijeveld en Jaden Slory nog vanaf de aftrap mee. Slory mag onder trainer Robin van Persie rekenen op een serieuze kans in de hoofdmacht, zeker nu Calvin Stengs deze week is verhuurd. Sliti wordt genoemd bij RKC Waalwijk voor een verhuurperiode, terwijl Kraaijeveld mogelijk zondag aansluit bij Feyenoord 1 vanwege de blessureproblemen op het middenveld.
Scoreverloop:
20' | 1-0 | Delianidis
Opstelling Feyenoord Onder 21: Ka/#64; Cruz/#58, Giersthove/#48, Sneijer/#41, Gardenier/#51; Tabiri/#63, Ouarghi/#46 (C), Rust/#56; Boerhout/#65, Delianidis/#52, Zinhagel/#68.
Wissels Feyenoord Onder 21: Haksteeg/#66, Van den Elshout/#44, Van Persie/#49, Ulutas/#50, Otte/#53, Sebbar/#54, Ringeling/#55.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 augustus 2025, 17:16:08.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.381
Reg.: 11 januari 2008
LIVE | FC Groningen O21 – Feyenoord O21 2-1 (0-0) |
Feyenoord Onder 21 reist vandaag af naar ‘Het Hoge Noorden’. Om 15:00 uur speelt de ploeg van Pascal Bosschaart tegen de leeftijdsgenoten van FC Groningen. Een mooi moment voor de Feyenoord-talenten om de competitie weer te hervatten, na de interlandbreak. FR-Fans zal op deze pagina de tussenstand bijhouden.
Feyenoord staat tweede op de ranglijst van de najaarscompetitie, maar dit zegt nog niet veel. In twee wedstrijden haalden zij vier punten. Zaterdag 30 augustus was daar een ruime overwinning op Go Ahead Eagles en een week daarvoor kwam Feyenoord niet verder dan een 2-2 gelijkspel tegen de combinatie FC Twente/ Heracles.
FC Groningen, tegenstander van vandaag, wist eenmaal de winst te pakken uit twee wedstrijden. Wat opvalt is dat Groningen al zes doelpunten heeft gemaakt in deze twee wedstrijden, maar ook drie doelpunten tegen kreeg. Feyenoord Onder 21 zal dus op moeten passen voor het scorend vermogen van de Groningers.
55. Ouarghi 0-1, 76. Groningen 1-1, 87. Groningen 2-1,
Opstelling Feyenoord Onder 21: Ka/#64, Cruz/#58, Giersthove/#48, Sneijer/#41, Gardenier/#51; Tabiri/#63, Van den Elshout/#44, 't Zand/#25; Rust/#56, Delianidis/#52, Ouarghi/#46/(C).
Wissels Feyenoord Onder 21: Haksteeg/#66, Van Persie/#49, Ulutas/#50, Otte/#53, Sebbar/#54, Ringeling/#55.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 september 2025, 17:02:18.
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.435
Reg.: 7 december 2020
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 12.235
Reg.: 9 oktober 2019
Feyenoord lijkt het project 0-21 ook een beetje opgegeven tehebben. Aymen Sliti en Jan Plug zijn definitief overgeheveld van de jeugdopleiding naar Feyenoord 1. Dat maakte Feyenoord maandagmiddag bekend. Beide spelers speelden dit seizoen al een rol in de selectie van trainer Robin van Persie en mogen daar nu dus blijven.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.364
Reg.: 9 april 2019
Zoals ik al eerder aangegeven heb, de route om met een O-21 vanuit de beloftencompetitie de voetbalpiramide in te stromen is een schier onmogelijke. Als je kampioen wordt en er een belofte-team laag genoeg eindigt in de Tweede Divisie, worden de play-off duels gespeeld op basis van ongelijke voorwaarden.
Als Feyenoord met haar O-21 team echt in de voetbalpiramide terecht wil komen, geloof ik dat de 'administratieve' route meer kans van slagen heeft. Al zou het mij heel weinig verbazen als men in Zeist niet zit te wachten op Jong Feyenoord, vanuit het oogpunt van veiligheid en mogelijke risico's. Ik ga niet zeggen dat het wordt tegengewerkt, maar wie in problemen denkt kan bij een toetreding van Jong Feyenoord tot de Eerste Divisie op heel wat uitdagingen komen.
Het is in ieder geval duidelijk dat de clubs in de Eerste Divisie er niet op zitten te wachten, en als ik vanochtend op ESPN wat flitsen zie van Jong PSV - Roda JC; dan kan ik ze dat niet kwalijk nemen. Het is een sfeerloze bedoening op een veredeld trainingsveld. Uitsupporters worden weggestopt in een hoek, terwijl de lange zijde tegenover de hoofdtribune volledig leeg is.
Nu kun je afvragen of dat bij Jong Feyenoord ook het geval gaat zijn. Maar als er opeens 2,000 supporters meegaan naar een uitwedstrijd in Helmond levert dat weer andere uitdagingen op; zoals ik hierboven al stel.
Niemand behalve Feyenoord is gebaat bij verandering, maar dat neemt niet weg dat je kan nadenken over een plan waarbij het spelen tegen 'Jong'-teams voor de Eerste Divisie clubs aantrekkelijker wordt. En daarmee wellicht de betrokken partijen kan overtuigen.
Forumreacties: 1.859
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 16 september 2025 om 08:58:
Zoals ik al eerder aangegeven heb, de route om met een O-21 vanuit de beloftencompetitie de voetbalpiramide in te stromen is een schier onmogelijke. Als je kampioen wordt en er een belofte-team laag genoeg eindigt in de Tweede Divisie, worden de play-off duels gespeeld op basis van ongelijke voorwaarden.
Als Feyenoord met haar O-21 team echt in de voetbalpiramide terecht wil komen, geloof ik dat de 'administratieve' route meer kans van slagen heeft. Al zou het mij heel weinig verbazen als men in Zeist niet zit te wachten op Jong Feyenoord, vanuit het oogpunt van veiligheid en mogelijke risico's. Ik ga niet zeggen dat het wordt tegengewerkt, maar wie in problemen denkt kan bij een toetreding van Jong Feyenoord tot de Eerste Divisie op heel wat uitdagingen komen.
Het is in ieder geval duidelijk dat de clubs in de Eerste Divisie er niet op zitten te wachten, en als ik vanochtend op ESPN wat flitsen zie van Jong PSV - Roda JC; dan kan ik ze dat niet kwalijk nemen. Het is een sfeerloze bedoening op een veredeld trainingsveld. Uitsupporters worden weggestopt in een hoek, terwijl de lange zijde tegenover de hoofdtribune volledig leeg is.
Nu kun je afvragen of dat bij Jong Feyenoord ook het geval gaat zijn. Maar als er opeens 2,000 supporters meegaan naar een uitwedstrijd in Helmond levert dat weer andere uitdagingen op; zoals ik hierboven al stel.
Niemand behalve Feyenoord is gebaat bij verandering, maar dat neemt niet weg dat je kan nadenken over een plan waarbij het spelen tegen 'Jong'-teams voor de Eerste Divisie clubs aantrekkelijker wordt. En daarmee wellicht de betrokken partijen kan overtuigen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.364
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 16 september 2025 om 10:03:
(...)Wat van Persie doet is het beste, nl. Twee spelers rechtstreeks overhevelen naar de selectie.
Forumreacties: 1.859
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 16 september 2025 om 10:27:
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 16 september 2025 om 10:03:
(...)Wat van Persie doet is het beste, nl. Twee spelers rechtstreeks overhevelen naar de selectie.
Dat heeft alleen zin, als ze ook aan spelen toekomen.
In de ontwikkeling van jonge spelers kan het meetrainen met de hoofdmacht een (tijdelijke) stap zijn, maar de spanning en weerstand van/tijdens wedstrijden blijft essentieel.
Teveel beloftevolle spelers hebben bij Feyenoord mijn inziens vanuit Varkenoord te lang met de A-selectie meegetraind zonder daadwerkelijk perspectief. Een heel seizoen lang, om het seizoen daarna verhuurd te worden en (eigenlijk) uit beeld te raken.
We zullen nooit weten hoe de ontwikkeling van grote talenten was verlopen als ze een ander traject hadden gevolgd, omstandigheden kunnen veel uitmaken op dat gebied.
Ik geloof meer in een traject van eerst verhuren, als alternatief op meetrainen en spelen met een O-21 elftal in een competitie van acceptabel niveau/ambiance die Feyenoord niet kan bieden. Want de beloftencompetitie is drie keer niks.
Het blijft 'what-if', maar ik ben ervan overtuigd dat het voor de ontwikkeling van een Slory en Sauer beter is geweest dat ze vorig seizoen verhuurd zijn en veel hebben gespeeld; dan wanneer ze als derde/vierde in de pikorde bij Feyenoord met de selectie hadden meegetraind het hele seizoen...
Feyenoord Forum » Jeugdopleiding » onder 21