Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 41 42 43 44 45

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 januari 2020 om 03:19:

Komt sowieso iemand bij als de kleine generaal dat wil mischien ook een middenvelder voor die Kelly.



Hopelijk kunnen ze die Cuisance huren, dat zou een geweldige versterking zijn.

@FON1 Ik neem aan dat je gisteren van Rhijn hebt gescout, in potentie een topper natuurlijk! :B

 

+1/-0

Leuke discussie dit onderwerp moet ik zeggen.

Feyenoord zal echt de focus op de jeugdopleiding moeten leggen, zorgen voor deelname aan de voetbalpiramide zodat de talenten meer onder druk kunnen doorgroeien en gericht scouten op jong talent in binnen- en buitenland.
Met Brard als hoofd opleiding zal het op termijn daar vandaan wel weer beter gaan, Arnesen zal de scouting eens grondig moeten doorlichten zodat ook daar iets uit gaat komen.

Geen oude spelers halen die in het buitenland uitgerangeerd zijn, Honda -Kalou-Drenthe, en alle andere door FON1 genoemde spelers.
Even accepteren dat Feyenoord de komende jaren geen grote rol zal spelen in de race om het kampioenschap het is niet anders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 19 januari 2020 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 19 januari 2020 om 03:19:

Komt sowieso iemand bij als de kleine generaal dat wil mischien ook een middenvelder voor die Kelly.



Hopelijk kunnen ze die Cuisance huren, dat zou een geweldige versterking zijn.

@FON1 Ik neem aan dat je gisteren van Rhijn hebt gescout, in potentie een topper natuurlijk! :B



Eerlijk gezegd vond ik van rhijn altijd al helemaal niks. Komt ook nooit in mijn lijstjes voor. Zelfs niet al kreeg je geld toe zou ik die nemen xD. Heeft enkel een goeie vrije trap.

Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn voorgaande antwoord op jouw reactie?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 januari 2020, 12:31:39.

 

+1/-0

@blaak

Ik vind het ook interessant. En goed dat je de discussie aan gaat. Je bent helaas 1 van de weinigen die zijn mening geeft en de discussie echt aan wil gaan.

Veel mensen struikelen over de namen die ik noem als transfervrije reserves. Jij helaas ook.

Uiteraard zullen er ook missers tussen zitten. Maar je winst zal zijn dat het geen aangetrokken spelers zijn die je een enorme transfersom hebben gekost. Ze hopelijk niet die wisselvalligheid hebben als de jeugd. En minder cruciale blunders begaan in het veld door hun ervaring.
Het niveau van de trainingen zal ook geheid verbeteren omdat het algemene niveau van het elftal omhoog gaat.

Waarom struikelen jullie over de leeftijd van een speler? Natuurlijk is een jongere transfervrije speler een betere optie dan een oudere transfervrije speler als de kwaliteiten bijna gelijk zijn. Maar soms heb je niet meer smaken. En is die oudere speler beter dan je huidige reserve op die positie. Helemaal als je door het aantrekken van een oudere transfervrije speler een jeugd speler kan verhuren en meer kan laten spelen waardoor die weer beter word.

Als je nu genoegen neemt met zoals jij aan geeft... wacht even word later weer beter... Is het een gemiste kans. Tussen die transfervrije spelers die ik noem zitten geheid 2 die blijken van Feyenoord 1 waardig niveau te zijn die de selectie echt versterken. Daardoor zal de opwaardse lijn sneller worden gevonden. Sneller dan door enkel te wachten op Brard die de jeugdopleiding weer op de rit krijgt.

Je moet op meer paarden tegelijk wedden.


Daarom heb je bij clubs scouting en je jeugdopleiding.

Dit bericht is gewijzigd op 19 januari 2020, 12:47:09.

 

+1/-0

FON1 je eindigt je reactie met de opmerking dat je bij clubs scouting en jeugdopleiding hebt, daar ben ik het helemaal mee eens, die moet je dus extra aandacht geven.

Incidenteel oudere spelers halen kan redelijk uitpakken, zie nu bijvoorbeeld Fer, maar een club als Feyenoord moet tot veel meer in staat zijn.
Geld is beperkt aanwezig dus dat wat je hebt moet geïnvesteerd worden in spelers die in de toekomst meer op kunnen gaan leveren en het niveau omhoog halen.
Bij Fer zal dat echt niet gaan lukken zo ook niet bij Narsingh.

Kuit en van Persie waren van grote meerwaarde maar ook van exceptionele klasse, zeker van Persie.
In de namen die jij voorstelt zitten geen spelers met die capaciteiten, vandaar mijn opmerking om daar niet aan te beginnen.

En ja het is hard om te moeten constateren dat bijvoorbeeld Ajax veel meer te besteden heeft en zich dus makkelijker miskopen kan veroorloven.
Erger vind ik het te moeten constateren dat de doorstroming vanuit de jeugd bij hun beter is met kwalitatief betere spelers, daar zal bij Feyenoord aan gewerkt moeten worden.

Ook ik zie Feyenoord het liefst elk jaar mee strijden om het kampioenschap, maar de geschiedenis en de realiteit is helaas anders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 05 augustus 2019 om 20:42:
Bij verkoop st. Juste ook informeren naar transfervrije douglas-teixera en hem halen.




open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 08 januari 2020 om 09:23:

En haal voor seizoenshelft 2: Assaidi, Emnes, Douglas, Drenthe, Honda voor niks op en betaal ze weinig en train ze dit half jaar op en geef ze korte contracten met lange eenzijdige opties voor Feyenoord.




open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 12 januari 2020 om 20:53:


De selectie reserves vul je op met goedkope spelers met potentieel of een krasje en in het verleden wel wat lieten zien. Kokorin huren, Riedewald huren. Halen goedkoop met korte contracten en lange eenzijdige opties. Assaidi, Emnes, Honda (als ayoub weg gaat), Drenthe, Douglas-Teixera.


Bijlow/Stekelenburg/Evora
Janmaat/Narsingh Donk/Douglas/letschert/te Wierik Senesi/Wuytens Haps/Drenthe
Fer/
van Ginkel/de Guzman Berghuis/Foor/Honda
Chong/Kalou/Emnes Kokorin/van Wolfswinkel Elia/Assaidi/Linssen





open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 17 januari 2020 om 18:33:

Zou ik naast die eerder genoemde 3 (riedewald, kokorin, bazoer) nog halen: Assaidi, emnes, honda drenthe en douglas-teixera. Half jaar contracten geven. En eenzijdige lange opties. En kijken of ze wat toevoegen. Dan in de zomer weer door selecteren.





open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 18 januari 2020 om 17:34:

Nu: Na de winterstop: Na de zomer:
GK: vermeer/bijlow/marsman Na winterstop: Bijlow/marsman/evora/ten hove Na de zomer: Bijlow/Vorm (stekelenburg)/Evora
RB: Karsdorp/geertruida/hall Na winterstop: Narsingh/IE(Karsdorp) Na de zomer: Janmaat/Narsingh (karsdorp huur)
Rcb: Botteghin/van Beek/Ie Na winterstop: Van Beek/Douglas-teixera Na de zomer: Donk/Letschert/Douglas-teixera/te Wierik/ van Beek (beste testen)
LCB: Senesi/van der Heijden/Johnston Na winterstop: Senesi/Riedewald (huur) Na de zomer: Senesi/wuytens
LB: Haps/Malacia Na winterstop: Haps/Drenthe Na de zomer: Haps/Drenthe (malacia)
CDM: Fer/tapia/kelly/bouchataoui/burger Na winterstop: Fer/Bazoer Na de Zomer: Fer/Bazoer
RM: toornstra/ Na de winterstop: Karsdorp/kokcu Na de zomer: van ginkel/de guzman
LM: kokcu/ayoub Na de winterstop: berghuis/honda(of ayoub houden) Na de zomer: Berghuis/foor
RW: sinisterra/larsson/azarkan/toure na de winterstop: Sinisterra/Assaidi Na de zomer: Elia/assaidi/linssen
ST: Jorgensen/bannis na de winterstop: Kokorin/Jorgensen/ (emnes) na de zomer: kokorin/van wolfswinkel
LW: Berghuis/ na de winterstop: Toornstra/emnes na de zomer: Chong/Kalou/emnes




https://www.wegdamnieuws.nl/nieuwsoverzicht/sport/item/10118-het-broekje-leek-niet-op-de-groei-gekochtlink

forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 19 januari 2020 om 13:10:

FON1 je eindigt je reactie met de opmerking dat je bij clubs scouting en jeugdopleiding hebt, daar ben ik het helemaal mee eens, die moet je dus extra aandacht geven.

Incidenteel oudere spelers halen kan redelijk uitpakken, zie nu bijvoorbeeld Fer, maar een club als Feyenoord moet tot veel meer in staat zijn.
Geld is beperkt aanwezig dus dat wat je hebt moet geïnvesteerd worden in spelers die in de toekomst meer op kunnen gaan leveren en het niveau omhoog halen.
Bij Fer zal dat echt niet gaan lukken zo ook niet bij Narsingh.

Kuit en van Persie waren van grote meerwaarde maar ook van exceptionele klasse, zeker van Persie.
In de namen die jij voorstelt zitten geen spelers met die capaciteiten, vandaar mijn opmerking om daar niet aan te beginnen.

En ja het is hard om te moeten constateren dat bijvoorbeeld Ajax veel meer te besteden heeft en zich dus makkelijker miskopen kan veroorloven.
Erger vind ik het te moeten constateren dat de doorstroming vanuit de jeugd bij hun beter is met kwalitatief betere spelers, daar zal bij Feyenoord aan gewerkt moeten worden.

Ook ik zie Feyenoord het liefst elk jaar mee strijden om het kampioenschap, maar de geschiedenis en de realiteit is helaas anders.




Dan zijn we het over de jeugdopleiding en scouting eens ;)

ons meningsverschil zit dan ook enkel in hoe je de reserve posities in vult.

Hoe zie je dat dan tot veel meer in staat?

Dat is dus juist het probleem. Feyenoord is niet tot meer in staat dan deze spelers kunnen aantrekken...
Wat jij aan geeft dat je geld uit geeft aan spelers waar het niveau van omhoog gaat en meer gaan opleveren is de juiste insteek.
Maar dan nog falend die aankopen wel eens. Doe dat enkel met nederlandse top talenten en eventueel al spelers die goed zijn.

Maar hoe kom je aan dat geld voor die investeringen?
Dat is dus het probleem...

Ik zeg geef dus transfervrije spelers een kans wie weet kan je ze snel weer verkopen waardoor je geld genereert voor wat jij aanbeveelt versterkingen aan trekken. Blijken ze wel het gewenste niveau te hebben en behoud je ze en word je jeugd beter door verhuur.

En belangrijker nog! Kan je de huidige selectie meuk af. En die verkopen waardoor je daar ook weer geld voor ontvangt.

Zo kom je dus sneller uit deze uitzichtloze geen geld hebbende situatie!
Genereer geld door je huidige selectie te verkopen en vul de gaten in je selectie op met transfervrije spelers!

Precies hoe dat ging met de verkoop van Vilhena en we nu fer hebben rond lopen.

Ze hoeven niet top niveau te zijn. Als ze maar van een gelijkwaardig niveau zijn met wat je verkocht.

Wil je mee strijden in de eredivisie en voor de beker gaan moet je trouwens ook een representatief niveau hebben op iedere positie. En die dubbel bezetten. Kijk naar het voorbeeld blessure jorgensen en het ontberen van een 2de spits.
Dat kostte je gewoon heeel veel onnodige punten. Zelfs een mss matige emnes of assaidi had je liever gehad dan de huidige situatie waar je geen spits had...

Je zou nog kunnen proberen om niet alles dubbel te bezetten om zo geld te besparen... En spelers aantrekken die op meer posities kunnen spelen zodat je zo geld bespaart en sommige posities niet dubbel hoeft te bezetten. Maar dan word je selectie wel smal... En loop je dus ook een risico als er 1 erg blijkt tegen te vallen in niveau.

Jij wil wellicht niet die transfervrije spelers omdat dan geld over houd voor dat soort investeringen.
In de praktijk word het salaris budget toch altijd uitgegeven...

Ik zeg dat dat beleid van een smalle selectie en jeugd als reserves je juist meer geld gaat kosten.
Ik vind dat je niveau op bepaalde posities dan te ver in kakt bij een gedwongen wissel door blessure of schorsing van een basis speler. Waardoor je te weinig punten pakt. Minder in europa klaar speelt en moet vechten voor de europese tickets waardoor je dus veel meer geld mis loopt. In de europese beker competities word het grote geld verdient.

Fer heeft zijn nut in europa en is nog altijd een versterking gebleken voor dit team. Narsingh is een prima back up. Wat als er namelijk wat zou gebeuren met berghuis? En wil narsingh nog eens als rechts back zien opereren.

Ze helpen dus wel degelijk met het bijdragen aan een algemeen hoger niveau bij de Feyenoord selectie. Narsingh is namelijk nog altijd beter dan arzakan of toure anders had advocaat die wel laten invallen.

Ik zie in die spelers die ik noem ook niet die exceptionele klasse als bij van persie of Kuyt. Mss Elia, Kalou, van Ginkel, Kokorin, Donk in mindere mate en chong kan wat worden.

Maar dat maakt mij ook niet uit.

Het gaat er om dat je door deze spelers te halen je geld genereert omdat je je huidige selectie liquide maakt.
Je dat geld over houd omdat je de hyaten in je selectie op vult met transfervrije spelers.
Je geld kan krijgen voor larsson, Ayoub, Sinisterra, toornstra, jorgensen, Kokcu.
Mss een beetje voor tapia, van der heijden, botteghin, kelly.

Dat geld spaar je allemaal op. De vervangers zijn transfervrij en in niveau niet minder. Daar zitten mss ook weer spelers bij die je voor ene klein beetje kan verkopen.

Dus bouw je ieder jaar met door selecteren en verkoop sneller aan een sterker Feyenoord 1. Omdat je roulatie snelheid van spelers en het door selecteren veel sneller gaat. Ben je ook weer sneller uit deze problematische situatie.

Tuurlijk zie ik ook dat het bij 020 beter gaat maar met een paar koerswijzigingen bij Feyenoord kan je dat ook bewerkstelligen.

Een jong Feyenoord in de voetbal pyramide is nodig. Betere beloning voor toptalenten is nodig. En betere begeleiding en ontwikkelingsprogramma per jeugd spelers en verhuur is nodig.

Je hebt nu dus 2/3 seizoenen nodig voor er weer echt top talent op komt die je voor Feyenoord moet behouden.

Ik zeg je je team is eerder klaar de strijd aan te gaan met 020 als je geld genereert en opzij zet op mijn manier om dan met je opgespaarde geld posities in je selectie aan te vullen waar je geen top talenten hebt opgeleid. En mss bleken sommige transfervrije spelers al sommige posities op top niveau in te vullen waardoor je daar weer geld bespaart.


Zoals jij het aan geeft behouden we de huidige selectie (die niet goed genoeg is) Kopen we soms een gerichte versterking (die ook kan floppen en geen idee hoe je aan dat geld wil komen) en passen we af en toe een opkomend talent in.

Jouw manier gaat Feyenoord pas na 5/6 seizoenen klaar stomen om voor de titel te gaan. Met mijn manier lukt het al na 2/3 seizoenen.


@lionel messi
Nou en. Wat maakt het uit dat hij bij de amateurs speelt? Hij houd zijn conditie tenminste op peil. Is hij zoveel slechter dan Botteghin? Ik denk namelijk van niet...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 januari 2020, 17:40:27.

 

+1/-0

FON1 Feyenoord moet geen spelers aantrekken omdat dat zo nodig moet, je moet streven naar een brede selectie met zoveel mogelijk de belangrijke posities dubbel bezet.

Jorgensen uit vorm of geblesseerd is een probleem omdat er geen echte vergelijkbare 2e spits voorhanden is alhoewel ik dan gewoon Bannis de kans zou geven ipv een ergens anders uitgerangeerde speler zoals Kalou.

Huidige selectie is sterk genoeg om mee te doen voor de 2e plaats, meer zit er gewoon niet in ook niet met de vergane glorie die jij allemaal opnoemt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 19 januari 2020 om 17:37:

FON1 Feyenoord moet geen spelers aantrekken omdat dat zo nodig moet, je moet streven naar een brede selectie met zoveel mogelijk de belangrijke posities dubbel bezet.

Jorgensen uit vorm of geblesseerd is een probleem omdat er geen echte vergelijkbare 2e spits voorhanden is alhoewel ik dan gewoon Bannis de kans zou geven ipv een ergens anders uitgerangeerde speler zoals Kalou.

Huidige selectie is sterk genoeg om mee te doen voor de 2e plaats, meer zit er gewoon niet in ook niet met de vergane glorie die jij allemaal opnoemt.




Exact je moet inderdaad streven naar een brede selectie!

De vraag is hoe doe je dat?

Je hebt geen geld dus kopen kan niet.

Dus ik geef aan maak je huidige selectie met spelers die je elftal niet dragen liquide. Dus zoveel mogelijk verkopen. Trek zoveel mogelijk transfervrije spelers die ooit al iets hebben bewezen aan en geef ze een kans bij Feyenoord. Mss blijken er een paar van je gewenste niveau. Geef ze korte contracten en selecteer door.

Wat jij aan geeft gaat je punten kosten met een bannis als reserve spits. En je word sneller uit europa geknikkerd en moet mss gaan knokken voor europese tickets volgend jaar omdat je lager staat op de ranglijst omdat dit je punten gaat kosten. Bannis groei stagneert ook nog eens want komt op de bank als Jorgensen weer terug komt. Als je voor bannis een transfervrije speler had gehaald assaidi/emnes en bannis had gehuurd had bannis veel meer stappen gemaakt en had je kunnen kijken of emnes of assaidi wat was geweest voor het niveau wat je na streeft. Mss kon je ze zelfs weer voor weinig door verkopen.

Zoals jij schakelt ga je te traag vooruit met de feyenoord selectie.

Er zit inderdaad niet meer in dan een 2de plaats maar als je sneller door selecteert sneller spelers te gelde maakt. Kom je als Feyenoord sneller terug om wel voor de eerste plaats mee te doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 19 januari 2020 om 17:48:

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 19 januari 2020 om 17:37:

FON1 Feyenoord moet geen spelers aantrekken omdat dat zo nodig moet, je moet streven naar een brede selectie met zoveel mogelijk de belangrijke posities dubbel bezet.

Jorgensen uit vorm of geblesseerd is een probleem omdat er geen echte vergelijkbare 2e spits voorhanden is alhoewel ik dan gewoon Bannis de kans zou geven ipv een ergens anders uitgerangeerde speler zoals Kalou.

Huidige selectie is sterk genoeg om mee te doen voor de 2e plaats, meer zit er gewoon niet in ook niet met de vergane glorie die jij allemaal opnoemt.




Exact je moet inderdaad streven naar een brede selectie!

De vraag is hoe doe je dat?

Je hebt geen geld dus kopen kan niet.

Dus ik geef aan maak je huidige selectie met spelers die je elftal niet dragen liquide. Dus zoveel mogelijk verkopen. Trek zoveel mogelijk transfervrije spelers die ooit al iets hebben bewezen aan en geef ze een kans bij Feyenoord. Mss blijken er een paar van je gewenste niveau. Geef ze korte contracten en selecteer door.

Wat jij aan geeft gaat je punten kosten met een bannis als reserve spits. En je word sneller uit europa geknikkerd en moet mss gaan knokken voor europese tickets volgend jaar omdat je lager staat op de ranglijst omdat dit je punten gaat kosten. Bannis groei stagneert ook nog eens want komt op de bank als Jorgensen weer terug komt. Als je voor bannis een transfervrije speler had gehaald assaidi/emnes en bannis had gehuurd had bannis veel meer stappen gemaakt en had je kunnen kijken of emnes of assaidi wat was geweest voor het niveau wat je na streeft. Mss kon je ze zelfs weer voor weinig door verkopen.

Zoals jij schakelt ga je te traag vooruit met de feyenoord selectie.

Er zit inderdaad niet meer in dan een 2de plaats maar als je sneller door selecteert sneller spelers te gelde maakt. Kom je als Feyenoord sneller terug om wel voor de eerste plaats mee te doen.



Persoonlijk zou ik kunnen berusten in een geleidelijke meer stabiele weg richting een gezonde topclub die Feyenoord zonder meer is, dus bouwen vanaf de basis, jeugd en scouting, incidenteel aangevuld met echt goede aankopen.

 

+1/-0

Je aanpak is ook niet heel erg verkeerd maar veel te traag.

Met jouw aanpak wachten we op een jeugd talent die goed genoeg zou zijn voor de eerste 11 en dus stagneert op de bank als hij te oud word voor jong Feyenoord.
En moeten we hopen dat dat talent niet word weggeplukt door of 020 of een buitenlandse top club.

Behouden we spelers als larson, sinisterra die uit hun contract lopen en dus ook weinig gaan opleveren. En toornstra die te oud word om nog wat op te gaan leveren.

Heeft Feyenoord geen geld voor een gerichte aankoop en worden we dus voorbijgestreefd seizoenen lang door AZ, PSV en raakt 020 uit zicht.
En komen andere ploegen dichter en dichter bij als vitesse en fc utrecht. Ga je vaker europees voetbal mis lopen. Wat je enorm veel geld gaat kosten.

Zo nemen de concurrenten veel teveel afstand in die jaren opbouw.

Nogmaals blaak hoe ga jij gerichte aankopen doen? Er is geen geld.
En welke talenten zie jij opkomen?
Hoe lang gaat jouw manier van opbouw duren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 19 januari 2020 om 19:47:

Je aanpak is ook niet heel erg verkeerd maar veel te traag.

Met jouw aanpak wachten we op een jeugd talent die goed genoeg zou zijn voor de eerste 11 en dus stagneert op de bank als hij te oud word voor jong Feyenoord.
En moeten we hopen dat dat talent niet word weggeplukt door of 020 of een buitenlandse top club.

Behouden we spelers als larson, sinisterra die uit hun contract lopen en dus ook weinig gaan opleveren. En toornstra die te oud word om nog wat op te gaan leveren.

Heeft Feyenoord geen geld voor een gerichte aankoop en worden we dus voorbijgestreefd seizoenen lang door AZ, PSV en raakt 020 uit zicht.
En komen andere ploegen dichter en dichter bij als vitesse en fc utrecht. Ga je vaker europees voetbal mis lopen. Wat je enorm veel geld gaat kosten.

Zo nemen de concurrenten veel teveel afstand in die jaren opbouw.

Nogmaals blaak hoe ga jij gerichte aankopen doen? Er is geen geld.
En welke talenten zie jij opkomen?
Hoe lang gaat jouw manier van opbouw duren?



Mijn manier van opbouw gaat een jaar of 5 duren inderdaad.
Dat wil overigens niet zeggen dat Feyenoord niet mee gaat doen bovenin maar wedijveren met Ajax moeten we voorlopig even vergeten, zij hebben te veel financiële mogelijkheden en een betere jeugdopleiding.

Een les dus, hun meer effectieve jeugdopleiding, hoe we aan kunnen haken en op termijn minimaal gelijkwaardig aan hun kunnen worden.
AZ en PSV zijn zelfs nu al niet veel beter dan Feyenoord dus in die verhouding zal weinig veranderen.

 

+1/-0

@Blaak

Die verhouding gaat wel veranderen ok we zullen gelijkwaardig blijven aan psv die voeren nu ook wanbeleid. (al kan dat snel omdraaien als ze ene betere td hebben) Maar Az zal zich gaan mengen om de europese plaatsen. Az, psv, Feyenoord gaan strijden voor plekken 2,3,4. Waardoor er met een matig seizoen er mss 1 buiten de boot zal vallen.

De feyenoord selectie is al niet best.

Advocaat heeft gelijk met 2/3 gerichte aankopen doen we weer mee. Maar dat gebeurt bij Feyenoord zelden tot nooit.

Bij 020 ging het toevallig ook pas draaien toen ze Ziyech niet konden verkopen en Tadic al hadden gekocht.Toen hadden ze opeens 2 spelers die top waren en samen in een elftal paste.

Hoe ga je mee blijven draaien met dit elftal? Als az zich blijft versterken.

Berghuis is de enige die goed is maar ook niet top. Fer vind ik ook nog prima maar moet je verlengen. Sinisterra kan nog groeien maar heeft nog maar een 1 jarig contract. kokcu en bijlow hebben potentieel als bijlow stopt met het maken van zijn cruciale blunders.

Jorgensen is te vaak geblesseerd net als haps.

Botteghin, van der heijden lopen uit hun contract.
Toornstra is net niet goed genoeg. Narsingh ook niet.
Ayoub wil weg.
karsdorp is ook steeds geblesseerd en gehuurd.

Heb je deze opstelling
bijlow
.... van beek senesi haps/malacia
Fer (mss)
toornstra kokcu
berghuis jorgensen sinisterra

Net een basis. Dan krijg je net zulke seizoenen als nu. Met ups en downs en blessure gevallen. En word het knokken voor rond plek 3/4 soms 5.

Want je hebt geen reserves van het nodige niveau en geen geld voor versterkingen.


Dar ga je geen potten mee breken in europa. Je plaatst je mss amper voor de europa cup want je komt soms niet eens de voorrondes door.

Dat kost je echt bakken met geld. Scorend vermogen is nog altijd niet best met dit elftal.

Dat gaat inderdaad 5 seizoenen duren voor het wat word als de blijven zitten want geheid dat het legioen gaat morren.

Op mijn manier kom je sneller in aanraking met eventuele versterkingen. En kan je sneller je elftal versterken dan dat je enkel wacht op talent.

Dit bericht is gewijzigd op 20 januari 2020, 12:11:29.

 

+1/-0

FON1 :” Az, psv, Feyenoord gaan strijden voor plekken 2,3,4. Waardoor er met een matig seizoen er mss 1 buiten de boot zal vallen.“.

Klopt is nu niet anders bovendien zie ik AZ als een incident dit seizoen, gaan ze de komende seizoenen niet evenaren of verbeteren.

 

+1/-0

Liever eén goede speler, dan drie middelmatige spelers aantrekken. Zo moeilijk is dat niet hoor.

Als we gewoon blijven winnen onder Advocaat worden we gewoon tweede. Het staat nu redelijk en zelfs als we slecht spelen pakken we de punten, dus zo slecht gaat het allemaal niet.
Ik zie ook liever jeugdspelers zoals Malacia en Geertruida spelen in plaats van middelmatige spelers zien schutteren zoals bijvoorbeeld een Martina.

Transfervrije spelers zijn namelijk helemaal niet zo goedkoop (tekengeld, salaris), je salarishuis zit op een gegeven moment op zijn max en je raakt die gasten erg lastig weer kwijt. Zie Ayoub.
Pure geldverspilling.

 

+1/-0

@Blaak
Onderschat AZ niet die voeren gewoon structureel goed beleid. Waardoor ze ieder seizoen dit niveau gaan halen ze zullen een terug slagje krijgen als ze stengs en boadu verkopen. Maar ben benieuwt wat ze dan met dat geld gaan doen dat is cruciaal of ze mss structureel mee gaan draaien met de top.

Ik ben het eens met je meeste inzichten. Ben het enkel niet eens hoe je als Feyenoord weer zo snel mogelijk uit deze uitzichtloze situatie zonder geld en zonder waarde op het veld kan komen.


@Ramesoe
Je beredenering is uiteraard juist. Met liever 1 goeie speler dan 3 matige. Daar moet je ook altijd voor kiezen. Je moet enkel wel oog blijven houden dat dan als nog iedere positie adequaat dubbel bezet is.
Ik bepleit dat ook totaal niet dat ik daar op tegen ben.

Maar zoals het huidige Feyenoord bestuur nu denkt... Ga je krijgen dat je 1 goeie speler aan trekt in plaats van 3 matige dat door die 1ne goeie speler 2 andere posities niet goed bezet of niet goed dubbel bezet zijn omdat daar dan jeugd komt te spelen die nog niet goed genoeg is. Met alle gevolgen van dien.

Mijn verschil in inzicht is dan... Haal die goeie speler. Bij die 2 andere posities waar je dan jeugd neer zet verhuur je die jeugd. Die spelen dan meer en komen volgend seizoen beter terug. Zet in de plaats van die jeugd transfervrije spelers met bewezen in het verleden goed sub top niveau eredivisie aan te hebben gekund met zo min mogelijk aanpassingsproblemen dus liefst nederlands of oud eredivisie ervaring.

Dan zorg je voor:
1 dat je die goeie aanwinst hebt op 1 positie in je elftal.
2 je jeugdspeler meer speel ervaring krijgt bij zijn verhuur periode dus beter terug keert volgend seizoen. En dus ook weer meer waard word als deze beter word.
3 De kans dat die transfervrije speler mss beter blijkt dan ie is en de nog een zwakke positie versterkt in je elftal en mss zelfs weer geld kan opleveren.

Bij de huidige situatie heb je maar 1 positie versterkt. En staat er jeugd achter waarbij de ontwikkeling van die 2 talenten stagneert als wissel en bank zitter.

Zie nu probleem jorgensen en geen 2de spits hebben. Wil je dat?
Je reserve is nog niet goed genoeg en komt amper aan spelen toe dus word dit seizoen ook niet beter...

Zo slecht gaat het nog niet? Ehm... we liggen uit europa wat niet had gehoeven wat je enorm veel geld kost. En we nu een zo laag europees coefficient hebben waardoor we worden geloot tegen veel sterkere tegenstanders. We hadden de poule moeten doorkomen (moeten overwinteren) dan bleef dat coefficient van feyenoord op het gewenste niveau nu is het te laag... Voorrondes door komen word dus enorm veel moeilijker omdat we worden geloot tegen betere tegenstanders.

We worden 2de omdat psv wanbeleid voert en az mss last krijgt van blessures en een vorm dip van die jeugd talenten die er rond lopen. Het gaat ook niet slecht het kan alleen allemaal veeel en veeel beter met maar een paar kleine aanpassingen die ik aan geef. En zoals Advocaat zegt met een paar goeie gerichte versterkingen. Waardoor je gewoon 020 zenuwachtig zou kunnen maken. Deze Advocaat speel styl (namelijk enorm behoudend spelen) is ook uitermate geschikt om punten te pakken en zo hoog mogelijk in de competitie te eindigen. Alleen europees speel je er niks mee klaar.

Martina was echt inderdaad niks maar stond niet voor niks niet in mijn lijstjes.
Dan nog ben ik enthousiast over het concept. (al had ik dan een jeugd speler op zijn positie ook nog ergens anders ervaring laten op doen met ene verhuur periode).
Maar daar sla je de spijker op zijn kop wat betreft dat je graag jeugd ziet doorbreken en een kans ziet krijgen.
Feyenoord fans willen graag jeugd zien doorbreken. Vandaar ook jullie aversie ten opzichte van mijn ideeen. Maar dat sentiment levert je geen effectiever resultaat op.

Als je bijvoorbeeld martina had gehuurd en geertruida had verhuurt aan een club waar die op zeker aan spelen zou toe komen, dan kwam hij beter terug. Dan pas voer je structureel goed beleid.

Had je namelijk met martina de kans dat hij mss wel goed genoeg was waardoor je goedkoop een positie kon versterken in je elftal. Valt het tegen geen man over boord is in zijn plaats geertruida verhuurt en komt die sterker terug volgend seizoen.
Selecteer je martina door en mag Geertruida zich volgend seizoen in de voorbereiding weer meten met de basis speler op die positie. Blijkt hij na zijn verhuur dan beter, dan blijft hij bij de selectie als nieuwe aanwinst. Is hij slechter verhuur je hem weer en neem je weer een transfervrije speler om te kijken of die beter is dan de huidige basis speler enz.

Kijk dat wat betreft transfervrije spelers en teken geld doe ik daar niet aan mee. (mss enkel bij hoge uitzondering zoals nu met een jong vrij komend talent chong) Je bied spelers een prima feyenoord salaris. Laat ze dat maar ergens anders krijgen. Take it or leave it. Anders zitten ze ook werkeloos thuis. Hier kunnen ze zich laten zien en de concurrentie aan gaan. De spelers hebben prima cariere perspectief en meer exposure bij feyenoord. Als ze beter blijken dan de huidige basis speler kunnen ze veel meer gaan verdienen en kunnen clubs in het buitenland geïnteresseerd raken. Ga je als speler die uitdaging aan ja of nee?

Het salaris gaf je anders ook uit aan een andere speler.
Zie reserves als een verzekering. Het lijkt geld verspilling maar ze zijn wel degelijk nodig. Want wat doe je bijv. als er wat gebeurt met je basis speler en je hebt geen adequate vervanger... tja wat dan...

Wat ayoub betreft vind ik dat juist weer wel prima. Geeft je een adequate optie als invaller op het middenveld en je kan hem nog verkopen ook. En je had de kans dat hij goed genoeg was voor de basis. Niks mis mee. Aan van der heijden hebben we ook veel gehad. Janmaat leverde geld op. Vormer blijkt beter dan we dachten en leverde toch geld op. Dus wat dat betreft prima beleid.

Je zou er aan kunnen denken om de selectie wat in te krimpen als je spelers van goed niveau hebt die op meer posities uit de voeten kunnen want advocaat gebruikt hem kennende maar een kleine groep als kern van basis spelers.

Maar persoonlijk gebruik ik liever zoveel mogelijk salaris ruimte om zoveel mogelijk spelers die koopjes zijn te testen met kort lopende contracten en lange eenzijdige opties. Kan je er altijd snel van af. Voor feyenoord 0 risico en je kan bij meer spelers zien of ze jouw beoogde niveau hebben. Waardoor je meer kans hebt dat er 1 of 2 tussen zitten die zwakke posities in je elftal versterken.


Voorbeeld: Wat vind jij geldverspilling aan ayoub?

Dit bericht is gewijzigd op 20 januari 2020, 11:53:52.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoordopnummer1 schreef op 20 januari 2020 om 11:43:

@Blaak
Onderschat AZ niet die voeren gewoon structureel goed beleid. Waardoor ze ieder seizoen dit niveau gaan halen ze zullen een terug slagje krijgen als ze stengs en boadu verkopen. Maar ben benieuwt wat ze dan met dat geld gaan doen dat is cruciaal of ze mss structureel mee gaan draaien met de top.

Ik ben het eens met je meeste inzichten. Ben het enkel niet eens hoe je als Feyenoord weer zo snel mogelijk uit deze uitzichtloze situatie zonder geld en zonder waarde op het veld kan komen.


@Ramesoe
Je beredenering is uiteraard juist. Met liever 1 goeie speler dan 3 matige. Daar moet je ook altijd voor kiezen. Je moet enkel wel oog blijven houden dat dan als nog iedere positie adequaat dubbel bezet is.
Ik bepleit dat ook totaal niet dat ik daar op tegen ben.

Maar zoals het huidige Feyenoord bestuur nu denkt... Ga je krijgen dat je 1 goeie speler aan trekt in plaats van 3 matige dat door die 1ne goeie speler 2 andere posities niet goed bezet of niet goed dubbel bezet zijn omdat daar dan jeugd komt te spelen die nog niet goed genoeg is. Met alle gevolgen van dien.

Mijn verschil in inzicht is dan... Haal die goeie speler. Bij die 2 andere posities waar je dan jeugd neer zet verhuur je die jeugd. Die spelen dan meer en komen volgend seizoen beter terug. Zet in de plaats van die jeugd transfervrije spelers met bewezen in het verleden goed sub top niveau eredivisie aan te hebben gekund met zo min mogelijk aanpassingsproblemen dus liefst nederlands of oud eredivisie ervaring.

Dan zorg je voor:
1 dat je die goeie aanwinst hebt op 1 positie in je elftal.
2 je jeugdspeler meer speel ervaring krijgt bij zijn verhuur periode dus beter terug keert volgend seizoen. En dus ook weer meer waard word als deze beter word.
3 De kans dat die transfervrije speler mss beter blijkt dan ie is en de nog een zwakke positie versterkt in je elftal en mss zelfs weer geld kan opleveren.

Bij de huidige situatie heb je maar 1 positie versterkt. En staat er jeugd achter waarbij de ontwikkeling van die 2 talenten stagneert als wissel en bank zitter.

Zie nu probleem jorgensen en geen 2de spits hebben. Wil je dat?
Je reserve is nog niet goed genoeg en komt amper aan spelen toe dus word dit seizoen ook niet beter...

Zo slecht gaat het nog niet? Ehm... we liggen uit europa wat niet had gehoeven wat je enorm veel geld kost. En we nu een zo laag europees coefficient hebben waardoor we worden geloot tegen veel sterkere tegenstanders. We hadden de poule moeten doorkomen (moeten overwinteren) dan bleef dat coefficient van feyenoord op het gewenste niveau nu is het te laag... Voorrondes door komen word dus enorm veel moeilijker omdat we worden geloot tegen betere tegenstanders.

We worden 2de omdat psv wanbeleid voert en az mss last krijgt van blessures en een vorm dip van die jeugd talenten die er rond lopen. Het gaat ook niet slecht het kan alleen allemaal veeel en veeel beter met maar een paar kleine aanpassingen die ik aan geef. En zoals Advocaat zegt met een paar goeie gerichte versterkingen. Waardoor je gewoon 020 zenuwachtig zou kunnen maken. Deze Advocaat speel styl (namelijk enorm behoudend spelen) is ook uitermate geschikt om punten te pakken en zo hoog mogelijk in de competitie te eindigen. Alleen europees speel je er niks mee klaar.

Martina was echt inderdaad niks maar stond niet voor niks niet in mijn lijstjes.
Dan nog ben ik enthousiast over het concept. (al had ik dan een jeugd speler op zijn positie ook nog ergens anders ervaring laten op doen met ene verhuur periode).
Maar daar sla je de spijker op zijn kop wat betreft dat je graag jeugd ziet doorbreken en een kans ziet krijgen.
Feyenoord fans willen graag jeugd zien doorbreken. Vandaar ook jullie aversie ten opzichte van mijn ideeen. Maar dat sentiment levert je geen effectiever resultaat op.

Als je bijvoorbeeld martina had gehuurd en geertruida had verhuurt aan een club waar die op zeker aan spelen zou toe komen, dan kwam hij beter terug. Dan pas voer je structureel goed beleid.

Had je namelijk met martina de kans dat hij mss wel goed genoeg was waardoor je goedkoop een positie kon versterken in je elftal. Valt het tegen geen man over boord is in zijn plaats geertruida verhuurt en komt die sterker terug volgend seizoen.
Selecteer je martina door en mag Geertruida zich volgend seizoen in de voorbereiding weer meten met de basis speler op die positie. Blijkt hij na zijn verhuur dan beter, dan blijft hij bij de selectie als nieuwe aanwinst. Is hij slechter verhuur je hem weer en neem je weer een transfervrije speler om te kijken of die beter is dan de huidige basis speler enz.

Kijk dat wat betreft transfervrije spelers en teken geld doe ik daar niet aan mee. (mss enkel bij hoge uitzondering zoals nu met een jong vrij komend talent chong) Je bied spelers een prima feyenoord salaris. Laat ze dat maar ergens anders krijgen. Take it or leave it. Anders zitten ze ook werkeloos thuis. Hier kunnen ze zich laten zien en de concurrentie aan gaan. De spelers hebben prima cariere perspectief en meer exposure bij feyenoord. Als ze beter blijken dan de huidige basis speler kunnen ze veel meer gaan verdienen en kunnen clubs in het buitenland geïnteresseerd raken. Ga je als speler die uitdaging aan ja of nee?

Het salaris gaf je anders ook uit aan een andere speler.
Zie reserves als een verzekering. Het lijkt geld verspilling maar ze zijn wel degelijk nodig. Want wat doe je bijv. als er wat gebeurt met je basis speler en je hebt geen adequate vervanger... tja wat dan...

Wat ayoub betreft vind ik dat juist weer wel prima. Geeft je een adequate optie als invaller op het middenveld en je kan hem nog verkopen ook. En je had de kans dat hij goed genoeg was voor de basis. Niks mis mee. Aan van der heijden hebben we ook veel gehad. Janmaat leverde geld op. Vormer blijkt beter dan we dachten en leverde toch geld op. Dus wat dat betreft prima beleid.

Je zou er aan kunnen denken om de selectie wat in te krimpen als je spelers van goed niveau hebt die op meer posities uit de voeten kunnen want advocaat gebruikt hem kennende maar een kleine groep als kern van basis spelers.

Maar persoonlijk gebruik ik liever zoveel mogelijk salaris ruimte om zoveel mogelijk spelers die koopjes zijn te testen met kort lopende contracten en lange eenzijdige opties. Kan je er altijd snel van af. Voor feyenoord 0 risico en je kan bij meer spelers zien of ze jouw beoogde niveau hebben. Waardoor je meer kans hebt dat er 1 of 2 tussen zitten die zwakke posities in je elftal versterken.


Voorbeeld: Wat vind jij geldverspilling aan ayoub?



Je boodschap zou effectiever zijn als je je zou beperken tot 1 alinea tekst

 

+2/-0

Allemachtig FON1 wat een lap tekst!

Je zegt dat je de posities dubbel bezet wil hebben, dat hebben we nu ook al. Echter dat wil niet zeggen, dat je kwalitatieve goede spelers hebt rondlopen.
Die spelers waar jij mee aankomt voegen niks toe, dus als je die opstelt wordt je er gelijk stukken minder van. Je schiet er niets mee op.

Het boeit mij niet wat er bij andere clubs allemaal afspeelt. Het feit is dat onze concurrenten voor de tweede plek veel punten verspelen en wij niet.
Het is dus goed mogelijk om naar een rampzalig begin van de competitie tweede te worden. Het ziet er sportief dus best aardig uit nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 28 augustus 2019 om 11:26:

Han Kwang-Song
Noord-Koreaans paspoort
1.78 21 jaar twee benig
Supersnelle spits die een fantastische dribbel in huis heeft en erg hoog kan springen. Kan goedkoop op worden gepikt bij zijn huidige club FC Chobyong. Kan ook op 10.

Ahmed Ahmedov
Bulgaars paspoort
1.83 24 jaar rechts benig
Kopsterke spits die lekker agressief kan spelen en staat meestal op de goede plaats. Kan nooit duur zijn speelt in de Bulgaarse versie van de KKD.

Brandon Vazquez
Amerikaans paspoort
1.91 20 jaar rechts benig
Lange aanvaller die sterk in de lucht is en niet te beroerd is om mee te verdedigen. Speelt met een jeugdcontract in Mexico bij Club Tijuana, dus is zeer goedkoop op te pikken.

Filip Vecheta
Tjechisch paspoort
1.86 16 jaar rechts benig
Sierlijke aanvaller met een zeer goede techniek en is een goede afmaker. Talentje voor de toekomst die goedkoop op is te pikken bij zijn club FC Slovacko waar hij in de jeugd speelt.



Indrukwekkend, ben benieuwd of de Feyenoord scouting überhaupt van een van deze spelers gehoord heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 20 januari 2020 om 17:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ramesoe schreef op 28 augustus 2019 om 11:26:

Han Kwang-Song
Noord-Koreaans paspoort
1.78 21 jaar twee benig
Supersnelle spits die een fantastische dribbel in huis heeft en erg hoog kan springen. Kan goedkoop op worden gepikt bij zijn huidige club FC Chobyong. Kan ook op 10.

Ahmed Ahmedov
Bulgaars paspoort
1.83 24 jaar rechts benig
Kopsterke spits die lekker agressief kan spelen en staat meestal op de goede plaats. Kan nooit duur zijn speelt in de Bulgaarse versie van de KKD.

Brandon Vazquez
Amerikaans paspoort
1.91 20 jaar rechts benig
Lange aanvaller die sterk in de lucht is en niet te beroerd is om mee te verdedigen. Speelt met een jeugdcontract in Mexico bij Club Tijuana, dus is zeer goedkoop op te pikken.

Filip Vecheta
Tjechisch paspoort
1.86 16 jaar rechts benig
Sierlijke aanvaller met een zeer goede techniek en is een goede afmaker. Talentje voor de toekomst die goedkoop op is te pikken bij zijn club FC Slovacko waar hij in de jeugd speelt.



Indrukwekkend, ben benieuwd of de Feyenoord scouting überhaupt van een van deze spelers gehoord heeft.



Inderdaad, van dit soort spelers moeten we 't hebben, niet te oud, niet te jong, met voldoende rek en je kunt ook nog eens doorverkopen tegen een goede prijs.
Vroeger hadden we echte talenten bij de jeugd, die tijd is vrijwel voorbij en onder Advocaat gaan ze toch geen kans krijgen en verkommeren ze maar. Oudere spelers moet je enkel halen als het om absolute toppers gaat, zoals van Persie. Anders zit er je er gewoon mee.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 41 42 43 44 45

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord