Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 25 april 2023 om 11:28:
Laat de scouts van Feyenoord de jeugd van AZ goed in de gaten houden. Daar moeten goede voetballers rondlopen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 25 april 2023 om 12:17:
Laat de scouts van Feyenoord de jeugd van AZ goed in de gaten houden. Daar moeten goede voetballers rondlopen.
Misschien een idee om de jeugdscouting van AZ in de gaten te houden, daar lopen goede scouts rond.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 april 2023 om 13:37:
Misschien een idee om de jeugdscouting van AZ in de gaten te houden, daar lopen goede scouts rond.
Feyenoord heeft alle jeugdspelers van AZ in kaart, en ook de scouting in Alkmaar is bekend. Echter, AZ is een vreselijk onderhandelingspartner. Die laten niemand zomaar gaan, en hebben hun beste spelers/mensen inmiddels vastliggen met langdurige contracten. Wat hen met Slot overkomen is (en een aantal andere mensen uit de organisatie die in zijn kielzog vertrokken zijn), daar hebben ze lering uit getrokken. En het heeft in Alkmaar kwaad bloed gezet tov. Feyenoord, volkomen onterecht overigens.
Feyenoord gaat daar niet eenvoudig kunnen shoppen. Of het moeten spelers/scouts zijn die weg willen, en uit hun contract lopen. En dan naar Feyenoord willen komen. In die volgorde. Want als men er in Alkmaar achter komt dat Feyenoord in beeld is terwijl de werknemer nog in dienst is, haal je een hoop ellende op de hals.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 25 april 2023 om 13:44:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 april 2023 om 13:37:
Feyenoord heeft alle jeugdspelers van AZ in kaart, en ook de scouting in Alkmaar is bekend. Echter, AZ is een vreselijk onderhandelingspartner. Die laten niemand zomaar gaan, en hebben hun beste spelers/mensen inmiddels vastliggen met langdurige contracten. Wat hen met Slot overkomen is (en een aantal andere mensen uit de organisatie die in zijn kielzog vertrokken zijn), daar hebben ze lering uit getrokken. En het heeft in Alkmaar kwaad bloed gezet tov. Feyenoord, volkomen onterecht overigens.
Feyenoord gaat daar niet eenvoudig kunnen shoppen. Of het moeten spelers/scouts zijn die weg willen, en uit hun contract lopen. En dan naar Feyenoord willen komen. In die volgorde. Want als men er in Alkmaar achter komt dat Feyenoord in beeld is terwijl de werknemer nog in dienst is, haal je een hoop ellende op de hals.
Blijkbaar werkt de scouting van AZ optimaal. Lijkt mij wel dat Feyenoord bezig is aan een inhaalslag maar voordat je op het niveau bent van AZ wat jeugdopleiding betreft ben je wel een paar jaar verder. Heeft er m.i. ook alles mee te maken wat je een jeugdspeler ( en zijn entourage) voor plan kan aanbieden. Een elftal in de KKD speelt daarin een belangrijke rol.
Dit bericht is gewijzigd op 26 april 2023, 07:59:09.
Uit: Limburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.032
Reg.: 6 augustus 2019
Favoriete opstelling: geen
AZ heeft ook dat FC Twente syndroom dat ze altijd maar denken dat ze Feyenoord structureel voorbij kunnen gaan. Als we daar een speler willen losweken betalen we de absolute hoofdprijs. Heeft geen zin, je kan het beter ook smerig spelen en die spelers behoorlijk lekker maken voor Feyenoord zodat ze zelf bij hun club in opstand komen.
Geen lid meer
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 26 april 2023 om 13:26:
Uit 021 zijn ze al niet meer te betalen, tenminste niet zodanig dat je er nog een goede winst uithaalt.
Daaronder kun je wel kijken, maar vooral ook zelf naar goede jeugd in Rotterdam en omstreken kijken.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
Wieffer komt uit Borne van RKSV NEO Twente zag het niet echt in hem zitten en kijk hem nu! Bij amateurclubs in heel Nederland loopt veel talent rond, maar dan moet je wel goed scouten.
Overigens is Kokcu ook een voorbeeld hoe het kan weggehaald bij de jeugd van Fc Groningen!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 april 2023, 01:21:14.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Noud schreef op 30 april 2023 om 11:47:
Hoop dat we toch een serieuze poging gaan doen om van den Boomen binnen te gaan halen. Past volgens mij fantastisch in het spel van Slot.
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Tsja, ik snap daar persoonlijk niet zoveel van. Een dikke transfersom gaan betalen voor Zerrouki terwijl van een Boomen zonder transfersom is op te halen. Tenzij Branco echt een hele grote bonus vraagt bij het tekenen.
Maar goed, ik moet sowieso zeggen dat ik de obsessie met Zerrouki niet zo heel goed snap. Echt wel een degelijke speler, maar een middenveld met Zerrouki én Wieffer levert in mijn ogen veel te weinig doelpunten af. Van den Boomen zou trouwens ook fantastisch zijn voor de spelhervattingen volgend jaar. Toch het enige zwakke punt van Kokcu dit jaar nog vaak vind ik.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.436
Reg.: 9 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Noud schreef op 30 april 2023 om 14:36:
Tsja, ik snap daar persoonlijk niet zoveel van. Een dikke transfersom gaan betalen voor Zerrouki terwijl van een Boomen zonder transfersom is op te halen. Tenzij Branco echt een hele grote bonus vraagt bij het tekenen.
Maar goed, ik moet sowieso zeggen dat ik de obsessie met Zerrouki niet zo heel goed snap. Echt wel een degelijke speler, maar een middenveld met Zerrouki én Wieffer levert in mijn ogen veel te weinig doelpunten af. Van den Boomen zou trouwens ook fantastisch zijn voor de spelhervattingen volgend jaar. Toch het enige zwakke punt van Kokcu dit jaar nog vaak vind ik.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Stel dat Geertruida vertrekt...zou Karsdorp een goede opvolger zijn? Die beheerst zowel het hard naar voren rennen wat Pedersen doet (maar dan wel met een voorzet), maar kan ook goed op het middenveld uit de voeten (inschuiven). Is wel blessuregevoelig en hij moet mentaal ook wel top zijn, daar twijfel ik weleens aan (focus enzo)
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:(...)
Karsdorp moeten we niet meer aan beginnen. Sowieso vind ik nog altijd dat je in staat moet zijn je eigen rechtsbacks op te leiden. Als er geen back doorkomt die goed genoeg is, kun je kijken of er wellicht een centrale verdediger, middenvelder of zelfs buitenspeler van Varkenoord deze positie kan invullen. Karsdorp zelf speelde in de jeugd op nummer 10.
We moeten de positie niet ingewikkelder maken dan hij is.
Ik acht het zelf niet onwaarschijnlijk dat niet alleen Geertruida zal vertrekken, maar ook Pedersen wellicht verkocht wordt. Wellicht dat je in dat geval toch een rechtsback moet aantrekken. Maar dan zie ik er liever één komen met restwaarde. En gebruik daarnaast dan de voorbereiding om te kijken of er jeugdspelers geschikt zijn om rechtsback te spelen.
Laat Feyenoord er voor waken om twee rechtsbacks aan te trekken en de jeugd over het hoofd te zien. Dat is afgelopen seizoen op de linkerflank gebeurd, met Lopéz en Bjørkan. Terwijl Hartman ook rondliep...
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
'Feyenoord sprak al met Van den Boomen; ook Spierings op de radar'
Er is dus wél contact tussen Feyenoord en van den Boomen. Hij wordt als mogelijke vervanger van Kökçü gezien. Niet onlogisch. Ik ben wel benieuwd naar het Feyenoord-middenveld komend seizoen; de invulling, de verhouding van de verschillende posities tot elkaar en de rest van het team.
Feyenoord lijkt komend seizoen al de beschikking te hebben over veel verschillende type spelers; ik ga ervan uit dat Wieffer, Timber en Bullaude blijven, en van den Belt komt er sowieso bij. Hopelijk is een langer verblijf van Szymański nog altijd mogelijk, en als dan ook Zerrouki en/of van den Boomen komen wordt het toch wel dringen...
Welke drie spelers vullen elkaar dan het beste aan? We gaan het zien.
Forumreacties: 236
Reg.: 19 juli 2009
Al die middenvelders moeten, buiten Zerrouki, wel aan hun verdedigende kwaliteiten werken. Ik vind Wieffer terug verdedigend vaak erg slecht. Het zijn de meters van Kökcü waardoor het nog enigszins in balans is, maar als dat wegvalt laat het middenveld te snel het gat naar achteren vallen. Zonder Zerrouki moet je Wieffer 6 laten spelen en hopen dat hij weer een grote stap maakt en het verdedigende gaat beheersen.
Willykment
Fan van Feyenoord
Als het tussen deze spelers gaat zie ik misschien wel meer in Spierings dan in Zerrouki, Spierings overlegt veel betere defensieve statistieken in Europa dan Zerrouki (in een zwaardere competitie). Beiden hebben toch al nauwelijks restwaarde, dan zie ik liever de goedkopere en meer ervaren Spierings komen als backup achter Wieffer dan Zerrouki.
Het liefst zie ik echter een kwalitatief betere en jongere speler die uit de scoutinglijst komt, maar dat lijkt deze zomer een utopie te zijn bij Slot en DtK met het opgestelde profiel voor de 6 positie (Nederlandstalig en Eredivisie ervaring) als ik FTM moet geloven. Zonde.
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord