Uit: Rotterdam
Vak: -
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Groningen: -
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 16 april 2023 om 15:59:
Die Carel Eiting van Volendam vind ik al een tijdje een interessante speler.
Die is echt wel toe aan een volgende stap en ik denk dat hij heel goed in ons systeem past.
Hij kan prima het pad van Wieffer bewandelen.
Wat vinden jullie?
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Favoriete opstelling: geen
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.173
Reg.: 9 april 2019
In Eiting zie ik géén directe versterking. Hij zal wel een niveautje hoger kunnen dan Volendam, maar Feyenoord is een grotere stap en ik weer niet of hij het niveau wat Feyenoord nastreeft (uiteindelijk) zal halen. En vergis je niet in zijn jeugdige voorkomen, Wieffer is dik anderhalf jaar jonger. Eiting is dit jaar 25 geworden.
Hij is van dezelfde lichting als Zerrouki en Veerman ('98); die eerste heeft specifiekere kwaliteiten waar hij op een hoger niveau kan terugvallen. Ik zie Eiting zich niet op een bepaald vlak onderscheiden dat ik denk; 'daar kan hij op het niveau van Feyenoord zich mee onderscheiden.
Iedere keer als ik Veerman zie, bekruipt hij een soort leedvermaak. Hij wilde niet naar Rotterdam, en moet je nu zien. Zou hij zichzelf nog weleens achter de oren krabben, of helpt een hoger salaris tegen de jeuk? Ik heb dat ook bij Bazoer en Til, jammer jongens.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 april 2023 om 09:47:
Iedere keer als ik Veerman zie, bekruipt hij een soort leedvermaak. Hij wilde niet naar Rotterdam, en moet je nu zien. Zou hij zichzelf nog weleens achter de oren krabben, of helpt een hoger salaris tegen de jeuk? Ik heb dat ook bij Bazoer en Til, jammer jongens.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 17 april 2023 om 10:12:
(...)Hij wilde juist wel naar Rotterdam, liet zich voor de camera ontvallen dat ie voor Feyenoord was. Maar Feyenoord kon te weinig bieden en toen kwam PSV die in één keer 6 miljoen op tafel kon leggen, en toen was ie weg.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
Paar reacties hierboven -met wisselende meningen weliswaar- die het hebben over Eiting, Bazoer, Til, Zerrouki en Veerman. Is het besef dan nog steeds niet binnengekomen dat we nu mega succesvol zijn -juist- zonder dit segment spelers uit de eredivisie?
Ik heb nul leedvermaak, ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren. Wat een verademing. Eindelijk eens niet van die overprized middelmatige eredivisie uitblinkers die we na een jaartje uitblinken bij een random middenmoter of subtopper ophalen (vaak nadat de Ajax media ze naar ons toe hebben gehyped: "zou goed bij Feyenoord passen" , maar je hoort datzelfde verhaal nooit over Ajax of PSV....), maar waarvan je eigenlijk al lang ziet aankomen dat ze dan hun plafond hebben bereikt. Het kwam mij de afgelopen jaren, nee decennia, de strot uit.
Zelfs bij het kampioenschap van 16/17 kon ik mij ergeren aan bepaalde middenmoters in het team. Ja sommigen wisten dat jaar op wonderbaarlijke wijze boven zichzelf uit te stijgen (met name het logge en trage centrale duo), maar aan alles was te zien dat de concurrentie ons weer voorbij zou steken omdat zij de spelers met potentie en restwaarde hadden. Bij ons waren eigenlijk alleen de eigen talenten van het vereiste niveau om door te groeien.
Dit jaar is alles anders. Feyenoord heeft beleid gevoerd op een wijze die diametraal staat op die van de afgelopen decennia. En de resultaten zijn magistraal. Maar belangrijker, ik heb het idee dat we met wat nieuwe spelers en deze trainer volgend jaar weer hetzelfde zouden kunnen presteren zonder dat de concurrentie ons ineens voorbij steekt. Je krijgt het idee dat er potentie is voor verdere groei van het team en de club.
Juist omdat we niet al die (dure) middelmatige troep uit de eredivisie hebben verzameld, maar gericht gescoute uitblinkers uit het buitenland. Jonge, talentvolle, hongerige, ambitieuze spelers die Feyenoord niet zien als de beloning na een jaar leuk voetballen in de eredivisie, maar die Feyenoord zien als een club waarmee je mee kan doen in Europa. Waarmee ze zichzelf op de kaart kunnen zetten voor de absolute Europese top, waarmee wij helaas -in dit tijdperk- niet meer kunnen concurreren. Dit gecombineerd met de enkele ervaren spelers (ook dat is een verademing, een keer geen stokoude selectie met allerlei routiniers die over the hill zijn) en de gretige talenten uit eigen academy. Aangevoerd door onze toptrainer Arne Slot uiteraard, dat maakt een groot verschil geef ik grif toe.
Ik hoop dat het besef een keer doordringt tot mijn kameraden, ook hier: kappen met die (dure) middelmaat uit de eredivisie. Omarm de succesvolle transferstrategie die ons nu tot een aanstaand kampioenschap en mogelijke Europese glorie heeft geleid.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.068
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 17 april 2023 om 09:47:
In Eiting zie ik géén directe versterking. Hij zal wel een niveautje hoger kunnen dan Volendam, maar Feyenoord is een grotere stap en ik weer niet of hij het niveau wat Feyenoord nastreeft (uiteindelijk) zal halen. En vergis je niet in zijn jeugdige voorkomen, Wieffer is dik anderhalf jaar jonger. Eiting is dit jaar 25 geworden.
Hij is van dezelfde lichting als Zerrouki en Veerman ('98); die eerste heeft specifiekere kwaliteiten waar hij op een hoger niveau kan terugvallen. Ik zie Eiting zich niet op een bepaald vlak onderscheiden dat ik denk; 'daar kan hij op het niveau van Feyenoord zich mee onderscheiden.
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 17 april 2023 om 10:41:
Paar reacties hierboven -met wisselende meningen weliswaar- die het hebben over Eiting, Bazoer, Til, Zerrouki en Veerman. Is het besef dan nog steeds niet binnengekomen dat we nu mega succesvol zijn -juist- zonder dit segment spelers uit de eredivisie?
Ik heb nul leedvermaak, ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren. Wat een verademing. Eindelijk eens niet van die overprized middelmatige eredivisie uitblinkers die we na een jaartje uitblinken bij een random middenmoter of subtopper ophalen (vaak nadat de Ajax media ze naar ons toe hebben gehyped: "zou goed bij Feyenoord passen" , maar je hoort datzelfde verhaal nooit over Ajax of PSV....), maar waarvan je eigenlijk al lang ziet aankomen dat ze dan hun plafond hebben bereikt. Het kwam mij de afgelopen jaren, nee decennia, de strot uit.
Zelfs bij het kampioenschap van 16/17 kon ik mij ergeren aan bepaalde middenmoters in het team. Ja sommigen wisten dat jaar op wonderbaarlijke wijze boven zichzelf uit te stijgen (met name het logge en trage centrale duo), maar aan alles was te zien dat de concurrentie ons weer voorbij zou steken omdat zij de spelers met potentie en restwaarde hadden. Bij ons waren eigenlijk alleen de eigen talenten van het vereiste niveau om door te groeien.
Dit jaar is alles anders. Feyenoord heeft beleid gevoerd op een wijze die diametraal staat op die van de afgelopen decennia. En de resultaten zijn magistraal. Maar belangrijker, ik heb het idee dat we met wat nieuwe spelers en deze trainer volgend jaar weer hetzelfde zouden kunnen presteren zonder dat de concurrentie ons ineens voorbij steekt. Je krijgt het idee dat er potentie is voor verdere groei van het team en de club.
Juist omdat we niet al die (dure) middelmatige troep uit de eredivisie hebben verzameld, maar gericht gescoute uitblinkers uit het buitenland. Jonge, talentvolle, hongerige, ambitieuze spelers die Feyenoord niet zien als de beloning na een jaar leuk voetballen in de eredivisie, maar die Feyenoord zien als een club waarmee je mee kan doen in Europa. Waarmee ze zichzelf op de kaart kunnen zetten voor de absolute Europese top, waarmee wij helaas -in dit tijdperk- niet meer kunnen concurreren. Dit gecombineerd met de enkele ervaren spelers (ook dat is een verademing, een keer geen stokoude selectie met allerlei routiniers die over the hill zijn) en de gretige talenten uit eigen academy. Aangevoerd door onze toptrainer Arne Slot uiteraard, dat maakt een groot verschil geef ik grif toe.
Ik hoop dat het besef een keer doordringt tot mijn kameraden, ook hier: kappen met die (dure) middelmaat uit de eredivisie. Omarm de succesvolle transferstrategie die ons nu tot een aanstaand kampioenschap en mogelijke Europese glorie heeft geleid.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Noud schreef op 17 april 2023 om 17:35:
Kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn, met een kleine kanttekening. Ik zou de Eredivisie nog niet helemaal negeren, want er lopen soms echt wel behoorlijke versterkingen rond. Maar dat zijn er echt maar een beperkt aantal.
Wat ik in ieder geval zeer belangrijk vind is dat we nu eens definitief afscheid gaan nemen van het type werkvoetballer die we jarenlang hebben gekocht. Jongens die het op een lager niveau in de Eredivisie behoorlijk doen omdat ze daar veel meer tijd hebben, maar die in het spel wat je als topploeg moet spelen altijd gigantisch tekort komen. Dat zijn voor mij de spelers die je jarenlang enorm hebben tegengehouden om die echte aansluiting met de top te maken. Niet alleen echte dissonanten als Immers. Maar ook het type speler als Til of zelfts cultheld Toornstra.
De basis voor dit seizoen is dat we echt vrijwel alleen spelers hebben die comformtabel zijn aan de bal. Ironisch genoeg op onze buitenspelers na. Daardoor zijn we zeker de kleinere clubs eindelijk eens onze wil op te leggen waardoor het bijna altijd 90 minuten lang éénrichtingsverkeer is richting de 16 van de tegenstander. Voornaamste is dus om spelers te blijven scouten die comfortabel zijn met een bal. Als er zich dan in de Eredivisie grote kansen als Wieffer zich voordoen dan moet je die wel blijven halen.
Maar ik vind ook wel dat de stap vanuit bijvoorbeeld clubs als Sparta Praag, de top van Denemarken/Noorwegen etc. kleiner is dan de stap van middenmoot Eredivisie. Dat moet je absoluut meenemen in de overweging bij het scouten van een speler. Voorlopig zou ik dan ook een gemixed beleid hanteren waarbij je sterkhouders van clubs uit Mexico, Tsjechie, Noorwegen, Zweden, Denemarken etc. probeert aan te trekken, en als het zo doorgaat hopelijk ook spoedig Argentinie en Brazilie. Dit aangevuld met spelers uit de jeugd die vaak ook van jongs af aan leren hoe ze dominant voetbal moeten spelen én af en toe een echte topper van ploegen uit de Eredivisie.
Ik ben niet 100% overtuigd van Szymańsk, zeker als je het afzet tegen de vraagprijs van 10 miljoen. Natuurlijk is het een goede voetballer met een goed linkerbeen maar ik vind hem nog steeds niet die hoge prijs waard. De naam is hier wel eens eerder gevallen maar zal Eiting die rol niet kunnen vervullen voor, naar ik aanneem, een stuk lagere transferprijs. Vanavond strooide die jongen weer met heerlijke passes met dat linkerbeen, in korte tijd is hij uitgegroeid tot een echte leider bij Volendam.
Forumreacties: 1.637
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 21 april 2023 om 22:12:
Ik ben niet 100% overtuigd van Szymańsk, zeker als je het afzet tegen de vraagprijs van 10 miljoen. Natuurlijk is het een goede voetballer met een goed linkerbeen maar ik vind hem nog steeds niet die hoge prijs waard. De naam is hier wel eens eerder gevallen maar zal Eiting die rol niet kunnen vervullen voor, naar ik aanneem, een stuk lagere transferprijs. Vanavond strooide die jongen weer met heerlijke passes met dat linkerbeen, in korte tijd is hij uitgegroeid tot een echte leider bij Volendam.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 22 april 2023 om 05:15:
Denk dat er vervangers moeten komen voor Idrissi, Szymanski en Alireza, Slory wordt 18 heeft nog wat tijd nodig maar wel groot talent, netals Leo Sauer.
de realist
Fan van Feyenoord
Runner-up Feyenoord Netwerk VoVo 2013/2014
Winnaar Beker Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Interlands Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Forumreacties: 10.601
Reg.: 15 januari 2009
(...)ik ben vooral zeer dankbaar dat we eindelijk eens buiten de eredivisie zijn gaan kijken de laatste jaren.
Forumreacties: 1.637
Reg.: 28 juli 2015
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:kees592 schreef op 25 april 2023 om 11:28:
Laat de scouts van Feyenoord de jeugd van AZ goed in de gaten houden. Daar moeten goede voetballers rondlopen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 25 april 2023 om 12:17:
Laat de scouts van Feyenoord de jeugd van AZ goed in de gaten houden. Daar moeten goede voetballers rondlopen.
Misschien een idee om de jeugdscouting van AZ in de gaten te houden, daar lopen goede scouts rond.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 april 2023 om 13:37:
Misschien een idee om de jeugdscouting van AZ in de gaten te houden, daar lopen goede scouts rond.
Feyenoord heeft alle jeugdspelers van AZ in kaart, en ook de scouting in Alkmaar is bekend. Echter, AZ is een vreselijk onderhandelingspartner. Die laten niemand zomaar gaan, en hebben hun beste spelers/mensen inmiddels vastliggen met langdurige contracten. Wat hen met Slot overkomen is (en een aantal andere mensen uit de organisatie die in zijn kielzog vertrokken zijn), daar hebben ze lering uit getrokken. En het heeft in Alkmaar kwaad bloed gezet tov. Feyenoord, volkomen onterecht overigens.
Feyenoord gaat daar niet eenvoudig kunnen shoppen. Of het moeten spelers/scouts zijn die weg willen, en uit hun contract lopen. En dan naar Feyenoord willen komen. In die volgorde. Want als men er in Alkmaar achter komt dat Feyenoord in beeld is terwijl de werknemer nog in dienst is, haal je een hoop ellende op de hals.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 25 april 2023 om 13:44:
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 25 april 2023 om 13:37:
Feyenoord heeft alle jeugdspelers van AZ in kaart, en ook de scouting in Alkmaar is bekend. Echter, AZ is een vreselijk onderhandelingspartner. Die laten niemand zomaar gaan, en hebben hun beste spelers/mensen inmiddels vastliggen met langdurige contracten. Wat hen met Slot overkomen is (en een aantal andere mensen uit de organisatie die in zijn kielzog vertrokken zijn), daar hebben ze lering uit getrokken. En het heeft in Alkmaar kwaad bloed gezet tov. Feyenoord, volkomen onterecht overigens.
Feyenoord gaat daar niet eenvoudig kunnen shoppen. Of het moeten spelers/scouts zijn die weg willen, en uit hun contract lopen. En dan naar Feyenoord willen komen. In die volgorde. Want als men er in Alkmaar achter komt dat Feyenoord in beeld is terwijl de werknemer nog in dienst is, haal je een hoop ellende op de hals.
Blijkbaar werkt de scouting van AZ optimaal. Lijkt mij wel dat Feyenoord bezig is aan een inhaalslag maar voordat je op het niveau bent van AZ wat jeugdopleiding betreft ben je wel een paar jaar verder. Heeft er m.i. ook alles mee te maken wat je een jeugdspeler ( en zijn entourage) voor plan kan aanbieden. Een elftal in de KKD speelt daarin een belangrijke rol.
Dit bericht is gewijzigd op 26 april 2023, 07:59:09.
Uit: Limburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.032
Reg.: 6 augustus 2019
AZ heeft ook dat FC Twente syndroom dat ze altijd maar denken dat ze Feyenoord structureel voorbij kunnen gaan. Als we daar een speler willen losweken betalen we de absolute hoofdprijs. Heeft geen zin, je kan het beter ook smerig spelen en die spelers behoorlijk lekker maken voor Feyenoord zodat ze zelf bij hun club in opstand komen.
Geen lid meer
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Dit zou best eens wat kunnen zijn voor Feyenoord